Apple Keynote Events
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 259 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb de nieuwe 26 versies nog niet geïnstalleerd, al zal ik wel moeten gezien dit al op de iPhone 17 geïnstalleerd zal zijn...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | MacBook Air M4 13" (2025) | iPad Pro M4 (2024) 256GB | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2, 1x U6 Pro en 5x UAP-AC-PRO
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 602 keer
- Bedankt: 730 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Je kan dat minderen of gewoon af zetten. Ik vrees dat dit ook meer batterij gaat kosten, in dat geval gaat het zeker uit.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 162 keer
Compleet uitzetten gaat bij mijn weten niet.
Ivm dat glas layout kan je wel 'minder doorzichtig' aanvinken, alsook contrast verhogen.
Maar iOS 18 look krijg je hierdoor niet terug.
en het is zoals alles steeds: mensen zijn gewoontedieren en staan amper/niet open voor verandering.
Ivm dat glas layout kan je wel 'minder doorzichtig' aanvinken, alsook contrast verhogen.
Maar iOS 18 look krijg je hierdoor niet terug.
en het is zoals alles steeds: mensen zijn gewoontedieren en staan amper/niet open voor verandering.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.3_7
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

ISP:

- Dizzy
- Elite Poster
Het is een nieuwe look maar als je de doorzichtigheid sterk vermindert is het probleem grotendeels opgelost. Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn bij een aanpassing van de look. Apple heeft zelf trouwens het oorspronkelijk ontwerp sterk aangepast tijdens de beta's.
Je hebt dat trouwens ook bij windows en andere OS. Ik zet al die prul uit want na een paar keer heb je het wel gezien en ik verkies prestatie boven presentatie.
Je kan nog een klassieke update installeren waardoor je nog even in iOS18 blijft maar uiteindelijk zal je toch moeten overstappen.
Je hebt dat trouwens ook bij windows en andere OS. Ik zet al die prul uit want na een paar keer heb je het wel gezien en ik verkies prestatie boven presentatie.
Je kan nog een klassieke update installeren waardoor je nog even in iOS18 blijft maar uiteindelijk zal je toch moeten overstappen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Ik krijg maar niet genoeg ruimte op mijn iPhone om iOS 26 te installeren (ik krijg bv mijn foto bibliotheek maar niet verwijderd). Daarmee dacht ik: ik probeer het via mijn Mac omdat je dan voor de installatie niet de iPhone opslag gebruikt, maar daar komt die iOS 26 update helemaal niet op...Vaganzza schreef: 2 dagen geleden Ik heb de nieuwe 26 versies nog niet geïnstalleerd, al zal ik wel moeten gezien dit al op de iPhone 17 geïnstalleerd zal zijn...
Moet ik eigenlijk wel updaten naar iOS 26 op mijn iPhone 11 tegen dat mijn 17 hier is? Of kan ik de gegevens direct van iOS 18.7 naar iOS 26 overzetten? Ik vind het internet niet geheel duidelijk op dat vlak.
- Dizzy
- Elite Poster
