Bank-frustraties (gesplitst van Mijn kleine frustratie van de dag ...)
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
- Bedankt: 392 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dit valt reuze mee. Wij betalen voor rekening in frankrijk veel meer. Zelfs in nederland kosten ze beduidend meer, ik geloof 4 euro voor de allergoedkoopste.
iphone 16 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
ZTE MU5001 5G proximus 450GB
minimac : flex
macbook air 2024
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
macbook air 2024
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb vandaag toch zonder problemen geld kunnen afhalen met een keytrade bankkaart bij een Argenta-kantoor.Ratface schreef:Ik kon daarnet geen geld afhalen met een keytrade kaart aan een Argenta automaat. Ik kreeg enkel de optie om de pincode te wijzigen. Is dit nieuw?
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
- Bedankt: 176 keer
Keytrade heeft gewoon vaak last van glitches sinds ze hun platform (core banking) geüpgraded hebben... overschrijvingen die blijven hangen, bestendige opdrachten die dagen later uitgevoerd worden, problemen met domicilieringen, vasthangende reservaties op debet kaarten...
Wat vroeger een voorloper was qua internetbanking en online beleggingen is nu echt wel een pijnlijke situatie aan het worden. Maar ja het is gratis dus klagen mag je niet of zo
Wat vroeger een voorloper was qua internetbanking en online beleggingen is nu echt wel een pijnlijke situatie aan het worden. Maar ja het is gratis dus klagen mag je niet of zo

Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Orange Go Extreme
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 677 keer
- Bedankt: 404 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Het scheelde niet veel, of ik was er weg na 16 jaar. Hoe lang heeft het geduurd dat Payconiq opgelost was zodat je de faciliteiten had, zoals bij andere grootbanken. Ik kan mijn KT Visa koppelen aan Curve, zodat ik kan betalen via Google Pay (en ondertussen 'sparen' voor de gratis visa) Vroeg kon je enkel met Maestro betalen. Zelfs AH kan je nu met Visa betalen.
Dankzij Europa worden ze nu VERPLICHT ook Instant Payments te doen (of ze zouden het ook nooit gedaan hebben)
Ooit een splinternieuwe kaart ontvangen, die niet te activeren was...Geen communicatie. Je belt dan en dan zeggen ze doodleuk dat er fabricagefout is. Kunnen ze dat niet communiceren aan die klanten.
Hun Keytrade Plan is nog heel interessant vind ik.
Hun interface, vind ik persoonlijk nog altijd de beste.
Heb ook Belfius, en moet iedere keer nadenken wat ik moet aanklikken om verder te kunnen,...
Dankzij Europa worden ze nu VERPLICHT ook Instant Payments te doen (of ze zouden het ook nooit gedaan hebben)
Ooit een splinternieuwe kaart ontvangen, die niet te activeren was...Geen communicatie. Je belt dan en dan zeggen ze doodleuk dat er fabricagefout is. Kunnen ze dat niet communiceren aan die klanten.
Hun Keytrade Plan is nog heel interessant vind ik.
Hun interface, vind ik persoonlijk nog altijd de beste.
Heb ook Belfius, en moet iedere keer nadenken wat ik moet aanklikken om verder te kunnen,...
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 736 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Je kan nog altijd gratis bankieren bij oa Argenta, Hello en Keytrade. Bij Hello en Keytrade kan je ook Apple pay gebruiken zonder kosten.
Betalen om te mogen betalen, ik zal het nooit begrijpen.
Betalen om te mogen betalen, ik zal het nooit begrijpen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1217 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Als oneliner op café is dat prima natuurlijk.
Achterliggend zit er een heel IT-universum natuurlijk en regelgeving die gevolgd moet worden en dat is niet gratis.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
- Bedankt: 752 keer
Dat geldt toch voor alle banken?
Nu goed, tegen januari ga ik waarschijnlijk mijn argenta van 'green' naar 'gold' omzetten, maar dat is enkel omdat het op het einde van de rit goedkoper is door de dekking bij reisanulatie en huurvoertuig, maar qua bankdiensten geeft die 'green' ook alles wat ik nodig heb voor een maandelijkse kost van €0.
