Ik heb de positie van de overheid (vooral CD&V) waarbij de reeële kost zou moeten vergoed worden niet begrepen. Hoewel dit in theorie de beste oplossing is, staat de inspanning die je daarvoor moet leveren en de complexiteit van de oplossing aan geen kanten in verhouding tot het beoogde doel. Tenzij het doel is de boekhoudsector, de IT sector, de sociale secretariaten en de advocatenkantoren veel werk te geven. De huidige wijziging met een forfait is m.i. de beste oplossing. Staat de vergoeding niet in verhouding tot de ontvangst, dan is dat - volgens mij - vooral ten gevolge van het capaciteitstarief. Welnu, dat ze dat dan eens afschaffen. Geen budget? Doek Fluvius op en de miljarden vallen zo uit de lucht.
Ikzelf heb eindelijk een digitale meter, een zwaardere aansluiting én een laadpaal, en ik kan die installtatie nauwelijks op z'n capaciteit gebruiken, of ik betaal me blauw elke maand. Het gevolg is dat ik na een verplaatsing enkele minuten ga laden bij Tesla Superchargers aan een belachelijk tarief van 0,32€ / kWh en dan 's avonds / 's nachts zeer rustig thuis bijlaadt van stel 50% --> 80%. Ik steek dan nog een klein beetje toe privé, maar bon, dan heb ik minstens dat capaciteitstarief min of meer onder controle.
Off topic: ik begrijp compleet niet hoe de Fastneds, Allego's, en consoorten van deze wereld aan meer dan 0,65 € / kWh aan klanten geraken. Bij Fastned heb ik al over 0,90 € / kWh geladen. Dat is 3 x de normale prijs. Stel dat tankstations hun diesel aan 5 € de liter zouden verkopen, dan komt er toch niemand tanken? En met electrisch laden... dat passeert gewoon. Dat bedrijven / leasingmaatschappijen dat accepteren, dat moet er mij eens iemand uitleggen...
EV thuis laden: VAA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 777 keer
- Bedankt: 335 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Een groot deel van de EV's zijn salarisauto's.
Een groot deel van de gebruikers van EV's betalen de laadkosten niet zelf.
Het maakt hen niet uit hoeveel het laden aan iedere paal kost. De meeste hebben zelfs geen flauw benul van de werkelijke kostprijs van laden en al zeker niet aan een AC laadpaal.
En de werkgevers sluiten contracten af met laadproviders. Net zoals ze dat doen met providers van tankkaarten.
Ze betalen dus niet de eenheidsprijs die een privé persoon betaalt aan de laadpaal/pomp.
Ze, toch bedrijven die de rekening maken, sluiten totaalcontracten af bij de goedkoopste aanbieder en geen individuele contracten voor iedere laadbeurt.
En dan heb je nog een deel van de privépersonen die zichzelf graag op kosten jaagt omdat het wat moeite kost om te vergelijken. En dat geldt heus niet alleen voor laden en tanken.
En ja, langs de autosnelweg is tanken doorgaans ook veel duurder dan bij de lokale prijsbreker. En ook daar blijft men klanten aantrekken die zonder al te veel na te denken of te rekenen hun bak volgooien (omdat ze het zelf niet moeten betalen of het teveel moeite kost om naar goedkopere alternatieven op zoek te gaan).
De netbeheerder gewoon afschaffen zodat daarmee alle "individuele" problemen zijn opgelost is wel een heel simplistische redenering.
Maar die "simplistische oplossing" is er al. Je bent nl. niet verplicht om gebruik te maken van de diensten van een openbaar net dat op ieder ogenblik in evenwicht dient te zijn en waarbij een deel van de opbrengsten gebruikt worden om de gemeentebelastingen in evenwicht te houden.
Schaf dus je netaansluiting af en je bent verlost van captar, netkosten en winstmarges van energieleveranciers.
Iedere situatie is trouwens anders en dat heeft men dan doorgaans ook nog voor een deel zelf in de hand.
Ikzelf heb bv. al jaren een digitale meter, geen zwaardere aansluiting, een thuislaadpaal sinds 2019, betaal geen extra captar, betaal me niet blauw aan elektriciteit, integendeel maak een mooie extra winst op iedere geladen kWh.
Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van captar. Dat is nl. een prijscomponent waar ik voor het grootste deel rechtstreeks invloed op heb. Je zou ook voorstander kunnen zijn van geen captar en, zoals in Nederland, een jaarlijks/dagelijks hoog vast aansluitrecht. Heb je totaal geen invloed op. Betaal je, zeker met een zwaardere aansluiting, je blauw aan of je nu één of 1000 kWh afneemt, je blauw betalen zal je.
Wat voor de één een voordeel is dat is voor de ander een nadeel.
Je kan nu eenmaal geen openbaar net(tarieven) uitrollen/beheren aangepast aan de verlangens van ieder individu.
Het maakt hen niet uit hoeveel het laden aan iedere paal kost. De meeste hebben zelfs geen flauw benul van de werkelijke kostprijs van laden en al zeker niet aan een AC laadpaal.
En de werkgevers sluiten contracten af met laadproviders. Net zoals ze dat doen met providers van tankkaarten.
Ze betalen dus niet de eenheidsprijs die een privé persoon betaalt aan de laadpaal/pomp.
Ze, toch bedrijven die de rekening maken, sluiten totaalcontracten af bij de goedkoopste aanbieder en geen individuele contracten voor iedere laadbeurt.
En dan heb je nog een deel van de privépersonen die zichzelf graag op kosten jaagt omdat het wat moeite kost om te vergelijken. En dat geldt heus niet alleen voor laden en tanken.
En ja, langs de autosnelweg is tanken doorgaans ook veel duurder dan bij de lokale prijsbreker. En ook daar blijft men klanten aantrekken die zonder al te veel na te denken of te rekenen hun bak volgooien (omdat ze het zelf niet moeten betalen of het teveel moeite kost om naar goedkopere alternatieven op zoek te gaan).
De netbeheerder gewoon afschaffen zodat daarmee alle "individuele" problemen zijn opgelost is wel een heel simplistische redenering.
Maar die "simplistische oplossing" is er al. Je bent nl. niet verplicht om gebruik te maken van de diensten van een openbaar net dat op ieder ogenblik in evenwicht dient te zijn en waarbij een deel van de opbrengsten gebruikt worden om de gemeentebelastingen in evenwicht te houden.
Schaf dus je netaansluiting af en je bent verlost van captar, netkosten en winstmarges van energieleveranciers.

