Kan je nalezen van elk type op de website:
https://starlink.com/be/specifications
Starlink verlaagt prijzen voor BE
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 3 keer
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
gunmaster
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 74 keer
@splinterbyte
Er zit standaard bij de mini enkel een power cable! De ethernetpoort is afgesloten met een dop. De juiste kabel heeft een afscherming tegen wateringressie een standaard ethernetkabel biedt geen bescherming. Maar je kan zoeken op "starlink mini ethernet cable" en je ziet meteen wat ik bedoel. Ik heb uiteindelijk op amazon een 5m kabel voor €15 gekocht. Je hebt ze in verschillende lengtes. Jammer van de mini is dat deze geen POE doet. De power cable blijft dus nodig. Er is wel een aparte POE splitter/kit te koop op de aftermarket.
Er zit standaard bij de mini enkel een power cable! De ethernetpoort is afgesloten met een dop. De juiste kabel heeft een afscherming tegen wateringressie een standaard ethernetkabel biedt geen bescherming. Maar je kan zoeken op "starlink mini ethernet cable" en je ziet meteen wat ik bedoel. Ik heb uiteindelijk op amazon een 5m kabel voor €15 gekocht. Je hebt ze in verschillende lengtes. Jammer van de mini is dat deze geen POE doet. De power cable blijft dus nodig. Er is wel een aparte POE splitter/kit te koop op de aftermarket.
-
splinterbyte
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 163 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ah ja idd, ik verwarde even met een andere versie waar ook een modem/router bij zit, bij de mini zit dat allemaal incl wifi in de schotel zelf, daarmee dat ze die kabel er niet bijleveren dus.
-
Jelly
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 18 keer
Standaard 15 metersplinterbyte schreef: 4 maanden geleden @gunmaster hoe lang is de kabel tussen de modem en schotel die er bij is?
Everything that has a beginning has an end.
- buthead
- Elite Poster

- Bedankt: 147 keer
- Recent bedankt: 4 keer
De mini moet dus echt buitenstaan.
Moet je al beetje creatief en geluk hebben om die uit van schotel naar die router van starlink te krijgen , klopt dit?
Wifi gaat op yt te zien rechtstreeks via de schotel
Moet je al beetje creatief en geluk hebben om die uit van schotel naar die router van starlink te krijgen , klopt dit?
Wifi gaat op yt te zien rechtstreeks via de schotel
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
-
gunmaster
- Elite Poster

Zoals beloofd enkele foto's van mijn installatie.
Mijn locatie op het dak is niet ideaal. Ik heb namelijk veel last van bomen die de komende maanden blad gaan krijgen. Daarnaast is er een ADS-B antenne in de buurt. Ik overweeg de starlink te verplaatsen naar een locatie verder van de bomen. De montage is snel snel op een PVC drukbuis van 50mm die vast hangt aan mijn zonneboiler. Ik had al UTP & elektra bij de zonneboiler wat het nodige gemakkelijker maakte. Hoewel mijn setup niet ideaal is geeft deze goede performance maar ik zou het niet slechter opzoeken. Dus geen dish achter het raam of slecht uitlijnen, dat zal niet werken. PS: het klopt dat normaliter in de non-bridge modus de wifi uit de schotel komt. Het product is ook bedoeld voor een kampeertrip/on the road leven. Je krijgt overigens een mini kit extra bij een residential max abonnement van €69. Ik kreeg trouwens de mini x kit, dat is de schotel, mounting hardware én een mesh AP.
PS2: de snelheden moet ik een beetje beteugelen. Vooral de uploadsnelheid lijkt iets lager.