Nu goed, tegen januari ga ik waarschijnlijk mijn argenta van 'green' naar 'gold' omzetten, maar dat is enkel omdat het op het einde van de rit goedkoper is door de dekking bij reisanulatie en huurvoertuig, maar qua bankdiensten geeft die 'green' ook alles wat ik nodig heb voor een maandelijkse kost van €0.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 798 keer
- Bedankt: 348 keer
Ik heb geen nood aan het universum van bv. Kate van KBC. Ze werkt me meer op de zenuwen dat ze van dienst was.heist_175 schreef: 2 weken geleden Achterliggend zit er een heel IT-universum natuurlijk en regelgeving die gevolgd moet worden en dat is niet gratis.
Eerst de voor de hand liggende functies zo verbergen dat je een IT assistente nodig hebt om je weg nog te vinden in een eenvoudige bankservice? Dat lijkt me de omgekeerde wereld toch?
Mijn privé bankrekeningen bij Argenta zijn nog altijd gratis, de bankkaart eveneens en je kan er eveneens betalen met QR code en payconiq. En hun digitale omgeving is nog relatief eenvoudig zodat je daar nog in je eentje je weg kan door banen.
En wat doet je veronderstellen dat het een en ander bij bv. Argenta niet volgens de regelgeving zou gebeuren?
Stap bij gelegenheid eens een Argenta kantoor binnen en één van de kantoren van de grootbanken (KBC is daar een mooi voorbeeld van) en vergelijk de inrichting en het aantal medewerkers dat daar rondhangt. En je krijgt al een beter idee waarom de ene duurder is dan de andere.
Gelukkig is er nog de keuze voor wie daar wel nood aan heeft en daar dan voor wil betalen en voor wie het met minder kan en daar (tot op heden) nog niet voor wil betalen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
Ja, en de gratis rekeningen volgen die regelgeving niet

En IT-universum, bedoelt men dan de automatisering waarbij men zowel op kantoren als personeel bespaard heeft en dienstverlening heeft afgebouwd?
Banken moeten het geld van hun klanten gebruiken om meer geld te maken, een deel van die meerwaarde keert terug naar de klant en de rest is voor de bank. Als de kosten van de bank te hoog zijn dan is dat omdat ze hun werk niet goed doen en te weinig winst genereren. De klant wil een return op zijn geld. Banken moeten werken voor hun klanten, niet omgekeerd.
Soit, iedereen doet wat hij wil en wie wil betalen om eigen geld af te geven is dat fine with me, ik zal zelf wel iets anders doen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
Ook als Argenta een deel van hun producten gratis aanbiedt, zit er nog steeds een heel IT-universum en Legal team etc achter. En noch de IT, noch Legal etc werken gratis.
Ik heb nergens gesuggereerd dat Argenta niet voldoet aan regelgeving. Het is aan de NBB, FSMA etc om daar een oordeel over te vellen en uitspraken over te doen.
En met KBC wordt hier ook een voorbeeld gegeven van een een bank die fier is op een "bloated" app. Ik ben - heel bewust - geen KBC-klant, omdat ik hun tarieven totaal van de pot gerukt vind, dat blijkt ook bij kwartaalresultaten: ze zijn top in het uitzuigen van hun klanten, die dat blijkbaar met veel plezier ondergaan.
Ik heb nergens gesuggereerd dat Argenta niet voldoet aan regelgeving. Het is aan de NBB, FSMA etc om daar een oordeel over te vellen en uitspraken over te doen.
En met KBC wordt hier ook een voorbeeld gegeven van een een bank die fier is op een "bloated" app. Ik ben - heel bewust - geen KBC-klant, omdat ik hun tarieven totaal van de pot gerukt vind, dat blijkt ook bij kwartaalresultaten: ze zijn top in het uitzuigen van hun klanten, die dat blijkbaar met veel plezier ondergaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 195 keer
"KBC bloated app"
Ik ben doorgaans tevreden KBC klant. Maar recent liep ik tegen deze kronkel in de KBC app aan: Ik wil een overschrijving herhalen. Dus een identieke overschrijving, zelfde begunstigde, bedrag en mededeling. Daar is geen functie voor. Bij andere banken kan dat wel.
Dat is toch wel de meerst eenvoudige en voor de hand liggende functie?
