Prijsstijging met 4 euro

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Beste klant,

Dankzij jouw vertrouwen kunnen we bij edpnet al jaren uitblinken in wat écht telt: een stabiele en snelle internetverbinding, persoonlijke service en een klantenondersteuning die als de beste van België wordt beoordeeld. Onze Trustpilot-score van 4,5/5, gebaseerd op meer dan 6.600 reviews, bevestigt dat je bij ons in goede handen bent.

Om je ook in de toekomst dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid te kunnen blijven bieden, passen we onze tarieven aan.

Vanaf je eerstvolgende factuur wordt je abonnement verhoogd met €4 per maand*.

Hier is een overzicht van onze nieuwe prijzen vanaf 1 september:
Residentiële internetprijzen (incl. BTW) Zakelijke internetprijzen (excl. BTW)
VDSL XS: € 29,95/maand VDSL Small Business: € 49,95/maand
VDSL XL: € 39,95/maand VDSL Pro: € 69,95/maand
Fiber XS: € 39,95/maand Fiber Small Business: € 49,95/maand
Fiber XL: € 49,95/maand Fiber Pro: € 69,95/maand
Fiber XL Boosted: € 59,95/maand Fiber Pro Boosted: € 89,95/maand

We begrijpen dat prijsaanpassingen nooit fijn zijn. Daarom houden we de verhoging zo beperkt mogelijk en zorgen we ervoor dat onze tarieven nog steeds tot de meest competitieve van de markt behoren.

Bij een tariefwijziging heb je als klant altijd de mogelijkheid om je abonnement zonder extra kosten te wijzigen of stop te zetten. We zijn er echter van overtuigd dat je bij edpnet nog steeds de beste prijs-kwaliteit krijgt, en hopen je nog lang tot onze tevreden klanten te mogen rekenen.

Bedankt voor je vertrouwen in edpnet. Samen blijven we zorgen voor betrouwbaar internet, zonder gedoe.

* Voor thuisabonnementen gaat dit om een stijging van €4 inclusief btw, voor zakelijke abonnementen om een stijging van €4 exclusief btw.

Met vriendelijke groeten,
Nog mensen een soortgelijke mail gekregen? Het is verstuurd via hun ticket email
Henry_01
Starter
Starter
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ja, was te verwachten gezien alles duurder wordt. Maar ben tevreden en blijf bij hen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 192 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nieuwe eigenaar?
Zoekt kapitaal voor Digi investeringen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 643 keer
Bedankt: 395 keer
Provider

3 jaar terug 1 eur, nu plots 4 €. Als er ooit een korting komt bij Hey! voor +/- 30 € zal ik wss. vertrekken. Was al a/h twijfelen....door de dubbele download bij Base, en het daar op 36 €/maand uitkomt.

Je moet alle hardware zelf kopen. installatie + setup.

Alle andere gratis. Je moet al een echte nerd zijn om dan voor edpnet te kiezen

https://www.yoin.be/nl/node/163

Oeps
14/8/2025 Yoin stopt met vast internet te verkopen

https://www.telecompaper.com/news/yoin- ... s--1545210
Laatst gewijzigd door satsurfer 1 dag geleden, in totaal 4 gewijzigd.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 651 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Dan moeten ze wel de website aanpassen met de nieuwe tarieven, je zal nu maar bij hen gaan aan de gepubliceerde tarieven en volgende maand €4 meer moeten betalen.
Aan de andere kant, dit is sinds 2011 nog maar de 2e prijsverhoging (hoeveel zijn er bij TN en Px al geweest de laatste 14 jaar?). 9% is toch wel fors om in 1 keer door te voeren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Provider

Waarom zou je nu niet voor mobile Vikings kiezen? De prijzen zijn nu bijna exact hetzelfde en je krijgt een “gratis” router.

Als je toch goedkoop wilt zijn dan ga je naar fastfiber.
ISP+TV: TN
verward
Starter
Starter

Dat maakt FastFiber de goedkoopste op dit moment.
Bij EDPnet krijg je wel standaard een vast ipv6 adres. Ik weet niet hoe het bij de rest zit.
De "gratis" wifi router die je bij andere providers krijgt is vaak redelijk dichtgetimmerd...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1085 keer
Bedankt: 691 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Waarom je voor edpnet zou kiezen? Om geen grote duopolist te steunen, een technisch capabelere helpdesk te hebben, etc.

