Ik heb de argenta app op mijn nieuwe Galaxy tab S10 Lite geinstalleerd maar loop tegen een foutmelding aan bij het ondertekenen met ITSME.
Ik krijg een rood scherm met technische fout, het ligt volgens de tekst aan privaatmodus of iets dergelijks, maar ik kan niet vinden wat ik moet aanpassen.
Dus ik kan in de app alles doen tot ik moet gaan bevestigen in ITSME, dan word ik doorverwezen, in een browservenster denk ik, de melding komt op mijn telefoon in itsme aan, ik geef mijn code in en daarna komt dat rode scherm op de tablet.
J.
samsung tablet-argenta-itsme
-
ivob
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 804 keer
- Bedankt: 355 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Is het niet zo dat je voor bedragen en verrichtingen waarbij je een bevestiging van ITSME nodig hebt de ITSME app op hetzelfde toestel dient te staan als het toestel waarop je de Argenta app gebruikt?
Wanneer je met een ander toestel een verrichting op de Argenta app wil uitvoeren (waarbij om een extra beveiliging gevraagd wordt) dan moet je daar bevestigen met het kastje van Argenta en niet met Itsme.
Wanneer je met een ander toestel een verrichting op de Argenta app wil uitvoeren (waarbij om een extra beveiliging gevraagd wordt) dan moet je daar bevestigen met het kastje van Argenta en niet met Itsme.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 530 keer
- Bedankt: 693 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Met kaart en bakje werkt wel maar ik vind dat onhandig. Het is de eerste keer dat ik een probleem heb 'met itsme' , naar mijn gevoel is het eerder een probleem met argenta of met een instelling op mijn tablet.
Als de itsme op hetzelfde toestel moet staan, neem je dan niet 1 laag van de security weg ?
J.
Als de itsme op hetzelfde toestel moet staan, neem je dan niet 1 laag van de security weg ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
ivob
- Elite Poster

Geen idee wat de oorzaak is van het probleem maar ik vermoed dat Argenta zo te werk gaat.
Ik heb immers een gelijkaardige situatie maar omgekeerd.
De Argenta app staat zowel op mijn Motorola smartphone als de Samsung Tablet (zonder SIM kaart).
Itsme is geïnstalleerd op de Samsung Tablet (met het GSM nummer van de SIM-kaart in de smartphone).
Op beiden kan ik gewoon werken met de Argenta app (rekeningen bekijken, lage bedragen overschrijven, bedragen tussen eigen rekeningen overschrijven, betalen met QR code).
Wordt er voor een verrichting een itsme bevestiging gevraagd kan dit niet op de smartphone (zelfde melding als jij omschrijft).
Op de tablet (waar Argenta initieel aan werd gekoppeld en itsme op werd geïnstalleerd) kan dit dan weer wel.
Wat betreft beveiliging is dit hier geen probleem want de tablet gaat niet buiten huis en de smartphone wel en op beide toestellen moet je een rekeningbewerking steeds bevestigen met een vingerscan.
Bovendien krijg ik - wanneer ik op één van de toestellen de Argenta app open - op het andere toestel onmiddellijk een melding dat "iemand" op het andere toestel probeert met de Argenta app te werken en dat ik dit moet blokkeren wanneer ik dat niet ben.
Gezien het hier - via itsme - wel werkt op de Samsung tablet en niet op de Motorola (waar het wel werkt met de bankapp) vermoed ik dat het niet van de Samsung tablet afhangt maar op welk toestel itsme en de Argenta app initieel werd geïnstalleerd.
Of het een itsme of een Argenta ding is kan je alleen maar te weten komen wanneer iemand eens een andere bankapp probeert met itsme op twee toestellen.
Maar volgens mij is het inherent aan Itsme:
Daar Itsme bij jou op je smartphone geïnstalleerd is kan jij met de bankapp + Itsme werken op de smartphone en niet op de tablet.
Ik heb immers een gelijkaardige situatie maar omgekeerd.
De Argenta app staat zowel op mijn Motorola smartphone als de Samsung Tablet (zonder SIM kaart).
Itsme is geïnstalleerd op de Samsung Tablet (met het GSM nummer van de SIM-kaart in de smartphone).
Op beiden kan ik gewoon werken met de Argenta app (rekeningen bekijken, lage bedragen overschrijven, bedragen tussen eigen rekeningen overschrijven, betalen met QR code).
Wordt er voor een verrichting een itsme bevestiging gevraagd kan dit niet op de smartphone (zelfde melding als jij omschrijft).
Op de tablet (waar Argenta initieel aan werd gekoppeld en itsme op werd geïnstalleerd) kan dit dan weer wel.
Wat betreft beveiliging is dit hier geen probleem want de tablet gaat niet buiten huis en de smartphone wel en op beide toestellen moet je een rekeningbewerking steeds bevestigen met een vingerscan.
Bovendien krijg ik - wanneer ik op één van de toestellen de Argenta app open - op het andere toestel onmiddellijk een melding dat "iemand" op het andere toestel probeert met de Argenta app te werken en dat ik dit moet blokkeren wanneer ik dat niet ben.
Gezien het hier - via itsme - wel werkt op de Samsung tablet en niet op de Motorola (waar het wel werkt met de bankapp) vermoed ik dat het niet van de Samsung tablet afhangt maar op welk toestel itsme en de Argenta app initieel werd geïnstalleerd.
Of het een itsme of een Argenta ding is kan je alleen maar te weten komen wanneer iemand eens een andere bankapp probeert met itsme op twee toestellen.
Maar volgens mij is het inherent aan Itsme:
Gezien Itsme op mijn tablet geïnstalleerd is kan ik met de bankapp + Itsme werken op de tablet en niet op de smartphone.Itsme schreef:Bij itsme nemen we jouw veiligheid serieus. Ons beveiligingsmodel is ontworpen om jouw account veilig te houden door middel van een unieke combinatie van je smartphone, de itsme-app en itsme-code. Dit betekent dat jouw account alleen toegankelijk is vanaf één mobiel apparaat, wat een extra beschermingslaag toevoegt aan jouw persoonlijke informatie.
Daar Itsme bij jou op je smartphone geïnstalleerd is kan jij met de bankapp + Itsme werken op de smartphone en niet op de tablet.
Laatst gewijzigd door ivob 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
-
edwin.d
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Staat de klok goed op de tablet.
Een minuutje verschil is al voldoende, maar normaal meld itsme dit dan wel.
Probeer eens in te loggen via de website en kijk of het probleem zich dan ook voordoet.
Mvg
Een minuutje verschil is al voldoende, maar normaal meld itsme dit dan wel.
Probeer eens in te loggen via de website en kijk of het probleem zich dan ook voordoet.
Mvg
- Joe de Mannen
- Elite Poster

Op de website lukt het zonder probleem, op de tablet met de kaart en kaartlezer ook, andere banken en websites met itsme ook, enkel en alleen met die argenta app werkt het niet.
Een andere bankapp op dezelfde tablet werkt volgens mij ook met itsme op de telefoon maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Ik zal eens contact opnemen met Argenta en zien wat ze daar zeggen.
EDIT: volgens hen ligt het aan mijn limieten en is het feit dat het wel lukt met kaart en kaartlezer een loophole...
J.
Een andere bankapp op dezelfde tablet werkt volgens mij ook met itsme op de telefoon maar daar ben ik niet 100% zeker van.
Ik zal eens contact opnemen met Argenta en zien wat ze daar zeggen.
EDIT: volgens hen ligt het aan mijn limieten en is het feit dat het wel lukt met kaart en kaartlezer een loophole...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
ivob
- Elite Poster

Dan stel je de limieten in de bankapp toch even bij en probeert het opnieuw?
Voor de duidelijkheid, werkt de Argenta app op je smartphone (waar itsme op staat geïnstalleerd) dan ook niet?
Voor de duidelijkheid, werkt de Argenta app op je smartphone (waar itsme op staat geïnstalleerd) dan ook niet?
Sol Invictus!
- Joe de Mannen
- Elite Poster

Op de telefoon staat de app niet. Dat is ook niet de bedoeling.
Op aanraden van de helpdesk de app weggedaan en opnieuw geinstalleerd, maar zelfs bij de initiele installatie krijg ik de foutmelding en kan ik niet verder zonder kaart+kaartlezer.
J.
Op aanraden van de helpdesk de app weggedaan en opnieuw geinstalleerd, maar zelfs bij de initiele installatie krijg ik de foutmelding en kan ik niet verder zonder kaart+kaartlezer.
J.
-
Avenger 2.0
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Hier hetzelfde probleem met een Motorola gsm en Argenta en Itsme. Faalt ook met een rood scherm. Ging thans vroeger goed, bij een bepaalde android of argenta update is dat misgelopen en nu al meer dan een jaar gebroken...
- Joe de Mannen
- Elite Poster

Ah, dus het ligt niet aan mij...
-
ivob
- Elite Poster

Hm, zou het dan aan een Android update liggen?
Raar want op mijn Motorole Android 10 werkt het niet met Itsme maar op de Samsung van Android xx t/m Android 13 wel met itsme.
Raar want op mijn Motorole Android 10 werkt het niet met Itsme maar op de Samsung van Android xx t/m Android 13 wel met itsme.
Sol Invictus!
-
edwin.d
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 34 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier had de vrouw een half haar geleden hetzelfde voor.
De app verwijderd, en terug willen instaleren maar dit gaf steeds een fout.
Ze is met haar telefoon ( een motorola) zelfs naar argenta geweest na een paar keer de helpdesk te hebben gecontacteerd.
De helpdesk gaf toe dat er problemen geweest waren en ze zouden het oplossen, maar er gebeurde niets.
In het kantoor kregen ze het ook niet opgelost.
Op mijn motorola werkte de app normaal.
Op de Samsung tablet ook geen probleem.
Uiteindelijk kreeg ik in de gaten dat de klok van de vrouw haar motorola niet helemaal juist stond.
De klok juist gezet, en ik kon de app zonder problemen terug instaleren.
Mvg
De app verwijderd, en terug willen instaleren maar dit gaf steeds een fout.
Ze is met haar telefoon ( een motorola) zelfs naar argenta geweest na een paar keer de helpdesk te hebben gecontacteerd.
De helpdesk gaf toe dat er problemen geweest waren en ze zouden het oplossen, maar er gebeurde niets.
In het kantoor kregen ze het ook niet opgelost.
Op mijn motorola werkte de app normaal.
Op de Samsung tablet ook geen probleem.
Uiteindelijk kreeg ik in de gaten dat de klok van de vrouw haar motorola niet helemaal juist stond.
Mvg
- Joe de Mannen
- Elite Poster

de klok staat juist.
J.
J.
-
ivob
- Elite Poster

Maar hier staat de klok van de Motorola en Samsung gelijk. Dus dat kan het hier al niet zijn.edwin.d schreef: 1 week geleden Uiteindelijk kreeg ik in de gaten dat de klok van de vrouw haar motorola niet helemaal juist stond.
Mvg
Na twee dagen over en weer mailen met Itsme Support (waar ze in het begin - zoals wel meer het geval is bij een helpdesk - naast de kwestie bleven antwoorden ) uiteindelijk toch eens geraakt:
Sol Invictus!