Je kunt de Google TV Streamer ook gewoon herstarten, hoor.
Apple TV vs Android TV - nieuwe streamingbox
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 40 keer
Ik heb de Apple TV recent ook overwogen. Maar ik ben uiteindelijk voor een android tv gegaan. Vooral voor 2 zaken waar Apple niet kan aan tippen. Ik ben grote Apple fan, maar dit toestel heeft een update nodig.
Het is de Strong Leap S3 geworden
- Prijs: rond de 40-50 euro.
- Afstandsbediening met cijfers. We komen van een Picks v7 en dit is minder aanpassen bij TV Vlaanderen vooor mijn huisgenoten.
Er zit ook 4k en LAN op, dus je moet weinig inboeten voor die prijs.
https://www.amazon.nl/STRONG-Streaming- ... 116&sr=8-4
- Afstandsbediening met cijfers. We komen van een Picks v7 en dit is minder aanpassen bij TV Vlaanderen vooor mijn huisgenoten.
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 607 keer
- Bedankt: 735 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Kodi bestaat ook op AppleTV en casten kan ook.
AppleTV is bovendien ook een matter hub voor wie daar belangstelling voor heeft.
AppleTV is bovendien ook een matter hub voor wie daar belangstelling voor heeft.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 36 keer
Onderwerp: Apple TV vs Android TV - nieuwe streamingbox
Casten: Niet via omwegen die elk moment kunnen stoppen met werken
Neen bedankt.
Kodi: Niet via de app store
Casten: Niet via omwegen die elk moment kunnen stoppen met werken
Neen bedankt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik heb de Pro genomen. 13 euro duurder maar met de code PRIME10 is dat maar 3 euro duurder.ToMiKoN schreef:Ik heb de Apple TV recent ook overwogen. Maar ik ben uiteindelijk voor een android tv gegaan. Vooral voor 2 zaken waar Apple niet kan aan tippen. Ik ben grote Apple fan, maar dit toestel heeft een update nodig.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Update2:
Net de TV streamer in gebruik genomen. Het was een zeer vlotte installatie, update en configuratie m.b.v. de Google Home app.
Alles samen (incl . remote via CEC, het zoeken en instellen van mijn 6 meest gebruikte apps en het afstoffen van mijn TV omgeving) nam net meer dan 30 minuten in beslag
Nu een uurtje mee gespeeld en ik moet zeggen dat het een mooie update is t.o.v. de chromecast met google tv (met recente factory reset). Alles is 'snappier' en preciezer, ik kan het de chromecast users zeker aanraden.
Om in te pikken op de vorige posts:
Er was geen prime deal op de TV streamer. Ik heb de 10 eur coupon gebruikt en 4,52 vikingpunten gekregen op de aankoop (incl. een hoesje voor de remote).
Net de TV streamer in gebruik genomen. Het was een zeer vlotte installatie, update en configuratie m.b.v. de Google Home app.
Alles samen (incl . remote via CEC, het zoeken en instellen van mijn 6 meest gebruikte apps en het afstoffen van mijn TV omgeving) nam net meer dan 30 minuten in beslag

Nu een uurtje mee gespeeld en ik moet zeggen dat het een mooie update is t.o.v. de chromecast met google tv (met recente factory reset). Alles is 'snappier' en preciezer, ik kan het de chromecast users zeker aanraden.
Om in te pikken op de vorige posts:
Er was geen prime deal op de TV streamer. Ik heb de 10 eur coupon gebruikt en 4,52 vikingpunten gekregen op de aankoop (incl. een hoesje voor de remote).
Wat zijn de ervaringen met zo een Strong streamer? Ben totaal nieuw in die dingen.
Voorlopig is het hoofddoel Goplay, ik heb een LG TV en die kan hier niet mee overweg.
Zelf ben ik een muziekfanaat en heb nogal wat content op mijn pc staan. Zo leuk zijn als ik die ook kon streamen op mijn muziekinstallatie.
Ik neig er dus naar om een toestel te nemen met aux-uit want mijn installatie heeft geen SP/DIF ingang.
Ik kom regelmatig al surfend en googlend uit op de https://www.bol.com/be/nl/p/strong-andr ... 152278708/ streamer, echter deze heeft maar 2Gb geheugen wat men een beperking vind als ik het goed lees.
Kan ik gerust zo iets kopen, of is dit weggesmeten geld. Zoals ik al schreef ben ik nieuw in die dingen en zou het anderzijds zonde zijn om na een maand te vloeken dat ik niet toestel x, u of z gekocht heb wegens redenen die ik nu nog niet weet. Anderzijds is het mss dwaas om een toestel te kopen waar ik vrijwel niets van benut.
Ik ben geen gamer, mijn tv is een 32" tv en heel de 4k toestanden hoeven voor mij ook niet.
Ik hoor het graag.
Voorlopig is het hoofddoel Goplay, ik heb een LG TV en die kan hier niet mee overweg.
Zelf ben ik een muziekfanaat en heb nogal wat content op mijn pc staan. Zo leuk zijn als ik die ook kon streamen op mijn muziekinstallatie.
Ik neig er dus naar om een toestel te nemen met aux-uit want mijn installatie heeft geen SP/DIF ingang.
