En dit is niet in zone 2 of 3 maar in de grootste stad van Vlaanderen.
https://www.nieuwsblad.be/binnenland/jo ... 38199.html

Toch het hele artikel niet gelezen?Splitter schreef: 1 week geleden ze krijgen tenminste mooi op voorhand de waarschuwing dat ze een oplossing moeten zoeken.
Wel is het zo dat Proximus de klant normaal gezien 1 jaar op voorhand op de hoogte moet brengen.”

Het Instituut waarborgt dat het proces van buitenbedrijfstelling of vervanging transparante tijdschema's en voorwaarden omvat, inclusief een passende opzeggingstermijn voor de overgang, en het stelt vast dat indien nodig alternatieve producten van ten minste vergelijkbare kwaliteit beschikbaar zijn die toegang verstrekken tot de opgewaardeerde netwerkinfrastructuur die in de plaats komt van de vervangen elementen, teneinde de concurrentie en de rechten van de eindgebruikers zeker te stellen.

R2D2 schreef: 1 week geleden Volgens BIPT: "Wel is het zo dat Proximus de klant normaal gezien 1 jaar op voorhand op de hoogte moet brengen.” Quod non. (dag op dag 5 maand)
de brief in het artikel is geen jaar, dat klopt.... maar ze zullen vermoedelijk hun eerste brief gehad hebben (meer als?) een jaar geleden.cadsite schreef: 1 week geleden Het BIPT zegt dat zoiets minstens een jaar op voorhand moet gemeld worden. Bij hen is het minder dan 6 maand.

planning, personeel, materiaal moet ook allemaal betaald worden, dus nee, dat denk ik niet dat dan ook automatisch dingen gedekt zijn als er wat mis loopt.Joe de Mannen schreef: 1 week geleden Die 6000€ zal de 'aansprakelijkheid als er iets misgaat' wel dekken zeker
wetende dat zo'n brieven allemaal standaard druk zijn vind ik het op zich niet schandalig (natuurlijk evenzeer niet netjes, maar het is niet dat ze bewust gaan voor een "FU" ook niet hé)Joe de Mannen schreef: 1 week geleden Die brief is schandalig, we zoeken actief naar een oplossing, om dan te verduidelijken dat ze dat dus niet doen.
vandaar dat ik vermoed dat het vooral een dans rond priveterrein zal zijnBssoft schreef: 1 week geleden Als ik Google-Maps bekijk waar de brouwerij is gevestigd (Indiestraat 21) zie ik niet direct iets van zware problemen.
uitgaande van jouw afbeelding en veronderstellende dat die onderboring het énige is dat er zou moeten gebeuren (wat dan ook veronderstelt dat de invoer gewoon recht aan die muur kan/mag komen), zal de kost ook wel geen 6k zijn tenzij de stad tegenwerkt (want zo'n onderboring is in principe relatief goed uit te voeren: aan 2 zijdes het voetpad open, en machine erdoorjagen - hebben ze een paar straten verder nog gedaan om op een paar dagen tijd heel de straat te voorzien van fiber....).Tazmanian79 schreef: 1 week geleden uiteraard moeten ze even onder de straat door om de kabel door te trekken.
Het is helemaal niet moelijk, super simpel zelf.

is die kost dan voor edp en niet proximus in dat geval, ben je daar zeker van, proximus voert toch de aansluitwerken uitSplitter schreef: 1 week geleden
ten derde mag edpnet kiezen, denk ik dan: als zij die 6k op zich willen nemen zal dat dus aansluitbaar zijn (maar dat gaan ze NATUURLIJK ook niet doen)

08/01/2026 https://www.gva.be/regio/antwerpen/regi ... 84033.htmlProximus bevestigt de situatie aan onze redactie. “Door het type bestrating en door de te overbruggen meters naar die klant is de kostprijs veel hoger”, zegt woordvoerder Fabrice Gansbeke. “In dergelijke gevallen vragen we de klanten om een deel van de installatiekosten te dragen, maar die offerte had de klant nog niet bereikt. Ik moet erkennen dat het proces niet optimaal verlopen is en we gaan kijken of we toch iets kunnen doen om tot een werkbare oplossing te komen.”