in the Dock to open a Finder window, then select the device in the Finder sidebar. If you connect your device to your Mac using a USB cable and can't see the device in the Finder sidebar, see If your device doesn't appear in the sidebar. In the row near the top, click General. Click Check for Update.
-
- Elite Poster
Ja dat doe ik dus al de hele tijd, maar ik krijg enkel te zien "je iPhone is up-to-date" (is dus iOS 18.7). iOS 26 krijg ik daar niet te zien.
- Dizzy
- Elite Poster
Blijkbaar krijg je de update niet te zien als je niet genoeg plaats hebt en dat was bij jou een probleem. Je zal dus plaats moeten maken door foto's (tijdelijk) elders te plaatsen of te wissen.
Is niet duidelijk of je in beta programma zat, in dat geval:
If you joined Apple’s beta program, you might be locked into a different channel. To switch back to public releases:
Go to Settings → General → VPN & Device Management.
Tap your iOS Beta Profile and choose Remove Profile.
Restart your iPhone and check Software Update again.
Is niet duidelijk of je in beta programma zat, in dat geval:
If you joined Apple’s beta program, you might be locked into a different channel. To switch back to public releases:
Go to Settings → General → VPN & Device Management.
Tap your iOS Beta Profile and choose Remove Profile.
Restart your iPhone and check Software Update again.
-
- Elite Poster
Geen Beta hier en ik heb deze voormiddag al geprobeerd om de fotobibliotheek te verwijderen (eerst losgekoppeld van iCloud), maar ik kreeg de bibliotheek niet weg... Dus ja, ik weet niet meer wat gedaan. Ik dacht om via de Mac dan te doen omdat je dan het bestand op de Mac zet om te installeren, maar daar zie ik de update niet.
Ik ga het aan de rekker hebben.
Staat nog steeds op bruinachtig klokje bij onderstaande uitleg.
Bestelling ontvangen
Je apparatuur is op voorraad, we maken een pakket klaar om je op te sturen
Heb gelukkig een backup voorzien en ik zal het anders proberen. Tegen morgen nog zo dan cancel ik de order en zal er meteen achter gaan in een shop, alleeja, als er gaan zijn want dat is nog geen zekerheid. Ga desnoods 20 winkels af.
Staat nog steeds op bruinachtig klokje bij onderstaande uitleg.
Bestelling ontvangen
Je apparatuur is op voorraad, we maken een pakket klaar om je op te sturen
Heb gelukkig een backup voorzien en ik zal het anders proberen. Tegen morgen nog zo dan cancel ik de order en zal er meteen achter gaan in een shop, alleeja, als er gaan zijn want dat is nog geen zekerheid. Ga desnoods 20 winkels af.
Laatst gewijzigd door Rocky2025 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- TheCeet
- Elite Poster
Volgens mij eerder phased roll-out.
Want ik zag die in iTunes ook niet toen ik controleerde op nieuwe versie, dus via wifi op iPhone dan maar update uitgevoerd.
Ik denk dat die komende dagen wel via die weg zal beschikbaar komen.
Volgens mij moet je huidig toestel niet up-to-date zijn als je de 17 krijgt om alles over te zetten.
Want ik zag die in iTunes ook niet toen ik controleerde op nieuwe versie, dus via wifi op iPhone dan maar update uitgevoerd.
Ik denk dat die komende dagen wel via die weg zal beschikbaar komen.
Volgens mij moet je huidig toestel niet up-to-date zijn als je de 17 krijgt om alles over te zetten.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