Ik kom regelmatig al surfend en googlend uit op de https://www.bol.com/be/nl/p/strong-andr ... 152278708/ streamer, echter deze heeft maar 2Gb geheugen wat men een beperking vind als ik het goed lees.
Kan ik gerust zo iets kopen, of is dit weggesmeten geld. Zoals ik al schreef ben ik nieuw in die dingen en zou het anderzijds zonde zijn om na een maand te vloeken dat ik niet toestel x, u of z gekocht heb wegens redenen die ik nu nog niet weet. Anderzijds is het mss dwaas om een toestel te kopen waar ik vrijwel niets van benut.
Ik ben geen gamer, mijn tv is een 32" tv en heel de 4k toestanden hoeven voor mij ook niet.
Ik hoor het graag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 48 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ben ik ook wel benieuwd. Zo jammer dat de goedkope Google TV Chromecast uit de handel is gehaald, voor 20 euro had je die 2dehands en nu lijkt het er op dat je die met winst kan verkopen lol.
Uit Amerika hoor ik goeie alternatieven (prijs/kwaliteit) zoals Wallmart's "onn 4K" of Amazon's "Firestick" maar in Europe weet ik het niet echt zo.
Uit Amerika hoor ik goeie alternatieven (prijs/kwaliteit) zoals Wallmart's "onn 4K" of Amazon's "Firestick" maar in Europe weet ik het niet echt zo.
-
- Plus Member
Die had te weinig geheugen meegekregen en google kon die niet (of amper) updaten.bollegijs schreef: 1 dag geleden Zo jammer dat de goedkope Google TV Chromecast uit de handel is gehaald
Als je de 120 eur kan spenderen, is de google tv streamer echt wel een aanrader. Ik heb die nu 3 maanden in gebruik en het werkt feilloos (en veel soepeler dan de Google TV Chromecast).
BTW; voor iets dat je elke dag gebruikt, vind ik het de moeite om wat meer uit te geven als je er kwaliteit voor krijgt.
-
- Plus Member
geen idee. Ik gebruik de streamer met dezefde voeding die bij de chromecast geleverd was (uit luiheid gewoon die kabel ingeplugdbollegijs schreef: 1 dag geleden Ik zelf heb een Shield maar hoor familie zelf niet klagen over die Google TV Chromecast. Is het elektriciteit verbruik met nieuwe versie ook veel hoger?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Recent bedankt: 4 keer
ik heb recent de strong leapS3+ V2 gekocht die hier in het topic al voorbij kwam.
Voor Goplay voldoet dat zeker. Gebruik op een andere locatie/TV nog de vorige Chromecast met google tv en ook die speelt goplay-vrtmax-vtmgo ook af.
Voor Goplay voldoet dat zeker. Gebruik op een andere locatie/TV nog de vorige Chromecast met google tv en ook die speelt goplay-vrtmax-vtmgo ook af.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Waar mag ik verschillen verwachten tss de beide toestellen (strong vs google). Beide hebben geen aux aansluiting maar dat kan ik wss ondervangen met een BT naar aux omvormer. De Strong heeft evt wel nog een Toslink aansluiting. Zit nu al een tijdje te rond te surfen en vind de connectiviteit van die streaming gevallen zowieso maar mager.
Ik kan natuurlijk wel eens ééns zo een strong bestellen op bol.com (50€) en zien wat dat geeft, bevalt hij niet dan mag ik hem binnen de maand retour sturen.
Ik kan natuurlijk wel eens ééns zo een strong bestellen op bol.com (50€) en zien wat dat geeft, bevalt hij niet dan mag ik hem binnen de maand retour sturen.
-
- Plus Member
@staaf Die dingen moeten zorgeloos android TV apps kunnen draaien, meer usecases zie ik niet 
Verder ga ik er vanuit dat je krijgt waarvoor je betaalt als het over (bouw)kwaliteit gaat (al klopt dat niet altijd natuurlijk). Ik heb ook voor de google streamer gekozen omdat HW en SW dan van hetzelfde bedrijf zijn. Misschien is dat een voordeel, misschien ook niet...

Verder ga ik er vanuit dat je krijgt waarvoor je betaalt als het over (bouw)kwaliteit gaat (al klopt dat niet altijd natuurlijk). Ik heb ook voor de google streamer gekozen omdat HW en SW dan van hetzelfde bedrijf zijn. Misschien is dat een voordeel, misschien ook niet...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 29 keer
Smarttube werkt idd goed op android tv. Maar euh dat ik inderdaad geen reclame zie komt dat niet simpelweg omdat ik inlog met mijn google account en dan weet die dat ik betaal voor yt premium (13,99/maand) en zo dus zie ik geen reclame?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 357 keer
- Bedankt: 282 keer
https://www.techpunt.nl/nl/xiaomi-tv-bo ... 6c18d67793
Dit is een oude getrouwe...
Zelf heb ik goede ervaringen met hun Xiaomi TV Stick!
Dit is een oude getrouwe...
Zelf heb ik goede ervaringen met hun Xiaomi TV Stick!
Scarlet Loco&Cherry, Tempo Easy, Netflix, Astra1&2 FTA