Wifi 6 access point voor op bureau of tafel

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 477 keer
Bedankt: 106 keer

Ik ben op zoek naar en wifi 6 access point om op tafel of bureau te zetten.

Het valt mij op dat die quasi allemaal voor wand of plafond montage bedoeld zijn. Vandaar domme vraag, maak het uit als je zo'n ap op bureau of tafeltje legt? of werken die pas optimaal als ze horizontaal aan plafond hangen of verticaal aan muur?

Waar de ap moet komen is er UTP beschikbaar naar de Proximus internet box. Zoek dus ap waarop ik gewoon zelfde SSID kan instellen als Proximus Internet Box. Moet niet mega geavanceerd zijn (zoals vlekkeloze roaming). Ik dacht aan iets genre TP-Link Omada EAP650. Voornamelijk om dekking uit te breiden richting IOT devices.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
Bedankt: 696 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 637 keer
Bedankt: 750 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Er staat zo eentje op mijn bureau (TP-link EAP). Plaatsing speelt een beperkte rol, ik zou het niet op de grond in een hoek wegsteken maar je kan met een langere kabel testen waar je het beste resultaat hebt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 268 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 93 keer
Provider

Ge moet blijkbaar in bepaalde middens vertoeven om wakker te liggen van straling.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Voor die van unifi kunt ge pootjes printen met een 3d printer om ze als ufo op tafel te zetten.
Ik teste ooit met de ac lr en de u6 pro het straalgedrag opgehangen aan plafond vs aan de wand en dat had toch wel wat verschil. Van de unifi ap's kan je online het afstraalgedrag vinden.
Met Wifiman kan je ook wel eenvoudig wat inzicht krijgen in de signaalsterkte en zo wat testen doen om een stabiele verbinding te maken.
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 22 keer

Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 25 keer

Ik heb jaren een asus wandmodel RP-AC56 gehad als AP die in stekkerdoos (horizontaal) stak achter TV. Ik draaide die antenne's dan ook gewoon verticaal uit veronderstelling dat dit betere dekking gaf. Esthetisch echter niet aan te raden op bureau of tafel.

Ik heb nu de AVM Fritz!Repeater 3000 AX als AP achter TV staan. Dat is esthetisch al aanvaardbaar op een bureau of tafel.
Die is iets goedkoper dan de Omada EAP650-Desktop op eerste zicht.
Die Omada lijkt me bedraad wel meer mogelijkheden te hebben (4 poorten, vlan , 1POE poort percies enz).
Fritz lijkt me draadloos iets meer mogelijkheden te hebben (1 extra 5GHZ , kan later nog in mesh met andere fritz produkten)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”