Iedere situatie is trouwens anders en dat heeft men dan doorgaans ook nog voor een deel zelf in de hand.
Ikzelf heb bv. al jaren een digitale meter, geen zwaardere aansluiting, een thuislaadpaal sinds 2019, betaal geen extra captar, betaal me niet blauw aan elektriciteit, integendeel maak een mooie extra winst op iedere geladen kWh.
Persoonlijk ben ik dan ook voorstander van captar. Dat is nl. een prijscomponent waar ik voor het grootste deel rechtstreeks invloed op heb. Je zou ook voorstander kunnen zijn van geen captar en, zoals in Nederland, een jaarlijks/dagelijks hoog vast aansluitrecht. Heb je totaal geen invloed op. Betaal je, zeker met een zwaardere aansluiting, je blauw aan of je nu één of 1000 kWh afneemt, je blauw betalen zal je.
Wat voor de één een voordeel is dat is voor de ander een nadeel.
Je kan nu eenmaal geen openbaar net(tarieven) uitrollen/beheren aangepast aan de verlangens van ieder individu.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 336 keer
Zeer juist ivo!ivob schreef: 2 maanden geleden Een groot deel van de EV's zijn salarisauto's.
Het maakt hen niet uit hoeveel het laden aan iedere paal kost.
Dit groot deel van de gebruikers kiest er voor om de werkgever op kosten te jagen
Ze drukken dit dan uit met bijvoorbeeld volgende uitspraak:
Extern laad ik waar mij dat het beste uitkomt. Dat kan dan soms oplopen tot 1€/kWh.
-
- Elite Poster
Inderdaad, je was gisteren even afwezig?
En nog meer goed nieuws: de EU die Jambon & Co, ondanks opdringerig lobbywerk, terugfluit over het verlengen van fiscale gunstregimes voor ondingen als hybrides.
Maar dat hoort meer thuis in het topic over "Aan de twijfelende EV rijders".

En nog meer goed nieuws: de EU die Jambon & Co, ondanks opdringerig lobbywerk, terugfluit over het verlengen van fiscale gunstregimes voor ondingen als hybrides.
Maar dat hoort meer thuis in het topic over "Aan de twijfelende EV rijders".

Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 174 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bij ons vraagt men wel om laden aan snelladers te beperken vanwege de extra kost. Bedoeling is dus dat je thuis of op kantoor laadt aan de standaard laders (maar inderdaad daar maakt het niet uit of de app zegt of het nu 20 of 30 cent is).ivob schreef: 2 maanden geleden En de werkgevers sluiten contracten af met laadproviders. Net zoals ze dat doen met providers van tankkaarten.
-
- Elite Poster
Uiteraard.
Iedere werkgever heeft zijn eigen carpolicy.
En zijn eigen policy wat betreft kantoor-/thuiswerk.
En blijkbaar ook al een eigen verrekenmethode om het thuisladen te vergoeden.
Iedere werkgever heeft zijn eigen carpolicy.
En zijn eigen policy wat betreft kantoor-/thuiswerk.
En blijkbaar ook al een eigen verrekenmethode om het thuisladen te vergoeden.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 53 keer
We hebben Blink in ons app complex. Dat is een ramp als bedrijf.honda4life schreef:Ik vind dit wel een interessante piste, maar moeilijk te controleren wat effectief thuis geladen is lijkt me.heist_175 schreef: 4 maanden geledenGemak.liegebeestig schreef: 4 maanden geleden Als je laadpaal mid gecertifieerd is dan is er geen echte reden waarom je werkgever naar de teller van de auto kijkt toch?
Ze lezen - via een pokkedure intermediary en via VIN - de boordlader uit.
Die data krijgen ze in een dashboard aangeleverd, waarop ze dan de uitbetaling baseren.
Ik denk ook niet dat elk merk zo open is in OBD, bij Volvo kan je dat volgens mij al vergeten denk ik.
Bij ons overpriced Blink laadpalen, slim laden zit er niet echt in.
Ze hebben ook een rebranded NRGKick maar oh nee dat mag ook weer niet omdat de oude granny charger geen succes was.
Beetje triest verhaal in het algemeen hé met OCCP, dat zou toch niet veel meer moeten voorstellen dan server, user, password en een MID-gecertificeerde teller maar ja... dan rinkelt de kassa niet genoeg hé.
En weggaan is natuurlijk zware kosten voor allen.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1201 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ondertussen is de CREG al lang gestopt met het publiceren van de prijzen van de tariefformule die de uiteindelijke prijs bepaalt die gedurende een kwartaal gebruikt moet worden om de terugbetaling van thuisladen te doen.
Maar ze publiceren wél de conslusie.
https://www.creg.be/nl/consumenten/prij ... ijfswagens
Vlaanderen, Q4/2025 = c€30,70

Dat zal dus terug aan de trage lader zijn: c€77
of aan de snellader: c€85
Ik begrijp nog steeds niet waarom bedrijven, die toch altijd al - maar in deze regering nog sterker dan vroeger, het oor van de regering hebben, deze hogere kosten zomaar laten passeren.
Maar ze publiceren wél de conslusie.
https://www.creg.be/nl/consumenten/prij ... ijfswagens
Vlaanderen, Q4/2025 = c€30,70

Dat zal dus terug aan de trage lader zijn: c€77
Ik begrijp nog steeds niet waarom bedrijven, die toch altijd al - maar in deze regering nog sterker dan vroeger, het oor van de regering hebben, deze hogere kosten zomaar laten passeren.
-
- Elite Poster
Vraag het eens aan je eigen bedrijfsleiding.heist_175 schreef: 5 dagen geleden Ik begrijp nog steeds niet waarom bedrijven, die toch altijd al - maar in deze regering nog sterker dan vroeger, het oor van de regering hebben, deze hogere kosten zomaar laten passeren.
Zij zijn het immers die deze "eigenaardige" meting/regeling voor de thuisladende werknemers binnen jouw bedrijf hebben uitgedokterd, niet de regering.
In 2025 is de CREG prijs hier nog nooit onder mijn all in stroomprijs van mijn energiecontract geweest. Laat staan onder de vergoeding voor injectie zonne-productie op het net.
Uiteraard met een ander type meting (aan de laadpaal en niet in het Vtg.
Dat is een bedrijfskeuze. Geen keuze van de overheid noch opgelegd aan bedrijven.
Hier heeft het bedrijf overigens de externe laadpaalbeheerder buitengegooid en heeft het beheer zelf overgenomen. Weer externe kosten minder. Kosten die overigens bedrijfskosten zijn en fiscaal recupereerbaar.
Net zoals het grootste deel van de VAA van de werknemers via andere fiscale posten recupereerbaar is.
Je moet er dan wel actief mee aan de slag.

