Prijsverhoging vanaf januari

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 74 keer
Provider

En terecht? :eek:
Internet: BASE€ 40/maand
200/20 Mbps | Via F!B 6660 Cable

Mobiel: hey! telecom€ 20/maand
200 GB (BE) + 35 GB (EU) | -5 €/m. for life

Jobstudent @ Proximus Center
DidierS
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

Sinna schreef: 1 maand geleden Klopt, maar voor de WAF is een decoder bijna nog een must
Als het kan helpen: ik heb de WAF op volgende manier een boost gegeven, 3 jaar geleden.
We hebben de afspraak gemaakt dat we een half jaar "zouden doen alsof" we geen decoder hebben. We bleven gewoon betalen en alles bleef aangesloten (gewoon powerknopje af) maar we zouden doen alsof we enkel nog internet hebben en dan ontdekken we vanzelf wel als het werkt of niet. En bij elke argumentatie gaf ik het prijsverschil op jaarbasis mee, uiteraard :angel: .
Na twee maanden zei ze zelf dat het eigenlijk best wel meeviel en dat ik de overstap mocht in gang steken :beerchug:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13204
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 637 keer
Bedankt: 750 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

proximusboyke schreef: 1 maand geleden Allez we zijn terug vertrokken in ellenlange klagen en zagen over de prijsverhoging :-)
Zie je wel dat ze gelijk hebben bij Proximus :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16746
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1230 keer
Recent bedankt: 8 keer

stefan1234 schreef: 1 maand geleden Het is eerder het gevolg van (...)
En dan post jij op een digitaal forum?
En niet op de ad valvas van uw wijk, gemeente, werkgever, ...?

Prijsverhogingen hebben niets te maken met wat jij schreef en ISP's willen net vermijden dat ze als "utilities" gezien worden, hoewel ze het grotendeels zijn.
Het is net omdat velen internet nodig hebben, als hobby of anderzijds, dat ISP's prijzen oneindig denken te kunnen verhogen.
Het is de verdienste van de marketingafdeling om mensen te doen geloven dat de ene provider beter is dan de andere, en om mensen te doen geloven dat een ISP geen perfect inwisselbare nutsvoorziening is.
En aangezien na elke prijsverhoging zowat alle klanten zowel blijven als meer betalen, is het financieel gezien gewoon de juiste strategie.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

We staan weinig stil bij de onzekerheden, veel denken dat bv de oorlogsdreiging wel zal meevallen, vergeet het, iedere reden is ok om dat te gebruiken ik zie juist dat stookolie nu echt terug de hoogte begint in te gaan.
Om een idee te geven, ben 74 en leef van pensioen gelukkig nog met mijn vrouw maar valt er een van de twee weg, dan is het internet het eerste dat buiten zal moeten. Het is nu amper vol te houden.
Met dank aan de al de polity en dikverdieners.
We zijn nu allemaal goed verdeelt dus men doet wat men wil.
Gebruikersavatar
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 74 keer
Provider

Opzeggen? Misschien eerst eens veranderen naar de witte merken van de monopolisten? BASE, Hey Telecom, Scarlet, Mobile Vikings, Edpnet, ...
Internet: BASE€ 40/maand
200/20 Mbps | Via F!B 6660 Cable

Mobiel: hey! telecom€ 20/maand
200 GB (BE) + 35 GB (EU) | -5 €/m. for life

Jobstudent @ Proximus Center
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 38 keer

heist_175 schreef: 1 maand geleden En dan post jij op een digitaal forum?
En niet op de ad valvas van uw wijk, gemeente, werkgever, ...?
Dit is zoals altijd een non sequitur antwoord om toch maar een repliek te kunnen hebben.

Je komt weer af met die intellectueel faciele "gotcha" van "haha ge zijt kritisch maar ondertussen schrijf je dit wel op een online forum haha wat ben ik clever..." Participeren in digitale architecturen betekent niet dat je het recht verliest om die kritisch te analyseren.
Prijsverhogingen hebben niets te maken met wat jij schreef en ISP's willen net vermijden dat ze als "utilities" gezien worden, hoewel ze het grotendeels zijn.
Het is net omdat velen internet nodig hebben, als hobby of anderzijds, dat ISP's prijzen oneindig denken te kunnen verhogen.
Het is de verdienste van de marketingafdeling om mensen te doen geloven dat de ene provider beter is dan de andere, en om mensen te doen geloven dat een ISP geen perfect inwisselbare nutsvoorziening is.
En aangezien na elke prijsverhoging zowat alle klanten zowel blijven als meer betalen, is het financieel gezien gewoon de juiste strategie.
En het feit dat jij stelt dat "ISP's willen net vermijden dat ze als "utilities" gezien worden", alsof ik schreef dat ze dat niet wilden vermijden, bewijst dat je niet eens leest wat een ander schrijft. Wat ik schreef was:
Dus aan de ene kant stellen ISPs zich graag voor als even essentieel als water of elektriciteit, maar dat suggereert natuurlijk dat ze streng gereguleerd dienen te worden. Wat zogezegd extreem belangrijk is, hoort immers niet volledig aan de grillen van de markt overgelaten te worden. Maar da's ook wel het laatste wat ze willen.
Dus ik schreef duidelijk dat ze zo weinig mogelijk gereguleerd willen worden, dus ook niet zoals publieke nutsvoorzieningen.

