Goed en Slecht nieuws
Goede nieuws
Ik heb een met de Weepee SIP account(s) aangemaakt op een Fritzbox 7490, aangesloten op een andere EDPnet verbinding (bij mijn broer). De Fritzbox 7490 registreert automatisch de SIP account(s) zonder probleem - zie screenshot
Het slechte nieuws
Op mijn Fritzbox 7590AX moet er dus een setting staan - maar welke ? - die verhindert dat de SIP Weepee Account verbinding maakt....
Nochthans werken de SIP accounts van VoipTiger, Sipgate.de, EDPnet, freevoipdeal en OHV wel.
Het blijft een raadsel, welke setting verhindert dat de SIP Weepee account niet op groen springt...
Toegevoegd na 4 uren 1 minuut 58 seconden:
SOLVED: Fritzbox 7590 en WeePEE - SIP configuratie
OPGELOST
Na een nieuwe test op mijn eigen EDPNet fiber, met een Fritzbox 7530, kon de SIP Weepee account registreren
Daarna terug mijn vertrouwde 7590AX aangesloten en opnieuw de SIP Weepee accounts geregistreerd. Ditmaal werkte het!!
Ik heb dus geen enkele setting veranderd, wel is de Fritzbox 7590AX van de stroom afgeweest (en dus volledige reboot).
De "echte" oorzaak waarom de Fritzbox 7590AX oorspronkelijk niet de SIP account niet wou registeren weet ik dus nog steeds niet, maar het is "opgelost".
Bedankt voor jullie support en aanwijsingen