Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 1 keer

Splitter schreef: 2 weken geleden niet te vergeten dat het duurder maken van afvalophaling er niet voor zal zorgen dat er minder afval is, het zal er enkel voor zorgen dat er "minder afval op de juiste plek" is, we zullen het sluikstorten volgend jaar ongetwijfeld weer zien toenemen :(
In mijn gemeente is de toegang tot het containerpark van 2 naar 4 euro gegaan (dus dit wel zeggen niet meer zomaar dan rijden, maar meer opsparen).
Helaas is grofvuil nu 8 euro ipv 2 euro voor de kleinste hoeveelheid, bovenop de toegang van het park.

Ook de huisvalzakken worden veel duurder.

Ondertussen geef ik metaal al af bij de schroothandel, en meestal krijg ik er ook nog iets voor, ipv 2 of 4 euro te moeten geven aan containerpark.

Ik voorspel dat het sluikstort probleem alleen maar erger gaat worden. Het is nu al een probleem, en zelfs op wandelpaden in naburige gemeentes is het al een pest.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
Bedankt: 699 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

heist_175 schreef: 2 weken geleden Hoe wordt dat opgelost voor mindervaliden en ouderen?
Zo ?
heist_175 schreef: 2 weken geleden en de vuilkar moet enkel een paar locaties aandoen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
Bedankt: 675 keer
Provider

De "aanbiedingen" via Techpulse die er geen blijken te zijn.

Ik heb niet de neiging op regelmatig op de "deals" van Techpulse te klikken maar een hele tijd geleden was er een aanbieding voor een Samsung A56, ik had zo'n toestel een paar maanden er voor gekocht en wou wel eens kijken... helaas de link verwees naar een A56 die duurder was dan het artikel beweerde.

Verleden week een aanbieding voor een Apple watch die na het klikken niet aan de prijs in het artikel te koop was en nu zelfs als "niet op voorraad" staat.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
FredericV
Pro Member
Pro Member

Gisteren naar Brico St-Denijs-Westrem om een duplicaat van een missende factuur te vragen. Had bankafschrift bij dus exacte timestamp en bedrag.

Kassa bediende: we mogen dat niet meer van onze baas. Gebruik de app.

Ik: sorry maar ik heb recht op een duplicaat bij verlies, en ik heb de app niet gebruikt of mijn kaart aan deze factuur laten koppelen.

Dus waar gaat deze maatschappij naar toe? Alles digitaal? Niks meer menselijk? Alles achter procedures?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
Bedankt: 175 keer
Provider
Te Koop forum

Mwa zelfde met buyback van krefel. Staat op de site ja medewerkers zullen je helpen met het opnieuw instellen van je apparaat en afhandeling.
Dan kom je in de winkel en dan zeggen ze je moet het zelf doen.

service is echt niks meer en geen enkele medewerker durft nog wat creativiteit aan.
FredericV
Pro Member
Pro Member

Brico heeft ondertussen het duplicaat van de factuur per mail gestuurd.

In hun mail staat ook dat dit weldra via PEPPOL gaat:

"Vanaf 1/1/26 zal dit niet meer mogelijk zijn in de winkel. Enkel via peppol."

Goed, want een verloren factuur gaat dan niet meer gebeuren.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1703 keer
Bedankt: 1544 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Een fysieke winkel die geen service levert is ten dode opgeschreven.
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 17 keer

HLN van vandaag: Buschauffeur van De Lijn onderbreekt rit in Brussel, gaat even koffiekoeken kopen.
"was aan het vasten omwille van religieuze redenen en had daardoor last van hypoglycemie".
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1237 keer
Recent bedankt: 7 keer

