Vraagje aan de TVV app gebruikers.
ik heb net TVV app voor 30 dagen als test geactiveerd. Dat werkt op zich wel goed, je moet niet meer continue switchen tussen diverse app's VRT max, vtm, play etc.
Belangrijk minpunt, ik kan de ondertiteling ( CC symbooltje ) niet aan/uitzetten ( is niet aanwezig ) ?
Al ik bijvoorbeeld naar een eerdere uitzending van blokken kijk, dan wil ik graag ondertiteling activeren, dat werkt blijkbaar niet bij de TVV app,
Test met zowel TVV app op samsung tv, google TV, Iphone .........doe ik iets verkeerd ?
TVV APP ondertiteling ( CC symbooltje )
-
woutervh
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 220 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Klopt niet
Mijn vader heeft nog tv vlaanderen satelliet en app (via android tv box). Hij kijkt naar vrt via de satelliet omdat hij daar de ondertiteling kan aanzetten, en via de app niet.
Mijn vader heeft nog tv vlaanderen satelliet en app (via android tv box). Hij kijkt naar vrt via de satelliet omdat hij daar de ondertiteling kan aanzetten, en via de app niet.
-
edwin.d
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 38 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Je kan ze in de appwel degelijk aanzetten.....als ze worden doorgegeven.
Op de VRT zenders is dit duidelijk niet het geval.
Op de NPO zenders meestal wel.
Ook op bepaalde niche zenders moet je deze aanzetten of je krijgt geen ondertiteling.
Mvg
Op de VRT zenders is dit duidelijk niet het geval.
Op de NPO zenders meestal wel.
Ook op bepaalde niche zenders moet je deze aanzetten of je krijgt geen ondertiteling.
Mvg
-
woutervh
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 220 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ja, maar volgens het antwoord van tvv op @dejean hierboven geeft tvv ze door wanneer de zender ze beschikbaar stelt. Maar aangezien deze via satelliet mogelijk zijn (vrt) zou ik ervan uitgaan dat de VRT ze wel degelijk ter beschikking stelt
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1032 keer
- Bedankt: 3833 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Wat bedoel je met "als ze worden doorgegeven"?edwin.d schreef: 2 weken geleden Je kan ze in de appwel degelijk aanzetten.....als ze worden doorgegeven.
- als de zender de ondertitels doorgeeft?
- of als TVV de ondertitels doorgeeft?
TVV krijgt de VRT zenders aangeboden via IP (glasvezel), en daarbij wordt de ondertitel stream natuurlijk ook doorgegeven (gezien deze correct ontvangen wordt door de sateliet ontvanger).
Het is dus TVV die de ondertitels niet op een goede manuer doorgeeft aan de App gebrukers. Ze kunnen er dus wel iets aan doen.
Onderitels kunnen op 2 manieren toegevoegd worden:
- via een aparte "DVB subtitle" stream.
- via de Teletekst stream.
Dat zou kunnen verklaren dat de sateliet ontvanger wel ondertitels krijgt (via TT 888) en de App TV niet (gezien er volgens mij geen Teletekst zit op App TV)?
Just a guess...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.