Er zit heel veel functionaliteit in dat Oracle gebeuren, maar het is inderdaad niet echt gebruiksvriendelijk, je moet ervoor gestudeerd hebben. Plus je leest vaak dat ze wel eens durven (gratis) vps'en gewoon te verwijderen om welke reden dan ook. Dat risico wil je niet met je mails

Maar inderdaad: om mee te spelen is het ideaal.
Ik ben er nog steeds niet uit of ik de stap naar het zelf hosten van mail wel durf zetten. Mails zijn zo belangrijk. Mijn vrouw kennende, het gaat me tot het einde der tijden achtervolgen moest daar ooit iets mee mis gaan ('zie je wel, je wou het per se op je eigen manier doen hé!' ... Idem met base tv. Ik heb ze indertijd serieus moeten overhalen om af te stappen van de fysieke decoder, maar oh wee als dat nu eens hapert... dan heb ik het geweten

)
Dus, in mijn geval, hoe zeer het zelf hosten mij interesseert, misschien is het toch veiliger om een mail-provider te zoeken die betaalbaar is, maar waar zij op haar telefoon niets verschil in ziet (lees: de gmail app moet behouden blijven, en liefst de google calendar app al weet ik niet wat daar de opties zijn).