5G bij digi
Er is steeds gezegd dat Digi het 4G netwerk van Proximus huurt tot wanneer ze zelf een volwaardig netwerk kunnen aanbieden.Pluk schreef: 1 maand geleden Heeft er al iemand 5g bij digi telecom. In een mail van digi zeggen ze ,waar Proximus 5g aanbied zouden wij dat ook hebben. Al op veel plaatsen geweest waar ik zeker ben dat Proximus 5g aanbied, maar zie het niet op mijn gsm . Blijft op 4g.
Ik moet al moeite doen om geen 5G dekking te hebben via Proximus, dus ik vrees dat hun antwoord op niets slaagt.
Reeds enige tijd gemerkt dat op de E17 tussen Lokeren-Kalken mijn iPhone overschakelt op “Digi BE 5G”. Ik heb bij instellingen 5G wel ingeschakeld, stond standaard op LTE. Zou dit een van de eerste actieve Digi 5G verbindingen zijn?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 35 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Aan de afrit Laarne heeft Citymesh een zend vergunning:Mark1 schreef: 1 maand geleden de E17 tussen Lokeren-Kalken mijn iPhone overschakelt op “Digi BE 5G”.
Het is de derde ring van zenders, zie page 15/36 https://zendantennes.omgeving.vlaandere ... eitsattest
Toegekent 25-01-2025
Aan de afrit Lokeren heeft Citymesh een zend vergunning:
Het is de vierde ring van zenders, zie page 15/39 https://zendantennes.omgeving.vlaandere ... eitsattest
Toegekent 31-01-2025
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 43 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Staat toch gewoon op hun website....heb je dat niet gelezen dan?
Gewoon een foutje van een helpdesk medewerker....pfffff

Toegevoegd na 3 minuten 48 seconden:
Limburg vrijwel nergens 5G, en als het al 5G aangeeft is het geen echte 5G. Proximus zegt steeds 5G te leveren, maar het is in praktijk niks meer dan 4G met een 5G protocol erop, wat in praktijk quasi niets doet. Digi heeft echter nergens gezegd het 5G proximus netwerk te ondersteunen, helemaal nergens. Ze ondersteunen het enkel via eigen zendmasten.teleboy schreef: 1 maand geledenEr is steeds gezegd dat Digi het 4G netwerk van Proximus huurt tot wanneer ze zelf een volwaardig netwerk kunnen aanbieden.Pluk schreef: 1 maand geleden Heeft er al iemand 5g bij digi telecom. In een mail van digi zeggen ze ,waar Proximus 5g aanbied zouden wij dat ook hebben. Al op veel plaatsen geweest waar ik zeker ben dat Proximus 5g aanbied, maar zie het niet op mijn gsm . Blijft op 4g.
Ik moet al moeite doen om geen 5G dekking te hebben via Proximus, dus ik vrees dat hun antwoord op niets slaagt.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vandaag met de motor in Beervelde de E17 opgereden daar had ik proximus de DIGI antenne is daar nog niet actief
Mijn log toont allen Ptroximus maar in de buurt van Lokeren aan de afrit van de E17 duikt DIGI op
E17 Afrit Lokeren, richting Antwerpen, Km 73.0, 9160 LokereN.
e NODE B 500227 CI 128058163 4G 900 BAND 8
PLMN 206 12 Name DIGI BE
Mijn log toont allen Ptroximus maar in de buurt van Lokeren aan de afrit van de E17 duikt DIGI op
E17 Afrit Lokeren, richting Antwerpen, Km 73.0, 9160 LokereN.
e NODE B 500227 CI 128058163 4G 900 BAND 8
PLMN 206 12 Name DIGI BE
Laatst gewijzigd door telemans 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik had dit een hele tijd terug ook eens, hoewel toen nog onder de 'oude' netwerknaam.
Daarna viel mijn netwerk even weg, waarna de naam wijzigde van 'DIGI' naar 'Digi BE' en sindsdien heb ik, bij mijn weten, geen 5G meer zien verschijnen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 14 keer
Hier in Deinze meerdere Digi bestelwagens bezig. Zowel in Astene als in Deinze zelf in de straat van het ziekenhuis, de markt, ... Meerdere bestelwagens, zowel type Peugeot partner, als expert en een grote master. De grote wagens ook met ladders. Ik zie wel geen sporen van aanleg en op die locaties staan ook geen masten, dus geen flauw idee wat die hier dan doen. Zelf ook nog geen 5G zien verschijnen op mijn Digi sim.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 9 keer
In Deinze? Tot zover ik zie is er nog geen enkel Conformiteitsattest goedgekeurd om antennes te mogen plaatsen met uitzondering van de kerk in Astene.
Misschien een bedrijfsfeestje bij chloe's op de markt
Ik las wel op Reddit dat ze in Gent fiber kabels aan het leggen waren op de gevels. Misschien dat ze in Deinze hetzelfde doen, maar in ieder geval nog niets over gelezen.
Misschien een bedrijfsfeestje bij chloe's op de markt

