Geen sms mogelijk, klantendienst zegt ....

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
metoyou
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 3 keer

Sinds dinsdagmiddag 21 oktober kan ik niet meer smsen, telkens foutmelding.
Klantenservice zegt dat het probleem bij DIGI ligt, en dat ze niet kunnen zeggen wanneer het opgelost zal zijn.

Zijn er nog mensen die niet meer kunnen smsen ?
DIGI Belgium
Official
Official
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dag metoyou,

We verontschuldigen ons voor dit ongemak maar wij hebben geen weet van algemene technische storingen.
Voorzie ons gerust in een privé-bericht van je klantnummer zodat we dit kunnen onderzoeken.

Groeten,
Noah van DIGI
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1727 keer
Bedankt: 1651 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bij mijn vrouw hetzelfde probleem, ze kreeg een boodschap dat ze meer dan 30 dezelfde sms'en heeft gestuurd en daardoor sms is geblokkeerd. @DIGI Belgium ik stuur je ook een pb.
metoyou
Member
Member

DIGI Belgium schreef: 23 okt 2025, 09:54 Dag metoyou,

We verontschuldigen ons voor dit ongemak maar wij hebben geen weet van algemene technische storingen.
Voorzie ons gerust in een privé-bericht van je klantnummer zodat we dit kunnen onderzoeken.

Groeten,
Noah van DIGI

Afgelopen nacht terug 2 smsen ontvangen van @DIGI Belgium .

Rond 02u00 : U hebt 80 procent van u sms limiet bereikt.

Rond 5u00 : U hebt 100 procent van u sms limiet bereikt. Je sms dienst is 30 dagen geblokkeerd.

By the way, geen smsen gestuurd tijdens de nacht!!!

@DIGI Belgium
Ik neem telefonisch contact op, en stuur u ook bericht.
metoyou
Member
Member

Goztow schreef: 23 okt 2025, 18:33 Bij mijn vrouw hetzelfde probleem, ze kreeg een boodschap dat ze meer dan 30 dezelfde sms'en heeft gestuurd en daardoor sms is geblokkeerd. @DIGI Belgium ik stuur je ook een pb.
Bedankt om te laten weten!!

Het lijkt erop dat er toch degelijk een probleem is bij @DIGI Belgium zoals de medewerker begin deze week aan de telefoon zei.
DIGI Belgium
Official
Official
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 54 keer

Dag @metoyou , uit jouw eerste bericht konden we niet afleiden dat om een beperking van je sms diensten ging. Zou je ons in een privé-bericht van jouw nummer kunnen voorzien of contact kunnen opnemen met het DIGI Care Team via ons nummer 028704141 zodat onze technische afdeling kan toelichten waarom je vannacht dit bericht opnieuw hebt ontvangen?

@Goztow Het door jou opgegeven nummer stond in de lijst met nummers om gedeblokkeerd te worden. We kijken na wat er hier aan de hand is.

We verontschuldigen ons voor deze onterecht ontvangen melding met betrekking tot het aantal verstuurde berichten.

Groeten, Noah van DIGI
metoyou
Member
Member

@DIGI Belgium

Toen ik dinsdag telefonisch contact nam met jullie klantendienst kreeg ik te horen dat het probleem bij @DIGI Belgium lag. Dus ik heb het dan ook niet zo specifiek vernoemd in mijn bericht hier op het forum.

Het was dinsdag een andere melding dan afgelopen nacht. Met name, 1 in het Nederlands en 1 in het Engels.

Ik neem nu ook nog eens telefonisch contact op met jullie klantendienst.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dank voor de opvolging. Ik laat iets weten als het terug werkt.
metoyou
Member
Member

DIGI Belgium schreef: 24 okt 2025, 10:24 Dag @metoyou , uit jouw eerste bericht konden we niet afleiden dat om een beperking van je sms diensten ging. Zou je ons in een privé-bericht van jouw nummer kunnen voorzien of contact kunnen opnemen met het DIGI Care Team via ons nummer 028704141 zodat onze technische afdeling kan toelichten waarom je vannacht dit bericht opnieuw hebt ontvangen?

@Goztow Het door jou opgegeven nummer stond in de lijst met nummers om gedeblokkeerd te worden. We kijken na wat er hier aan de hand is.