Ik ben doorgaans tevreden KBC klant. Maar recent liep ik tegen deze kronkel in de KBC app aan: Ik wil een overschrijving herhalen. Dus een identieke overschrijving, zelfde begunstigde, bedrag en mededeling. Daar is geen functie voor. Bij andere banken kan dat wel.
- Dizzy
- Elite Poster
Die kosten behoren tot de werking van de bank, die moeten betaald worden met de winst op hun handel met het geld van hun klanten. Als een bank niet in staat is die winst te maken is ze eigenlijk geen goede bank en ga je beter elders.
De banken nemen nu steeds minder genoegen met dit model en proberen ipv te werken voor hun klanten, de klanten te laten werken voor hun. Betalen dus om te mogen/kunnen betalen terwijl ze zelf enorm in andere kosten gesneden hebben en allemaal winst maken en niet een beetje.
De klant mag nu zelf het werk van de bankbediende doen via apps. De kantoren kon men sluiten om dezelfde reden en de bankbedienden werden en masse afgedankt. Wil je toch nog enige service dan moet je een afspraak maken.
En die apps, wat moet je meer kunnen dan zien hoeveel je saldo is en betalingen doen? Ik kan bij Argenta ook zien welke beleggingen ik heb bij hen en zelfs een aantal administratieve zaken afhandelen. Wat is er meer nodig?
Apple pay hebben ze niet bij Argenta maar andere gratis aanbieders wel, geen enkele van hen maakt verlies ondanks dat ik meerdere totaal gratis kaarten heb. Ik betaal ook met een app, gebruik Apple pay, Payconiq,...
De banken nemen nu steeds minder genoegen met dit model en proberen ipv te werken voor hun klanten, de klanten te laten werken voor hun. Betalen dus om te mogen/kunnen betalen terwijl ze zelf enorm in andere kosten gesneden hebben en allemaal winst maken en niet een beetje.
De klant mag nu zelf het werk van de bankbediende doen via apps. De kantoren kon men sluiten om dezelfde reden en de bankbedienden werden en masse afgedankt. Wil je toch nog enige service dan moet je een afspraak maken.
En die apps, wat moet je meer kunnen dan zien hoeveel je saldo is en betalingen doen? Ik kan bij Argenta ook zien welke beleggingen ik heb bij hen en zelfs een aantal administratieve zaken afhandelen. Wat is er meer nodig?
Apple pay hebben ze niet bij Argenta maar andere gratis aanbieders wel, geen enkele van hen maakt verlies ondanks dat ik meerdere totaal gratis kaarten heb. Ik betaal ook met een app, gebruik Apple pay, Payconiq,...
- heist_175
- Moderator
Nochtans recent nog bewierookt als "beste bankapp ter wereld".R2D2 schreef: 2 weken geleden "KBC bloated app"
(...)
Je kan er voetbalmatchen in zien, is me verteld. Daar wil ik dus niet voor betalen hé

-
- Elite Poster
Volledig mee eens.heist_175 schreef: 2 weken geleden Ook als Argenta een deel van hun producten gratis aanbiedt, zit er nog steeds een heel IT-universum en Legal team etc achter. En noch de IT, noch Legal etc werken gratis.
Maar je eerdere punt was dat er een hele IT, etc. achter zat om die kosten te betalen.
Bij de ene bank kan dat dan blijkbaar uitsluitend op basis van de winsten gegenereerd met de gelden die de klanten daar hebben uitstaan en bij een andere bank moet er door de klanten nog een bovenop betaald worden.
Tegen mijn zin (beheer nalatenschap) kom ik de laatste tijd nogal eens bij KBC over de vloer. Daar zie je letterlijk de hoogbejaarden binnen en buiten lopen (die door KBC in "goed vertrouwen" afgezet worden met veel te duren eigen fondsen en veel te veel rekeningen waar men voor elke rekening kosten kan aanrekenen enz).
KBC rekent bv. ook standaard 50 € aan voor "beheer" van een nalatenschap dossier (gewoon wat facturen betalen en afsluiten van een rekening) terwijl ook dit bij bv. Argenta volkomen gratis is.