Dat je zelf gaat laden aan een AC lader aan die prijzen is je eigen keuze.
Hier kan je op verschillende plaatsen AC laden onder de 40 cent/kWh en HPC laden op bepaalde dagen en uren zelfs aan 17 cent/kWh. Het blijft uiteraard je eigen keuze om je eigen werkgever extra op kosten te jagen.

Het is ook je eigen keuze om een energiecontract af te sluiten waar de gemiddelde prijs hoger is dan deze van de CREG tarieven.
Openbaar laden aan 77/85 c€/kWh is waarschijnlijk de "end-user particuliere prijs" en incl. BTW en alle kosten.
Het is doorgaans ook niet dezelfde prijs die een bedrijf - dat zijn zaakjes op orde heeft - betaalt via de bedrijfslaadkaarten.
Soit, zoals het hier geregeld is nog geen enkele reden tot klagen noch zagen.
Sinds eind februari wordt de PV overproductie hier per kWh onbelast verkocht tussen de 28 en 35 cent/kWh ipv 2 cent/kWh. Zelf op geïmporteerde netstroom zou ik door de BEv te laden nog een 10 cent/kWh netto winst maken.
Iedere situatie is anders en een overheid kan geen maatregelen uitvaardigen à la tête du client.
En al helemaal niet voor de gemiddelde Vlaming want die vindt doorgaans altijd wel iets om toch ontevreden over te blijven en daarvoor de schuld naar een ander door te schuiven.
Laatst gewijzigd door ivob 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
- heist_175
- Moderator
Ja. Eindprijs.
Ik zie hoeveel kWh ik geladen heb en wat mijn werkgever ervoor betaald heeft.
Het is wel degelijk de regering die bepaalt hoeveel er terugbetaald mag worden.ivob schreef: 5 dagen geleden Vraag het eens aan je eigen bedrijfsleiding.
Zij zijn het immers die deze "eigenaardige" meting/regeling voor de thuisladende werknemers binnen jouw bedrijf hebben uitgedokterd, niet de regering.
Over de meting kan je zelf nog beslissen, maar het tarief ligt vast.
En dus kan ik kiezen voor 30cent - wat te weinig is, check maar op de site van de VREG - of publiek laden voor een veelvoud.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
Ivo rekent met een lagere contractprijs, volgens mij omdat hij geen netkosten betaalt. Dat kan als je weinig stroom afneemt en onder een grens valt.
-
- Elite Poster
Nee, inclusief netkosten is mijn contractprijs in 2025 gemiddeld nog steeds veel lager dan de gemiddelde prijs gehanteerd door de CREG.
Dan kom je inderdaad niet aan 10 cent maar nog steeds een paar cent "winst".
Voor wie het niet goed begrijpt: dat is dus EXTRA winst bovenop het voordeel om voor jezelf bijna GRATIS met een auto te mogen rondrijden. Ook tijdens privéverplaatsingen.
Met de prijzen van de VREG heb ik geen uitstaans. Ik betaal de prijzen overeenkomstig mijn afgesloten energiecontract. Niet de prijzen van de VREG noch CREG die een gemiddelde hanteren rekening houdende met duurdere energiecontracten.
Het staat iedereen vrij een goedkoper of duurder energiecontract af te sluiten.
Bij Ecopower schommelde de energieprijs (incl. 6% BTW) in 2025 tussen de 12,36 en 15,97 cent/kWh.
Daar komen nog 6,82 cent/kWh kosten bij of 13,24 cent/kWh kosten voor wie netkosten betaalt op kWh afname.
(Afhankelijk van je subnetbeheerder kan dat iets meer of minder zijn maar zelf zit ik al bij een van de duurste netbeheerders.)
Dan komt, zonder kWh netkosten, de totale prijs op 19,18 tot 22,79 cent/kWh.
Inclusief netkosten kom je dan op een all in prijs van 25,6 tot 29,21 cent/kWh.
In het allerergste scenario zou je dan alleen in de maand februari een cent "verlies" gemaakt hebben.
Wat weer ruimschoots gecompenseerd worden door alle overige maanden.
Om maar te zwijgen van de "overwinsten" die je maakt door PV overschotten rond de 30-35 cent/kWh te verkopen ipv aan 2 tot 5 cent/kWh.
Er is in totaliteit dan geen verlies. Hoogstens wat minder "winst".
Maar voor sommigen kan het inderdaad nooit genoeg zijn en is het steeds een kwestie van "meer" en nog "meer".
Het staat overigens iedereen vrij op elk ogenblik te kiezen tussen thuis laden en publiek laden en het meest voordelige scenario of combinatie van scenario's uit te dokteren. Dat is nu eenmaal het huidige door de regering gesponsorde spelletje. Maar tot op heden is er in dat spel voor wie een salarisauto ter beschikking krijgt, thuis tegen een vergoeding (uit PV) kan laden en daarbovenop nog de keuze heeft om bij de werkgever/publiekelijk gratis te laden nul reden om te klagen. Integendeel zelfs.
En ook de werkgevers, toch die weten waar ze mee bezig zijn, worden daar niet slechter van. Hoogstens de staatskas.
Momenteel staat, net als de voorbije dagen, de EV hier aan 1,4 tot 4 kW te laden (incl. verliezen want ook deze worden hier vergoed want berekend via de MID kWh teller VOOR deze in de EV van AC omgezet worden naar DC) aan 35 cent/kWh terwijl de niet te verbruiken stroom anders tegen 2 cent/kWh het net zou opgaan.
Had ik dat in juli via het net gedaan zou me dat 20,35 cent/kWh gekost hebben.
Wie dat in mijn netgebied en met mijn energiecontract in juli via het net inclusief kWh gedaan had dan 26,77 cent/kwh betaald. Ruim onder de 34,56 cent/kWh netto vergoeding. En een ruime marge om het "verlies" van februari nog te compenseren.
En dan hou ik nog geen rekening met wie een digitale meter heeft en een dynamisch energiecontract kan afsluiten en de EV kan laden aan nog lagere contractuele prijzen waardoor de EXTRA winst nog kan toenemen.
Maar dat vraagt idd dan wel wat meer eigen inzet dan te lopen klagen over "gederfde inkomsten" door de schuld van de overheid.
Toegevoegd na 50 minuten 8 seconden:
Het staat werknemers nog altijd vrij met de eigen werkgever een regeling af te spreken buiten de forfaitaire vergoeding om de werkelijke kosten te vergoeden. Uiteraard met alle administratieve rompslomp en extra kosten die daarmee voor alle partijen gepaard gaan.
Je werkgever is ook tot niets verplicht. Hij kan in je carpolicy gewoon voorzien dat je niet of beperkt aan HPC gaat laden, niet thuis mag laden, alleen bij bepaalde AC laadpunten mag gaan laden, alleen op de parking van het werk op het eigen laadplein mag laden, enz.
Al de rest is gewoon extra meegenomen voor de werknemer.
Dan kom je inderdaad niet aan 10 cent maar nog steeds een paar cent "winst".
Voor wie het niet goed begrijpt: dat is dus EXTRA winst bovenop het voordeel om voor jezelf bijna GRATIS met een auto te mogen rondrijden. Ook tijdens privéverplaatsingen.

