Amerika onder President Donald Trump: 2025–2029

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 798 keer
Bedankt: 348 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dizzy schreef: 1 week geleden Eigenlijk kan je al besluiten dat als iemand afkomt met DAT is je vijand dat hijzelf waarschijnlijk je echte vijand is. Hij wil je manipuleren omdat HIJ een probleem heeft met je zogenaamde vijand.
Bedankt om - dit, het Oekraïne topic en nog enkele andere topics indachtig - me duidelijk te maken dat jij - volgens je eigen redenatie - dan hoogstwaarschijnlijk bijna mijn ergste vijand bent. :roll:
Bijna want er gaan je er dan nog enkele voor op de lijst. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 38 keer

Wanneer ik schrijf dat "totale oorlog dé manier is welvaart te egaliseren", dan bedoel ik niet dat we een perfect egale samenleving gaan krijgen. Dat is zelf niet de bedoeling. Wat ik bedoel is dat aangezien de factor financieel kapitaal een dode hand is, het wegvallen daarvan een positief effect heeft omdat het relatief gewicht van "uit uw pijp komen" of "actie ondernemen" toeneemt. Degenen die haar het meest een probleem van maken, zijn mensen die het in de eerste plaats van rent-seeking, incumbency en senioriteit moeten hebben. Dat uit "uw pijp komen" en "actie ondernemen" dingen zijn die bijzonder goed passen bij het temperament drugsbendes, is een spijtige zaak. Hoewel zelfs daar moet je een zeker respect hebben voor het feit dat het nog altijd efficiënte en ambitieuze ondernemers zijn die risico's willen nemen.

Maar nu de rest van je betoog. Kijk, er zijn zo manieren om mensen impliciet dingen te doen bekennen. Bv. door ze er toe te verleiden te reageren op dingen waar anderen niet op reageren, omdat die anderen beseffen dat je die dingen misschien niet helemaal ernstig meent. Wat ik bij jou en nog een andere al heel lang geleden gemerkt heb, is dat jullie mensen zijn die graag de scepter zwaaien op dit forum. Concreet: door elke dag de mensen elke ervan op de hoogte te stellen dat je de slimme en correcte deugmens-take hebt m.b.t. het nieuws van de dag.

Ik ben, en dat is gewoon een observatie zonder beledigende bedoeling, er 95% zeker van dat jij en je voornaamste wingmen boomers zijn. Omdat het typisch boomer is om discussies te gebruiken als audiënties voor de crew om acte de presence komen geven. Waarbij dan niet echt gediscussieerd wordt door in te gaan op argumenten, want dat zou de sociale hiërarchie mogelijk contesteren. In plaats daarvan komt iedereen gewoon tonen welke takes hij de afgelopen dag geconsumeerd heeft. Concreet: losse links posten naar MSM-artikels en YouTube-babbelaars, zonder die in te passen in een eigen, originele analyse. Altijd indachtig welke maat op een hogere troon zit, en die men dus harder moet laten neuten dan men zelf mag neuten.

Wanneer er dan zo iemand als ik een knuppel in het hoenderhok gooit door een dissonant geluid te laten horen, is het alsof ik een luide, lange natte scheet in de troonzaal gelaten heb. Iedereen is in paniek, de sociale stabiliteit is bedreigd. Men moet de argumenteren van de indringer refuteren, maar men heeft eigenlijk geen ervaring met argumenten analyseren en dan een eigen argument opbouwen. Dat is immers een skill die hier zelden nodig is. In plaats daarvan krijg je gewoon gish-galloping met losse, VRT-gecertificeerde platitudes, de bravoure een functie van de sociale rang. De kritische lezer heeft dit nu mooi geïllustreerd gezien via het feit dat jij zo hard gehecht bent aan je troontje en je sceptertje hier dat jij het niet kan laten om het laatste woord te hebben in een discussie met iemand die overduidelijk niet helemaal meent wat hij schrijft.
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Kan het hier ff gewoon terug on topic gaan?
Aan wie het schoentje past: Start desnoods gewoon een nieuw topic op zodat ik deze zever niet meer hoef te lezen. Vecht jullie persoonlijke vetes elders uit aub.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Ik zie nu dat de nationale bank (US)ermee zal rekening moeten houden dat de inflatie nu wel aan het stijgen is, (komt natuurlijk door die trump tarieven) men zal ten alle prijze willen vermijden dat de prijzen ineens erg beginnen naar omhoog te gaan, dus minder rente verlagingen??
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 736 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

ivob schreef: 1 week geleden
Dizzy schreef: 1 week geleden Eigenlijk kan je al besluiten dat als iemand afkomt met DAT is je vijand dat hijzelf waarschijnlijk je echte vijand is. Hij wil je manipuleren omdat HIJ een probleem heeft met je zogenaamde vijand.
Bedankt om - dit, het Oekraïne topic en nog enkele andere topics indachtig - me duidelijk te maken dat jij - volgens je eigen redenatie - dan hoogstwaarschijnlijk bijna mijn ergste vijand bent. :roll:
Bijna want er gaan je er dan nog enkele voor op de lijst. :angel:
Leuk, iets toevoegen aan een ander zijn post en daarna die eigen toevoeging bekritiseren :lol:

Je bent dus niet mijn ergste vijand en wat mij betreft ook geen vijand. We hebben op veel punten zelfs ongeveer dezelfde mening maar op andere punten verschillen we dan van mening, dat kan perfect.

Zelfs de Russen beschouw ik niet als onze ergste vijand, zeker de burgers niet, de ideologie heeft haar beperkingen maar dat heeft elke ideologie. Ik ga ook niet Amerikanen als vijand beschouwen omdat er nu een oranje clown actief is.
Kijk, er zijn zo manieren om mensen impliciet dingen te doen bekennen. Bv. door ze er toe te verleiden te reageren op dingen waar anderen niet op reageren, omdat die anderen beseffen dat je die dingen misschien niet helemaal ernstig meent. Wat ik bij jou en nog een andere al heel lang geleden gemerkt heb, is dat jullie mensen zijn die graag de scepter zwaaien op dit forum. Concreet: door elke dag de mensen elke ervan op de hoogte te stellen dat je de slimme en correcte deugmens-take hebt m.b.t. het nieuws van de dag.
Jammer voor u maar er is hier geen scepter om mee te zwaaien en als er eentje hier de slimme wil uithangen dan weten we wel wie :lol:
Ik vind van mezelf niet dat ik meer deug dan wie dan ook, nobody is perfect en die ambitie koester ik dus ook niet. Voor de rest bepaal ik zelf wel wat ik moet doen want tot uw chaos er komt, is dit nog altijd een vrij land.

Ik vraag me oprecht af wie mijn wingmen dan wel zouden zijn, er is hier immers vaak hevige discussie onderling. De leeftijd van iemand doet niets af aan de argumentatie. Ik denk zelfs dat we eerder een probleem hebben met teveel in te gaan op argumenten dan omgekeerd, waarvan deze post mogelijk een voorbeeld is.

YT posts deel ik zelden en ik bekijk ze ook zelden, ik vorm liever mijn eigen mening maar gebaseerd op meerdere bronnen en eigen ervaring. Ik volg oa zowat alle grote kranten en nieuwssites wat ervoor zorgt dat je info vanuit meerdere invalshoeken krijgt; De discussies hier voegen daar vaak nog wat aan toe waardoor ik mijn mening soms bijstel door anderen hun argumenten. Ik ga er nooit vanuit dat ik het heilig evangelie verkondig of er een monopolie op zou hebben.

Ik ben zelfs blij met andere geluiden en inzichten want deze zetten je inderdaad aan tot nadenken. Helaas in uw geval zitten er zoveel gaten in de redenering dat erop schieten niet eens nodig is om de ballon te laten leeglopen. Van paniek merk ik hier dus ook al niet veel en de sociale stabiliteit is ook nog OK.

Om het in eenvoudige taal te stellen: als jij wenst serieus genomen te worden dan zou je beter minder moeilijke woorden aan elkaar rijgen en meer met argumenten afkomen die niet louter een persoonlijke overtuiging zijn. Uiteraard is het makkelijker om dan de deelnemers aan dit forum af te doen als boomers die maar herkauwen en geen eigen inzichten hebben terwijl jij, ocharme, afgeserveerd wordt. If you can't stand the heat...

Voor de rest stel ik voor dat we tot de chaos zich aandient ons terug richten op de topic, de VS onder Trump. Wie een chaos topic wenst, kan deze zelf aanmaken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Je bent dus niet mijn ergste vijand en wat mij betreft ook geen vijand. We hebben op veel punten zelfs ongeveer dezelfde mening maar op andere punten verschillen we dan van mening, dat kan perfect.
Dat beweerde ik ook niet.
Ik beweerde het omgekeerde en dat op basis van je eigen redenatie.
Toegegeven, je bent dan - op basis van je eigen redenatiekunsten - niet mijn "ergste" vijand maar gewoon de "echte" vijand.

Die "veel punten" zal dan toch je eigen perceptie zijn.
Mijn perceptie over jou is net het tegenovergestelde: meestal oneens met je meningen en af en toe eens eens en dat dan nog maar maar deels.

En Trump noch Putin zijn mijn echte vijanden. Beiden laten me gewoon koud want een ver van mijn bed show en beiden vergankelijke individuen. Daarna ander en beter (of slechter).
Ik laat me dan ook niet aanpraten - zeker niet door jou - dat de vijanden van jouw vijanden noodzakelijk mijn vrienden zouden moeten zijn.
Eén van de voordelen van Trump tov Putin is dat je er af en toe eens goed mee kan lachen.
Al kan Putin ook een goed onderwerp tot humor zijn en de combinatie van beiden - afhankelijk van ieders smaak zelfs hilarisch.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
Bedankt: 1216 keer
Recent bedankt: 10 keer

fluppie schreef: 1 week geleden Ik zie nu dat de nationale bank (US)ermee zal rekening moeten houden dat de inflatie nu wel aan het stijgen is, (komt natuurlijk door die trump tarieven) men zal ten alle prijze willen vermijden dat de prijzen ineens erg beginnen naar omhoog te gaan, dus minder rente verlagingen??
Net op tijd de overheid de boeken doen sluiten, zodat zelfs de nieuwste ja-knikker de BLS-cijfers niet meer kan publiceren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

ivob schreef: 1 week geleden
Dat beweerde ik ook niet.
Ik beweerde het omgekeerde en dat op basis van je eigen redenatie.
Toegegeven, je bent dan - op basis van je eigen redenatiekunsten - niet mijn "ergste" vijand maar gewoon de "echte" vijand.

Die "veel punten" zal dan toch je eigen perceptie zijn.
Mijn perceptie over jou is net het tegenovergestelde: meestal oneens met je meningen en af en toe eens eens en dat dan nog maar maar deels.

En Trump noch Putin zijn mijn echte vijanden. Beiden laten me gewoon koud want een ver van mijn bed show en beiden vergankelijke individuen. Daarna ander en beter (of slechter).
Ik laat me dan ook niet aanpraten - zeker niet door jou - dat de vijanden van jouw vijanden noodzakelijk mijn vrienden zouden moeten zijn.
Ik heb, wat mij betreft, geen vijanden en zeker hier niet. Zelfs niet in de zin zoals in de settings van dit forum waar je mensen als "vijand" kan instellen. Er is welgeteld 1 persoon ooit opgekomen (en al lang weer verwijderd) en dat was ook niet omdat ik hem als vijand zag maar gewoon omdat ik hem even beu was.

Het is eerder een semantische discussie want wat een vijand is, is voor iedereen anders. Iemand met wie ik op een aantal punten meningsverschillen heb, is voor mij geen vijand maar gewoon iemand met een andere mening. Ik hou zelfs de optie open dat die andere mening juister is dan de mijne. Andere meningen zie ik dan ook niet als een probleem maar als een kans om de zaak eens anders te benaderen. Het laat je toe om eigen inzichten bij te stellen. Andersdenkenden zijn dus voor mij geen vijanden maar net interessanter dan mensen die je overal in volgen want daar leer je niets van.

Woorden als "vijanden" en "haat" gebruik ik dus zelden en dat is bewust. Ik haat niemand want haat is iets dat je jezelf aandoet. Het maakt je bekrompen. Ik probeer de andere kant te begrijpen of de redenen van bepaalde denkpatronen te achterhalen. Als men uitgaat dat de ander de vijand is en je enkel je moet verzetten tegen alles wat die zegt/doet dan mis je toch ook de rake punten die hij maakt. Zelfs een oranje clown kan iets vertellen waar enige waarheid in zit. Je kent de uitdrukking, al lachend zegt de zot de waarheid, daar zit wat in :lol:

Mijn punt komt dus opnieuw overeen met wat je zelf zegt, laat je geen haat aanpraten door anderen. Ze hebben er vaak een heel andere bedoeling mee dan jou beschermen/helpen.

Om terug te keren naar de topic, we zien dat Trump zich omringt met mensen die hem steunen en naar de mond praten. Mensen die dat niet doen en gewoon hun werk doen worden afgeserveerd en vervangen. De inflatie is wat ze is en verandert niet door wie de cijfers moet geven. Een mooier voorbeeld van hoe vijanden je eigen zicht op zaak kan vertroebelen is er niet. Je kan roeptoeteren over fake news maar als je enkel je eigen gefabriceerd news duldt ben je zeker fake.

Het gaat echter verder want het volstaat niet om het land te leiden maar andersdenkenden moeten aangepakt worden, hard aangepakt. Tijdens de begrafenis van één van zijn medestanders was de man niet slimmer dan zijn haat te benadrukken, tja. Ook op het gebied waar vijanden wel een valabele term zijn, militair, doet hij steevast hetzelfde. Defensie moet "oorlog" worden want je moet je niet verdedigen, je moet aanvallen en aanvallen zijn gericht op vijanden. Als ze zich niet zelf aandienen moet je deze dus maken en daar is men ijverig aan bezig. Wat Trump en de hele beweging achter hem doet is exact dat, zorg voor zoveel mogelijk tweespalt en verdien bakken geld met de gevolgen. De miserie is voor de rest.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Het is niet omdat jij in je eigen perceptie geen "vijanden" hebt dat het omgekeerde niet waar kan zijn.
En dat was het punt ook niet.
Het punt was dat volgens jouw redenatie en eerder gedrag anderen jou dan als vijand zouden moeten beschouwen.
Dat jij hen niet als vijand ziet of wil zien is de zaak omdraaien.

Jij bent hier begonnen met een stelling wat voor jou "de echte vijand" zou moeten zijn.
Maar blijkbaar was dit - wanneer ik je gekronkel nog een beetje kan volgen - slechts louter semantisch.

On topic, laat Trump & Co roepen wat ze willen.
Na hen ander en beter of nog slechter (afhankelijk van de eigen individuele verwachtingen).
Dat zien we dan wel weer.
Trump is gewoon een seniele oude schetsfiguur geworden en de nuttige idioot van dienst. Niet meer en niet minder.
En P. Hegseth is een tragische figuur met een herkenbare pathologie.
De serene reactie van de verzamelde top brass na de "toesparaak" van die twee clowns was veelzeggender dan het holle gekakel van die twee. Vermakelijk was het dan weer wel.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Klopt, ik spreek enkel en alleen voor mezelf. Dat anderen vijandschap en haat willen gebruiken kan en wil ik niet verhinderen, dat is ieders vrije keuze. Wie denkt een beter leven te hebben door meer mensen als vijand te beschouwen of te haten, be my guest.

Ik zet ook niemand op tegen iemand anders. Ik geef louter mijn mening die men perfect naast zich neer kan leggen. Opinions are like assholes, everybody has one :)

Met mijn uitspraak heb ik niet meer bedoeld dan let op voor mensen die je vijanden willen aanpraten. Zij hebben een vaak andere agenda en zijn dus eerder een tegenstander/vijand van je eigen belangen. Iemand waarschuwen lijkt me dus eerder gewoon vriendschappelijk, de waarschuwing is dan ook nog eens geheel vrijblijvend.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad en wanneer je de uitspraak in dit topic koppelt aan je eerdere uitspraken in andere topics (waar je mensen jouw vijanden wil aanpraten) valt alles netjes op zijn plaats.
Maar dat zal ik dan wel niet goed begrepen hebben en was niet je opzet en waarschijnlijk louter semantisch bedoeld.

Zoals ik reeds eerder schreef en wat mezelf betreft: zelfs Trump en Putin behoren niet tot mijn vijanden want ze doen er niet echt toe.

En ik noteer- op basis van je voorgaande stelling - dat Putin, Trump, e.a. ook niet tot jouw vijanden behoren en dat je niemand anders zou aanpraten deze eveneens tot zijn of haar vijanden te moeten rekenen.
Dat is dan erg duidelijk voor iedereen.