Uiteraard de "bank van de Vlaming". Wie ze zelf afzetten dat doen ze beter.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Door SIA partners nog wel een consulting firma

Doet me denken aan al die "prachtige" wijnen met zilveren en gouden medailles

- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 350 keer
- Bedankt: 235 keer
- Contacteer:
@Dizzy: je hebt het ongetwijfeld over Factcheckers: kan elke wijn zomaar een prijs winnen?, uitgezonden op woensdag 15 november 2023.
Computer(k)nul
- sandbert
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Helaas ook niet gratis bij Argenta.ivob schreef: 2 weken geleden KBC rekent bv. ook standaard 50 € aan voor "beheer" van een nalatenschap dossier (gewoon wat facturen betalen en afsluiten van een rekening) terwijl ook dit bij bv. Argenta volkomen gratis is.
Denk zelfs dat zoiets niet meer te vinden is.
- Dizzy
- Elite Poster
Neen, ik wist niet van die uitzending maar iedereen die wat met wijn bezig is weet wel dat je die "medailles" niet al te serieus moet nemen. Sommigen mijden zelfs de gedecoreerde wijnen want als men dat nodig heeft om hem kwijt te raken... Dat heb je trouwens ook met erg opvallende verpakking, etiket of vorm van de fles. Dat zijn aandachtstrekkers die de aandacht van de wijn zelf moeten halen. Echt goede wijn heeft geen speciale fles nodig, de naam is gekend door kwaliteit en kenners weten wel dat het goed is. Anderzijds, smaken verschillen, er zijn mensen die Liebfraumilch echt lekker vinden 
Dat gegevens is trouwens niet beperkt tot wijn, vandaar mijn post. Bedrijven zijn erg creatief om allerlei prijzen en beoordelingen te verzamelen die eigenlijk weinig betekenen. Wij van WC-eend...

Dat gegevens is trouwens niet beperkt tot wijn, vandaar mijn post. Bedrijven zijn erg creatief om allerlei prijzen en beoordelingen te verzamelen die eigenlijk weinig betekenen. Wij van WC-eend...
- sandbert
- Plus Member
Ik deed dat vorig jaar in omgekeerde richting.
Weet dat het max. bedrag dat maandelijks met de mastercard kan uitgegeven worden standaard 5.000 € bedraagt en dat dit door jou zelf niet naar beneden bij te stellen is, niet met pc-banking noch in de app.
Daarvoor moet je bij hen op het kantoor langsgaan.
Soepel werkt zoiets niet, en bij frauduleus gebruik kan de pijn dus groot zijn.
-
- Elite Poster
Ha, afwachten dus.sandbert schreef: 2 weken geleden Helaas ook niet gratis bij Argenta.
Denk zelfs dat zoiets niet meer te vinden is.
Dan waren ze bij KBC tenminste nog zo "beleefd" om in hun "gesprek" dat te vermelden.
Bij Argenta met geen woord over gerept (het is nu ook niet dat ik alle dagen zo'n dossier moet afhandelen).
Wel rare uitdrukking "jaarlijkse beheerskost overlijdingsdossier". Normaal is dat binnen de paar maanden afgehandeld en moeten ze er niets voor doen behalve de eventuele tegoeden overschrijven naar een andere rekening en dan de rekening van de overledene afsluiten.
Soit, het is wat het is en gaat toch van de rekening van de overledene af.
Sol Invictus!
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 335 keer
- Bedankt: 752 keer
Bedankt voor de verwittiging. Dan zal ik wel eens langs het kantoor gaan en dat naar 1500 laten zakken. Meer heb ik toch nooit nodig.sandbert schreef: 2 weken geleden Weet dat het max. bedrag dat maandelijks met de mastercard kan uitgegeven worden standaard 5.000 € bedraagt en dat dit door jou zelf niet naar beneden bij te stellen is, niet met pc-banking noch in de app.
Mij gaat het vooral voor de annulatieverzekering. Nu had ik die los bij betaald bij de vluchten. Dat kostte me meer dan een jaar gold.