Maar: ieder kiest zelf. Mocht edpnet iets aanbieden op coax doen zat ik al lang daar :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 100 keer
Provider
Te Koop forum

Hier enkel VDSL beschikbaar, geen fiber.
Mobile vikings & EDPnet zijn dan even duur, ik moet bij EDPnet idd zelf nog een modem kopen maar daar tegenover staat ook dat ik de service krijg van EDPnet.

Goedkoop is niet altijd beter koop, p/q zit je bij EDPnet gewoon goed.
Fijne support, goede communicatie, aankondiging van downtime.

En daarbovenop zit je idd niet bij de duopolisten zoals @devilkin aanhaalt.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer

Met onze VDSL lijn halen wij max 50 Mbps. Dat is vergelijkbaar met het Residential Lite abonnement van Starlink(zou tussen 45-130 Mbps liggen met 45Mbps in piekmomenten), en is nu € 5 goedkoper per maand (maar dan moet je wel de schotel van € 350 erbij nemen).

Gelukkig is de kwaliteit van EDPnet nergens anders te krijgen :)
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
Bedankt: 731 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Da's in 1 keer dikke 10% erbij. Als dat "zo beperkt mogelijk" is...
Ik vind dat toch een heel dikke prijsstijging, zonder enige winst in down of upload speed.
Nog los van het feit dat dit via een ander user gehoord moet worden. :roll:

Fastfiber wordt nu wel een héél valabele optie.

Toen ik na jarenlange klant te zijn, vroeg om de aansluitkost van €50 te laten vallen was dat "compleet onmogelijk". Nu kan het wel voor nieuwe klanten, ten koste van de bestaande klanten dus.
Anseric
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: Anserics
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

Dat wordt switchen naar Fastfiber hier. Vind het ook zeer snel, bij je volgende factuur. Die komt er al aan bij mij.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Hopen op een snelheidsstijging (als kleine compensatie), wie weet :banana:
silentkiller schreef: 1 dag geleden Mobile vikings & EDPnet zijn dan even duur,
Bij Mobile vikings heb je geen gratis vaste lijn (voor deze die het nog gebruiken).
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
monty_burns_007
Member
Member
Bedankt: 2 keer

cadsite schreef: 1 dag geleden Da's in 1 keer dikke 10% erbij. Als dat "zo beperkt mogelijk" is...
Ik vind dat toch een heel dikke prijsstijging, zonder enige winst in down of upload speed.
Nog los van het feit dat dit via een ander user gehoord moet worden. :roll:

Fastfiber wordt nu wel een héél valabele optie.

Toen ik na jarenlange klant te zijn, vroeg om de aansluitkost van €50 te laten vallen was dat "compleet onmogelijk". Nu kan het wel voor nieuwe klanten, ten koste van de bestaande klanten dus.
10% bij het VDSL XL bedoel je, bij het XS wat vooraf 25,95 euro was, is dat al +15,4% erbij. :-(
Terwijl de specs van VDSL XS dezelfde blijven ? Maar 20 Mbit download en maar 2 mbit upload.
+ 4 euro erbij komt je al aan de 30 euro, dan kijk ik wel verder rond naar een onbeperkt abbo qua snelheid.
Spijtig want was al jaren trouwe klant van EDPNET, toen nog de enige met vrije FritzBox router ipv. die dichtgetimmerde Bboxen.

Mijn telefoon lijn synct op 30/8 profiel, maar wordt door Edpnet gecapt op 20/2.
Als men met die prijsstijging van +15% ook voor XS niks doet aan die 20/2 denk ik gaan er veel vertrekken.
Idd volgend factuur wordt nog voor eind augustus verstuurd voor maand sept. Dus dit is heel kortdag bericht.
Op hun website maken ze nochtans actueel reclame voor 21,95 euro per maand (ipv. 25,95 euro). Ook leuk voor de bestaande trouwe klanten.
Tijd voor iets anders wss.