Mijn locatie op het dak is niet ideaal. Ik heb namelijk veel last van bomen die de komende maanden blad gaan krijgen. Daarnaast is er een ADS-B antenne in de buurt. Ik overweeg de starlink te verplaatsen naar een locatie verder van de bomen. De montage is snel snel op een PVC drukbuis van 50mm die vast hangt aan mijn zonneboiler. Ik had al UTP & elektra bij de zonneboiler wat het nodige gemakkelijker maakte. Hoewel mijn setup niet ideaal is geeft deze goede performance maar ik zou het niet slechter opzoeken. Dus geen dish achter het raam of slecht uitlijnen, dat zal niet werken. PS: het klopt dat normaliter in de non-bridge modus de wifi uit de schotel komt. Het product is ook bedoeld voor een kampeertrip/on the road leven. Je krijgt overigens een mini kit extra bij een residential max abonnement van €69. Ik kreeg trouwens de mini x kit, dat is de schotel, mounting hardware én een mesh AP.
PS2: de snelheden moet ik een beetje beteugelen. Vooral de uploadsnelheid lijkt iets lager.

- buthead
- Elite Poster

Toffe review bedankt!
Leuk dat je een extra AP kreeg en de snelheid is die beetje stabiel over de dag heen?
Volgens vele filmpjes is het wifi 5E met 3x3 wat ruim voldoende is voor de snelheden bij het abbo
Voor deze prijs en tech mooi
Leuk dat je een extra AP kreeg en de snelheid is die beetje stabiel over de dag heen?
Volgens vele filmpjes is het wifi 5E met 3x3 wat ruim voldoende is voor de snelheden bij het abbo
Voor deze prijs en tech mooi
Internet = Hey Telecom
-
gunmaster
- Elite Poster

@buthead de wifi heb ik maar beperkt getest. Binnen het eerste uur zat ik namelijk al in de bridge modus. Het leek wel overeen te komen met de Unifi flex die er naast staat.
De snelheid lijkt me min of meer stabiel. Mijn abbo is natuurlijk gecapped op 100 mbps down en dat haal ik quasi altijd (al haal ik iets meer, eindelijk een provider in BE die buffer voorziet!). Het is verleidelijk om eens een keertje te upgraden naar het abonnement dat 200 mbps kan. De upload varieert meer maar heb ik nog niet onder de 10 mbps gezien.
De snelheid lijkt me min of meer stabiel. Mijn abbo is natuurlijk gecapped op 100 mbps down en dat haal ik quasi altijd (al haal ik iets meer, eindelijk een provider in BE die buffer voorziet!). Het is verleidelijk om eens een keertje te upgraden naar het abonnement dat 200 mbps kan. De upload varieert meer maar heb ik nog niet onder de 10 mbps gezien.
- buthead
- Elite Poster

Ruim voldoende voor een normaal huishouden
Moest ik Hey niet hebben had ik al lang is geprobeerd
Ps als het kan doe eens een buffer testjes staat hier in ander topic ( indien mogelijk en tijd voor )
Moest ik Hey niet hebben had ik al lang is geprobeerd
Ps als het kan doe eens een buffer testjes staat hier in ander topic ( indien mogelijk en tijd voor )
Internet = Hey Telecom
-
gunmaster
- Elite Poster

Als je VDSL gewend bent is het zeker voldoende! Ik draai er nu al heel de tijd op als primary verbinding, zonder klachten! Ik wil de buffertesten de komende dagen wel eens doen.
Ik heb net als test een steam game gedownload. Dat ging quasi de hele tijd aan volle snelheid. Er was kortstondig een kleine dip naar 30 mbps. Wellicht door een satellite handover. Het stroom verbruik fluctueert wel bij dit hoog verbruik.
Ik heb net als test een steam game gedownload. Dat ging quasi de hele tijd aan volle snelheid. Er was kortstondig een kleine dip naar 30 mbps. Wellicht door een satellite handover. Het stroom verbruik fluctueert wel bij dit hoog verbruik.
- buthead
- Elite Poster

