Prijsverhoging vanaf januari
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
- Bedankt: 74 keer
En terecht? 
Internet: BASE – € 40/maand
200/20 Mbps | Via F!B 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – € 20/maand
200 GB (BE) + 35 GB (EU) | -5 €/m. for life
Jobstudent @ Proximus Center
-
DidierS
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 29 keer
Als het kan helpen: ik heb de WAF op volgende manier een boost gegeven, 3 jaar geleden.
We hebben de afspraak gemaakt dat we een half jaar "zouden doen alsof" we geen decoder hebben. We bleven gewoon betalen en alles bleef aangesloten (gewoon powerknopje af) maar we zouden doen alsof we enkel nog internet hebben en dan ontdekken we vanzelf wel als het werkt of niet. En bij elke argumentatie gaf ik het prijsverschil op jaarbasis mee, uiteraard
Na twee maanden zei ze zelf dat het eigenlijk best wel meeviel en dat ik de overstap mocht in gang steken
- Dizzy
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 637 keer
- Bedankt: 750 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Zie je wel dat ze gelijk hebben bij Proximusproximusboyke schreef: 1 maand geleden Allez we zijn terug vertrokken in ellenlange klagen en zagen over de prijsverhoging![]()
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 1230 keer
- Recent bedankt: 8 keer
En dan post jij op een digitaal forum?
En niet op de ad valvas van uw wijk, gemeente, werkgever, ...?
Prijsverhogingen hebben niets te maken met wat jij schreef en ISP's willen net vermijden dat ze als "utilities" gezien worden, hoewel ze het grotendeels zijn.
Het is net omdat velen internet nodig hebben, als hobby of anderzijds, dat ISP's prijzen oneindig denken te kunnen verhogen.
Het is de verdienste van de marketingafdeling om mensen te doen geloven dat de ene provider beter is dan de andere, en om mensen te doen geloven dat een ISP geen perfect inwisselbare nutsvoorziening is.
En aangezien na elke prijsverhoging zowat alle klanten zowel blijven als meer betalen, is het financieel gezien gewoon de juiste strategie.
- Rudi.$
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
We staan weinig stil bij de onzekerheden, veel denken dat bv de oorlogsdreiging wel zal meevallen, vergeet het, iedere reden is ok om dat te gebruiken ik zie juist dat stookolie nu echt terug de hoogte begint in te gaan.
Om een idee te geven, ben 74 en leef van pensioen gelukkig nog met mijn vrouw maar valt er een van de twee weg, dan is het internet het eerste dat buiten zal moeten. Het is nu amper vol te houden.
Met dank aan de al de polity en dikverdieners.
We zijn nu allemaal goed verdeelt dus men doet wat men wil.
Om een idee te geven, ben 74 en leef van pensioen gelukkig nog met mijn vrouw maar valt er een van de twee weg, dan is het internet het eerste dat buiten zal moeten. Het is nu amper vol te houden.
Met dank aan de al de polity en dikverdieners.
We zijn nu allemaal goed verdeelt dus men doet wat men wil.
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
- Bedankt: 74 keer
Opzeggen? Misschien eerst eens veranderen naar de witte merken van de monopolisten? BASE, Hey Telecom, Scarlet, Mobile Vikings, Edpnet, ...
Internet: BASE – € 40/maand
-
stefan1234
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 38 keer
Dit is zoals altijd een non sequitur antwoord om toch maar een repliek te kunnen hebben.heist_175 schreef: 1 maand geleden En dan post jij op een digitaal forum?
En niet op de ad valvas van uw wijk, gemeente, werkgever, ...?
Je komt weer af met die intellectueel faciele "gotcha" van "haha ge zijt kritisch maar ondertussen schrijf je dit wel op een online forum haha wat ben ik clever..." Participeren in digitale architecturen betekent niet dat je het recht verliest om die kritisch te analyseren.
En het feit dat jij stelt dat "ISP's willen net vermijden dat ze als "utilities" gezien worden", alsof ik schreef dat ze dat niet wilden vermijden, bewijst dat je niet eens leest wat een ander schrijft. Wat ik schreef was:Prijsverhogingen hebben niets te maken met wat jij schreef en ISP's willen net vermijden dat ze als "utilities" gezien worden, hoewel ze het grotendeels zijn.