Daarnaast schrijf ik ook dat ze de goede strategie volgen, dus jou bewering dat ze de juiste strategie volgen is opnieuw een non sequitur. Het enige wat ik aan de kaak stel zijn pogingen om een moralistische kritiek te ontwikkelen op prijsverhogingen door ze proberen te "pakken" met het argument dat het eigenlijk geen echte inflatieverhogingen zijn, of dat er concurrenten zijn die hun prijzen minder hard verhogen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13204
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 637 keer
Bedankt: 750 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Modbreak:
off topic en op de man

stefan1234 schreef: 1 maand geledendus jou bewering...
@stefan1234 Een kleine tip, ipv uit te pakken met haast onleesbare teksten zou het beter zijn om taalfouten, zoals het verwarren van jou en jouw, te vermijden. :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Rocky2025
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 4 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer

Ik ga hoogst waarschijnlijk promo nemen orange binnen 1-2 maand & alleen mobiel//internet.
Wrm zou ik voor decoder nog betalen? Zoveel is er niet op tv, ik heb er niet alleen losse apps voor maar ook via mijn ouders ik kan kijken.
De rest is allemaal apps.
Mss als reserve iptv nog erbij, heb graag een backup als er wat is.

Telecom is hier reteduur.
Ik zit hier nog steeds op 100 mbps download en daar dan 100 lappen voor betalen en dan nog zonder voetbal ingerekend? Heb dazn genomen tijdje geleden.
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 38 keer

Modbreak:
off topic en op de man

Dizzy schreef: 1 maand geleden
stefan1234 schreef: 1 maand geledendus jou bewering...
@stefan1234 Een kleine tip, ipv uit te pakken met haast onleesbare teksten zou het beter zijn om taalfouten, zoals het verwarren van jou en jouw, te vermijden. :)
Iedereen maakt wel eens een schrijffout. Daar meteen opspringen, alsof dat iemands betoog zou invalideren, is een onvolwassen manier van argumenteren die aantoont dat je geen inhoudelijke tegenargumenten hebt.

Een ander teken dat men geen inhoudelijke tegenargumenten heeft, is de ander verwijten "onleesbaar" te schrijven. In de praktijk is dat meestal een manier om te alluderen op het feit dat iemand argumenteert op een niveau van abstractie waarmee de anderen niet vertrouwd zijn, en waartegen hun prefab-argumenten dus niet werken aangezien ze non sequitur zijn. Ze hebben thematisch wel iets te maken met hetgeen waarop ze reageren, maar ze gaan niet in op wat de ander eigenlijk schrijft. Mensen die buiten de krijtlijnen van legitieme discussie argumenteren, zijn moeilijke gevallen. Je verwijt zo'n mensen dat ze "onleesbaar schrijven", en boem, je hebt ze gepakt. Allee niet echt gepakt natuurlijk, maar je weet dat je de massa mee hebt, want je hebt die moeilijke eens op z'n plaats gezet met een verwijt waarvan hij onder de indruk hoort te zijn.

Als finishing move zet je er nog smiley bij, want door op een schalkse noot te eindigen wek je vormelijk de indruk dat je de ander te slim af bent. Dit alles natuurlijk volledig in character voor een veelposter wiens signature een uitdrukking is van zijn overtuiging dat hij elke discussie wint als hij maar het laatste woord heeft. Hij zegt het gewoon zoals het is ("... vertel hem dan de waarheid"), en wie daar tegen in gaat ("Wil je iemand razend maken ... ") geeft daarmee toe de discussie verloren te hebben.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13204
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 637 keer
Bedankt: 750 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Modbreak:
off topic en op de man



Dat klopt, iedereen maakt wel eens een schrijffout en ik spring daar dan ook niet altijd meteen op, enkel als betrokkene een punt maakt van zijn eigen schrijfsels op een ander niveau van abstractie. Je bent echter ook niet de enige hier met enige nijging tot perfectie :)

Het onleesbaar karakter van je posts, waar anderen je ook al op gewezen hebben, was bewust het doelwit en de verwijzing naar een simpele schijffout is dus wel degelijk to the point. Je doet wat hoogdravend tegen anderen maar gaat de mist in door een schrijffout, dat is ironisch en relativeert op magistrale wijze uw gebazel.