Ook heb ik wat blikschade gereden met een huurvoertuig. Dat kostte me €700. Met de gold had argenta dat betaald ipv ik.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 48 keer
Vroeger was dit toch 1500 euro? Toen ik het hoger wou bijstellen lukte dit niet wegens te weinig inkomsten. Praat wel van lang geleden.sandbert schreef: 2 weken geledenWeet dat het max. bedrag dat maandelijks met de mastercard kan uitgegeven worden standaard 5.000 € bedraagt en dat dit door jou zelf niet naar beneden bij te stellen is, niet met pc-banking noch in de app.
- heist_175
- Moderator
Heel veel nalatenschappen nemen toch meer dan 1 jaar in beslag. Elk jaar is extra inkomsten voor de bank.ivob schreef: 2 weken geleden Wel rare uitdrukking "jaarlijkse beheerskost overlijdingsdossier". Normaal is dat binnen de paar maanden afgehandeld
- Dizzy
- Elite Poster
Argenta is steeds meer aan het afstappen van de gratis diensten en begint meer zaken aan te rekenen of andere limieten te stellen. Dat is na de intrede van een nieuwe manager de beleidskeuze. Het is ook de reden waarom ik nu rekeningen bij andere banken heb. Ik heb mijn lening nog bij hen maar die loopt af en dan zal ik waarschijnlijk eens bekijken wat de alternatieven zijn.
Ik heb begrip voor de beleidskeuze want daarin zijn ze vrij maar ik ben ook vrij om mijn eigen beleidskeuze te maken en te vertrekken. Ik aanvaard de sobere omkadering maar als ze willen doen betalen zoals de anderen dan verwacht ik hetzelfde als bij de anderen. Ik zal niet alleen zijn daarin.
Ik heb begrip voor de beleidskeuze want daarin zijn ze vrij maar ik ben ook vrij om mijn eigen beleidskeuze te maken en te vertrekken. Ik aanvaard de sobere omkadering maar als ze willen doen betalen zoals de anderen dan verwacht ik hetzelfde als bij de anderen. Ik zal niet alleen zijn daarin.
- Dizzy
- Elite Poster
Daar gaan we inderdaad naartoe, steeds minder kantoren, minder personeel en minder service. In ruil voor hogere tarieven.
Ik ken iemand die voor een grote bank werkt (eigenlijk al sinds begin carrière). Op een bepaald moment moesten ze allemaal solliciteren voor hun eigen job en moesten ze een tweede keuze opgeven. Ook worden mensen constant verplaatst naar een ander kantoor, eigenlijk vormen van mensen wegpesten. Wie overblijft krijgt dan al de klanten in portefeuille waardoor er wachtlijsten ontstaan. En ondertussen gaat de winst omhoog en scoort de app de ene prijs na de andere.
Ik ken iemand die voor een grote bank werkt (eigenlijk al sinds begin carrière). Op een bepaald moment moesten ze allemaal solliciteren voor hun eigen job en moesten ze een tweede keuze opgeven. Ook worden mensen constant verplaatst naar een ander kantoor, eigenlijk vormen van mensen wegpesten. Wie overblijft krijgt dan al de klanten in portefeuille waardoor er wachtlijsten ontstaan. En ondertussen gaat de winst omhoog en scoort de app de ene prijs na de andere.
-
- Elite Poster
Waarom niet?
Er zijn niet veel zaken die niet online te regelen zijn.
Door omstandigheden nu toevallig bij Argenta en KBC fysiek over de vloer moeten komen maar in se ging dat nergens over. Zelfs rekeningen blokkeren ging fysiek niet.
Al wat essentieel was werd verder digitaal geregeld en afgehandeld.
Bij KBC wordt nadien zelfs niets meer in het kantoor waar men een rekening had lopen afgehandeld.
Allemaal via de centrale zetel in Leuven.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Bij Argenta onlangs net omgekeerd. Wou mijn kaart opzeggen omdat ze betalend werd maar dat kon niet via de app. Na zelfverzekerde telefoon ging het toch zonder bezoek 
Ben er wel onlangs nog geweest om nieuwe eID te laten inlezen. Dat ging buiten via automaat ook maar ik wou de "service" ook eens gebruiken

Ben er wel onlangs nog geweest om nieuwe eID te laten inlezen. Dat ging buiten via automaat ook maar ik wou de "service" ook eens gebruiken

-
- Elite Poster
Ik denk dat je KBC bedoelt. Komt overeen met mijn ervaring.Dizzy schreef: 2 weken geleden Ik ken iemand die voor een grote bank werkt (eigenlijk al sinds begin carrière). Op een bepaald moment moesten ze allemaal solliciteren voor hun eigen job en moesten ze een tweede keuze opgeven. Ook worden mensen constant verplaatst naar een ander kantoor, eigenlijk vormen van mensen wegpesten.
