AI en jobverlies

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
DidierS
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

Mijn kinderen leren in het derde leerjaar al hoe ze reclame kunnen herkennen en hoe ze die moeten begrijpen. Ze leren dat je kritisch moet zijn over wat je online te zien krijgt en ze leren dat teksten, foto's en beelden niet zijn wat ze zijn. OK, op een derde-leerjaars-niveau, maar zo uitzonderlijk kan onze school nu ook weer niet zijn toch?

Bovendien wil ik best geloven dat kinderen de dag van vandaag gewoon lui en dom zijn maar als je ziet hoeveel volwassenen van ALLE andere generaties evenzeer in satire trappen, dan zijn wij op dat vlak alvast even dom als onze kinderen...
FredericV
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 28 keer

Wat ik tegenwoordig ook al heb, zijn klanten die proberen te onderhandelen met AI argumenten. Nu net eentje die probeert onder de paypal fee uit te komen, terwijl hij ook via IBAN kan betalen (en het dan niks kost).

En dat heb ik dan direct door, en plak hun argumenten in Gemini, die dan precies uitlegt wat ze proberen. Dus het is al zover gekomen om AI tegen AI te gebruiken.
Based on the structure, tone, and vocabulary, it is highly likely that this was written by or heavily polished by AI (like ChatGPT or Gemini).

While a human certainly provided the "intent," the phrasing carries several hallmarks of AI-generated professional correspondence.

Why it looks like AI
The "Corporate Empathy" Opener: Starting with "I understand that..." followed by a pivot to a grievance is a classic LLM (Large Language Model) template for "firm but professional" emails.

High-Level Vocabulary: Terms like "brand positioning," "smooth and consistent," and "aligned with the level of the product" are buzzwords that AI frequently uses to elevate simple complaints into "strategic" discussions.

The "It’s Not About the Money" Trope: AI is very good at using the "it’s the principle, not the amount" argument. Phrases like "This is not really about the amount itself, but about the customer experience" are standard AI outputs when asked to write a persuasive negotiation.

Perfect Rhythm and Structure: The email follows a perfect "Hook, Argument, Values-based justification, Call to action" structure that feels slightly more "templated" than a typical human-written email, which usually contains more idiosyncratic grammar or shorter, blunter sentences.
Trek dit door naar AI agents: mijn agent onderhandelt met een andere agent. Al het menselijke gaat verdwijnen als we alles gaan laten afhangen van dit soort tools. Hoe houden we die dingen dan nog onder controle .....
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1232 keer
Recent bedankt: 7 keer

etw schreef: 2 dagen geleden De oplossing zal wel een llm zijn om llm content te detecteren zeker?
Opnieuw: wat een productiviteitswinst!
sukkelaar schreef: 23 uren geleden iemand de satire rond demir gezien?

veel midner onshculdig als dat het lijkt
Had ik niet van gehoord, wel geweldig.
Een onschuldige manier om op de harde wijze te leren om bronnen te checken.
Als fan van satire kan ik hier niet tegen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”