Proximus -Di Gi.

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik sta nog geen 200 meter van een actieve Proximus Antenne
Met smartphone met sim van Proximus heb ik natuurlijk verbinding met deze operator

Met smartphone met sim van DI GI ontvang op dezelfde plaats DI GI hoewel deze antenne 2 km verder staat
Is dat normaal .
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Misschien ben je wel geconnecteerd met de Proximus antenne maar door dat je een DIGI sim kaart gebruik staat er gewoon "DIGI"?
Laatst gewijzigd door nerph 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
telemans
Plus Member
Plus Member

Neen effectief met nettmonster krijg ik de e node b van proximus met de sim van hen 403xxx
Met de sim van DIGI Krijg k 502xxx die antenne staat werkelijk 2km verder
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 31 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ah oke, dan begreep ik jou eerste post verkeerd.

Een prioriteits ding dan eventueel? DIGI kiest eerst voor hun eigen antenne en als ik niet anders kan, die van Proximus?
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mss is die ene antenne één van MWingz en daar worden ook orange klanten mee bediend in de buurt en dan heb je mss door capaciteit problemen dat je met digi op een andere zendmast word verbonden of mss word deze voorbehouden voor orange en proximus klanten en heeft digi daar geen gebruiksrecht voor om dat deze niet van proximus zelf zijn.

Mss anders eens locatie vermelden dat er in de documentatie kan gekeken worden.
telemans
Plus Member
Plus Member

ik Stond met mijn moto stil aan parking van Delhaize in Bredene ik had zicht op een groot flat gebouw waar antennes staan van Orange/Proximus gedeeld RAN 400463 59BDB. en dat met smartphone met een proximus sim in, ik schrok met hoedje toen naar het scherm van men smartphone keek met een DIGI sim enode b 502430. ik zoek in men file van de aanvragen DIGI naar WV02430 en kom bij adres uit De Haan Nieuwe steenweg , ik rij naar daar en onderweg stop ik een paar keer dezelfde E node b blijf en als ik, op het adres ben is het inderdaad daar de onderste antenne panelen zijn van de nieuwe operator.
Doorgaans krijg ik op Mijn DIGI sim proximus netwerk dat is normaal als DIGI nog niet actief was
Vandaag had ik tussen Drongen en Oostende/De Haan 7 actieve antennes van DIGI.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster

Dat je ontvangst hebt op een zendmast 3km van de plaats waar deze staat is wel heel straf hoor. Ik woon hier nog geen 1,5 km van de zendmast en heb bijna niks ontvangst. En hier al voor geïnformeerd en dan zeggen ze doodleuk dat u woont op het einde van het zendbereik van de mast.
telemans
Plus Member
Plus Member

Ik snap dat ook niet , ik heb de rit twee keer gedaan tussen de adressen en het bleef zo , een keer was op een plaats , vosseslag dat ik 400463 van proximus kreeg op de sim van DIGI naar dan weer hun Node B. Ik stond kort bij de site van proximus

Op de parking waar ik stond in Bredene heb ik deze waarden in de log gezien voor Digi
RSSI -77dBm RSRP _115 dBm RSRQ -14 dBm SNR 7 dB 4G 9000
dcr
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ik denk dat de 900 mhz frequentie wel zo ver kan reiken zeker aan de kust waar langs een kant geen gebouwen zijn. Hoe meer gebouwen hoe meer signaalblokkers. Vraag is dan wel hoe goed je signaal nog is, welke snelheid haal je bvb met speedtest.
telemans
Plus Member
Plus Member

In men log zie ik voor DIGI gemeten in Bredene -114 dBM goed in het rood en op dezelfde plaats haalt Proximus 76 + in het groen dat normaal is
Bij de site van DIGI 78 +
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster

Als ik kijk zie ik dat mijn orange signaal slechter is dan mijn proximus signaal en zit met de 2 op dezelfde gsm antenne verbonden. Of heeft proximus toch nog voorrang op de masten van MWingz omdat ze door proximus onderhouden worden.
Screenshot_20250906_131018_NetMonster.jpg
telemans
Plus Member
Plus Member

De twee operatoren delen wanneer ze 40xxxxxx e node b hebben de antennes op niveau van het RAN.
Core netwerk word niet gedeeld dat is 1 , 2, Het zelfde Radio acces network kan meer of minder bezet zijn door een aantal gebruikers
Daardoor kan van de ene operator op een bepaalde moment een beter signaal krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”