Fritzbox 7590 en WeePEE - SIP configuratie

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
guidodejongh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Hallo,
Ik heb vandaag een WeePee account aangemaakt, heb 2€ belwaarde. Ik heb ook een nummer aangemaakt (om te testen). De idee is mijn SEGWAN nummer te porteren naar WeePee. Voor dat ik dat doe, wil ik eerst WeePee even testen..

Ik slaag er niet in van de SIP account te activeren :-( En ik ben ten einde raad. Hieronder een screenshot. Wat doe ik fout ?

Alle data zijn ingegeven zoals in de Account informatie van de WeePee klantentool wordt aangegeven.

Bedankt,
Bijlagen
Screenshot fritzbox - WEEPEE.jpg
thomasdb
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

werkt een nummer niet pas Na de transfer of activatie van een nieuw nummer?
wat staat er in het fritz-logboek
en zijn er als login en wachtwoord niet wat anders in te vullen dan uw oproepnummer uit het oproepnummervenster normaalgezien
ik ben net naar weepee gegaan en alles werkt perfect. voor mijn aansluiting heb ik ook de sipserver die u aangeeft gebruikt, de andere optie kon ik niet pingen zelfs
die uit uw instellingen werkt bij mij
alleszinds je kan ernaar overschakelen het werkt wel, waarom zou je dat eerst willen uittesten als het niet werkt verander je gewoon weer
de activatie is 6.05 euro dus met de gratis 2 euro eraf kost de activatie in feite slechts 4.05 euro
opladen krediet is wel 25 minimum dacht ik
da's gelijk aan 3 maanden en een beetje bij sewan zonder daar zelfs uitgaande oproepen te doen
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 3912 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Hieronder een van mijn WeePee accounts.
De velden bij jou zien er goed uit. Ik gebruik sip.voice.weepee.io als SIP registrar (gezien de Fritz!Box "SIP DNS SRV" ondersteunt).
  • Kijk nog eens je paswoord na (pas op met Ctrl+C/Ctrl+V, dat je geen "spatie" zet achter je paswoord). Het is niet hetzelfde paswoord van de web interface.
  • Na een aantal mislukte pogingen wordt jouw IP adres geblokkeerd. Normaal ontvang je daarvan een e-mail.
Bijlagen
Schermafbeelding 2026-03-05 232451.png
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
guidodejongh
Member
Member

Beste Philippe_d,
Bedankt om je settings te delen.
Vandaag, met fris hoofd, heb ik nog eens alles opnieuw geprobleerd. Het lukt niet :( :-(
Ik heb ook op een Fritzbox 7490 - aangesloten via LAN1, achter de 7590AX - geprobeerd. Ook daar lukt het niet.
ook met de verschillende stun settings... niets gaat.

Maar met de Zoiper app op de smartphone, lukt het wel..

Ik heb een mailtje naar de weepee helpdesk gestuurd. Misschien is er toch iets fout?

Prettig week-end,
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

guidodejongh schreef: 5 maanden geleden Maar met de Zoiper app op de smartphone, lukt het wel..
Je kan niet gelijktijdig op de Fritzbox en op de Zoiper App registreren
Misschien is dat de oorzaak?
Wat lukt niet: aanmelden? inkomende oproepen? uitgaand?
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 138 keer

Eenmaal Zoiper succesvol gebruikt, dient er mogelijks een reset te gebeuren op het klantenportaal van WeePee alvorens de Fritz!Box succesvol kan registreren?
Toch? Of bestaat dat niet meer?

In het verleden liet WeePee enkel toe dat de laatst gebruikte hardware/software succesvol kon registeren: behoudens deze reset.
R.I.P. streven naar 100% hernieuwbaren.
R.I.P. uitdovingsbeleid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Voor zover ik weet moet je inderdaad zo'n "User Agent beveiliging" reset doen, als je een andere SIP client (hardware of software) gebruikt.
Maar dit heft alleen de blokkering op van uitgaande oproepen, normaal geen invloed op registreren?

Wat ik altijd doe met WeePee accounts is het volgende:
  • maak een "Forward account aan", en koppel hieraan jouw nummer(s).
  • maak verschillende gewone SIP accounts aan, voor het aantal clients die je gaat gebruiken.
  • registreer iedere client op een aparte SIP account.
  • In de "forward account" de doorschakeling zetten naar de SIP accounts gescheiden door een komma (3299090xxx, 3299090yyy, enz)
  • last but not least vraag aan WeePee (via mail naar support) om
    1. de SIP accounts te "screenen" met jouw telefoonnummer
    2. alle accounts te bundelen naar een "PRO" account. Dit heeft als voordeel dat het beltegoed gedeeld wordt met alle accounts
De werking:
  • inkomende oproepen (op de "Forward account") worden doorgeschakeld naar alle Clients (FritzBox, Zoiper, etc ...).
  • uitgaande oproepen gebeuren op de individuele SIP accounts (maar met het CLI van jouw nummer).
Deze set-up lijkt een beetje complex, maar moet je maar éénmalig uitvoeren. Het geeft jouw grotere flexibiliteit.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 138 keer

Bij mij had dit in het verleden ook invloed op het registreren.
Een firmware update was voldoende om de beveiliging te activeren én de bestaande registratie/configuratie te laten falen.
Een "User Agent reset" was dan nodig.

Geen idee hoe het heden zit: ik heb geen WeePee account meer.
R.I.P. streven naar 100% hernieuwbaren.
R.I.P. uitdovingsbeleid.
guidodejongh
Member
Member

Goed en Slecht nieuws :?

Goede nieuws :-D
Ik heb een met de Weepee SIP account(s) aangemaakt op een Fritzbox 7490, aangesloten op een andere EDPnet verbinding (bij mijn broer). De Fritzbox 7490 registreert automatisch de SIP account(s) zonder probleem - zie screenshot

Het slechte nieuws :oops:
Op mijn Fritzbox 7590AX moet er dus een setting staan - maar welke ? - die verhindert dat de SIP Weepee Account verbinding maakt....
Nochthans werken de SIP accounts van VoipTiger, Sipgate.de, EDPnet, freevoipdeal en OHV wel.
Het blijft een raadsel, welke setting verhindert dat de SIP Weepee account niet op groen springt...

Toegevoegd na 4 uren 1 minuut 58 seconden:
SOLVED: Fritzbox 7590 en WeePEE - SIP configuratie
OPGELOST

Na een nieuwe test op mijn eigen EDPNet fiber, met een Fritzbox 7530, kon de SIP Weepee account registreren :banana:

Daarna terug mijn vertrouwde 7590AX aangesloten en opnieuw de SIP Weepee accounts geregistreerd. Ditmaal werkte het!!

Ik heb dus geen enkele setting veranderd, wel is de Fritzbox 7590AX van de stroom afgeweest (en dus volledige reboot).

De "echte" oorzaak waarom de Fritzbox 7590AX oorspronkelijk niet de SIP account niet wou registeren weet ik dus nog steeds niet, maar het is "opgelost".

Bedankt voor jullie support en aanwijsingen :)
Bijlagen
7490 screenshot.PNG
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”