BASE vast internet is 300 GB per maand
Downloadsnelheid tot 50 Mbps
Uploadsnelheid tot 5 Mbps
aan 27 euro per maand tov. 29,95 euro voor Edpnet.
BASE dus 3 euro goedkoper en hogere snelheid (50/5).

> 300 Gb verbruik ik niet maandelijks, dus mss is gaan kijken bij BASE.

Doe iets aan uw 20/2 snelheden EDPNET wil je dan nog klanten overhouden na september. :-)
freddie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Provider

lacer schreef: 1 dag geleden
silentkiller schreef: 1 dag geleden Mobile vikings & EDPnet zijn dan even duur,
Bij Mobile vikings heb je geen gratis vaste lijn (voor deze die het nog gebruiken).
Daar zijn voldoende alternatieven voor.

bv: Fastfiber in combinatie met OVH/Weepee komt je op jaarbasis goedkoper uit.

+ multigig kun je bij EDP voorlopig vergeten totdat ze IPoE ter beschikking stellen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Waarom "fastfiber + OVH/Weepee"?
Fastfiber geeft ook gewoon gratis een vaste lijn.
freddie
Plus Member
Plus Member
Provider

Kan inderdaad ook, maar ik wilde alleen aangeven dat het zelfs goedkoper kan met een aparte telefoonprovider.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hmm, ik heb de communicatie nog niet ontvangen maar zal toch ook eens naar FastFiber kijken. Ik heb momenteel een EDPnet Fiber XS abbo lopen waar ik zeker tevreden over ben, maar als het bij FastFiber goedkoper kan...
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer
Recent bedankt: 3 keer

September ga ik ook over naar fastfiber, de maand sept is al betaald bij edpnet.

3 werkdagen voor de nieuwe maand dit meedelen, is onbeschoft.
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Provider

Als provider met lage prijzen trek je natuurlijk een prijsbewust publiek aan, maar ik vind het toch wel jammer dat een aantal mensen edpnet als een baksteen laten vallen op het moment dat ze de prijzen eens (toegegeven, redelijk veel ineens) verhogen. Allemaal naar fastfiber dan maar inclusief 50 euro aansluitkosten, die misschien over 3 maand ook zijn prijzen verhoogt. Maar als je je daar beter bij voelt, zeker doen. Ik blijf momenteel waar ik ben. Met VDSL only hier in de buurt krijg je nog steeds waar voor je geld bij edpnet. Alle anderen in dezelfde prijsklasse bieden ofwel geen vaste lijn, of een veel lagere upload, of limieten, of een lagere download. Behalve fastfiber dan maar dan moet je weer aansluitkosten (ter waarde van meer dan 1 jaar prijsverhoging) betalen.
Laatst gewijzigd door kippewit 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Joop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Freec schreef: 1 dag geleden September ga ik ook over naar fastfiber, de maand sept is al betaald bij edpnet.

Ik heb ook nog niets gekregen.

Bij ons is het kabel of VDSL, helaas geen Fiber.

Voor mij is upload belangrijk wegens servers, en nergens krijg je een vast IP met fatsoenlijke upload voor een deftige prijs of je betaald je helemaal scheel.
Ik haal lachend 2TB per maand aan UPLOAD, wil wel eens zien of ISP's dan nog lachen. Tot hiertoe laten enkel Destiny en EDPnet het toe met static-IP, reverse-DNS en alle poorten echt open.

Prijs is 1 ding, maar stabiel en ook de snelheden halen is iets anders. Bij EDPnet merk ik nooit iets van dal-uren en spits-uren dat het internet trager is, wat vroeger bij Proximus en Telenet wel degelijk het geval was. EDP is een van de weinigen die ECHT unlimited is, waar anderen het beweren te zijn tot je het gaat testen en je ineens op smalband komt.
Belachelijk dat dit nog steeds bestaat bij veel providers.

Ik betaal dan graag iets meer, de gemoedsrust dat je kan doen wat je wil, en als je een klacht hebt dat ze je ook SERIEUS nemen.