Goztow schreef: 1 week geleden Een fysieke winkel die geen service levert is ten dode opgeschreven.
Dat is niet wat NZS, VBO, ... altijd zingen.
Het zijn de loonkosten, de Chinezen, de wegwerkzaamheden, het gebrek aan subsidies, ... of nog een batterij andere dooddoeners :).
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Pfff bedrogen door een aanemer...
Ik kende de firma omdat ze werken gedaan hebben elders en die hadden er positief over gesproken (waterdichte folie plaatsen en opnieuw bezetten)
Offerte laten maken, deze bekeken en leek net zoals besproken.. werken waren op een appartement dat ik verhuur dus niet van kortbij opgevolgd dom dom dom.
Na 2w is bekeken en direct gereageerd...ipv een.kerdi folie heeft hij een volgens hem evenwaardig alternatieve coating geplaatst welke dat het is joost mag het weten....De helft van wat moest gedaan worden is niet gedaan.Op mijn reactie heeft hij gewoon niet op gerageerd. Als ik nu die offerte terug lees en met veel wantrouwen naar die firma uit willebroek kijk ipv met vertrouwen tja.. dan is die zo dubbelzinning opgemaakt dat hij altijd gelijk heeft. De factuur is gestuurd op 24 december..heb daarop opnieuw gereageerd maar ze zijn met verlof tot 4 januari...en ze dient betaald te worden binnen de 8d, hij weet dus heel goed waar hij mee bezig is..
Zo boos op mezelf dat ik daar ingetrapt ben, maar furieus dat dergelijke bedriegers rondlopen...
3600e naar de filistijnen...
Een advocaat opzetten verlengt alleen de stress en geeft sowieso geen zekerheid met die dubbelzinnige offerte met oplopende kosten, een ingebrekestelling en slechts een gedeelte betalen idem ditto...zodadelijk de factuur betalen maar alsnog een officiele in gebrekestelling sturen...
Ik wens die kl**tzak veel koekjes van eigen deeg in 2026 en iedereen die het horen wil zal ik vertellen op te letten bij die firma. de naam ga ik hier uiteraard niet schrijven...
Dat is dus de reden waarom ik veel zelf doe, er lopen blijkbaar veel zelfstandigen rond die alleen interesse hebben in hun bankrekening...

Tom
heist_175
Moderator
Moderator

Niet betalen en per aangetekende laten weten wat de gebreken zijn.
Een aannemer zit ook niet te wachten op bijkomende kosten, tenzij het echt criminelen zijn (genre Ergo verzekeringen): die hebben veel advocaten in dienst die toch al betaald worden.
Als er zaken ontbreken of niet correct zijn uitgevoerd bel ik "de baas" en zeg ik dat ik het geld op een "geblokkeerde rekening" en betaal eens het in orde is. Dat zet hen meestal aan om te fixen wat er te fixen is. Het toont aan dat ik het geld heb en best wil betalen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 752 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Op de luchthaven zie je altijd vanalles rondlopen en deze keer viel een Hollands koppel me op tijdens het wachten aan de gate. Ze leken op wat een prototype van Onslow had kunnen geweest zijn, de man kon perfect die rol vervullen,de vrouw pastte dan weer perfect in de rol van moeder Flodder. Hoe slonzig kan je worden en waar stopt morbide obistas? Wat eruit kwam was ook al niet veel beter en ik probeerde er dus vooral niet naar te luisteren. De man grochtelde en hoestte over iedereen uit en zijn lijf maakte allerlei rare geluiden. Soit, het was tijd om te boarden. Tot overmaat van ramp bleek ma Flodder langs me te zitten! :)

Soit, ze kon amper tussen haar zetel en die voor haar en toen dat gelukt was bleek de gordel te kort! Ze hebben een speciaal verlengstuk moeten zoeken om de dame veilig in te snoeren. Toen dat stuk gevonden was had ze toch zo hard haar vet naar alle kanten geduwd dat de riem toch net pastte; dat was haar "trots" zei zoonlief tegen de steward... die dus voor niets naar dat verlengstuk had gezocht. Ik kon me maar net bedwingen om het niet uit te proesten. Ze was zo dik dat haar benen niet meer toe gingen en ze dus wijdbeens alle ruimte innam. Naar toilet gaan zou ook niet gaan.