We verontschuldigen ons voor deze onterecht ontvangen melding met betrekking tot het aantal verstuurde berichten.

Groeten, Noah van DIGI
@DIGI Belgium
Zoals gevraagd heb ik u privé bericht verstuurd.

Heb ook telefonisch contact opgenomen, een medewerker zei dat er een probleem is bij @DIGI Belgium .
Het zou zeker 1 week duren vooraleer het opgelost zou zijn 😱🤨

Ondertussen, 28 uren na dit gemeld te hebben telefonisch, nog steeds geen mogelijkheid om smsen te sturen!!!
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 114 keer
Provider
Te Koop forum

Als het zeker een week zou duren is het toch niet zo verwonderlijk dat het na 28 uur nog niet opgelost is?
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
metoyou
Member
Member

@Flippi

De medewerker aan de telefoon zei dat hij het zou in orde brengen zodat ik in de loop van vrijdag terug zou kunnen smsen.
Het definitieve probleem oplossen daarentegen zou zeker 1 week duren.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

Als de communicatie met de helpdesk even vlot en (on)volledig verloopt als je het hier komt vertellen dan verbaast het mij niet dat het niet vlot opgelost geraakt.

just my2cts.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
metoyou
Member
Member

Hallo @DIGI Belgium ,

Ik ga u meteen contacteren via instagram, want ondanks ik u privé berichten heb verzonden vind ik de berichten niet terug onder " verzonden items " . Dus weet niet of u de berichten daadwerkelijk hebt ontvangen.
Laatst gewijzigd door metoyou 27 okt 2025, 08:42, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Bij mijn vrouw is het keurig in orde gebracht. Dank hiervoor @DIGI Belgium !
metoyou
Member
Member

Het is bij mij ook opgelost geraakt.

Frustrerend, nu duikt er alweer een nieuw probleem op met DIGI, wat ik ga vertellen in een nieuw onderwerp.
Bernie63
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een gsm abonnement bij Digi. Ik kocht mij een GPS tracker om mijn bromfiets te beveiligen tegen diefstal. Ik kocht een prepaid kaartje bij een andere provider om in die tracker te steken, kwestie van geen tweede abonnement te moeten betalen voor iets wat ik hopelijk zelden gebruik. Ik was bezig die tracker via smsjes in te stellen toen ik plots dit kreeg van Digi:

Hallo, we hebben verdacht gebruik van sms-berichten vastgesteld op je account. Als gevolg hiervan hebben we je sms-dienst tijdelijk geblokkeerd. Heb je hier vragen over? Neem contact op met onze klantenservice. Groetjes, Het DIGI-team.

Er was niks verdachts aan die smsjes! En ik hoef geen bescherming tegen phishing, ik ben groot genoeg om phishing te herkennen. Maar ik wil niet dat mijn sms-dienst geblokkeerd wordt telkens ik de lokatie van mijn bromfiets opvraag!
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Wat zegt de klantendienst ervan?
Bernie63
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Klantendienst gebeld en gemaild. Nog geen reactie op de mail. Aan de telefoon zei men dat dit automatisch gebeurt bij "verdacht gebruik". Dat ze het gaan doorgeven aan de technische dienst maar daar werkt niemand in het weekend. Op mijn vraag met welk recht ze mij willen "beschermen" antwoordde de mevrouw mij dat dit in de algemene voorwaarde staat. Op mijn vraag welke criteria in aanmerking komen voor "verdacht gebruik" zei ze vaag iets als "te vaak een sms sturen met dezelfde woorden". Excuseer?!? Ja natuurlijk zijn de smsjes van mijn telefoon naar mijn GPS tracker steeds dezelfde berichten. Dat zijn codes! En het antwoord is een link naar google maps met de positie van mijn brommer, wat ze misschien ook "verdacht gebruik" vinden. Het wordt tijd dat ze hun criteria aanpassen. Het is 2026, wie stuurt er nu nog berichten aan mensen via sms. Daar gebruik je toch Whatsapp voor. Sms dient alleen nog voor technische doeleinden, zoals je tracker de opdracht geven om zijn locatie door te sturen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 718 keer
Provider