Je kan zoveel lullen over niveaus van abstractie en andere non sequitur argumenten als je wil, maar dat valt zo dood als vis bij een simpele schrijffout.

Je schrijft niet buiten de krijtlijnen van de discussie maar maakte gewoon een banale schrijffout, zoals iedereen wel eens overkomt. Dat je daar moeilijk mee om kan, zegt nogmaals meer over u dan over zij die daardoor zien dat je ook maar gewoon op het niveau zit van de rest van UB. Je begint over gepakt worden, nota bene een week nadat je "gepakt" werd, het zit blijkbaar diep :)

Sorry, nu heb ik weer een smiley gebruikt, ook daar heb je problemen mee. Je wil dus ernstig genomen worden maar als je een foutje maakt, mag men er zelfs niet mee lachen.

Voor de rest zal ik zelf uitmaken wat mijn overtuigingen zijn en je mag van mij, naast het laatste woord, zelfs uw gelijk in cadeauverpakking in ontvangst nemen. Ik geef gewoon mijn mening, ik ben zelf niet eens overtuigd dat ze juist is, laat staan altijd. Ik maak ook domme fouten, incl. schrijffouten, en anderen mogen daar mee lachen en zoveel smileys gebruiken als ze zelf willen.

Ook het gebruik van een handtekening is vrij op UB. Ik ben wel tevreden dat je de inhoud van mijn handtekening nog eens bevestigt met een praktijkvoorbeeld, oprecht bedankt :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sanatax
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 12 dec 2023, 00:12
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer
Provider

Telecombundels in 2026 weer flink duurder, De Standaard, 6 december 2025

Tussen 2014 en 2026 steeg bij Telenet de prijs van een standaard 3-pack met liefst 50 procent, van 62,50 naar 93,96 euro per maand. Die trend is nagenoeg gelijk bij Orange, met een prijsverhoging van 49 procent, van 57 naar 85 euro. Bij Proximus bleef de prijstoename voor een 3-pack in de periode 2014-2026 beperkt tot 29 procent, van 57,95 euro naar 74,99 euro per maand.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18689
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1026 keer
Bedankt: 3825 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

De NCPI (Nationale Consumptieprijsindex) voor december 2025 bedraagt 136.31 (basis 2013)
In de periode 2014-2026 zijn de consumptieprijzen dus ca 36% gestegen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6275
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 1980 keer
Recent bedankt: 5 keer

De temperaturen zijn ook gestegen, maar dit heeft net als de consumptieprijzen totaal niets de maken met prijsverhogingen bij oligopolisten met gigantische winstmarges.

Je zou nog kunnen nakijken of de bedrijfskosten over die periode met 50 procent gestegen zijn. In het andere geval is de winst gewoon gestegen.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1239
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dus de prijzen van telenet stijgen ongeveer 20% meer dan de index.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16746
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1230 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het is iets subtieler dan dat
- Telenet steeg 3,4% per jaar - gemiddeld over die periode
- Inflatie was 2,6% per jaar - gemiddeld over die periode

Dus Telenet stijgt elk jaar een kleine procent méér dan de inflatie.
ghostboy1993
Premium Member
Premium Member
Berichten: 470
Lid geworden op: 26 mei 2019, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Dan snap ik niet dat mensen nog klagen en blijven bij hun huidige provider.
Als je telenet klant bent kun je perfect naar hun B merk base gaan of Hey of Orange ...
Gebruikersavatar
cadsite
userbase crew
userbase crew
Berichten: 7200
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 761 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Tja, angst voor het onbekende hé...
Of iemand anders dat ik ken die bij telenet (met 150GB limiet) blijft, ondanks dat de data elke keer op is voor het einde van de maand: dan moet de digicorder ingeleverd worden en daar staan nog levensbelangrijke :roll: afleveringen op.
Nog iemand anders heeft een dik 'one' pakket en durft ook niet weg te gaan, want 'opnames', en ook: "mijn vrouw ziet het niet zitten om een nieuwe box te leren gebruiken".
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16746
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1230 keer
Recent bedankt: 8 keer

ghostboy1993 schreef: 3 dagen geleden Dan snap ik niet dat mensen nog klagen en blijven bij hun huidige provider.
Luie klanten leveren dikke winsten op :).
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7142
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 818 keer
Bedankt: 369 keer
Recent bedankt: 10 keer