Ik las wel op Reddit dat ze in Gent fiber kabels aan het leggen waren op de gevels. Misschien dat ze in Deinze hetzelfde doen, maar in ieder geval nog niets over gelezen.
-
- Official
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Goedemiddag
We zijn volop bezig met het uitrollen van ons eigen fiber- en 5G-netwerk. Dat is de reden dat je onze busjes overal ziet rijden in steden zoals Brussel, Charleroi en Gent. Goed nieuws: dit najaar starten we in nog meer gemeenten!
Ons doel is om eind dit jaar 30% van België te dekken met ons eigen 5G-netwerk en tegen eind volgend jaar zelfs 70%. Zodra het netwerk in jullie buurt actief is, kunnen jullie meteen gebruikmaken van DIGI 5G.
In de tussentijd blijf je gewoon gebruikmaken van het Proximusnetwerk voor 4G. Makkelijk toch?
Groeten,
Noah van DIGI
We zijn volop bezig met het uitrollen van ons eigen fiber- en 5G-netwerk. Dat is de reden dat je onze busjes overal ziet rijden in steden zoals Brussel, Charleroi en Gent. Goed nieuws: dit najaar starten we in nog meer gemeenten!
Ons doel is om eind dit jaar 30% van België te dekken met ons eigen 5G-netwerk en tegen eind volgend jaar zelfs 70%. Zodra het netwerk in jullie buurt actief is, kunnen jullie meteen gebruikmaken van DIGI 5G.
In de tussentijd blijf je gewoon gebruikmaken van het Proximusnetwerk voor 4G. Makkelijk toch?
Groeten,
Noah van DIGI
-
- Plus Member
20601 is proximus deze app toont de verkeerde provider ,ik vertrouw alleen Netmonster en Cellmap
Le op er staat 5G NSA Restricted)
Toegevoegd na 9 minuten 28 seconden:
Le op er staat 5G NSA Restricted)
Toegevoegd na 9 minuten 28 seconden:
Wat is e node b ?
-
- Pro Member
Waarom nooit in Limburg en dan buiten de steden? Mensen hier smachten naar goede verbindingen op GSM en Fiber, maar natuurlijk heeft niemand plannen voor ons.DIGI Belgium schreef: 1 week geleden We zijn volop bezig met het uitrollen van ons eigen fiber- en 5G-netwerk. Dat is de reden dat je onze busjes overal ziet rijden in steden zoals Brussel, Charleroi en Gent. Goed nieuws: dit najaar starten we in nog meer gemeenten!
Groeten,
Noah van DIGI
Het is altijd hetzelfde, iedereen pakt de steden, wat vreemd is, want de meeste vaste klanten vind je elders, omdat we geen keuze hebben.
Bv Leopoldsburg: Fiber = Niks, Kabel wel maar snelheid matig, VDSL wel maar weinig kasten en als laatste GSM dat is hopen dat het stabiel werkt want buiten het centrum staan er amper masten en val je er binnenshuis gewoon steeds af. Laat staan dat LTE werkt. Zelf 4G is hier een ramp. 5G? Waar? Ik heb het nog nooit gezien.
Jullie kunnen hier heel veel klanten binnenhalen, die ook blijven....maar om een of andere stomme reden wordt Limburg altijd als laatste gebied behandeld.
De steden die je opnoemt hebben alles al, inclusief goede 4G dekking alsook enorm veel aanbieders. Wij? Niks fatsoenlijk. Iedereen wacht hier op beter....zelfs voor 2030 staan wij niet eens op de planning