En in tegenstelling tot jou kan ik duidelijk stellen sommige mensen/groeperingen wel als "vijand" te beschouwen.
En dat volgens de semantiek van de Latijnse oorsprong "inimicus".

Het enige relevante wat je kan opsteken van het "Amerika onder president D. Trump" is dat je hier ook beter ver weg kan blijven van partijen en leiders die ook de autocratische agenda uitvoeren: Wilders, Orban, Le Pen, Van Grieken, enz.
Maar laat de praktijk ook hier net de tegengestelde beweging zien.
Maar het argument "we wisten het niet" gaat nadien dan wel niet meer op want voorbeelden waar dat op uitdraait zijn al voorhanden en niet alleen in een ver verleden maar dag na dag in het heden.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Waar wil ik dan iemand een vijand aanpraten? Mensen beslissen zelf wat ze denken en ik heb daar niet de minste invloed op noch is dat mijn betrachting. Wat er hier in deze praatbarak ook verschijnt heeft niet de minste invloed op de wereldpolitiek en volgens mij ook niet op al de rest. Wie Trump/Putin wil steunen kan en mag dat dus maar dat betekent niet dat men het daarmee eens moet zijn.

Waarom zouden Trump en Putin mijn persoonlijke vijanden zijn? Ik ken ze niet noch heb ik er invloed op. Wij ervaren enkel de effecten van hun effectieve macht en dat kan je goed of slecht vinden maar dat zal er niets aan veranderen. Ik denk niet dat één van beide heren in angst uitkijkt naar wat er op UB verschijnt :)

Uw conclusie over autocratische leiders deel ik dan weer volledig. Het is niet omdat er dingen gebeuren die wij niet kunnen controleren dat deze dingen niet kunnen dienen als een waarschuwing voor zaken waar we wel nog enige invloed op hebben. Dat is dan ook de bedoeling achter wat ik schrijf, louter mijn eigen bedenkingen die iedereen kan nemen... of laten.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1100 keer
Bedankt: 700 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Terug ietwat on topic? Misschien kunnen jullie twee het in PM uitvechten ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

IMG_4677.jpeg
Trump heeft een COVID booster en griep vaccin gekregen.
IMG_4676.jpeg
100% heffingen voor China vanaf 1 november.
ISP+TV: TN
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

heist_175
Moderator
Moderator

Kun schreef: 5 dagen geleden 100% heffingen voor China vanaf 1 november.
Wat gek is, want toen hij dat eerder deed, ging Amerika hard achteruit.
En de sojaboeren in de US weten niet wat er aan het gebeuren is nu China nog steeds geen enkele vracht soja gekocht heeft.

Trump had beter een deal gesloten met de vrienden van de USA (EU, Canada, Australië, India, Japan, Z-Korea, ...), dan had China nauwelijks een uitweg. Nu heeft Trump iedereen eerst boos gemaakt en gedwongen om alternatieven te zoeken (oa in China en ZO-Azië) om dan vast te stellen dat de druk die hij op China wil leggen, nauwelijks effect heeft.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Hij ontdekt hetzelfde wat de Britten en Adré Hazes ontdekt hebben, alleen is maar alleen. Je werkt inderdaad beter samen waardoor je sterker staat tegen andere grotere blokken. Als je uiteraard denkt dat je zelf zodanig great bent dat iedereen maar naar je pijpen zal dansen dan wordt je op een dag wakker en zijn de meeste dromen nog altijd bedrog.

Trump heeft van de VS een onbetrouwbare partner gemaakt en het is niet meer dan logisch dat men elders alternatieven zoekt. De man schiet zich niet alleen in eigen voeten maar hij gebruikt er een machinegeweer voor :)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 555 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Het probleem echter is dat 'de rijken' in Amerika (en zij die op de Amerikaanse markt werken), alleen maar beter varen onder Trump. En zolang de grote MAGA massa dat niet ziet en zich niet serieus begint te verzetten, is er geen oplossing en zal hij 'optisch' altijd gelijk krijgen. Zie ook nu ... die aankondiging van Trump over de tarieven was gewoon pure scéne om nog serieus wat poen te scheppen ... "Buy the dip" was vroeger een advies, nu is dat een schandalige leuze geworden (maar niet minder waar).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 218 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Beetje de speech aan het beluisteren van Trump in de Knesset. Mijn geweten huivert bij zoveel hypocrisie
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 555 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Voor zij die vandaag denken "Allez, den Trump heeft toch iets goed gedaan met dat staakt-het-vuren tussen Isräel & Hamas" ... hier komt de volgende zeepbel ... Trump heeft een paar dagen voor die overeenkomst, een 'deal' gemaakt met Qatar waarop zij een militaire (:o) basis mogen bouwen op US grondgebied.