ghostboy1993 schreef: 3 dagen geleden Dan snap ik niet dat mensen nog klagen en blijven bij hun huidige provider.
Niet alle mensen zitten constant te klagen en nog belangrijker, hebben weinig tot geen reden tot klagen, over alles en nog wat noch leven zo op het scherp van de snede dat ieder euro "besparing" van levensbelang is.
Waarom zouden ze dan continu van provider moeten veranderen om dan, zoals sommigen, weer te moeten klagen dat de overstap hen kopbrekens bezorgd heeft en dat het bij de "nieuwe provider" ook niet altijd peis en vree is.
En niet iedereen voelt zich geroepen om de Don Q uit te hangen om de "stoute monopolisten" te bestrijden en continu te proberen alle anderen mee in dat bad te trekken. :nono:

Je kan het je waarschijnlijk vanuit de persoonlijke beleving niet voorstellen maar er zijn ook klanten die geen digibox, digicorder, CI+ module,.... nodig hebben, niet de nood hebben alles wat er uitgezonden wordt op te slaan voor "later" en zelfs geen nood hebben aan dagelijks uren TV aanbod achter de kiezen te slaan.
Maar ieder uiteraard zijn hobby gegund maar daarom moet een ander daar nog niet in mee gaan.

Het is tenslotte nog altijd de totaalrekening die van tel is en niet altijd zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk aanbod krijgen. Dat laatste is goed wanneer je een grootverbruiker bent maar heb je weinig aan als kleinverbruiker.
Een kleinverbruiker die iets meer betaalt dan hun zou kunnen betalen dan wanneer hun er maandelijks de kantjes echt vanaf zou lopen door te blijven vergelijken en dan overstappen naar iedere promotie betaalt in totaliteit waarschijnlijk nog altijd een lager bedrag dan de grootverbruiker met de beste deal voor dat specifiek verbruik.
Het is ook niet op de bijdragen van de kleine verbruikers, ook al betalen ze een euro "teveel" dat de providers de grote winsten maken maar eerder op de grootverbruikers die zonder de (over)consumptie van al de aangeboden FOMO content blijkbaar niet meer gerust kunnen leven en daar in totaliteit doorgaans veel meer euro voor over hebben.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Het feit dat er nog wel een aflevering van de een of andere reeks of een of andere film op de digicorder stond heeft dat hier ook tegen gehouden..Ik moest daarnaast elk jaar bellen voor een commerciele korting van 5e omdat we een gekochte digicorder hadden en dat laatste was ik beu waardoor we naar 85e zouden gaan. Met het verschil van 500e per jaar is ze overstag gegaan waar we nu toch terug 120e uitgeven voor een digitaal abo op hln (no comment) en er blijft dus nog een 380e van over
Ik lees veel van internet in combo met een tv app maar zijn er uberhaupt combos die goedkoper zijn dan scarlet waar je nog wel een decoder hebt en dus kan opnemen lees reclame doorspoelen of is dat eerder principieel dat je naar dat internet + tv app gaat..


Tom
Gebruikersavatar
nerph
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ja, bij mijn ouders is het feit dat ze zo veel opgenomen programmas hebben staan een reden dat ze niet willen veranderen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13204
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 637 keer
Bedankt: 750 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Die opnames zijn een punt maar ook niet onoverkomelijk. Toen ik nog een decoder bij PX had met HDD is er meerdere keren een defect geweest waardoor de hele decoder op het schroot kon ofwel een softwarefout waardoor de opnames niet meer konden opgestart worden. Elk geval hebben wij telkens wonderwel overleefd :)

Het model is ondertussen ook veranderd en alle zenders hebben hun eigen app waarbij je uitzendingen opnieuw kan bekijken. Zelf heb ik TVV waar ook een deel terugkijkTV bij inbegrepen is maar zelfs dat gebruiken we nog amper. TVV is hier nog vooral omdat het makkelijk werkt en meer lijkt op het zappen van vroeger, dat is nog altijd handiger dan telkens van app wisselen.

Toen ik bij PX was betaalde ik voor TV en internet, nu zit ik bij MV en betaal ik voor Internet een pak minder voor een snellere verbinding en heb ik nog altijd TV (IPTV en TVV). Ik keek voordien ook al hoofdzakelijk VRT. Soms tijdelijk een abo op Netflix of via promo gratis AppleTV. Ik heb niet de indruk dat ik veel mis terwijl de factuur hier goedkoper is dan vroeger.

De voordelen van de Vikingdeals reken ik nog niet mee maar hier zijn ze vaak goed voor enkele maanden abo maar dit is afhankelijk van uw aankoopgedrag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”