Het is net omdat velen internet nodig hebben, als hobby of anderzijds, dat ISP's prijzen oneindig denken te kunnen verhogen.
Het is de verdienste van de marketingafdeling om mensen te doen geloven dat de ene provider beter is dan de andere, en om mensen te doen geloven dat een ISP geen perfect inwisselbare nutsvoorziening is.
En aangezien na elke prijsverhoging zowat alle klanten zowel blijven als meer betalen, is het financieel gezien gewoon de juiste strategie.
Dus ik schreef duidelijk dat ze zo weinig mogelijk gereguleerd willen worden, dus ook niet zoals publieke nutsvoorzieningen.Dus aan de ene kant stellen ISPs zich graag voor als even essentieel als water of elektriciteit, maar dat suggereert natuurlijk dat ze streng gereguleerd dienen te worden. Wat zogezegd extreem belangrijk is, hoort immers niet volledig aan de grillen van de markt overgelaten te worden. Maar da's ook wel het laatste wat ze willen.
Daarnaast schrijf ik ook dat ze de goede strategie volgen, dus jou bewering dat ze de juiste strategie volgen is opnieuw een non sequitur. Het enige wat ik aan de kaak stel zijn pogingen om een moralistische kritiek te ontwikkelen op prijsverhogingen door ze proberen te "pakken" met het argument dat het eigenlijk geen echte inflatieverhogingen zijn, of dat er concurrenten zijn die hun prijzen minder hard verhogen.
- Dizzy
- Elite Poster

Modbreak:
off topic en op de man
off topic en op de man
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ik ga hoogst waarschijnlijk promo nemen orange binnen 1-2 maand & alleen mobiel//internet.
Wrm zou ik voor decoder nog betalen? Zoveel is er niet op tv, ik heb er niet alleen losse apps voor maar ook via mijn ouders ik kan kijken.
De rest is allemaal apps.
Mss als reserve iptv nog erbij, heb graag een backup als er wat is.
Telecom is hier reteduur.
Ik zit hier nog steeds op 100 mbps download en daar dan 100 lappen voor betalen en dan nog zonder voetbal ingerekend? Heb dazn genomen tijdje geleden.
Wrm zou ik voor decoder nog betalen? Zoveel is er niet op tv, ik heb er niet alleen losse apps voor maar ook via mijn ouders ik kan kijken.
De rest is allemaal apps.
Mss als reserve iptv nog erbij, heb graag een backup als er wat is.
Telecom is hier reteduur.
Ik zit hier nog steeds op 100 mbps download en daar dan 100 lappen voor betalen en dan nog zonder voetbal ingerekend? Heb dazn genomen tijdje geleden.
-
stefan1234
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 38 keer
Modbreak:
off topic en op de man
off topic en op de man
- Dizzy
- Elite Poster

Modbreak:
off topic en op de man
off topic en op de man
-
Sanatax
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 5 keer
Telecombundels in 2026 weer flink duurder, De Standaard, 6 december 2025
Tussen 2014 en 2026 steeg bij Telenet de prijs van een standaard 3-pack met liefst 50 procent, van 62,50 naar 93,96 euro per maand. Die trend is nagenoeg gelijk bij Orange, met een prijsverhoging van 49 procent, van 57 naar 85 euro. Bij Proximus bleef de prijstoename voor een 3-pack in de periode 2014-2026 beperkt tot 29 procent, van 57,95 euro naar 74,99 euro per maand.
Tussen 2014 en 2026 steeg bij Telenet de prijs van een standaard 3-pack met liefst 50 procent, van 62,50 naar 93,96 euro per maand. Die trend is nagenoeg gelijk bij Orange, met een prijsverhoging van 49 procent, van 57 naar 85 euro. Bij Proximus bleef de prijstoename voor een 3-pack in de periode 2014-2026 beperkt tot 29 procent, van 57,95 euro naar 74,99 euro per maand.
Int + Tel + TV: Scarlet Trio
Mobiel: Neibo Mix Budget
Mobiel: Neibo Mix Budget
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1026 keer
- Bedankt: 3825 keer
- Recent bedankt: 15 keer
De NCPI (Nationale Consumptieprijsindex) voor december 2025 bedraagt 136.31 (basis 2013)
In de periode 2014-2026 zijn de consumptieprijzen dus ca 36% gestegen ...