Al eens lopen zwaaien met een SLA, waar Proximus doodleuk ziet dat je die hebt maar gewoon weigert de herstellingen aan te vangen, dan is 1 telefoontje naar EDP genoeg om doe mannen hun oren te wassen en ineens schieten ZE wel in gang. Onderschat de kwaliteit van service niet bij EDP.
Freec schreef: 1 dag geleden September ga ik ook over naar fastfiber, de maand sept is al betaald bij edpnet.

Je kent dus duidelijk de wetgeving niet, bij prijsverhogingen mag je STEEDS weigeren je abbo voort te zetten en gelden opzeg termijnen niet.
Je kan dus onmiddelijk opzeggen zonder gevolgen anders kan je ze aanklagen.
Niemand hoeft prijsverhogingen te aanvaarden, nergens, ook niet bij verzekeringen om iets te noemen.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Freec
Pro Member
Pro Member

Promotie: Geen activatiekost of installatiekost voor alle aansluitingen op het fibernetwerk. De promotie is geldig tot 31/12/2025. :-D
https://www.fastfiber.be/internet-detai ... AU58YvM1b-
Anseric
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: Anserics
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer
Provider

kippewit schreef: 1 dag geleden Als provider met lage prijzen trek je natuurlijk een prijsbewust publiek aan, maar ik vind het toch wel jammer dat een aantal mensen edpnet als een baksteen laten vallen op het moment dat ze de prijzen eens (toegegeven, redelijk veel ineens) verhogen. Allemaal naar fastfiber dan maar inclusief 50 euro aansluitkosten, die misschien over 3 maand ook zijn prijzen verhoogt. Maar als je je daar beter bij voelt, zeker doen. Ik blijf momenteel waar ik ben. Met VDSL only hier in de buurt krijg je nog steeds waar voor je geld bij edpnet. Alle anderen in dezelfde prijsklasse bieden ofwel geen vaste lijn, of een veel lagere upload, of limieten, of een lagere download. Behalve fastfiber dan maar dan moet je weer aansluitkosten (ter waarde van meer dan 1 jaar prijsverhoging) betalen.
Ik ben en probeer in de mate van het mogelijk nooit loyaal te blijven aan een merk. Ik ben prijsbewust en bij Fastfiber zou ik 5 euro goedkoper zijn per maand. Er is ook momenteel geen activatiekost (promo). Mocht dit er wel zijn zou ik het al eens meer moeten bekijken.
Freec
Pro Member
Pro Member

Joop schreef: 1 dag geleden
Je kent dus duidelijk de wetgeving niet, bij prijsverhogingen mag je STEEDS weigeren je abbo voort te zetten en gelden opzeg termijnen niet.
Je kan dus onmiddelijk opzeggen zonder gevolgen anders kan je ze aanklagen.
Niemand hoeft prijsverhogingen te aanvaarden, nergens, ook niet bij verzekeringen om iets te noemen.
Ik ken de wetgeving wel, maar herinner me dit : viewtopic.php?t=35460

Ik heb geen zin in geklooi
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik heb zelf nog 2 mobiele nummers bij edpnet gehad en tijdens de overgang van vdsl naar fiber had ik ook nog een tegoed.
Dat is die 3 keer netjes en zonder gedoe geregeld geweest.
Ik denk niet dat je hier heel bang voor moet zijn.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 320 keer
Provider

kippewit schreef: 1 dag geleden ..maar ik vind het toch wel jammer dat een aantal mensen edpnet als een baksteen laten vallen op het moment dat ze de prijzen eens (toegegeven, redelijk veel ineens) verhogen.
Ik heb VDSL XS en kon leven met de lage snelheden door de lage prijs. Ook dit abonnement verhoogd ineens met €4 wat een stijging is van €15,4% terwijl de specs ook al jaren hetzelfde blijven. Dat is toch wel zuur. Een beslissing is er nog niet maar opties worden zeker bekeken.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Joop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Heb je dit ook gelezen in de voorwaarden van FastFiber?

