Ik wilde overstappen van EDPnet 500 Mbps naar Proximus Giga Fiber (2 Gbps). De bestelbevesting liet op zich wachten, dus nam ik even contact op met de klantendienst via de chat. Bestelling was inderdaad ergens vastgelopen, maar ze gingen dit in orde brengen, geen enkel probleem.
Twintig minuten later telefoon dat een bestelling van 2 Gbps niet mogelijk zou zijn op mijn adres, en 1Gbps als extra optie op een 500 Mbps zou ook niet mogelijk zijn. Er zouden geen aansluitingspunten in het gebouw meer beschikbaar zijn... Ik vind dit zeer bizar? Iemand hier al van gehoord? We wonen in een appartementsgebouw met veertien units, veelal oude mensen, waarvan de meeste bij Telenet zijn...
Ik had verwacht dat er een technieker zou moeten langskomen voor een upgrade, niet dat het niet totaal onmogelijk zou zijn... Ze raadde me aan om om de zoveel tijd nog eens in te bellen om na te gaan of er weer een aansluitingspunt vrij was en of ik alsnog zou kunnen upgraden...
>1Gbps niet beschikbaar?
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster

- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Geef uw adres hier eens in en post het resultaat eens? Dan kunnen we zien wat er theoritisch maximaal mogelijk is.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ctie.html/
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ctie.html/
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
"Goed nieuws, het snelste internet van het land is beschikbaar op jouw adres!
Je adres:
XXXX
Profiteer van onze promo om je Flex+ Fiber-pack te kiezen en geniet een ultrastabiele verbinding en ongeëvenaarde snelheden tot 8,5 Gbps download en 8 Gbps upload."
Je adres:
XXXX
Profiteer van onze promo om je Flex+ Fiber-pack te kiezen en geniet een ultrastabiele verbinding en ongeëvenaarde snelheden tot 8,5 Gbps download en 8 Gbps upload."
- raf1
- Elite Poster

- Berichten: 6274
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 1980 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Wellicht een "computer says no"-verhaal.
Fysiek zal je wel kunnen aangesloten worden op XGS-PON, maar misschien kan de computer niet overweg met een adres waarop GPON actief is en een extra XSG-PON-abonnement wordt besteld.
Heb je besteld met Easy Switch?
Misschien kan je het probleem omzeilen door in twee stappen over te schakelen naar XGS-PON?
Fysiek zal je wel kunnen aangesloten worden op XGS-PON, maar misschien kan de computer niet overweg met een adres waarop GPON actief is en een extra XSG-PON-abonnement wordt besteld.
Heb je besteld met Easy Switch?
Misschien kan je het probleem omzeilen door in twee stappen over te schakelen naar XGS-PON?
- Internet Mega Fiber bestellen met Easy Switch!
- Na je eerste (en correcte) Proximus-factuur upgraden van Internet Mega Fiber naar Internet Giga Fiber
Dank voor de tip! Aangezien (wederom om onverklaarbare reden) ze per se een technieker willen sturen voor Mega Fiber, had ik gehoopt alles in één keer te kunnen doen, maar op dit moment ziet het er dan inderdaad naar uit dat het in twee keer (met twee interventies) zal moeten gebeuren.
-
mgo72
- Elite Poster

- Berichten: 1001
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Heb net hetzelfde voor gehad deze week.
Paar telefoons later van de commerciële cel en was ineens toch mogelijk.
Hopelijk werkt het op 11/12 wanneer ze langskomen.
Paar telefoons later van de commerciële cel en was ineens toch mogelijk.
Hopelijk werkt het op 11/12 wanneer ze langskomen.
- cadsite
- userbase crew

- Berichten: 7198
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 761 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Geen garantie tot succes, maar op twitter zit een meer dan behoorlijk geëngageerde vrouw die jou misschien kan helpen.
https://x.com/KrystinaSferlaz
https://x.com/KrystinaSferlaz
-
mgo72
- Elite Poster

- Berichten: 1001
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Persoon aan telefoon had mij aanbod gedaan voor 2de residentie ipv Kotstudentsn korting.
Ze had me doorverwezen met technische dienst. Die gingen me terugbellen. Maar helaas nooit teruggebeld.
Had me dan ingeschreven via de website om teruggebeld te worden voor 2de residentie. En 3 mensen belden dan terug.
Geen idee wie of wat mogelijk maakte.
Ze had me doorverwezen met technische dienst. Die gingen me terugbellen. Maar helaas nooit teruggebeld.
Had me dan ingeschreven via de website om teruggebeld te worden voor 2de residentie. En 3 mensen belden dan terug.
Geen idee wie of wat mogelijk maakte.


