>1Gbps niet beschikbaar?

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Plaats reactie
estien
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Ik wilde overstappen van EDPnet 500 Mbps naar Proximus Giga Fiber (2 Gbps). De bestelbevesting liet op zich wachten, dus nam ik even contact op met de klantendienst via de chat. Bestelling was inderdaad ergens vastgelopen, maar ze gingen dit in orde brengen, geen enkel probleem.

Twintig minuten later telefoon dat een bestelling van 2 Gbps niet mogelijk zou zijn op mijn adres, en 1Gbps als extra optie op een 500 Mbps zou ook niet mogelijk zijn. Er zouden geen aansluitingspunten in het gebouw meer beschikbaar zijn... Ik vind dit zeer bizar? Iemand hier al van gehoord? We wonen in een appartementsgebouw met veertien units, veelal oude mensen, waarvan de meeste bij Telenet zijn...

Ik had verwacht dat er een technieker zou moeten langskomen voor een upgrade, niet dat het niet totaal onmogelijk zou zijn... Ze raadde me aan om om de zoveel tijd nog eens in te bellen om na te gaan of er weer een aansluitingspunt vrij was en of ik alsnog zou kunnen upgraden...
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Geef uw adres hier eens in en post het resultaat eens? Dan kunnen we zien wat er theoritisch maximaal mogelijk is.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspe ... ctie.html/
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 7 uren geleden, in totaal 1 gewijzigd.
charlez
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Heeft weinig met je appartementsblok te maken, maar denk eerder de aansluitingen in de wijkkast of POP.
estien
Starter
Starter

"Goed nieuws, het snelste internet van het land is beschikbaar op jouw adres!
Je adres:
XXXX
Profiteer van onze promo om je Flex+ Fiber-pack te kiezen en geniet een ultrastabiele verbinding en ongeëvenaarde snelheden tot 8,5 Gbps download en 8 Gbps upload."
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 1980 keer
Recent bedankt: 5 keer

Wellicht een "computer says no"-verhaal.

Fysiek zal je wel kunnen aangesloten worden op XGS-PON, maar misschien kan de computer niet overweg met een adres waarop GPON actief is en een extra XSG-PON-abonnement wordt besteld.

Heb je besteld met Easy Switch?

Misschien kan je het probleem omzeilen door in twee stappen over te schakelen naar XGS-PON?
  • Internet Mega Fiber bestellen met Easy Switch!
  • Na je eerste (en correcte) Proximus-factuur upgraden van Internet Mega Fiber naar Internet Giga Fiber
estien
Starter
Starter

Dank voor de tip! Aangezien (wederom om onverklaarbare reden) ze per se een technieker willen sturen voor Mega Fiber, had ik gehoopt alles in één keer te kunnen doen, maar op dit moment ziet het er dan inderdaad naar uit dat het in twee keer (met twee interventies) zal moeten gebeuren.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 54 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb net hetzelfde voor gehad deze week.

Paar telefoons later van de commerciële cel en was ineens toch mogelijk.

Hopelijk werkt het op 11/12 wanneer ze langskomen.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”