https://www.fastfiber.be/general-private-conditions/
9.3. De eenzijdige opzegging van de overeenkomst door de klant/abonnee doet onmiddellijk en onherroepelijk rechtsgevolgen ontstaan. In geval de klant/abonnee het contract opzegt in de loop van de eerste zes (6) maanden na de inwerkingtreding, behoudt FASTfiber zich het recht voor om een schadevergoeding te eisen die gelijk is aan de totaliteit van het maandelijkse abonnementsgeld dat verschuldigd is tot aan de afloop van de eerste zes (6) maanden van het contract.
Dit mag helemaal niet, want je hebt altijd bedenktijd over het geleverde. Je betaald dus gewoon 6 maanden zodra je getekend hebt, ongeacht of ze iets leveren!

En wil je overschakelen naar ander tariefplan:
9.5. Wanneer de klant/abonnee wenst over te stappen naar een abonnement dat gebruik maakt van een andere technologie, zal dit door FASTfiber als een nieuwe bestelling beschouwd worden, onderhevig aan alle voorwaarden verbonden aan het aangaan van het nieuwe internetabonnement.
Zou toch maar eens lezen.....want hun voorwaarden zij bepaald niet klantvriendelijk en overtreden de wetgeving.

Deze is ook leuk:
10.6. De ongeldigheid of onafdwingbaarheid van één van deze bepalingen van deze Algemene Voorwaarden doet in geen enkel opzicht afbreuk aan de geldigheid van de andere bepalingen.
Pardon? We negeren de wetgeving??????

Deze is helemaal grof:
10.7. Alle vroegere, mondelinge of schriftelijke, akkoorden en overeenkomsten worden nietig beschouwd en volledig vervangen door de bepalingen van de onderhavige overeenkomst.
De kleine lettertjes.....waar het je geld kan kosten....veel plezier met die mannen.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Provider

Anseric schreef: 1 dag geleden Er is ook momenteel geen activatiekost (promo)
Had ik over gekeken. Dan is het weer een ander verhaal, want ik zie dat de beltarieven bij fastfiber ook lager zijn. Ik ben al jaren klant bij edpnet, met uitzondering van enkele maanden Mobile Vikings. Wat officieel gewoon hetzelfde zou moeten werken, want gewoon dezelfde draad die binnenkomt, maar heb daar niet anders gehad dan gedoe. Internet dat na weken nog steeds op het laagste profiel zat, internet dat elk uur uitviel,… Ze zijn hier zelfs de straat 2 keer komen openbreken en hebben vanalles opnieuw gelast maar er veranderde niks. Daarna terug naar edpnet en vanaf dan weer gewoon een perfecte verbinding. Dus dat houdt me ook wat tegen om over te stappen.
Kun
Pro Member
Pro Member
Provider

ISP+TV: TN
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Fastfiber volgt strikt de wetgeving zoals deze opgesteld is.

Dat de grote providers hiervan afwijken is geen excuus.

En voor terechte betalers zijn ze wel milder. Ik kon bv 2 maanden vroeger dan 6 maand opzeg doen zonder extra kosten.

En fastfiber vraagt per tariefwijziging 25 euro
Dat is voor hun niet gratis.
Laatst gewijzigd door boonpwnz 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 336 keer

monty_burns_007 schreef: 1 dag geleden Doe iets aan uw 20/2 snelheden EDPNET wil je dan nog klanten overhouden na september. :-)
Inderdaad, dit zou een reden kunnen zijn om te blijven.
Als het 20/2 blijft voor die verhoogde prijs ben ik ook weg.
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Ik ben midden juli overgestapt naar fastfiber van edpnet, en had augustus al betaald. Ik heb een creditnota gekregen voor de overige dagen van juli + heel augustus. Misschien dat ze hetzelfde zullen doen bij jou?

Ik moet het nog opvolgen want ik heb geen diensten meer bij edpnet, en heb dus niets aan de creditnota.

Toegevoegd na 18 minuten 22 seconden:
En @Joop volgens mij zijn de algemene voorwaarden juist hetzelfde bij edpnet (6 maanden contractduur, betalen bij overstap naar andere tariefplan met andere technologie, enz...). Ik was in het verleden vertrokken van edpnet na 4 maanden en moest 2 maanden betalen. Ik heb ook in het verleden geinformeerd bij hen wat het zou kosten om over te stappen van een VDSL abo naar fiber abo, en ging ook activatiekosten en zo moeten betalen.