De hele scene pastte bij Monster, de Netflix serie die ik voorzien had om te bekijken. Horror zou het zijn de komende uren :)

Daarna kreeg iemand een paniekaanval en begon te hyperventileren. Even dacht ik dat de vlucht zou vertraagd worden maar het meisje werd naar een andere plaats gebracht zonder ramen. Haar ouders maakte er niet teveel spel van en wisten welk vlees ze in de kuip hadden. Ondertussen zat ik dus langs die andere kuip vlees :)

Toen we aankwamen in Zaventem kreeg madame het nog eens aan de stok met andere reizigers omdat ze niet de beleefdheid had om iedereen om beurt uit te laten stappen. Ze liep gewoon over enkele heen wat haar nog enkele "gelukwensen" opleverde :)

Soit, ik was blij dat de vlucht voorbij was en dat Ed Gein een doetje is tegenover sommigen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 105 keer
Provider
Te Koop forum

sinds 31/12 soms het issue dat de VPN niet werkt naar huis.
Troubleshooten.. blijkt een DNS issue bij vimexx, 1 van de 3 nameserver geeft nog een IP terug van 24/12 (ik gebruik de directadmin API van vimexx om aan dynamic DNS te doen op mijn eigen domeinnaam).

In der tijd weg gegaan bij duckdns omdat het soms uitlag, nu ook al issues bij vimexx :(

Gemeld via de live chat (gelukkig bereikbaar op zaterdag).
"DNS Cache geflusht, meer kan ik ook niet doen meneer, je maakt best een ticket aan"

:eek: dit zou imo op hun status pagina moeten staan als DNS issues ipv "maak maar een ticketje aan"
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1122 keer
Bedankt: 712 keer
Provider
Te Koop forum

Mocht je een alternatief willen dat niks kost: https://desec.io/. Ook aanstuurbaar via API calls. Maar dan moet je wel je nameservers veranderen, ofcourse.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Scheurkalenders die het weekend op één blaadje steken.... is da nu echt nodig om zo 52 blaadjes uit te sparen gvd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bespaar 365 blaadjes en wat geld en koop geen scheurkalender meer ;)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 353 keer
Bedankt: 241 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

De Nerdlandkalender heeft 365 blaadjes
Computer(k)nul
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 627 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

silentkiller schreef: 1 week geleden Troubleshooten.. blijkt een DNS issue bij vimexx
devilkin schreef: 1 week geleden Mocht je een alternatief willen dat niks kost: https://desec.io/. Ook aanstuurbaar via API calls. Maar dan moet je wel je nameservers veranderen, ofcourse.
je kan ook gratis gebruikmaken van de dns van cloudflare.
domein bij vimexx (althans de .be momenteel, bij vernieuwing gaan die naar mijn.host)
dns bij cloudflare
hosting op vps'jes bij hetzner & leaseweb
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1122 keer
Bedankt: 712 keer
Provider
Te Koop forum

Stuk over mail hosting afgesplitst naar viewtopic.php?p=1046488
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
heist_175
Moderator
Moderator

Sinna schreef: 1 week geleden De Nerdlandkalender heeft 365 blaadjes
En zowel zaterdag als zondag zijn zwarte blaadjes met "witte" letters.
Had toch mooier gekunnen, me dunkt.

Was net na Kerstmis uitverkocht bij StandaardBoekhandel, dus zal wel succes hebben, blijkbaar :).
Hier hangt er ook eentje.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 353 keer
Bedankt: 241 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Online was die al begin december niet meer te bestellen, enkel nog winkelvoorraden opwerken dus. Gelukkig hadden ze 'm nog in Brugge.
Wat zwart/wit betreft: hoe wil je anders het onderscheid maken tussen week en weekend? Tips zullen zeker welkom zijn bij Lieven en Hetty :)
Computer(k)nul
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 627 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

