Fastfiber vaste lijn (alarmsysteem)

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Lakesol
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 3 maanden geleden
Locatie: Berlaar
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dag iedereen,

We zijn van Proximus naar Fastfiber overgestapt, zowel voor internet, TV als vaste lijn.

Ons nummer is vandaag overgedragen dus stak ik het kabeltje dat in de Proximus modem stak in de Fritzbox. Dit blijkt niet te werken.
We gebruiken de vaste lijn enkel en alleen voor ons alarmsysteem te verbinden met de alarmcentrale. Het lijkt erop dat Proximus/Belgacom in der tijd hier een aantal aftakkingen heeft gemaakt.

Van telefonie heb ik heel weinig kennis, dus hier zijn een aantal foto's van de ongelofelijke spaghetti-setup:

Weet iemand wat we hier mee moeten doen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 37 keer
Provider

Uwe fritzbox moet ook ingesteld worden voordat telefonie werkt. Is dat gebeurd?
Lakesol
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 3 maanden geleden
Locatie: Berlaar
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@charlez dit heeft Fastfiber remote geconfigureerd, enkel weet ik niet of die instellingen correct zullen zijn. screenshots:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lakesol 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ge mist duidelijk uw zone nummer, dus het kan niet werken.

Alsook, uw nummer hier zo zichtbaar zetten is geen slim idee.
Lakesol
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 3 maanden geleden
Locatie: Berlaar
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

@Fallschirmjaeger Support liet net weten dat ze de router moeten resetten, wegens een onbekend probleem krijgen ze het ISP-account niet actief.

Screenshots aangepast, nummer komt niet overeen met de vaste lijn maar dat zal wel iets anders zijn neem ik aan
Gebruikersavatar
nerph
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Fallschirmjaeger schreef: 1 dag geleden Ge mist duidelijk uw zone nummer, dus het kan niet werken.

Alsook, uw nummer hier zo zichtbaar zetten is geen slim idee.
Bij fastfiber is het wel degelijk zo dat in die veld je je telefoon nummer moet invullen zonder zonenummer. Dat is blijkbaar jou interne nummer in de fritzbox.

Toen ik mijn vaste lijn aan het instellen was heeft fastfiber mij deze link gegeven om te volgen:

https://www.voiptiger.com/nl/docs/zo-co ... box-modem/
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 141 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ach zo, wist ik niet. Voor mijn Proximus en OVH voip nummer heb ik het altijd met zonenr moeten ingeven.
Gebruikersavatar
nerph
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ik ben eigelijk niet zo zeker of het moet zonder zonenummer in de veld "interne nummer", ik heb gewoon de screenshots gevolgd van die voiptiger link.

Edit: Net getest en het kan ook met zonenummer in die veld, dus ik ben mis.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3271
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
Bedankt: 233 keer
Recent bedankt: 3 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Het interne nummer kan je vrij kiezen en dient louter om zelf het onderscheid te kunnen maken tussen verschillende lijnen (indien van toepassing).
Computer(k)nul
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 619
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

Lakesol schreef: 1 dag geleden Fastfiber vaste lijn (alarmsysteem)
Voor een alarm ga je de lijn, via het 1ste paar Wit-Blauw, vanuit je Fritz!Box sturen naar het alarmsysteem en vanuit het alarmsysteem kom je terug, via het 2de paar Groen-Purper, en ga je zo naar je Twisttoestel 654.

Het is daar wel een wirwar van kabels, plastic buizen, zie er zelfs een dikke 'petkabel' van Proximus zwabberen komende van uit de straat, ik denk dat de je naar de elektrieker van het gebouw moet kijken, en niet zozeer naar Proximus, die daar ooit aanpassingen heeft gedaan. Alarmlijn word gekoppeld door die dat het alarm plaatst en niet door Proximus, hoe die dat in elkaar prutsen is een andere vraag ... die doen dat altijd in stommelings 8)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”