Had op enkele yt video gezien bij volle belasting rond 40watt anders rond 25-30watt op hun meters
Iets meer dan coax model en niu
Maar voor die tech valt het nog reuze mee vind ik persoonlijk
Indien coax het ooit beeft hier komt er zeker starlink maar ga er vanuit dat het niet nodig zal zijn door stabiele coax, werken fiber volgen tussen nu en zomer
van Wyre dus hopen dat dat maar goed loopt
Iets meer dan coax model en niu
Maar voor die tech valt het nog reuze mee vind ik persoonlijk
Indien coax het ooit beeft hier komt er zeker starlink maar ga er vanuit dat het niet nodig zal zijn door stabiele coax, werken fiber volgen tussen nu en zomer
van Wyre dus hopen dat dat maar goed loopt Internet = Hey Telecom
-
Matomatisch
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 21 keer
De nieuwe mini router kan nu wel POE doen, maar enkel om een mesh netwerk op te bouwen en niet om de schotel mee van stroom te voorzien.gunmaster schreef: 4 maanden geleden @splinterbyte
In de USA is nu een nieuwe bundel met de Standard schotel maar met die nieuwe mini router, die komt met een andere stroomadapter die minder stroom verbruikt dan de Standard kit die in BE verkocht wordt.
-
Matomatisch
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 21 keer
Vanaf nu bij het Residential 100 abo:
Ook bij de andere abo's 19 euro eraf voor 3 maanden.Vanaf € 10/mnd voor de eerste 3 maanden tot 30 april
- buthead
- Elite Poster

Ze gooien ermee in het rond te veel schotels gemaakt
leuke voor diegene die intekenen voor sommige goede oplossing
leuke voor diegene die intekenen voor sommige goede oplossingInternet = Hey Telecom
- Splitter
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 2 keer
das met al die routers die ze niet in de US hebben laten maken en ze daar nu niet meer mogen gebruiken,splinterbyte schreef: 4 maanden geleden Da's interessantze lijken echt wel klanten te kort en capaciteit te veel te hebben in Belgie...
die komen nu naar hier
ik vraag me af (ben niet genoeg bekend met de technologie) of er ook zo'n mogelijke "hack" zou zijn zoals er vroeger was bij telenet (pandora),
dat als je op dezelfde node zat (hier dus dezelfde sat), je eigenlijk een "lan" had met je mede-node-klanten
- buthead
- Elite Poster

Denk dat laatste dat dat wel afgeschermd zal zijn anno dag van vandaag
Ideaal als back up om bvb met buren te delen ondanks delen met buren een heel grijze zone is
Toegevoegd na 6 minuten 59 seconden:
Eens gekeken om proberen te bestellen il zou 23 moeten betalen eerste keer
3 maanden aan 10 per maand
Pauze optie zou 5eu kosten per maand met max 500kbps stand by verbinding
Max 12 maand pauze
Kriebelt wel om te proberen voor zo goedkoop prijsje zeker met aankomende werken
Toegevoegd na 1 uur 7 minuten 32 seconden:
Wanneer is deze van jou
Ideaal als back up om bvb met buren te delen ondanks delen met buren een heel grijze zone is
Toegevoegd na 6 minuten 59 seconden:
Eens gekeken om proberen te bestellen il zou 23 moeten betalen eerste keer
3 maanden aan 10 per maand
Pauze optie zou 5eu kosten per maand met max 500kbps stand by verbinding
Max 12 maand pauze
Kriebelt wel om te proberen voor zo goedkoop prijsje zeker met aankomende werken
Toegevoegd na 1 uur 7 minuten 32 seconden:
Hoe zit het met eigendom van de hardware?gunmaster schreef:Als je VDSL gewend bent is het zeker voldoende! Ik draai er nu al heel de tijd op als primary verbinding, zonder klachten! Ik wil de buffertesten de komende dagen wel eens doen.
Wanneer is deze van jou
Internet = Hey Telecom
-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Contacteer:
volgens chat-gpt nooit @buthead
je moet 'm altijd binnen de maand terugsturen of volle waarde betalen denkt dat, ook al is het na jaren
geeft ineens als advies ook mee de originele doos niet weg te gooien om die reden
je moet 'm altijd binnen de maand terugsturen of volle waarde betalen denkt dat, ook al is het na jaren
geeft ineens als advies ook mee de originele doos niet weg te gooien om die reden
- buthead
- Elite Poster

