Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 785 keer
Bedankt: 263 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien is het een outline? Probeer eens:

Code: Selecteer alles

border: none !important;
outline: none !important;
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 116 keer

FredericV schreef: 1 week geledenIk ben nu al enige tijd met amazon.com.be in de weer, omdat ze voor een in November geleverde SSD geen factuur kunnen aanmaken.
Heb je een zakelijk account?
Ik krijg voor iedere bestelling automatisch een factuur, zelfs van externe verkopers.
En een dag na levering kreeg ik telkens de BTW teruggestort (wegens dat het heel vaak intracommunautair is dat er geleverd wordt).

In geval van B2B is Amazon nu net 1 van de weinigen waar ik niet over te klagen heb...
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 70 keer

Buschauffeur (54) getuigt na klappen van 18-jarige: "Zijn potje kookte meteen over"
https://vrtnws.be/p.YbGNnDbvM

Dit wordt schering en inslag... In de vs hangt in elke bus en tram en metro omhoog dat indien je vandalisme uithaalt of een bestuurder aanvalt je altijd aangehouden wordt en achter de tralies beland...Hier zegt de procureur ocharme manneke.... ge gaat dat toch niet meer doen zeker..allez ga maar naar huis moeke heeft pannekoeken of baklava gebakken om dat te vieren... Hoog tijd dat dergelijk krapuul zwaar aangepakt wordt, idem dito met dat krapuul dat op oudejaarsnacht amok maakt..
Onlangs interresant artikel gelezen dat het tijd wordt dat we het kind bij zijn naam gaan noemen...

Tom
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

@Tom 35 in datzelfde bericht die jij lees was volgende gequote

Meer Repressie zal niet helpen. Je kunt geen waarden afdwingen met waterkannonen.
Er zijn mensen vandaag die hun leven riskeren op de Middellandse Zee, die hun kinderen in gammele boten zetten, om toegang te krijgen tot deze kansen.
Niets - werkelijk niets - rechtvaardigt daarom het vernielen van een stad die ook de jouwe is.
Wie zijn eigen straat kort en klein slaat, toont vooral totale vervreemding.
En dan stel ik mij de vraag ‘waar zijn de waarden die zo vaak worden gepredikt?
Waar is het respect voor het openbaar domein? Voor buren? Voor hulpdiensten?
Waar is de islam die spreekt over zelfbeheersing, waardigheid en zorg voor de omgeving?
Geloof is geen uiterlijk vertoon.
Geen vlag om mee te zwaaien wanneer het uitkomt.
Geen schild om achter te kruipen wanneer men aangesproken wordt.
Geloof blijkt in daden. In beheersing. In zorg voor wat niet alleen van jou is.
En waar is de opvoeding?
Ja, ouders hebben vandaag minder controle dan vroeger.
Ja, de straat, het scherm en de (vrienden)groep wegen zwaar.
Maar verantwoordelijkheid verdwijnt niet omdat ze moeilijker is geworden.
Opvoeding is bovendien nooit alleen de taak van ouders geweest.
Ze leeft in gezinnen, maar ook in scholen, verenigingen, buurten en gemeenschappen.
Een samenleving die opvoeding laat verarmen, oogst ontsporing.
En wie denkt dat repressie alles zal oplossen, vergist zich. Je kunt geen waarden afdwingen met waterkanonnen.
Het meest confronterende is dat zelfs in Marokko - waar de Africa Cup wordt gespeeld - grootschalige rellen uitbleven.
Wie werkelijk om zijn ploeg geeft, viert. En wie om zijn stad geeft, beschermt haar en breekt haar niet af.
En het is niet allemaal kommer en kwel.
Er zijn ook jongeren die wél tonen hoe het moet, zoals de jongeren van de Ahmadiyya Moslimgemeenschap Antwerpen, die na nieuwjaar vrijwillig de straten opruimen. Dat is geloof in daden. Zo ziet verantwoordelijkheid eruit.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Ik weet dat alleen gevangenis niet zal helpen want dat toont ook machteloosheid maar vele jongeren voelen zich godalmachtig...onlangs nog gelezen dat het hoog tijd wordt dat jongens van bepaalde afkomst opgevoed worden op dezelfde manier als meisjes en niet als prinsen die alles mogen... Daar begint alles...

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 752 keer
Provider
Te Koop forum

Dat was inderdaad het probleem bij oa Reuzegom.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1238 keer
Recent bedankt: 7 keer

Voor mensen zich geroepen voelen om racistische praat te verkopen: het heeft niets met (raciale) afkomst te maken.
Als je ziet wat er zich op Malieveld afspeelde (in NL) of na de Southport stabbings (UK), dan is dat heel gelijkaardig aan de beelden van oudejaar.
Net zoals extreemrechts en "islamisten" hetzelfde denken over het onderdrukken van vrouwen, is hun modus operandi ook gelijklopend.
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 29 keer

blaatpraat schreef: 2 dagen geleden Heb je een zakelijk account?
Ja, zelfs peppol staat er al in, maar ontvang nog niks van hen via peppol.
blaatpraat schreef: 2 dagen geleden Ik krijg voor iedere bestelling automatisch een factuur, zelfs van externe verkopers.
En een dag na levering kreeg ik telkens de BTW teruggestort (wegens dat het heel vaak intracommunautair is dat er geleverd wordt).

In geval van B2B is Amazon nu net 1 van de weinigen waar ik niet over te klagen heb...
Dit gaat normaal ook goed voor de meeste bestellingen. Daar kan ik direct de PDF downloaden in de order overview.

