ivob schreef: 1 week geleden
Dizzy schreef: 1 week geleden
Eigenlijk kan je al besluiten dat als iemand afkomt met DAT is je vijand dat hijzelf waarschijnlijk je echte vijand is. Hij wil je manipuleren omdat HIJ een probleem heeft met je zogenaamde vijand.
Bedankt om - dit, het Oekraïne topic en nog enkele andere topics indachtig - me duidelijk te maken dat jij - volgens je eigen redenatie - dan hoogstwaarschijnlijk bijna mijn
ergste vijand bent.
Bijna want er gaan je er dan nog enkele voor op de lijst.
Leuk, iets toevoegen aan een ander zijn post en daarna die eigen toevoeging bekritiseren
Je bent dus niet mijn ergste vijand en wat mij betreft ook geen vijand. We hebben op veel punten zelfs ongeveer dezelfde mening maar op andere punten verschillen we dan van mening, dat kan perfect.
Zelfs de Russen beschouw ik niet als onze ergste vijand, zeker de burgers niet, de ideologie heeft haar beperkingen maar dat heeft elke ideologie. Ik ga ook niet Amerikanen als vijand beschouwen omdat er nu een oranje clown actief is.
Kijk, er zijn zo manieren om mensen impliciet dingen te doen bekennen. Bv. door ze er toe te verleiden te reageren op dingen waar anderen niet op reageren, omdat die anderen beseffen dat je die dingen misschien niet helemaal ernstig meent. Wat ik bij jou en nog een andere al heel lang geleden gemerkt heb, is dat jullie mensen zijn die graag de scepter zwaaien op dit forum. Concreet: door elke dag de mensen elke ervan op de hoogte te stellen dat je de slimme en correcte deugmens-take hebt m.b.t. het nieuws van de dag.
Jammer voor u maar er is hier geen scepter om mee te zwaaien en als er eentje hier de slimme wil uithangen dan weten we wel wie
Ik vind van mezelf niet dat ik meer deug dan wie dan ook, nobody is perfect en die ambitie koester ik dus ook niet. Voor de rest bepaal ik zelf wel wat ik moet doen want tot uw chaos er komt, is dit nog altijd een vrij land.
Ik vraag me oprecht af wie mijn wingmen dan wel zouden zijn, er is hier immers vaak hevige discussie onderling. De leeftijd van iemand doet niets af aan de argumentatie. Ik denk zelfs dat we eerder een probleem hebben met teveel in te gaan op argumenten dan omgekeerd, waarvan deze post mogelijk een voorbeeld is.
YT posts deel ik zelden en ik bekijk ze ook zelden, ik vorm liever mijn eigen mening maar gebaseerd op meerdere bronnen en eigen ervaring. Ik volg oa zowat alle grote kranten en nieuwssites wat ervoor zorgt dat je info vanuit meerdere invalshoeken krijgt; De discussies hier voegen daar vaak nog wat aan toe waardoor ik mijn mening soms bijstel door anderen hun argumenten. Ik ga er nooit vanuit dat ik het heilig evangelie verkondig of er een monopolie op zou hebben.
Ik ben zelfs blij met andere geluiden en inzichten want deze zetten je inderdaad aan tot nadenken. Helaas in uw geval zitten er zoveel gaten in de redenering dat erop schieten niet eens nodig is om de ballon te laten leeglopen. Van paniek merk ik hier dus ook al niet veel en de sociale stabiliteit is ook nog OK.
Om het in eenvoudige taal te stellen: als jij wenst serieus genomen te worden dan zou je beter minder moeilijke woorden aan elkaar rijgen en meer met argumenten afkomen die niet louter een persoonlijke overtuiging zijn. Uiteraard is het makkelijker om dan de deelnemers aan dit forum af te doen als boomers die maar herkauwen en geen eigen inzichten hebben terwijl jij, ocharme, afgeserveerd wordt. If you can't stand the heat...
Voor de rest stel ik voor dat we tot de chaos zich aandient ons terug richten op de topic, de VS onder Trump. Wie een chaos topic wenst, kan deze zelf aanmaken.