En met welk recht 'lezen' ze je berichten ? Daar zou ik meer problemen van maken...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Dat lijkt mij de eerste reactie: "hoe weten jullie wat er in de SMSen staat?"
Nu ja, het zal wel "met AI" automatisch gescand worden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 144 keer

Mss hier ook klacht indienen dat ze u sms berichten lezen en deze regels toepassen.

https://www.gegevensbeschermingsautorit ... t-indienen
fmcstaartmees
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Mochten jullie het nog niet weten maar elke emailprovider "leest" jullie emails middels hun spamfilter om zo spam en phisphing te verwijderen ... enerzijds zijn jullie kwaad omdat jullie provider iets doet tegen spam en phisphing, maar als er spam en phisphing doorkomt zijn ook jullie kwaad.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Provider

Het gaat over SMS, niet om email. En de mijne doet dat niet (scant en filtert maar er wordt niet "gelezen"). Ik ben wel mijn eigen emailprovider. :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 162 keer
Provider

Bernie63 schreef: 17 jan 2026, 13:11 Het is 2026, wie stuurt er nu nog berichten aan mensen via sms.
Oplichters ;)

https://www.politie.be/5998/nl/vragen/c ... s-smishing

En sms'en worden trouwens ook al lang gelezen, meer als 10 miljoen werden vorig jaar geblokkeerd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/09/18 ... -telefoon/

Als ik mij niet vergis, was dit zelfs een eis van de overheid dat telco providers meer moeten doen om phishing/smishing te blokkeren. Kan enkel het artikel niet direct vinden.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

@DIGI Belgium sms van mijn dochter weer geblokkeerd. Geraakte gisteren niet binnen op helpdesk.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 144 keer

Ik snap het niet Digi start ongeveer een jaar geleden in België en dan gaan ze een technologie nemen die eigenlijk bijna door geen enkele provider meer gebruikt wordt.

Was het niet beter geweest als ze direct gestart waren mer RCS. Digi bestaat toch al jaren als provider in Roemenië en daar zullen ze toch ook al paar jaar RCS gebruiken.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Net binnen geraakt. De vriendelijke operator kan het probleem zelf niet oplossen, hij moest een ticket aanmaken. Hij zei me dat het een algemeen probleem is bij digi en dat ze veel klanten aan de mijn krijgen met dit probleem. Die tickets worden in het weekend niet opgevolgd 😑hij kan me niet zeggen wanneer het in orde komt. Ik houd jullie op de hoogte.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
Bedankt: 806 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Allemaal goed en wel, de "nieuwe speler" steunen, maar hoe ver willen jullie hier in gaan?
Klant blijven bij Digi begint toch behoorlijk op masochisme te lijken...
nerph
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 58 keer
Provider

Tja, zij durven tenminste services aanbieden aan een schappelijk prijs, in plaats van al weer een prijsverhoging in te voeren en hun klanten uitmelken. Juist daarvoor zou ik meer geduld hebben met hen, als nieuwe speler, te steunen.

Het enigste reden dat ik niet bij DIGI ben voor mobiel is dat ze nog niet officieel VoLTE hebben ingevoerd.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 24 jan 2026, 15:09 Allemaal goed en wel, de "nieuwe speler" steunen, maar hoe ver willen jullie hier in gaan?
Klant blijven bij Digi begint toch behoorlijk op masochisme te lijken...
Ben nu een dik jaar klant. Ongeveer 300 euro bespaard door digi. Data is verdubbeld. Prijs gelijk gebleven. Er is support via userbase en hun helpdesk heeft me ook altijd goed geholpen. Ja er zijn een paar problemen geweest, die zijn ook aangepakt geweest.
Ik verwacht dat die problemen gaan weg zijn eens ze ook Brussel dekken met hun eigen zendmasten.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1163 keer
Bedankt: 756 keer
Provider
Te Koop forum

Het lijken mij (als buitendstaander en niet klant) toch structurelere problemen te zijn. Zijn die technisch, procesmatig, menselijk, daar ga ik me niet over uitspreken. Maar Digi heeft toch nog wat dingen goed te krijgen eer ik ze kan aanraden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer

Mijn vrouw en beide kinderen hebben DIGI sinds januari vorig jaar en ik kan er niet echt van klagen.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Het sms probleem is opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”