Ik ben sinds de beta/testfase in 2015/2016 klant voor vast internet bij oorspronkelijk Mobistar, en dan vervolgens probleemloos gemigreerd naar Orange en dan sinds de launch Hey!.
Al die tijd heb ik nooit noemenswaardige problemen gehad, dus mijn oorspronkelijke model staat hier nog steeds netjes in Bridge modus z'n ding te doen.
Gisterenochtend echter eerst traag internet met disconnects, en na een modem powercycle niets meer.
Helpdesk (uiteindelijk telefonisch kunnen bereiken) gaf aan dat er een algemene storing in m'n buurt was en ik dus best geduld kon uitoefenen.
Die uitleg was plausibel, want er zijn in de iets bredere omgeving wel een aantal wegenwerken aan de gang.
Vandaag echter nog niets, en via helpdesk zou er ook geen sprake mogen zijn van ezn algemene storing.
Eerst mogelijke interventie is echter volgende dinsdag, en ondertussen is het datavolume voor mobile hotspot stilaan op.
Kan er iemand uit onderstaande/bijgevoegde logs/status opmaken of het probleem aan de modemkant of aan straatkant/NIU zit?
Indien modemkant kan ik immers proberen blijven doorzeuren om ergens een modem op te halen. (Orange shop?)
Hey! : Geen vast internet (Modem status & Logs bijgevoegd)
- TheCeet
- Elite Poster

- Berichten: 1099
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 168 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niet echt antwoord op je vraag.
Maar hoor is rondom je woning bij de buren of ze ook problemen hebben of niet.
En knipperen er bepaalde lampjes niet op je modem?
Maar hoor is rondom je woning bij de buren of ze ook problemen hebben of niet.
En knipperen er bepaalde lampjes niet op je modem?
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.6
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.6
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- Patje
- Elite Poster

- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 267 keer
- Bedankt: 106 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De eerste mogelijkheid is natuurlijk de modem/ of voedings adapter die na 10 jaar de geest aan het geven is ??
Ik weet wel niet of je een nieuwe modem zou mee krijgen bij een orange shop ?
Hey klantendienst 080085519 en vragen of ze de modem/lijn uitmeten
Ik weet wel niet of je een nieuwe modem zou mee krijgen bij een orange shop ?
Hey klantendienst 080085519 en vragen of ze de modem/lijn uitmeten
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
cybersurfr
- Pro Member

- Berichten: 359
- Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 26 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Modem meld aan op de cmts, modem vraagt dan via tftp config file op. Er is geen config file voor jouw mac adres. Hierdoor kan je modem niet registreren op de cmts. Lijkt achterliggend issue bij telenet (beheren de cmts en bijhorende tftp).
Beste hey support bellen en vragen naar 2delijns support om op te nemen met telenet.
Beste hey support bellen en vragen naar 2delijns support om op te nemen met telenet.
-
FORZA M
- Member

- Berichten: 77
- Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:36
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 8 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zo'n vermoeden had ik al op het eerste zicht. Morgen dan nog maar eens proberen om opnieuw iemand aan de lijn te krijgen.cybersurfr schreef: Modem meld aan op de cmts, modem vraagt dan via tftp config file op. Er is geen config file voor jouw mac adres. Hierdoor kan je modem niet registreren op de cmts. Lijkt achterliggend issue bij telenet (beheren de cmts en bijhorende tftp).
Beste hey support bellen en vragen naar 2delijns support om op te nemen met telenet.