Destijds, enkele decennia geleden, gekozen voor KBC (of was het toen nog KB?) omdat het kantoor in de buurt was en omdat (Brussel) ze daar Nederlands spraken.
Eenmaal daar klant volgden de veranderingen zich zeer snel op. Een permanent verloop van kantoordirecteurs en personeel en dan een golf van fusies en verhuizingen. Het kantoor was steeds verder van mij af en de beloftes van meer gespecialiseerde en persoonlijke dienstverlening werden totaal niet waargemaakt door de verdergaande rationalisaties en besparingen. En toen kwam ook nog de fusie met CBC waardoor het gedrocht KBC Brussels het licht zag. Dank zij het wonder van de naamsverandering zou het voormalig CBC-personeel plots Nederlandstalig of minstens Nederlandskundig zijn. Uiteraard niet, hoewel ze zelf denken van wel en naar de huidige Brusselse gewoonte dan overschakelen naar het Engels. Het gevolg is dat dat kantoor mij nu gerust laat en niet meer lastig valt met hun commerciële pogingen.
En verder kan dat kantoor mij intussen gestolen worden want in de praktijk doe ik alles online. Als ik iets nodig heb bel ik met KBC (Brussels) Live, die intussen wel genoeg Nederlandstaligen klaar staan hebben om mij te helpen. En ik ben tevreden over die dienstverlening want vriendelijk, meedenkend en goed bereikbaar. (niet de eindeloze wachtmuziek van bijvoorbeeld Keytradebank). Aan Kate en haar coins heb ik geen boodschap.
En ik heb geen probleem om te betalen voor dienstverlening. Ik heb liever duidelijke tarieven dan dat ze het sluiks verstoppen in andere verdienmodellen. Als ze te duur worden shop ik wel voor een betere deal elders.
De gratis banken Argenta en Keytrade ken ik ook en ik kan dus vergelijken. De dienstverlening van een Argenta kantoor is zeer persoonlijk en past zeer goed voor bijvoorbeeld mijn bejaarde ouders. Lijkt me een goed evenwicht tussen traditionele dienstverlening en toch ook goede online en mobile ervaring. Maar voor de nieuwste technologie moet je niet voor Argenta kiezen.
Keytrade heeft bij mij afgedaan wegens de genoemde lange wachttijden (tot 45 minuten), hun truken met valuta-data, hun onwil en uitstelgedrag tov. Instant overschrijvingen en als toppunt een recent telefoongesprek met de klantendienst. De medewerker was een cynicus tot en met die mij op magistraal droge wijze te kakken zette omwille van mij toch wel legitieme vraag om een oplossing voor een aanslepend probleem. Toen ik hem durfde wijzen op zijn totaal gebrek aan empathie ging hij nog verder.
Let op: er is geen hoog woord gevallen, van mijn kant zelfs stiltes omdat ik niet kon geloven wat er aan het gebeuren was. Dit was waarlijk de slechtste telefoonervaring die ik ooit gehad heb. Als psychopat kan die man nog carrière maken.
- Dizzy
- Elite Poster
Was niet KBC maar blijkbaar zijn wel meer grootbanken in hetzelfde bedje ziek 
De arrogante houding herken ik dan ook weer. Toen ik destijds overstapte naar Argenta kon de bank mijn geld niet overschrijven! Ik moest dus met mijn geld cash over straat. Het moest dus eerst geteld worden en nadien bij Argenta nog eens! Dat was na een preek over hun mooi nieuwe marmeren kantoor. Soit, een betere motivatie om er nooit meer mee te werken was er niet

De arrogante houding herken ik dan ook weer. Toen ik destijds overstapte naar Argenta kon de bank mijn geld niet overschrijven! Ik moest dus met mijn geld cash over straat. Het moest dus eerst geteld worden en nadien bij Argenta nog eens! Dat was na een preek over hun mooi nieuwe marmeren kantoor. Soit, een betere motivatie om er nooit meer mee te werken was er niet

- proximusboyke
- Elite Poster
Raar ik kan dat wel.R2D2 schreef: 2 weken geleden "KBC bloated app"
gewoon op de oude overschrijving klikken en dan heb je :
- categorie
- bewaar als pdf
- overschrijving opnieuw uitvoeren
- meld een probleem
mercedes e220 OML
macbook air 2024
mercedes e220 OML
macbook air 2024
-
- Elite Poster
Heel straf: als ik het nu probeer dan is die optie er wel.