FredericV schreef: 2 weken geleden In mijn gemeente is de toegang tot het containerpark van 2 naar 4 euro gegaan
hier is de toegang gratis (tis te zeggen, je moet niet apart bijbetalen per bezoek, maar betaalt wel jaarlijks een afvalbelasting en voor hetgene je inlevert op het containerpark.)
alleen.... de weegbruggen werken per 5kg, met een minimum van 5kg.
stort jij dus 1kg van een fractie, betaal je voor minimaal 5kg.... wat in principe gewoon oplichterij is. (11kg betaal je dus 15kg bv)

voor 1 iemand, met 1 fractie, 1 keer, zal dat niet veel uitmaken.
maar moet je dan eens bedenken hoeveel mensen naar het containerpark gaan, hoeveel keer, en hoeveel verschillende fracties er zijn,
en dan nog eens het aantal containerparken van dezelfde groep....
en dan verdwijnt er bij limburg.net volgens mij toch aardig wat geld, want waar gaat dat geld dat je betaalde voor die onbestaande killo's naartoe?

(dat de weegbrug mss niet nauwkeuriger kan ingesteld worden, kan ik inkomen.... maar dat ze het geld niet willen spenderen om de weegbrug nauwkeuriger te maken, is toch niet de klant -dewelke in een monopolie zit- zijn fout?)
nu, dat ze dat niet willen, kan ik ook inkomen.... maar dat ze dan bv 5kg altijd gratis maken, zodanig dat de afwijking ook altijd opgevangen is? (maarja, ipv dat er dan geld kan verdwijnen in een zwart gat, zouden ze wat verlies kunnen maken, en dat containerpark... tja, het is er toch écht niet enkel voor het milieu hoor)
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Eerste werkdag, eerste internetpanne. Eerst dacht ik dat het aan de VPN lag maar blijkbaar was de internetverbinding bij mij het probleem. BBox herstart maar geen oplossing. Bij buren was er geen probleem en ik zag ook niet direct een melding van algemene storing dus naar helpdesk gebeld (MV). Positief verrast want al binnen enkele seconden iemand aan de lijn (haleluja!). Men vroeg om ook de glasvezelmodem te herstarten, iets waar ik nog niet aan gedacht had en nog nooit gebeurd was. Dat werkte echter ook niet. Men zou het onderzoeken, technische testen en dan een bericht sturen. tegen dat ik terug aan mijn bureau was en iedereen verwittigde van de problemen waren de problemen ineens opgelost. Wel een bericht van helpdesk gekregen met uitleg. Er was blijkbaar toch een storing bij MV en die kon nog even duren maar dus niet voor mij.

Mijn frustratie was dus snel omgezet in een positieve ervaring want sinds mijn overstap van Px naar MV heb ik enkel goede ervaringen met hun helpdesk. Grappig dat men mensen soms bang maakt om over te stappen wegens "minder service". Ik ervaar het net omgekeerd, meer service en een pak minder betalen voor een snellere lijn :)
FredericV
Pro Member
Pro Member

Ik ben nu al enige tijd met amazon.com.be in de weer, omdat ze voor een in November geleverde SSD geen factuur kunnen aanmaken.

Eerst had ik een chat kerel aan de lijn, die het totaal niet snapte, een uur lang heeft deze mij telkens dezelfde link gestuurd.
Nadien nog twee forms ingevuld. Geen reactie daarop.

Dan naar de Engelstalige helpdesk gebeld, en dan deze email:
Bedankt voor het contact opnemen met ons omtrent bestelling: X-Y-Z

We hebben intern vernomen dat je niet de mogelijkheid hebt om de factuur te downloaden op de website.

Momenteel heeft het systeem een storing waardoor sommige bestellingen problemen hebben met de factuur, dat het niet te verkrijgen is of dat het niet gewijzigd kan worden.

Excuses voor het ongemak.

Maandag zullen we je informeren of er een mogelijkheid is waardoor je alsnog de factuur kunt ontvangen.

Bedankt voor je begrip.

Cordialement,
AAAAA
Amazon.com.be
Maandag hebben ze mij niet geïnformeerd, dus vandaag terug gebeld, nu naar een Nederlandstalige helpdesker. Ze konden nog steeds geen factuur maken. Ik heb hem ermee geconfronteerd dat dat wettelijk verplicht is binnen de 15 dagen na levering, en dat ik de FOD Economie ga contacteren als ze dit niet doen.

