BASE TV

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Met een uploadsnelheid van 5 of 20 mbps denk ik niet dat het realistisch is om via een VPN te werken voor streaming. Zeker niet als men thuis ook van de upload gebruik maakt en ook je andere online-activiteiten via VPN lopen.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Ik overweeg toch eens over te schakelen naar Base TV en Internet. Nu heb ik Hey + TV Vlaanderen, maar dat tv aanbod is niet meer interessant. Eurosport 1 en 2 en discovery zijn toch echte meerwaardes. Ook is de internetsnelheid gelijk.

Hey + TV Vlaanderen = 44 euro
Base Internet + TV = 45 euro

Ik heb 2 Google TV baxen dus dat zou geen probleem mogen zijn!

Iemand nog recent overgestapt die kan vergelijken?
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 132 keer
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

@ToMiKoN Ik ben recent overgeschakeld omdat Hey het maar niet voor mekaar kreeg om mijn Fritzbox 6660 Cable te laten activeren. Na een maand gaf ik het op, en veranderde ik terug naar BASE. Ik weet niet of het Telenet (netwerkbeheerder) deels was die stokken in de wielen stak, maar we weten allemaal hoe de klantendienst van Hey is. De support is nu dus veel beter. Ik ben voornamelijk blij met de TV Box. Laten we eerlijk zijn, ik mag Telenet niet, maar ze hebben toch echt wel het beste TV-platform (Liberty Global), daar moeten we eerlijk over zijn. In buurlanden wordt dit platform ook gebruikt, en is het veruit het beste. Ik kan via mijn Fritzbox de bitrate van de TV-box stream uitlezen, en deze gaat echt tot 10 Mbps. Wat een groot verschil is ten opzichte van de (gratis) apps. Op mijn 65 inch TV zijn die bitrates gewoon onmogelijk te missen.
Internet: BASE€ 36/maand (combivoordeel)
200/20 Mbps | Via F!B 6660 Cable | 3 TB FUP

Mobiel: Mobile Vikings€ 20/maand
60 + 4 GB (Viking Clan) | Proximus-netwerk

Jobstudent @ Proximus Center
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik dacht eerder om de app te gebruiken omdat ik nog enkele recente Google TV's heb. Maar je doet me twijfelen.
Gebruikt de tv app dan andere streams van lagere kwaliteit?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 4 keer

VossyGamer schreef: 1 dag geleden Ik kan via mijn Fritzbox de bitrate van de TV-box stream uitlezen, en deze gaat echt tot 10 Mbps. Wat een groot verschil is ten opzichte van de (gratis) apps. Op mijn 65 inch TV zijn die bitrates gewoon onmogelijk te missen.
De hoofdzakelijke Vlaamse zenders gaan tot 10mbps ja, maar ook veel rond de 2,5mbps: https://www.digitalbitrate.com/dtv.php? ... 12&lang=en

Ik dacht dat Liberty Global in NL op variabele bitrates zijn overgestapt wat hier ook zal gebeuren? Vooral voetbal kan hogere bitrates gebruiken imo.

Ik vermoed dat de gratis apps lagere bitrates gebruiken maar nooit getest.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1016 keer
Bedankt: 3810 keer
Recent bedankt: 24 keer
Provider

ToMiKoN schreef: 1 dag geleden Gebruikt de tv app dan andere streams van lagere kwaliteit?
@VossyGamer had het over de gratis apps van de zenders, denk ik, niet over de Telenet/Base TV App

Toegevoegd na 4 minuten 13 seconden:
bollegijs schreef: 1 dag geleden
VossyGamer schreef: 1 dag geleden Ik kan via mijn Fritzbox de bitrate van de TV-box stream uitlezen
De hoofdzakelijke Vlaamse zenders gaan tot 10mbps ja, maar ook veel rond de 2,5mbps: https://www.digitalbitrate.com/dtv.php? ... 12&lang=en
Dit gaat over DVB-C
@VossyGamer heeft het over de bitrate van de BASE-TV Box ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
Bedankt: 1975 keer
Recent bedankt: 6 keer

VossyGamer schreef: 1 dag geledenIk kan via mijn Fritzbox de bitrate van de TV-box stream uitlezen, en deze gaat echt tot 10 Mbps. Wat een groot verschil is ten opzichte van de (gratis) apps.
Beetje kort door de bocht met je superlatieven, Netflix is ook een app en daar kan je Vlaamse series zien in 4K-kwaliteit...

Een piek-bitrate (inclusief overhead van https en mpeg-dash) meten zonder de codec te kennen, zegt niets over de beeldkwaliteit.
Ik vermoed dat het om dezelfde bitrate als via DVB-C gaat, de stream op VRT1 haalt ook een piek van 9,2 Mbps maar dan effectief de MPEG-transportstream.
De bitrate heb je dan ook maar op een beperkt aantal kanalen. Ik geloof nooit dat de bitrate van pakweg Nick Junior of VTM Gold zo hoog zal zijn.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik stap over met de promo!
Unlimited internet + TV app voor 40 euro per maand eerst jaar! Daarna 45 euro door combi voordeel!

Binnenkort dus hier mijn mening!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 619 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

op zich geen slechte deal, maar als je 1 van die hey!deals hebt waarbij je 29 of 30 eur voor internet moet betalen, ben je qua prijs evengoed af bij hey+tvv, en is de prijs in zijn geheel rond de 40 (ook "na een jaar").
zenderaanbod tussen beide is natuurlijk wel lichtelijk verschillend.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Provider

De twee grootste minpunten bij die combo zijn:
- slechte zenderaanbod TVV, zeker na vertrek voetbal DAZN. Bij BASE heb je Eurosport 1 en 2 en Discovery er bij.
- De 15 Mbit upload is op de limiet bij Facetime/video gesprekken, regelmatig storingen "instabiel". Na herstart van de modem lostte het zich soms wel op, maar irritant. Hier heeft BASE met 20 Mbit misschien net wat meer marge.
Daarom schakel ik dus over.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”