Dat was de "universele dienstverlening" die Belgacom/RTT verplichte om een telefoonlijn te installeren bij ieder adres.heist_175 schreef: 5 dagen geleden Is telecom een gereguleerde markt, zoals posterijen? BPost moet elke woning bedienen, ook als het economisch niet rendabel is. Voor die verlieslatende dienstverlening krijgen ze een vergoeding van de staat.
Is dat bij telecom ook zo? Volgens mij niet.

bron: https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32018L1972
Artikel 81
Migratie van legacy-infrastructuur
1. Ondernemingen die zijn aangewezen als ondernemingen met aanmerkelijke marktmacht in één of verschillende markten overeenkomstig artikel 67 stellen de nationale regelgevende instantie van tevoren en tijdig in kennis wanneer zij beogen over te gaan tot buitenbedrijfstelling of vervanging door nieuwe infrastructuur van onder verplichtingen op grond van de artikelen 68 tot en met 80 vallende delen van het netwerk, met inbegrip van legacy-infrastructuur die nodig is om een kopernetwerk te gebruiken.
2. De nationale regelgevende instantie waarborgt dat het proces van buitenbedrijfstelling of vervanging transparante tijdschema's en voorwaarden omvat, inclusief een passende opzeggingstermijn voor de overgang, en zij stelt vast dat indien nodig alternatieve producten van ten minste vergelijkbare kwaliteit beschikbaar zijn die toegang verstrekken tot de opgewaardeerde netwerkinfrastructuur die in de plaats komt van de vervangen elementen, teneinde de concurrentie en de rechten van de eindgebruikers zeker te stellen.
De nationale regelgevende instantie kan de verplichtingen betreffende activa waarvan buitenbedrijfstelling of vervanging is beoogd, intrekken wanneer zij zich ervan heeft vergewist dat de aanbieder van toegang:
a) passende voorwaarden voor de migratie tot stand heeft gebracht, onder meer door een alternatief toegangsproduct van ten minste vergelijkbare kwaliteit beschikbaar te stellen waarmee toegangvragende partijen dezelfde eindgebruikers kunnen bereiken als met de legacy-infrastructuur; en
b) voldoet aan de voorwaarden en het proces waarvan de nationale regelgevende instantie overeenkomstig dit artikel in kennis is gesteld.
Een dergelijke intrekking wordt uitgevoerd overeenkomstig de in de artikelen 23, 32 en 33 bedoelde procedures.
3. Dit artikel doet geen afbreuk aan de beschikbaarheid van gereguleerde producten zoals die door de nationale regelgevende instantie wordt vereist met betrekking tot de opgewaardeerde netwerkinfrastructuur overeenkomstig de procedures van de artikelen 67 en 68.

Het is maar hoe je het bekijkt.raf1 schreef: 1 dag geleden De concurrentie op de telecommarkt verdwijnt bij die Antwerpse brouwer voorgoed.

De user krijgt de mogelijkheid om zich aan te sluiten op het brakke netwerk van een kabelboer of voor een meerkost (installatie) op de glasvezel van Proximus.

bron: https://www.proximus.be/nl/id_cb_fiber_ ... -zaak.htmlIs de installatie van glasvezel in mijn kantoren volledig gratis?
Ja, jouw glasvezelaansluiting is volledig gratis voor elke activering van een Fiber-pack, of je nu Proximus-klant bent of niet. Als je kiest voor een ander fiberproduct zoals bijvoorbeeld een Internet Fiber alleen, wordt een installatiekost van € 48,76 excl. btw aangerekend in geval van een nieuwe installatie.