tom35 schreef: 20 uren geleden
Man man man, het is niet omdat jij zo een kontrolefreak bent dat iedereen dat moet en kan zijn...
Het is toch van de pot gerukt dat bepaalde banken dit toe laten, daarnaast ben je niet altijd vrij van kiezen als je bv een hypotheek af sluit...
Tom
Ja, sorry dat ik met bedragen van +100.000 € zelf een beetje zorgvuldig omga en niet aan de eerste de beste onbekende schenk omdat de bank dat daarna toch wel zal vergoeden (uiteraard op gedeelde kosten van al de andere klanten).
Niet iedereen heeft het zo breed hangen dat ie zijn spaargeld in een onvoorziene reflex kan wegschenken.
Natuurlijk ben je na het afsluiten van een hypotheek bij de bank daarna nog altijd vrij je spaargeld over andere banken te spreiden en een bank te kiezen waar je zelf je limieten kan instellen.
Rare bank dat je koos waar je geen limieten kan instellen, instantbetalingen niet kan de-activeren en die ook nog eens exclusieve bankrechten van je eist omdat er toevallig ook een hypotheek loopt.
Ik heb spijtig genoeg ook geen nettoloon van 100K per maand zodat dit bij een onvoorzichtige reflex plots bij de bank waar de hypotheek rust (theoretische veronderstelling ik heb geen hypotheek bij welke bank dan ook) plots met een instantoverschrijving van eigenaar kan veranderen.
Het is niet omdat er een paar onvoorzichtige mensen rondlopen die niet met geld kunnen omgaan of geen zin hebben hun spaargeld te spreiden over verschillende banken en bij een ongelukkige reflex graag clickbaits verzamelen voor HLN & co dat iedere bank dat dan maar moet gaan rechttrekken. Dat heeft ook gevolgen voor de meerderheid van de klanten die wel iets voorzichtiger met hun eigen spaarcenten omgaan.
Je draait de zaken nu ook om.
De overgrote meerderheid, waar ik ook toe behoor, heeft helemaal geen probleem om zelf zijn geld veilig te beheren, zelf een bank te kiezen met meerdere veiligheidsopties en spaargeld te spreiden en komt zo'n kuren niet tegen.
Diegenen die met deze fratsen de clickbaits halen zijn de kleine minderheid waar een bepaalde pers graag de schijnwerpers op zet terwille van de eigen........ clickbaits zodat mensen met jouw instelling weer iets hebben om een paar dagen over gefrustreerd te kunnen zijn.
De overgrote meerderheid van de mensen gaat met zijn geld om zoals ik en moet niet - zoals jij het blijkbaar graag zou hebben - tegen zichzelf beschermd worden omdat ze dat zelf niet kunnen of daar weinig zin in hebben want alles wat er in hun leven misloopt is per definitie altijd e schuld van een of iets anders.
Daar is uiteraard geen kruid tegen opgewassen maar gelukkig slechts van toepassing op een kleine minderheid.
Ook raar dat al die mensen voor ze hun geld verkwanselden al die info over mogelijke phishing verspreid over al die verschillende media en bankinstellingen steeds gemist hebben maar daarna heel gezwind telkens hun weg naar diezelfde media vinden en blijven hopen dat diezelfde banken - na het keer op keer aanreiken van kaars en bril - nu de schuld dragen van wat den uil niet zienen wil.