Hier kan je zien hoeveel tijd ik al verloren heb door naar de helpdesk te bellen (je wordt eigenlijk vanaf een 02 nr teruggebeld):
amazon-helpdesk-calls.jpeg

Dit nr is wel degelijk het nr van amazon prime, bvb:

Telkens dezelfde excuses of zaken die niet werken:

- ik kan (als first line) niet in de factuur zelf kijken omwille van privacy
- ik zal er een nota van maken en morgen opvolgen (gebeurt niet)
- ik stuur jouw vraag naar de accounting afdeling (er gebeurt niks)
- ik stuur jouw vraag naar mijn manager (er gebeurt niks)
- ik stuur jou een link naar de PDF, je krijgt dan gewoon een link naar de bestaande order overview pagina, waar de PDF niet bijstaat, door een fout bij amazon
- je zal morgen een mail krijgen met meer informatie (er gebeurt niks, telkens een dag uitstellen)

Er is geen enkele mogelijkheid voor een amazon klant, om direct met de boekhouding/accounting doorverbonden te worden. Er zit altijd een first line tussen waar je telkens opnieuw hetzelfde moet uitleggen, dus telkens tijdverlies. En die first line kan zelf niks.

Als je chat, dan kunnen ze nog minder. een chat van één uur waar de persoon telkens dezelde link stuurde naar een niet werkende order overview pagina. Via mail/sms ....

Het niet aanmaken van de factuur, is al een probleem sinds November. Het gaat om een dure SSD die aan BTW 0 geleverd is.

We weten dus niet wie de tegenpartij is, want we hebben geen factuur, en elke amazon factuur komt typisch van een ander BTW nr.

Boekhoudkundig is dit een strafbaar feit. Als ze aan BTW 0 leveren (BTW verlegd / reverse charge) dan moeten ze een factuur leveren. Anders rekenen ze onterecht geen BTW aan.

Voortaan als er bij levering geen factuur downloadbaar is, gaat het direct retour. Want dat was in één van de calls hun oplossing.

Ik overweeg om naar de FOD economie te stappen. Amazon steelt mijn tijd.
Laatst gewijzigd door FredericV 1 dag geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 18 keer

heist_175 schreef: 1 dag geleden het heeft niets met (raciale) afkomst te maken.
Dat zou ik niet durven zeggen.
Een frustratie is/was dat de cijfers hierover niet gemakkelijk boven water kwamen.
heist_175
Moderator
Moderator

Emile51 schreef: 1 dag geleden Dat zou ik niet durven zeggen.
Een frustratie is/was dat de cijfers hierover niet gemakkelijk boven water kwamen.
Check de beelden van Malieveld en Southport, zou ik zeggen.

Crimineel gedrag en vandalisme moet bestraft worden, ongeacht religie, afkomst of politieke voorkeur.
Selectieve verontwaardiging is nergens voor nodig.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Je gaat me toch niet zeggen dat al die rellen in antwerpen en brussel niet door allochtonen zijn opgezet... waarom geen kat een kat noemen.
Er waren zelfs sleutelfiguren in die gemeenschap die deze rellen veroordeelden en zeiden dat het genoeg geweest is, dat het mannelijke geslacht strenger moet opgevoed worden zodat ze allemaal terug wat meer respect vertonen. En ja ook Dries van Langenhoven gaat er los over...die is dan ook veroordeeld..al die amokmakers van oudjaar wordt niks gedaan...sterker je mag ze blijkbaar nog niet benoemen of je wordt als racist weg gezet...

Tom
heist_175
Moderator
Moderator

Of het allochtonen waren, weet ik niet. Dat is aan politie en justitie om uit te maken.
Of bedoel je met "allochtonen" ook "mensen met allochtone roots"? En hoever ga je dan terug in de tijd om dat te bepalen?
Of bedoel je "ze hadden een kleur en dus zijn het allochtonen"?

Het is heel simpel: vandalisme en crimineel gedrag moet bestraft worden.
Of het crapuul nu Jürgen Conings heet, Dries VL of Ahmed, dat maakt mij niet zoveel uit.
Voor Jürgen is een steunmars gehouden, hoewel hij zelf al eerst z'n conclusies getrokken had, Dries VL heeft geld ingezameld (en nog bezig) voor zijn juridische strapatsen te kunnen betalen en wordt ondersteund door een racistische partij.
De amokmakers met oudjaar worden ook vervolgd, in zoverre ze identificeerbaar waren. Gelijkaardig aan de strooptocht van de supporters hooligans van Brugge in Molenbeek toen de metro niet werkte enkele uren voor de match tegen RSC Anderlecht.

In beide gevallen (Brugse hooligans in Molenbeek en amokmakers oudjaar) was identificatie moeilijk en werd maar een fractie van de geweldplegers vervolgd. Jammer.

En het is geen Vlaamse/Belgisch fenomeen om enkel amokmakers met een kleur te beschimpen.
UK: Southport
NL: Malieveld
FR: gele hesjes of "pensioenprotesten"
FredericV
Pro Member
Pro Member

Amazon blijft maar standaard antwoorden sturen, die uiteraard niet de factuur toont bij dit order.
amazon-geen-factuur.png
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 182 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Heb je als eens gebeld naar de Amazon support? Ik weet het, very old school, maar was in mijn geval iedere keer heel behulpzaam.
FredericV
Pro Member
Pro Member

@johan.devos Ja maakt niks uit, telkens heel de uitleg opnieuw, valse beloftes van opvolging en escalatie, maar geen enkele oplossing.

viewtopic.php?p=1047229#p1047229

Ik ben hier nu al zeker meer dan een halve dag aan verloren, dit schiet niet op.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”