Hij stelde voor om het product te retourneren, maar dat was dus voor mij geen oplossing. Een zeer specifieke SSD zit al in een verkocht product. Ik vroeg om verder te escaleren.

Nadien heeft de man snel de telefoon dicht gegooid.

Wat een ruk bedrijf als het fout loopt.

Waarom wordt de storing niet gewoon opgelost? Komaan, amazon is een van de grootste IT spelers ter wereld.
Laatst gewijzigd door FredericV 4 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb daar zelf de strijd al lang opgegeven en koop niet meer zakelijk op Amazon. De tijd die je eraan verspilt en die uiteindelijk geen resultaat oplevert overstijgt meestal de korting.
FredericV
Pro Member
Pro Member

@payphoneuser dit is nu al de tweede keer dat dit gebeurt. De vorige keer hebben ze de PDF manueel aangemaakt en mij een link naar de PDF gestuurd.

Nu zijn ze zeer onvriendelijk.

Het was een erg dure SSD, dus dit is zeer zuur als ik geen inkoopfactuur heb.

Concreet: als je bij de ontvangst geen factuur hebt ontvangen, is dus de enige optie die ze momenteel aanbieden om het terug te sturen (ipv hun IT shit te fixen).
Laatst gewijzigd door FredericV 4 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 60 keer

Het zou me niet verbazen als er daar massief met BTW e.d. gefoefeld wordt, en welke administratie gaat het tegen zo'n gigant opnemen?
FredericV
Pro Member
Pro Member

@payphoneuser als je daar iets bestelt, dan staat er telkens een ander BTW nummer op de factuur. Italië, Spanje, Frankrijk, Duitsland, .....

Dus ja dit zou wel eens kunnen.

Ze hebben zeer smerige praktijken, o.a. deze docu recent nog bekeken:

R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 207 keer

Bpost bevestigt zijn reputatie:
Vandaag in de post:
- een kerstkaart verstuurd op 12 december
- een uitnodiging voor een nieuwjaarsdrink op 3 januari. (verstuurd op 23 december).
Prior = waardeloos.
In Denemarken hebben ze de brievenpost stopgezet. Misschien zou Bpost dat beter ook doen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
Bedankt: 699 keer
Provider

In Denemarken omdat er geen meer is, hier dan omdat ze het niet kunnen ? dan had het al veel langer gestopt kunnen worden :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ineens zeer vreemde titels van krantenartikels. Lijken foute vertalingen. Dacht eerst aan automatische AI vertalingen maar het was bij meerdere uitgevers. Uiteindelijk bleek dat Inoreader ineens de titels begint te vertalen naar de ingestelde taal. Vertalingen uitzetten is een optie maar deed niets. Alles dan maar op Engels gezet en nu is het weer normaal.

Feeds = Voedingen :)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 180 keer
Bedankt: 202 keer
Provider
Te Koop forum