Beetje jammer maar begrijpelijk is bij onze providers in BE ook modem moet retour meestal toch
Internet = Hey Telecom
-
SCIFOFLUX
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 7 keer
Is er enig voordeel als ik zelf de “dish” antenne aankoop?gunmaster schreef: 4 maanden geleden Zoals beloofd enkele foto's van mijn installatie.
Mijn locatie op het dak is niet ideaal. Ik heb namelijk veel last van bomen die de komende maanden blad gaan krijgen. Daarnaast is er een ADS-B antenne in de buurt. Ik overweeg de starlink te verplaatsen naar een locatie verder van de bomen. De montage is snel snel op een PVC drukbuis van 50mm die vast hangt aan mijn zonneboiler. Ik had al UTP & elektra bij de zonneboiler wat het nodige gemakkelijker maakte. Hoewel mijn setup niet ideaal is geeft deze goede performance maar ik zou het niet slechter opzoeken. Dus geen dish achter het raam of slecht uitlijnen, dat zal niet werken.
PXL_20260331_180351155.jpg_compressed.JPEG
PXL_20260331_180336585.jpg_compressed.JPEG
PXL_20260331_180323277.jpg_compressed.JPEG
PXL_20260331_180308876.jpg_compressed.JPEG
PS: het klopt dat normaliter in de non-bridge modus de wifi uit de schotel komt. Het product is ook bedoeld voor een kampeertrip/on the road leven. Je krijgt overigens een mini kit extra bij een residential max abonnement van €69. Ik kreeg trouwens de mini x kit, dat is de schotel, mounting hardware én een mesh AP.
![]()
Kan ik dan bvb langer op pauze abbo nemen of zijn er andere voordelen, buiten dat antenne van mij is.
Zou het vooral willen gebruiken voor backup & mijn internetsnelheid te versnellen.
Nu 100/40 (max van VDSL).
Maar met middenste abbo zou ik 200/40 kunnen hebben (afhankelijk van de sterren
En vermits mijn partner en ik vaak thuiswerken is redundante oplossing wel ideaal.
Alsook wat sneller downloaden als IT’er ook wel handig.
-
Flippi
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik denk niet dat je zo'n dish buiten Starlink om kan kopen. Zo'n antenne is niet zomaar te vergelijken met een standaard passieve satellietschotel die enkel voor de reflectie zorgt.
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
- buthead
- Elite Poster

Ja via fnac,coolblue en van den borre
Voordelig nee je kan bvb abbo nemen een antenne overkopen meestal 50eu goedkoper
Bvb mini overname is 199
Winkelprijs bij starlink 249
Ze verkopen wel niet apart
Had dit ook nagevraagd
Voordelig nee je kan bvb abbo nemen een antenne overkopen meestal 50eu goedkoper
Bvb mini overname is 199
Winkelprijs bij starlink 249
Ze verkopen wel niet apart
Had dit ook nagevraagd

Internet = Hey Telecom
-
thomasdb
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Contacteer:
- post dubbel met ' Starlink topic ' - wist niet waar het het best thuishoort
starlink heeft gisteren hun prijzen verhoogd voor Nederland las ik op tweakers, en, het is bij ons ook meer geworden zag ik toen ik daarnet eens keek
nu 35€ niet meer 29€ pm voor het 100 abo bijvoorbeeld
de prijzen voor hun andere abonnementen zijn ook gestegen
starlink heeft gisteren hun prijzen verhoogd voor Nederland las ik op tweakers, en, het is bij ons ook meer geworden zag ik toen ik daarnet eens keek
nu 35€ niet meer 29€ pm voor het 100 abo bijvoorbeeld
de prijzen voor hun andere abonnementen zijn ook gestegen