- Dizzy
- Elite Poster
Je kan toch altijd foto's verwijderen waardoor de totale vrije opslag zal toenemen?
Heb je al via itunes geprobeerd?
Ik las gisteren dat er inderdaad tragere levering is door de grote vraag, het hangt ook af van welk model dat je wil. De duurdere zijn nog minder leverbaar dan de rest. Ik vrees een waar bloedbad.
Heb je al via itunes geprobeerd?
Ik las gisteren dat er inderdaad tragere levering is door de grote vraag, het hangt ook af van welk model dat je wil. De duurdere zijn nog minder leverbaar dan de rest. Ik vrees een waar bloedbad.
- Dizzy
- Elite Poster
Orange is the new black 
Kan je ons vertellen wat je nu kan en wat niet kon met de splinternieuwe Samsung?
De uitstulping voor de camera's lijkt op de beelden wel erg diep, dat lijkt me niet zo handig om in je broekzak te steken. Wel positief dat het nu over de volledige breedte is waardoor de telefoon minder wiebelt.

Kan je ons vertellen wat je nu kan en wat niet kon met de splinternieuwe Samsung?
De uitstulping voor de camera's lijkt op de beelden wel erg diep, dat lijkt me niet zo handig om in je broekzak te steken. Wel positief dat het nu over de volledige breedte is waardoor de telefoon minder wiebelt.
Ik heb eerst de 1ste iPhone ooit gehad tot de 7, derna was ik het wat beu, dan naar samsung gegaan, de S7 die beviel me nog niet echt, pas vanaf de S8 was ik verkocht.
En nu had ik het gevoel van, tijd voor eens wat anders, eens andere manier van werken, software enz... Het is anders altijd hetzelfde.
Ik heb wel xiaomi ook gehad maar de software is minder aangenaam dan bv samsung.
En nu had ik het gevoel van, tijd voor eens wat anders, eens andere manier van werken, software enz... Het is anders altijd hetzelfde.
Ik heb wel xiaomi ook gehad maar de software is minder aangenaam dan bv samsung.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 772 keer
Ja, nee, helaas, het camera eiland is nu wel over de volledige breedte, maar de lenzen steken daar nog bovenuit. Dus die 17 pro die wiebelt even fel als alle vorige iPhonesDizzy schreef: 10 uren geleden Orange is the new black
Volgende week nieuw contract tekenen en dan kan ik ze met korting bestellen, Pro Max en Air staan al klaar
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Dizzy
- Elite Poster
Ai, dat is wel slecht nieuws want dat betekent toch dat die lenzen sneller vuil en krassen pakken net omdat ze uitsteken. Er is wel een functie bijgekomen die signaal geeft als lens vuil is. Voor de zekerheid heb ik altijd een doekje bij om ze te kuisen.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1089 keer
- Bedankt: 696 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Omfg.
Kleur is mooi, maar welke engineer heeft dat bedacht...
Kleur is mooi, maar welke engineer heeft dat bedacht...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Dizzy
- Elite Poster
Dat is het afwegen van praktische zaken en marketing. Waarschijnlijk wilde men de telefoon niet te dik maken want een deel van de show ging net over de superplatte air. Je zit ook met technische beperkingen want betere (zoom)lenzen betekent dat je meer ruimte nodig hebt en dus opnieuw een dikkere telefoon.
Het is afwachten in welke mate dit zal spelen maar makers van lensprotectors zullen er blij mee zijn terwijl dit meestal erger is dan een potentieel pluisje op de lens.
Het feit dat ze de nieuwe functie ivm vuil op de lens nu toevoegen geeft het probleem ook al aan.
Voor de meeste mensen zal het niets uitmaken, op een gsm scherm zie je dat soort zaken amper. Het is wel een dingetje voor puristen en fotografen die hun foto's wel groter tonen en bewerken. Naarmate de pixels toenemen zie je de gebreken ook steeds beter/duidelijker.
Het is afwachten in welke mate dit zal spelen maar makers van lensprotectors zullen er blij mee zijn terwijl dit meestal erger is dan een potentieel pluisje op de lens.
Het feit dat ze de nieuwe functie ivm vuil op de lens nu toevoegen geeft het probleem ook al aan.
Voor de meeste mensen zal het niets uitmaken, op een gsm scherm zie je dat soort zaken amper. Het is wel een dingetje voor puristen en fotografen die hun foto's wel groter tonen en bewerken. Naarmate de pixels toenemen zie je de gebreken ook steeds beter/duidelijker.
- TheCeet
- Elite Poster
Die steken toch al jaren uit?Dizzy schreef: 10 uren geleden Ai, dat is wel slecht nieuws want dat betekent toch dat die lenzen sneller vuil en krassen pakken net omdat ze uitsteken. Er is wel een functie bijgekomen die signaal geeft als lens vuil is. Voor de zekerheid heb ik altijd een doekje bij om ze te kuisen.
Mijn 13 Pro steken ook uit, en rond de lens zit zwarte rand. Doordat ik geen hoeske gebruik is de regio waar deze steeds op tafel ligt de lak eraf, dus ziet die er grijs uit ipv zwarte coating.
Maar krassen op de lens zelf heb ik niet doordat er randje is.

Bij de 17 Pro steken ze nu iets minder uit
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
ISP:
Hey! (modem in bridge)

ISP:

- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1089 keer
- Bedankt: 696 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ja, jammer dat de marketing zeer hard de bovenhand heeft genomen bij deze release. Zeker het OS had wel wat extra QA kunnen gebruiken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
- Dizzy
- Elite Poster
Klopt, ik heb ook de 13pro en ze steken inderdaad wat uit MAAR ik heb een hoesje dat een uitstulping heeft die net iets meer uitsteekt aan de lenzen waardoor je de lens niet raakt aan het oppervlak waar je de gsm op zet. Dat geldt uiteraard niet voor broekzakken enz...