Met de prijzen van de VREG heb ik geen uitstaans. Ik betaal de prijzen overeenkomstig mijn afgesloten energiecontract. Niet de prijzen van de VREG noch CREG die een gemiddelde hanteren rekening houdende met duurdere energiecontracten.
Het staat iedereen vrij een goedkoper of duurder energiecontract af te sluiten.
Bij Ecopower schommelde de energieprijs (incl. 6% BTW) in 2025 tussen de 12,36 en 15,97 cent/kWh.
Daar komen nog 6,82 cent/kWh kosten bij of 13,24 cent/kWh kosten voor wie netkosten betaalt op kWh afname.
(Afhankelijk van je subnetbeheerder kan dat iets meer of minder zijn maar zelf zit ik al bij een van de duurste netbeheerders.)
Dan komt, zonder kWh netkosten, de totale prijs op 19,18 tot 22,79 cent/kWh.
Inclusief netkosten kom je dan op een all in prijs van 25,6 tot 29,21 cent/kWh.
In het allerergste scenario zou je dan alleen in de maand februari een cent "verlies" gemaakt hebben.
Wat weer ruimschoots gecompenseerd worden door alle overige maanden.
Om maar te zwijgen van de "overwinsten" die je maakt door PV overschotten rond de 30-35 cent/kWh te verkopen ipv aan 2 tot 5 cent/kWh.
Er is in totaliteit dan geen verlies. Hoogstens wat minder "winst".