Iemand ervaring met het schrappen van een nummerplaat ?
Op 2 december mijn wagen verkocht en omdat ik nog een oude nummerplaat had met de vorm: ABC-123 deze door Bpost laten opsturen naar de DIV te Brussel.
Op 4 december zou mijn nummerplaat afgeleverd geweest bij de DIV volgens de Track&Trace van Bpost.
In de dagen en weken die daarop volgden heb ik meermaals de status van schrapping bekeken via https://myvehiclemyplate.mobilit.fgov.be/, doch deze bleek nog steeds actief te zijn op datum van afgifte toen ik mijn wagen in het verkeer genomen had.
Ik hoopte om een bewijs van schrapping te kunnen downloaden en deze te kunnen doorsturen naar mijn verzekering, ook omdat dit een einddatum is voor de verkeersbelasting.
Een kleine 2 weken later een bericht gestuurd naar de DIV die het volgende antwoorden:
Hallo,
De nummerplaat ABC123 is niet geschrapt.
In geval van verlies of diefstal tijdens het verzenden van de nummerplaatis het bewijs van afgifte bij de post niet voldoende: u moet zich bij de politie melden om aangifte te doen van onvrijwillige buitenbezitstelling van de nummerplaat. De politie gaat over tot de seining van uw nummerplaat, waardoor deze automatisch en onmiddellijk wordt geschrapt in de DIV-toepassing. De politie geeft u een attest van verlies of diefstal, dat als bewijs dient voor de FOD. Dit attest hoeft niet naar de DIV te worden gestuurd.
Op 22 december aar de politie geweest voor aangifte die mij dan een attest en een PV bezorgden.
Het ging een halfuur duren om mijn nummerplaat te laten schrappen...
Later op de dag terug gekeken via "Mijn voertuig - Mijn plaat", maar noppes, nog steeds actief, geen schrappingsattest te downloaden. Bijna dagelijks gekeken tot uiteindelijk ik op 31 december terug een bericht stuurde naar de DIV met het attest als bijlage.
Vandaag antwoord:
Hallo,
De politie gaat over tot de seining van de nummerplaat, waardoor deze automatisch en onmiddellijk wordt geschrapt in de DIV-toepassing.
De politie geeft u een attest van verlies of diefstal; dit attest hoeft niet naar de DIV te worden gestuurd.
De DIV stuurt geen schrappingsattest meer, maar u kunt dit attest downloaden en afdrukken (en de status van uw nummerplaat controleren) op onze webpagina https://myvehiclemyplate.mobilit.fgov.be.
Als uw nummerplaat na uw aangifte niet wordt geschrapt, dient u contact op te nemen met de politie om de situatie te regulariseren. De DIV komt hierin niet tussenbeide.
Mijn verzekering is ondertussen op de hoogte, dit is geen probleem.
Ik heb onlangs nog voor mijn oude wagen, voor de periode 11/2025 tot 11/2026, de verkeersbelasting ontvangen.
In principe moeten ze enkel de maand november en december in rekening brengen (dit voor de teruggave van de maanden dat mijn voertuig niet meer in het verkeer was) maar ik kan niet controleren of zij de schrapping wel of niet gezien hebben.
Dus nog eens een afspraak maken bij de plaatselijke politie ...
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 84 keer
Provider

]Je bewijs van politiebezoek op 22 december volstaat om je nrplaat als geschrapt te bekijken. Einde verhaal toch ? Verkeersbelasting betaal je per begonnen maand. Je kunt alles betalen en wachten op terugbetaling of enkel de 2 maanden betalen.
Laatst gewijzigd door on4bam 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 180 keer
Bedankt: 202 keer
Provider
Te Koop forum

Vandaag contact gehad met de politie, die hebben nog eens mijn nummerplaat geseind om deze onmiddellijk te kunnen schrappen.
De schrapping werd dan effectief vandaag pas uitgevoerd.
Mijn schrappingsattest is beschikbaar.
Nadien contact opgenomen met 1700 (dienst verkeersbelasting). Zij vertelden me dat de DIV slechts 1 x per maand de schrappingen doorsturen naar hen en in mijn geval zal dit dus op 9 januari zijn, dus extra betalen voor de volle maand januari.
Nadat ze mij een herberekening zullen opsturen kan ik pas bezwaar indienen. Daar zal ik pas het politieattest van 22 december kunnen opsturen.
Wat een lijdensweg zeg voor een fout en vergetelheid vermoedelijk daar in Brussel en de stroefheid van het overheidsapparaat. Man, man ... :bang: :bang:
liegebeestig schreef: 1 dag geleden of enkel de 2 maanden betalen
Dat zal niet goed komen vrees ik.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 764 keer
Provider
Te Koop forum

Deckers op vrijdag op Willy.
man man man, wat een gelul... Maar ja, komt van Donna & Q, was te verwachten.
Moonboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 41 keer

Niet zozeer van de dag, maar de toenemende en vaak idiote reclames op onze DAB+ zenders, zijn er nog die dit niet meer kunnen aanhoren .
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”