Als je het (nog) niet zou weten ... Qatar is de grootste geldschieter voor Hamas ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 3 dagen geleden Beetje de speech aan het beluisteren van Trump in de Knesset. Mijn geweten huivert bij zoveel hypocrisie
Hypocrisie?
D. Trump komt er in zijn toespraak voor de Knesset ronduit voor uit dat zijn goede vriend "Bibi" hem om verschillende wapens heeft gevraagd die "hij" produceert en dat "hij" ze tot bij hem gekregen heeft en Bibi ze goed heeft gebruikt.
Eerlijker kan het toch niet worden?
Of je zou moeten muggeziften en vallen over het semantische feit dat niet "hij" ze zelf produceert maar de wapenindustrie van zijn land.
Maar dat lijkt me een detail en ook eigen aan D. Trump.

Soit, de gijzelaars zijn - dead or alive" vrij.

En uiteraard heeft Israël een foute inschatting gemaakt door een aanval in te zetten op het grondgebied van Qatar en daarbij blijkbaar over het hoofd gezien dat de inner circle van Trump daar rechtstreekse belangen heeft.
Sol Invictus!
sukkelaar
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

interessant is toch weer het taalgebruik en de framing

gijzelaars vs gevangenen bv
over een "staakt het vuren" praten terwijl de realiteit in gaza echt geen oorlog tussen 2 legers toont.
het kamp waarin 2 miljoen Palestijnen in gaza opgesloten worden is met ca de helft kleiner geworden.

vredesplan? een eenzijdig ultimatum lijkt me meer in lijn te zijn met de realiteit
ging hamas neit akkoord was de sanctie een verderzetten van een genocide. Daar moet je dan hoopvol over zijn?
zonder overleg met palestijnen wordt er beslist dat een Brit straks gaza gaat leiden.
de slachtoffers moeten ontwapenen maar de agressor niet? die zullen wapens blijven krijgen vd VS, Trump heeft dit zo aangekondigd in de knesset

kolonialisme vd bovenste plank
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... news-rules
Zoveelste poging van het Trump regime om ook alle media in het gareel te doen lopen... want ja, accountability houden ze niet van. Slechte pers ook niet.
heist_175
Moderator
Moderator

Sasuke schreef: 2 dagen geleden Voor zij die vandaag denken "Allez, den Trump heeft toch iets goed gedaan met dat staakt-het-vuren tussen Isräel & Hamas" ... hier komt de volgende zeepbel
Er was eerder al een akkoord: door Biden uitgewerkt en door Trump ondertekend, dat werd een paar weken later ook aan flarden gebombardeerd door Israël. En als wapenhandelaar nadien "vrede" rondbazuinen is zelfs niet meer cynisch.
Benieuwd hoe de komende dagen/weken er gaan uitzien. Netanyahu zal wel weer ergens een argument vinden om het hervatten van het neerschieten van Palestijnen te hervatten.

Lubach had vorige week een aflevering waarbij hij - voor een ander topic - 25 jaar terug ging in de tijd. Ook toen waren er in Israël betogingen tégen Netanyahu, omdat hij "het vredesproces" geen kans wilde geven. Velen schijnen dat te vergeten: Netanyahu (en zijn pa) hebben altijd vurig gestreden tégen Palestijnen en een Palestijnse staat en voor het minst Palestijnen afgeschoten, gebombardeerd of zonder proces opgesloten.
De (Palestijnse) "gevangenen" zijn namelijk geen gevangenen, maar lukraak van de straat geplukte burgers die Israël zonder proces maandenlang illegaal opgesloten heeft. Een soort van ontvoering, zoals de Russen ook doen.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

https://www.politico.com/news/2025/10/1 ... s-00592146

Was dit er voor Trump al? Wss. Was het zo breed? Wss niet.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Ah, nu hebben ze ook iets zoals Schild en Vriend chat.

Is dit verassend nieuws voor iemand?
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Absoluut niet.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”