Ik had het nochtans ook aan Kate gevraagd en die antwoordde dat die optie niet bestond maar dat ze het wel voor mij zou invoeren als ik de gegevens aan haar gaf. Wat betekende dat ik toch alles moest intikken dus wat is dan de meerwaarde van Kate?
Nu zou het wel kunnen zijn dat ik dat via de website probeerde want daar kan het nu ook nog niet. Maar dan had Kate toch evengoed kunnen antwoorde "doe het via de app"... ?
Ik had het nochtans ook aan Kate gevraagd en die antwoordde dat die optie niet bestond maar dat ze het wel voor mij zou invoeren als ik de gegevens aan haar gaf. Wat betekende dat ik toch alles moest intikken dus wat is dan de meerwaarde van Kate?
Nu zou het wel kunnen zijn dat ik dat via de website probeerde want daar kan het nu ook nog niet. Maar dan had Kate toch evengoed kunnen antwoorde "doe het via de app"... ?
- proximusboyke
- Elite Poster
dat is waar maar al die chatboxen trekken op niks, allez ik ben nog nooit een tegen gekomen die deftig werkt.
mercedes e220 OML
macbook air 2024
mercedes e220 OML
macbook air 2024
- sandbert
- Plus Member
Ik had het over de Mastercard uit het Gold-pakket, de standaardlimiet is daar 5.000 €.bollegijs schreef: 2 weken geleden Vroeger was dit toch 1500 euro? Toen ik het hoger wou bijstellen lukte dit niet wegens te weinig inkomsten. Praat wel van lang geleden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 677 keer
- Bedankt: 404 keer
Oei, zo goedkoop zijn ze niet. Bij Keytrade krijg ik nog geld toe bovenop. En hun interface is van 2025, niet van 1985.ivob schreef: 2 weken geleden Mijn privé bankrekeningen bij Argenta zijn nog altijd gratis, de bankkaart eveneens en je kan er eveneens betalen met QR code en payconiq. En hun digitale omgeving is nog relatief eenvoudig zodat je daar nog in je eentje je weg kan door banen.
https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... urder.html
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 167 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Interface van Argenta was vroeger inderdaad oubollig. Al verschillende jaren zijn PC-banking en hun app wél hedendaags hoor.
VDK heeft naar mijn mening nog een oldskool feeling.
VDK heeft naar mijn mening nog een oldskool feeling.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.5
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.5
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1102 keer
- Bedankt: 703 keer
Ik zit oa bij Keytrade en Argenta (en nog een paar)... en ik kan nu toch niet zeggen dat de Keytrade interface noch op web noch in de app uitblinkt in gebruiksvriendelijkheid.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 529 keer
- Bedankt: 693 keer
Wat mij wel stoort bij Argenta is dat er veel dingen alleen via de app gaan en niet via online banking op de website.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Moderator
Iedereen herinnert zich dat debacle toch? Ergens in april 2018, toen ze overschakelden van platform? Wat een ramp was dat? Een ganse week plat, alsj e overschrijvingen wilde uitvoeren, moest je uw bankkantoor mailenTheCeet schreef: 2 weken geleden Interface van Argenta was vroeger inderdaad oubollig. Al verschillende jaren zijn PC-banking en hun app wél hedendaags hoor.

https://tweakers.net/nieuws/137033/belg ... ossen.html
-
- Elite Poster
Klanten van Argenta die het bij een Green-basispakket houden voor hun betalingsverkeer betalen nog steeds geen kosten,

Sol Invictus!