Ik wil maar zeggen dat niets wat fastfiber daar aangeeft illegaal is en andere kleine spelers doen het ook.
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

Mixtus ?
voor dezelfde nieuwe prijs van edpnet VDSL XS van €30,00 een download van 50 Mbps en een upload van 4 Mbps
upload is dan dubbel en de download meer dan dubbel.
hier in Oostende heb ik geen vectoring dus een lijn van 100/40 heeft geen zin want ik haal volgens de lijntest maar max. 46/10
welk netwerk gebruikt Mixtus voor VDSL ?
ook Proximus zoals voor hun fiber ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 336 keer

Ze gaan echt iets moeten doen om klanten te houden ipv gewoon plat de prijs te verhogen

Fastfiber 50/10 kost evenveel als vdsl xs 20/2
Fastfiber 150/50 kost 5 euro minder dan vdsl xl 100/40

Ik heb een aantal XS en XL abbo's.
Als ik ze allen op fastfiber 150/50 overzet betaal ik in totaal minder om een veel hogere snelheid te hebben.

Jammer, totaal niet doordacht om dit zo te lanceren naar de jarenlange (decennia lange) trouwe klant
fred1
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 9 keer

edpnet VDSL 30 euro -> 20 / 2 / onbeperkt
Mixtus VDSL 30 euro -> 50 / 4 / onbeperkt

edpnet VDSL 40 euro -> 100 / 40 / onbeperkt
FastFiber VDSL 35 euro -> 100 / 40 / onbeperkt

Ze hebben zonet hun volledige VDSL klantenbestand een reden gegeven om niet meer bij hun te blijven. Ik denk dat de nieuwe eigenaar niet zo goed begrijpt wat het oude edpnet hun doel was. Want dit doel is er vanaf nu niet meer.

Hier zal het overschakelen naar Mixtus worden.
Laatst gewijzigd door fred1 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 143 keer
Te Koop forum

We zijn er echter van overtuigd dat je bij edpnet nog steeds de beste prijs-kwaliteit krijgt
Wij van WC-eend :p
satsurfer schreef: 1 dag geleden Je moet al een echte nerd zijn
Een echte nerd als ik die meerdere public IPs wil gebruiken moeten ze al niet hebben want ze waren al aan het dreigen mijn lijn af te sluiten hierdoor...
En de lage VDSL snelheid helpt ook al niet voor de nerdiness uit te oefenen:p

Was al niet de goedkoopste, en nu zeker niet meer. Goed dat ik die boel op tijd opgezegd heb dus.
freddie
Plus Member
Plus Member
Provider

Heeft Mixtus een eigen AS? of resellen ze nog altijd via EDP of een andere provider? Of zijn hebben ze daadwerkelijk interconnecties bij Proximus en maken ze gebruik van een andere AS hun netwerk?

viewtopic.php?p=810573#p810573
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 14 keer
Provider

duizend schreef: 1 dag geleden
Fastfiber 50/10 kost evenveel als vdsl xs 20/2
Fastfiber 150/50 kost 5 euro minder dan vdsl xl 100/40

dan moet er wel fiber in het straat liggen he
wat hier niet het geval is..

ik heb edpnet een mail gestuurd met de vraag of ze van plan zijn de snelheid van VDSL XS te verhogen ter compensatie van de prijsverhoging.
kwestie van te vermijden dat ik vandaag overstap naar Mixtus en dat morgen edpnet de snelheid verhoogd..
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Je kan die vraag hier evengoed aan @Joachim stellen.
Maar ik zal het vermoedelijke antwoord alvast geven:
"door de pakketen die we van proximus moeten afnemen kunnen we dat niet".
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 320 keer
Provider

Dat antwoord was volgens mij in de context van de (assymetrische) snelheden van de fiber abonnementen.
Waarom kan mixtus het wel?

@pwr Hou ons op de hoogte van het antwoord, zit met dezelfde vraag.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”