In de periode 2014-2026 zijn de consumptieprijzen dus ca 36% gestegen ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 1980 keer
- Recent bedankt: 5 keer
De temperaturen zijn ook gestegen, maar dit heeft net als de consumptieprijzen totaal niets de maken met prijsverhogingen bij oligopolisten met gigantische winstmarges.
Je zou nog kunnen nakijken of de bedrijfskosten over die periode met 50 procent gestegen zijn. In het andere geval is de winst gewoon gestegen.
Je zou nog kunnen nakijken of de bedrijfskosten over die periode met 50 procent gestegen zijn. In het andere geval is de winst gewoon gestegen.
- heist_175
- Moderator

Het is iets subtieler dan dat
- Telenet steeg 3,4% per jaar - gemiddeld over die periode
- Inflatie was 2,6% per jaar - gemiddeld over die periode
Dus Telenet stijgt elk jaar een kleine procent méér dan de inflatie.
- Telenet steeg 3,4% per jaar - gemiddeld over die periode
- Inflatie was 2,6% per jaar - gemiddeld over die periode
Dus Telenet stijgt elk jaar een kleine procent méér dan de inflatie.
-
ghostboy1993
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 16 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dan snap ik niet dat mensen nog klagen en blijven bij hun huidige provider.
Als je telenet klant bent kun je perfect naar hun B merk base gaan of Hey of Orange ...
Als je telenet klant bent kun je perfect naar hun B merk base gaan of Hey of Orange ...
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 761 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Tja, angst voor het onbekende hé...
Of iemand anders dat ik ken die bij telenet (met 150GB limiet) blijft, ondanks dat de data elke keer op is voor het einde van de maand: dan moet de digicorder ingeleverd worden en daar staan nog levensbelangrijke
afleveringen op.
Nog iemand anders heeft een dik 'one' pakket en durft ook niet weg te gaan, want 'opnames', en ook: "mijn vrouw ziet het niet zitten om een nieuwe box te leren gebruiken".
Of iemand anders dat ik ken die bij telenet (met 150GB limiet) blijft, ondanks dat de data elke keer op is voor het einde van de maand: dan moet de digicorder ingeleverd worden en daar staan nog levensbelangrijke
Nog iemand anders heeft een dik 'one' pakket en durft ook niet weg te gaan, want 'opnames', en ook: "mijn vrouw ziet het niet zitten om een nieuwe box te leren gebruiken".
- heist_175
- Moderator

Luie klanten leveren dikke winsten opghostboy1993 schreef: 3 dagen geleden Dan snap ik niet dat mensen nog klagen en blijven bij hun huidige provider.
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 818 keer
- Bedankt: 369 keer
Niet alle mensen zitten constant te klagen en nog belangrijker, hebben weinig tot geen reden tot klagen, over alles en nog wat noch leven zo op het scherp van de snede dat ieder euro "besparing" van levensbelang is.ghostboy1993 schreef: 3 dagen geleden Dan snap ik niet dat mensen nog klagen en blijven bij hun huidige provider.
Waarom zouden ze dan continu van provider moeten veranderen om dan, zoals sommigen, weer te moeten klagen dat de overstap hen kopbrekens bezorgd heeft en dat het bij de "nieuwe provider" ook niet altijd peis en vree is.
En niet iedereen voelt zich geroepen om de Don Q uit te hangen om de "stoute monopolisten" te bestrijden en continu te proberen alle anderen mee in dat bad te trekken.
Je kan het je waarschijnlijk vanuit de persoonlijke beleving niet voorstellen maar er zijn ook klanten die geen digibox, digicorder, CI+ module,.... nodig hebben, niet de nood hebben alles wat er uitgezonden wordt op te slaan voor "later" en zelfs geen nood hebben aan dagelijks uren TV aanbod achter de kiezen te slaan.
Maar ieder uiteraard zijn hobby gegund maar daarom moet een ander daar nog niet in mee gaan.
Het is tenslotte nog altijd de totaalrekening die van tel is en niet altijd zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk aanbod krijgen. Dat laatste is goed wanneer je een grootverbruiker bent maar heb je weinig aan als kleinverbruiker.
Een kleinverbruiker die iets meer betaalt dan hun zou kunnen betalen dan wanneer hun er maandelijks de kantjes echt vanaf zou lopen door te blijven vergelijken en dan overstappen naar iedere promotie betaalt in totaliteit waarschijnlijk nog altijd een lager bedrag dan de grootverbruiker met de beste deal voor dat specifiek verbruik.
Het is ook niet op de bijdragen van de kleine verbruikers, ook al betalen ze een euro "teveel" dat de providers de grote winsten maken maar eerder op de grootverbruikers die zonder de (over)consumptie van al de aangeboden FOMO content blijkbaar niet meer gerust kunnen leven en daar in totaliteit doorgaans veel meer euro voor over hebben.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
tom35
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
Het feit dat er nog wel een aflevering van de een of andere reeks of een of andere film op de digicorder stond heeft dat hier ook tegen gehouden..Ik moest daarnaast elk jaar bellen voor een commerciele korting van 5e omdat we een gekochte digicorder hadden en dat laatste was ik beu waardoor we naar 85e zouden gaan. Met het verschil van 500e per jaar is ze overstag gegaan waar we nu toch terug 120e uitgeven voor een digitaal abo op hln (no comment) en er blijft dus nog een 380e van over
Ik lees veel van internet in combo met een tv app maar zijn er uberhaupt combos die goedkoper zijn dan scarlet waar je nog wel een decoder hebt en dus kan opnemen lees reclame doorspoelen of is dat eerder principieel dat je naar dat internet + tv app gaat..
Tom
Ik lees veel van internet in combo met een tv app maar zijn er uberhaupt combos die goedkoper zijn dan scarlet waar je nog wel een decoder hebt en dus kan opnemen lees reclame doorspoelen of is dat eerder principieel dat je naar dat internet + tv app gaat..
Tom
- Dizzy
- Elite Poster

Die opnames zijn een punt maar ook niet onoverkomelijk. Toen ik nog een decoder bij PX had met HDD is er meerdere keren een defect geweest waardoor de hele decoder op het schroot kon ofwel een softwarefout waardoor de opnames niet meer konden opgestart worden. Elk geval hebben wij telkens wonderwel overleefd 
Het model is ondertussen ook veranderd en alle zenders hebben hun eigen app waarbij je uitzendingen opnieuw kan bekijken. Zelf heb ik TVV waar ook een deel terugkijkTV bij inbegrepen is maar zelfs dat gebruiken we nog amper. TVV is hier nog vooral omdat het makkelijk werkt en meer lijkt op het zappen van vroeger, dat is nog altijd handiger dan telkens van app wisselen.
Toen ik bij PX was betaalde ik voor TV en internet, nu zit ik bij MV en betaal ik voor Internet een pak minder voor een snellere verbinding en heb ik nog altijd TV (IPTV en TVV). Ik keek voordien ook al hoofdzakelijk VRT. Soms tijdelijk een abo op Netflix of via promo gratis AppleTV. Ik heb niet de indruk dat ik veel mis terwijl de factuur hier goedkoper is dan vroeger.
De voordelen van de Vikingdeals reken ik nog niet mee maar hier zijn ze vaak goed voor enkele maanden abo maar dit is afhankelijk van uw aankoopgedrag.
Het model is ondertussen ook veranderd en alle zenders hebben hun eigen app waarbij je uitzendingen opnieuw kan bekijken. Zelf heb ik TVV waar ook een deel terugkijkTV bij inbegrepen is maar zelfs dat gebruiken we nog amper. TVV is hier nog vooral omdat het makkelijk werkt en meer lijkt op het zappen van vroeger, dat is nog altijd handiger dan telkens van app wisselen.
Toen ik bij PX was betaalde ik voor TV en internet, nu zit ik bij MV en betaal ik voor Internet een pak minder voor een snellere verbinding en heb ik nog altijd TV (IPTV en TVV). Ik keek voordien ook al hoofdzakelijk VRT. Soms tijdelijk een abo op Netflix of via promo gratis AppleTV. Ik heb niet de indruk dat ik veel mis terwijl de factuur hier goedkoper is dan vroeger.
De voordelen van de Vikingdeals reken ik nog niet mee maar hier zijn ze vaak goed voor enkele maanden abo maar dit is afhankelijk van uw aankoopgedrag.