Vaste DNS in Android box instellen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 392 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hallo,

Weet iemand hoe je een vast IP / DNS kan instellen in de decoder?
GoPlay heeft enkele specifieke uitzonderingen nodig om te werken, maar domeinen zoals @@||g.doubleclick.net^ vrij spel geven doe ik liever niet.
Ik gebruik AdGuard als DNS server in m'n FritzBox, ik wil deze niet als DHCP server gebruiken omdat als deze niet functioneert m'n hele thuisnetwerk kapot maakt.

Ja, ik vind het menu wel om een statisch IP in te stellen en zou verwachten dat de volgende pagina's subnet en dns instellingen zijn.
Maar hoe ik godsnaam geraak je verder dan het scherm nadat je het IP ingegeven hebt met de afstandsbediening?
Ik zou verwachten de ronde knop, naar rechts, play, maar nee...

PS: Kan de decoder nog verder als andoid box gebruikt worden zonder een actief TV abonnement?
Van mij mag die ver buiten vliegen als alle apps functioneren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
Bedankt: 235 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik gebruik AdGuardHome op mijn Home Assistant Blue en heb - ik dacht in mijn Fritz!Box - een regel aangemaakt waarbij alle uitgaande DNS-requests afgevangen worden en afgeleid naar AGH. Op die manier vermijd ik DNS-requests naar vaste IP-adressen zoals 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Hierdoor wordt echter de AGH een kritiek onderdeel van mijn netwerk.
Ik begrijp niet waarom je Fritz! geen DHCP-server is of heeft alles in jouw netwerk een vast IP-adres? Indien niet, dan gaat je netwerk toch ook onderuit als het toestel wat (ook) als DHCP-server dienst doet, hapert?
Computer(k)nul
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

honda4life schreef: 2 dagen geleden GoPlay heeft enkele specifieke uitzonderingen nodig om te werken, maar domeinen zoals @@||g.doubleclick.net^ vrij spel geven doe ik liever niet.
Heb je deze domeinen soms ergens opgelijst en zou je deze willen delen?
Dan moet ik het niet liggen uitzoeken.
Op reddit is een topic over, maar al 3j oud. Geen idee hoe relevant deze lijst nog is.
Momenteel staat op appletv een uitzondering dat alles toegelaten wordt, wat ik liever niet doe natuurlijk.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 392 keer
Provider

Sinna schreef: 2 dagen geleden Ik dacht in mijn Fritz!Box - een regel aangemaakt waarbij alle uitgaande DNS-requests afgevangen worden en afgeleid naar AGH. Op die manier vermijd ik DNS-requests naar vaste IP-adressen zoals 8.8.8.8 en 8.8.4.4.
Sommige toestellen hebben een vaste DNS zoals een chromecast. Als je deze kan redirecten OK, blokkeren is vast wat lastiger.
Benieuwd hoe je dit ingesteld hebt.
Sinna schreef: 2 dagen geleden Ik begrijp niet waarom je Fritz! geen DHCP-server is
Dat is het wel, maar daardoor kan je geen onderscheid maken tussen welke client welke request doet in AGH.

@charlez , zie dat ene domein in m'n post.
Volgens mij is dat alles (gevonden op Tweakers).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

App heeft idd enkel dat ene domein nodig. Via browser worden dat er een heel deel meer.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 168 keer
Provider

GoPlay is vervangen door Play, totaal nieuwe app die je moet downloaden.
Ik moet zeggen dat bij mij Play op AndroidTV perfect werkt zonder aanpassingen aan whitelist.

Op pc in browser moet ik gewoon effe adblocker uitschakelen en zodra die begint te spelen kan die terug aan.

Welk product van Adguard gebruik je?
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.6
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”