plaatsing router/wifi
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 29 keer
De router met wifi staat nu op de grond omdat de utp kabel die van de fibermodem komt te kort is afgeknipt om de router wat hoger te zetten. Ik ondekte het bestaan van netwerk koppelstukken. Kan dit helpen om dan kabel 1 van fibermodem naar koppelstuk en kabel 2 van koppelstuk naar router of ga ik verlies krijgen? De bedoeling is van de router op ooghoogte te zetten
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 167 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Als het puur de UTP kabel is die te kort is kan je toch zelf ergens eentje kopen die langer is?
Hoe meer je gaat beginnen met tussenstukjes etc. hoe meer er fout kan gaan.
Gewoon eentje kopen van 2 of 3m CAT6 is ruimschoots voldoende.
Hoe meer je gaat beginnen met tussenstukjes etc. hoe meer er fout kan gaan.
Gewoon eentje kopen van 2 of 3m CAT6 is ruimschoots voldoende.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.4
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.4
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
koppelstukjes kosten geen geld , tenzij je ze volledig shielded wil, wat niet echt nodig is, en zelfs meer exemplaren achtereen werken heel goed.
ik spreek wel maar uit ervaring met gigabit, en liefst natuurlijk niet waar er condens kan zijn of corrosie door vloeistoffen natuurlijk maar da's bij switches ook zo
ik spreek wel maar uit ervaring met gigabit, en liefst natuurlijk niet waar er condens kan zijn of corrosie door vloeistoffen natuurlijk maar da's bij switches ook zo
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
- Bedankt: 234 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Als je een langere kabel kan gebruiken, dan zou ik niet met koppelstukjes aan de gang gaan: 't is eerste dat slecht contact geeft...
Computer(k)nul
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
- Bedankt: 17 keer
Dat is inderdaad technisch de beste oplossing.
Maar het kan ook geen kwaad om de koppelstukjes te gebruiken als dat voor jou handiger is.
Zelf gebruik ik ze in een netwerkje van 5 pc's, router geeft aan (LED's op de RJ45 aansluiting: groen) dat zij Gb snelheden aankunnen.
Na meerdere jaren nog geen enkel probleem ondervonden.
Maar het kan ook geen kwaad om de koppelstukjes te gebruiken als dat voor jou handiger is.
Zelf gebruik ik ze in een netwerkje van 5 pc's, router geeft aan (LED's op de RJ45 aansluiting: groen) dat zij Gb snelheden aankunnen.
Na meerdere jaren nog geen enkel probleem ondervonden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
altijd aan te raden bij kabels switches en koppelstukjes, te kijken of de contactjes er nog mooi goud uitzien
vooral bij goedkoper materiaal durft dit na verloop van jaren spontaan doffer te worden
dat kan dan weer ( maar hoeft niet zo te zijn), oorzaak zijn van mogelijk onstabiele verbindingen
zolang alles er nog goed uitziet is de kans dat dat problemen veroorzaakt niet al te groot
net zoals @Emile51 heb ik kabels hier thuis dewelke al jaren voorzien zijn van (een) koppelstukje(s) en deze hebben tot op heden nog geen problemen veroorzaakt
er is veel prijsverschil. de volgende heb ik recent bijgekocht en ben er ( voorlopig nog?) tevreden van
https://amazon.de/dp/B0F142P52Q
vooral bij goedkoper materiaal durft dit na verloop van jaren spontaan doffer te worden
dat kan dan weer ( maar hoeft niet zo te zijn), oorzaak zijn van mogelijk onstabiele verbindingen
zolang alles er nog goed uitziet is de kans dat dat problemen veroorzaakt niet al te groot
net zoals @Emile51 heb ik kabels hier thuis dewelke al jaren voorzien zijn van (een) koppelstukje(s) en deze hebben tot op heden nog geen problemen veroorzaakt
er is veel prijsverschil. de volgende heb ik recent bijgekocht en ben er ( voorlopig nog?) tevreden van
https://amazon.de/dp/B0F142P52Q