Maar voor sommigen kan het inderdaad nooit genoeg zijn en is het steeds een kwestie van "meer" en nog "meer".
Het staat overigens iedereen vrij op elk ogenblik te kiezen tussen thuis laden en publiek laden en het meest voordelige scenario of combinatie van scenario's uit te dokteren. Dat is nu eenmaal het huidige door de regering gesponsorde spelletje. Maar tot op heden is er in dat spel voor wie een salarisauto ter beschikking krijgt, thuis tegen een vergoeding (uit PV) kan laden en daarbovenop nog de keuze heeft om bij de werkgever/publiekelijk gratis te laden nul reden om te klagen. Integendeel zelfs.
En ook de werkgevers, toch die weten waar ze mee bezig zijn, worden daar niet slechter van. Hoogstens de staatskas.
Momenteel staat, net als de voorbije dagen, de EV hier aan 1,4 tot 4 kW te laden (incl. verliezen want ook deze worden hier vergoed want berekend via de MID kWh teller VOOR deze in de EV van AC omgezet worden naar DC) aan 35 cent/kWh terwijl de niet te verbruiken stroom anders tegen 2 cent/kWh het net zou opgaan.
Had ik dat in juli via het net gedaan zou me dat 20,35 cent/kWh gekost hebben.
Wie dat in mijn netgebied en met mijn energiecontract in juli via het net inclusief kWh gedaan had dan 26,77 cent/kwh betaald. Ruim onder de 34,56 cent/kWh netto vergoeding. En een ruime marge om het "verlies" van februari nog te compenseren.

En dan hou ik nog geen rekening met wie een digitale meter heeft en een dynamisch energiecontract kan afsluiten en de EV kan laden aan nog lagere contractuele prijzen waardoor de EXTRA winst nog kan toenemen.
Maar dat vraagt idd dan wel wat meer eigen inzet dan te lopen klagen over "gederfde inkomsten" door de schuld van de overheid.

Toegevoegd na 50 minuten 8 seconden:
Nee, het is de overheid die beslist hoe hoog het forfaitaire terugbetalingstarief is waarop je vrijgesteld bent van extra belastingen. Afhankelijk van hoe je het zelf speelt en hoe je werkgever het regelt is dat voor de een voordelig, voor de ander wat minder en maakt een minderheid af en toe eens "verlies".heist_175 schreef: 5 dagen geleden Het is wel degelijk de regering die bepaalt hoeveel er terugbetaald mag worden.
Het staat werknemers nog altijd vrij met de eigen werkgever een regeling af te spreken buiten de forfaitaire vergoeding om de werkelijke kosten te vergoeden. Uiteraard met alle administratieve rompslomp en extra kosten die daarmee voor alle partijen gepaard gaan.
Je werkgever is ook tot niets verplicht. Hij kan in je carpolicy gewoon voorzien dat je niet of beperkt aan HPC gaat laden, niet thuis mag laden, alleen bij bepaalde AC laadpunten mag gaan laden, alleen op de parking van het werk op het eigen laadplein mag laden, enz.
Al de rest is gewoon extra meegenomen voor de werknemer.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 174 keer
Waar ga jij laden... Gabriels hier in de buurt vraagt 59 cent voor snelladen (en dat is gewoon de end-user prijs) !heist_175 schreef: 5 dagen geleden Dat zal dus terug aan de trage lader zijn: c€77
Bizar is wel dat in m'n laadapp van het werk de prijs op 96 cent staat

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 336 keer
Blijkbaar op de duurste plek die hij kan vinden, speciaal om de werkgever eens goed te kunnen kloten.

En dan de overschot van z'n panelen injecteren aan een paar eurocent per kWh ipv 30 cent te incasseren.
strak plan uiteraard

maar ieder heeft recht op zijn protest momentje zeker hé

- heist_175
- Moderator
Interparking Wetstraat = 77cent all-in
Daar parkeer ik geregeld en staat de auto dus lange tijd stil. Dat kost me dus geen wachttijd of laadtijd.
Snelladers in de buurt:
Greenflux - 320kW/435kW -> 85cent (x3 locaties binnen 3km)
En ja, ik heb ook gezien dat de Colruyt hier op 800m ook 11kW laders heeft, laden voor 35cent (4u zonder parkeerkost, na 4u betaal je "parkeerkost" per minuut). Maar daar winkel ik niet zo lang