UDM pro + eigen modem: Pickx blijft hangen op AppleTV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb met succes mijn eigen fibermodem kunnen aansluiten op m’n UDM pro, alles werkt prima … behalve bepaalde zenders op Pickx via de Apple TV. De eerste Vlaamse zenders tonen een beeld en blijft dan op laden steken. Sommige zenders werken dan wel direct :roll:

Netflix en andere streaming apps werken allemaal prima op diezelfde Apple TV.

Mis ik nog iets qua instellingen voor Proximus TV ?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 772 keer
Te Koop forum

Ja, maar die andere streaming apps zijn gewoon unicast over HTTPS, Proximus Pickx is multicast (IGMP) en daarvoor moet de hele keten (en dus ook je UDM Pro) IGMP snooping/proxying goed ondersteunen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Zelfde issue met een UDM achter een b-box. Ik had al zo'n vermoeden dat IGMP er iets mee te maken had (zorgde ook voor problemen bij de decoders met bepaalde switches), ik zal de settings nog eens nakijken en opnieuw proberen.
Voorlopig opgelost door de Apple TV rechtstreeks achter de b-box te hangen aangezien die enkel voor Pickx gebruikt wordt.
Kenniey
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Provider

Hier werkend gekregen door deze aanpassing:
- Wan interface - IGMP Proxy - IPTV Streaming (VLAN of volledige netwerk aanvinken)
- netwerk - ipv4 - IGMP Snooping aanvinken
Hierna werkte zowel de pickx app op Apple TV als de Proximus Android decoder zonder haperingen
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kenniey schreef: 5 uren geleden Hier werkend gekregen door deze aanpassing:
Da's raar ... want die staan beide al aangevinkt. Voorlopig maar 1 netwerk 'default' en deze staat erbij. Wan zijde IGMP proxy staat ook aan.

EDIT: Ik heb eens de optie "Forward Unknown Multicast Traffic" aangezet en nu werkt het ! :-D
Is dat iets dat je alleen op de UDM PRO moet aanzetten of ook per switch ?
Heb het gevoel dat mijn ATV boven (Flex mini) iets trager laad dan die beneden (USW Ultra) ... kan ook niets zijn, just a feeling.

EDIT: De flex mini ondersteunt blijkbaar geen IGMP snooping lees ik ergens :?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”