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Pro Member
Wel dat ben ik niet met je eens.
Want in druk bevolkte gebieden moet je delen met vele spelers, kan leuk lijken.
Maar in dunbevolkte gebieden en je bent de ENIGE goede speler krijg je daar meteen veel meer klanten.
Wij hebben hier geen spelers van betekenis, 5G is onbestaande, Fiber wa's da?
Als ze hier Fiber en 5G uitrollen, dan kan ik je verzekeren dat je in elke straat zo goed als ALLE huizen als klant hebt,
Doe je dit in Brussel, Hasselt, Gent, etc, dan leg je wel systemen aan, maar de kans dat je klanten haalt is een pak kleiner, domweg omdat daar iedereen al 5G en Fiber heeft.
Klanten maak je waar de vraag HOOG is en het aanbod LAAG, niet waar het aanbod HOOG is en de VRAAG laag, dit is elementaire economics dear Whatson.
Iets was kleine/nieuwe aanbieders blijkbaar niet snappen. Je kan niet groeien waar er een over aanbod is.
Want in druk bevolkte gebieden moet je delen met vele spelers, kan leuk lijken.
Maar in dunbevolkte gebieden en je bent de ENIGE goede speler krijg je daar meteen veel meer klanten.
Wij hebben hier geen spelers van betekenis, 5G is onbestaande, Fiber wa's da?
Als ze hier Fiber en 5G uitrollen, dan kan ik je verzekeren dat je in elke straat zo goed als ALLE huizen als klant hebt,
Doe je dit in Brussel, Hasselt, Gent, etc, dan leg je wel systemen aan, maar de kans dat je klanten haalt is een pak kleiner, domweg omdat daar iedereen al 5G en Fiber heeft.
Klanten maak je waar de vraag HOOG is en het aanbod LAAG, niet waar het aanbod HOOG is en de VRAAG laag, dit is elementaire economics dear Whatson.
Iets was kleine/nieuwe aanbieders blijkbaar niet snappen. Je kan niet groeien waar er een over aanbod is.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1087 keer
- Bedankt: 695 keer
Je moet een veel grotere investering doen voor een niet gegarandeerde return. Want het is niet omdat jij staat te springen voor 5g en fiber dat dat voor "Jan met de pet" ook zo is.
De hoeveelheid klanten is gewoon lager, dus gezien als minder interessant.
(Ik woon zelf op de boerenbuiten dus ken het fenomeen heel goed)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Plus Member
Het mobiele netwerk van proximus was in het zuiden van het land niet zo goed
Er wonen niet zoveel mensen ,maar ze hebben dat slim opgelost met straal verbinding ..
Maar DI GI staat mobiel nog nergens we willen tegen eind dit jaar 30 % van de bevolking van hun eigen netwerk voor zien
tot nu weet ik maar 3 opstelpunten die actief zijn ,maar ik blijf rond snorren om meer te vinden.
Er wonen niet zoveel mensen ,maar ze hebben dat slim opgelost met straal verbinding ..
Maar DI GI staat mobiel nog nergens we willen tegen eind dit jaar 30 % van de bevolking van hun eigen netwerk voor zien
tot nu weet ik maar 3 opstelpunten die actief zijn ,maar ik blijf rond snorren om meer te vinden.
-
- Pro Member
Dat ben ik met je eens, en ik woon ook op de boerenbuiten.devilkin schreef: 1 week geleden Je moet een veel grotere investering doen voor een niet gegarandeerde return.
Want het is niet omdat jij staat te springen voor 5g en fiber dat dat voor "Jan met de pet" ook zo is.
Dat er minder klanten zouden zijn ben ik niet met je eens.
Ja als je in een stad als eerste begint heb je gelijk, dan heb je duizenden klanten, maar die zijn allemaal al voorzien door eerdere spelers, die gaan echt niet overschakelen omdat er een nieuwe speler is. De meeste mensen kennen maar 2 spelers en dat was het dan.
Zelfs Orange is voor veel mensen onbekend.
Bij ons is de straat is het op een uitzondering na Telenet of Proximus, iets anders kom je niet tegen, is goed te zien aan de Wifi-signalen die ze uitzenden, ook ongewijzigd sinds de installatie.
Ga je praten met de mensen hier, als ze fiber konden krijgen, zeker 50% schakeld over op de eerste die het levert. Of 5G als dat er is en dan smijten ze kabel/vdsl buiten.
Rij eens door de buurt met een Wifi-scanner, je gaat verschieten hoe weinig er hun eigen zaken inrichten of iets anders hebben dan Telenet of Proximus.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- devilkin
- Administrator
Waarom zouden ze dan overstappen op een (vrij) onbekende speler zoals Digi? Die blijven gewoon zitten, ook op den buiten 

- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 602 keer
- Bedankt: 729 keer
Veel mensen zijn niet zo technisch en gaan meer uit van if it ain't broken, don't fix it. De problemen bij Digi bij de start zal ook niet voor extra goesting zorgen.
Bij Proximus weten ze dat Belgen graag betalen, zo graag dat ze het zelfs verkondigen op klantenevents
Bij Proximus weten ze dat Belgen graag betalen, zo graag dat ze het zelfs verkondigen op klantenevents

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1204 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Behalve dat je in stedelijkere context meerdere aanbieders hebt, met een gelijkaardig aanbod (prijs, snelheid, ...).
Op den buiten niet: ofwel 16/5 bij Proximus, ofwel niets. Als je dan voor een fractie meer kan overstappen op 1/1 is de keuze snel gemaakt

Ik moei mij niet met de keuzes die bedrijven maken, ik kan alleen maar wachten tot er hier eindelijk fiber ligt.
-
- Pro Member
Niet waar, want als je geen 5G of Fiber kan krijgen maar Digi bied het wel, dan schakelen ze allemaal over.devilkin schreef: 6 dagen geleden Waarom zouden ze dan overstappen op een (vrij) onbekende speler zoals Digi? Die blijven gewoon zitten, ook op den buiten![]()
Waarom denk je dat die blijven hangen? Er is niets beter.....maar als iets anders komt.....???
Je kan Netflix ook direct nemen, heb je de andere spelers niet voor nodig.
Gewoon 1000/1000 aanbieden en briefje in de bus, ze schakelen ALLEMAAL over, helemaal als je helpt met streaming zonder TV-diensten van de grote spelers die toch veel te duur zijn.
Denk je echt dat er blijven? Wees realistisch, je kan altijd terug gaan.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- devilkin
- Administrator
Let's agree to disagree 

- nerph
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Vind het moeilijk te geloven dat iedereen daar zou overstappen naar 1000/1000 fiber. Als ik kijk naar mensen in mijn omgeving, de meeste trekken hun daar niks van aan en hebben absoluut geen nood aan 1000/1000. Als hun social media en TV maar werkt is het goed.
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 141 keer
-
- Pro Member
Als ik hier 1.5KW HF in de lucht steek zie ik toch vele buren hun TV/Internet verbinding uitvallen, en neen dat ligt niet aan mij. Dat ligt aan DSL/Kabel modems die niet tegen RFI kunnen. Fritzboxen rebooten gewoon, kabelmodems geven blokjes of vallen uit. Ga dan maar eens uitleggen aan de buren waarom het uitvalt. Ze geloven gewoon niet dat ik aan het zenden ben maar dat hun apparatuurt en kabelversterkers het probleem zijn, die kunnen het niet verwerken.
Ook AVM van de Fritzboxen neemt me niet serieus, waar een stom DSL-modem van Zyxel geen enkel probleem heeft, ook DrayTek modems kunnen tegen RFI.
Ik zie mijn buren constant wisselen van providers, alsof dat zin heeft. Ik stoor niet, maar de providers leveren TROEP! Ik zou graag hebben dat ze allemaal naar Fiber gaan.
Het is onbegrijpelijk dat hun rommel, inclusief Fritzboxen, nog steeds niet tegen RFI kunnen...
Ook AVM van de Fritzboxen neemt me niet serieus, waar een stom DSL-modem van Zyxel geen enkel probleem heeft, ook DrayTek modems kunnen tegen RFI.
Ik zie mijn buren constant wisselen van providers, alsof dat zin heeft. Ik stoor niet, maar de providers leveren TROEP! Ik zou graag hebben dat ze allemaal naar Fiber gaan.
Het is onbegrijpelijk dat hun rommel, inclusief Fritzboxen, nog steeds niet tegen RFI kunnen...
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX