Hey! Mobile S ( mobiele abbo )
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5896
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Daarnet stond alles op 0, enkele speedtesten gedaan en het mobiel internet staat nu op 0.01GB verbruikt.
Dat lijkt het dus niet te zijn.
Allemaal leuk en aardig, moet binnen enkele uren gaan werken.
Dat lijkt het dus niet te zijn.
Allemaal leuk en aardig, moet binnen enkele uren gaan werken.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Wow! (GSM herstarten was voldoende)
Download Mbps: 385
Upload Mbps: 16.2
Download Mbps: 385

Upload Mbps: 16.2
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Verbruik van data schiet nu wel de hoogte in, enkele Speedtesten gedaan en plots een verbruik van 1.18gb
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 maa 2021, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Bij mijn Mobile S abonnement loopt de periode tot de 14e en zijn de tellers, vandaag de 15e, correct gereset.Splitter schreef: 2 maanden geleden zelfde netwerk dus in principe niet...
misschien (weer) een fout met de tellers en sta je nu met de 15g ipv op 0 van nieuw contract al gelijk op smalband ?
(want momenteel zijn die tellers niet gereset geweest voor de lopende maand, dus mss ook zo overgenomen bij jou?)
De vermelde periode klopt wel niet, er staat "Van 15/04/2025 tot 15/06/2025"
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 5896
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 3 keer
misschien is het voor resets vanaf vandaag opgelost?
mijn teller (reset periode is de 11de) geeft nog steeds mijn 9gb van vorige maand aan)
ben vandaag trouwens niet 1, maar 2! keer opgebeld geweest door hey/orange omdat ik dit op de chat had aangekaart.
(in beide gevallen kon je wel merken dat nederlands alvast niet hun eerste taal was - maar ze deden hun best, which counts)
qua communicatie is het daarentegen wat minder: nummer 1 zei dat het een gekend issue was, dat ze ermee bezig waren, en dat die data automatisch wel gescheiden was achterliggend (we will see), terwijl de 2de het niet goed leek te begrijpen en ging doorgeven (maar misschien was dat omdat zijn nederlands iets minder was)
zal allemaal wel goedkomen, maar het blijft soms toch verbazend hoe slecht het kan lopen bij hey.
ik vraag me dan af, heeft orange gewoon diezelfde problemen? want het is achterliggend toch hetzelfde systeem, niet ?
mijn teller (reset periode is de 11de) geeft nog steeds mijn 9gb van vorige maand aan)
ben vandaag trouwens niet 1, maar 2! keer opgebeld geweest door hey/orange omdat ik dit op de chat had aangekaart.
(in beide gevallen kon je wel merken dat nederlands alvast niet hun eerste taal was - maar ze deden hun best, which counts)
qua communicatie is het daarentegen wat minder: nummer 1 zei dat het een gekend issue was, dat ze ermee bezig waren, en dat die data automatisch wel gescheiden was achterliggend (we will see), terwijl de 2de het niet goed leek te begrijpen en ging doorgeven (maar misschien was dat omdat zijn nederlands iets minder was)
zal allemaal wel goedkomen, maar het blijft soms toch verbazend hoe slecht het kan lopen bij hey.
ik vraag me dan af, heeft orange gewoon diezelfde problemen? want het is achterliggend toch hetzelfde systeem, niet ?
-
- Plus Member
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 27 dec 2024, 22:18
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb bij Orange dezelfde kwaliteit gezien van de helpdesk enkele jaren geleden.
Bij Telenet en Base is er wel een kwaliteitsverschil op de helpdesk. Toen ik Base belde in januari dacht ik dat ik bij Orange/Hey terecht was gekomen
Bij Telenet en Base is er wel een kwaliteitsverschil op de helpdesk. Toen ik Base belde in januari dacht ik dat ik bij Orange/Hey terecht was gekomen

-
- Elite Poster
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Het geval met de foute teller bij mijn dochter hebben ze toch netjes aangerekend.
Had +- 800Mb verbruikt maar volgens Hey meer dan de toegestand 15GB.
Ze hebben dan wel 15GB bijgegeven om de teller te omzeilen maar toch ook netjes €0,5 extra aangerekend.
Had +- 800Mb verbruikt maar volgens Hey meer dan de toegestand 15GB.
Ze hebben dan wel 15GB bijgegeven om de teller te omzeilen maar toch ook netjes €0,5 extra aangerekend.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Sinds ik klant ben geworden onlangs en na alle berichten hier houd ik die meter toch goed in de smiezen.
Tot zover nog niet het idee dat het fout zit maar wel dat ze royaal lijken aan te rekenen qua data.
Ik heb 8 jaar bij Orange gezeten en daar kwam ik in de verste verte niet aan 5GB elke maand maar nu heb ik het gevoel dat ik toch moet proberen om tijdig de Wifi aan te zetten.
Ik heb trouwens vrij snel 5G uitgezet want het verbruik was de eerste dagen behoorlijk hoog.
Nu op 4G komt het denk ik meer in de buurt van de realiteit.
Tot zover nog niet het idee dat het fout zit maar wel dat ze royaal lijken aan te rekenen qua data.
Ik heb 8 jaar bij Orange gezeten en daar kwam ik in de verste verte niet aan 5GB elke maand maar nu heb ik het gevoel dat ik toch moet proberen om tijdig de Wifi aan te zetten.
Ik heb trouwens vrij snel 5G uitgezet want het verbruik was de eerste dagen behoorlijk hoog.
Nu op 4G komt het denk ik meer in de buurt van de realiteit.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zelfde hier sinds deze facturatieperiode en is de eerste keer bij mij. Gelukkig zie ik het reële verbruik als ik erop klik. Bij een ander abo (Mobile S) geen problemen.

TV:

ISP:

Tel.:

Ik heb dat probleem ook maar enkel wanneer beide tellers (25GB & extra 10GB) in gebruik zijn.
Dus wanneer ik mijn 10GB heb opgebruikt en ik aan mijn 25GB data begin. Of wanneer ik roaming gebruik in het buitenland en dus mijn 25GB data gebruik en al een stukje van mijn 10GB heb opgebruikt.
Het lijkt er op dat de totaalwaarde niet correct wordt weergegeven wanneer de beide databundels een waarde bevatten groter dan nul.
Dus wanneer ik mijn 10GB heb opgebruikt en ik aan mijn 25GB data begin. Of wanneer ik roaming gebruik in het buitenland en dus mijn 25GB data gebruik en al een stukje van mijn 10GB heb opgebruikt.
Het lijkt er op dat de totaalwaarde niet correct wordt weergegeven wanneer de beide databundels een waarde bevatten groter dan nul.
Mobiel: hey! mobile M 35GB €4
Internet (na verbouwing): FASTfiber 150 / edpnet Fiber XS
TV (na verbouwing): TV Vlaanderen APP TV Light / BASE TV
Internet (na verbouwing): FASTfiber 150 / edpnet Fiber XS
TV (na verbouwing): TV Vlaanderen APP TV Light / BASE TV
-
- Plus Member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Vorige week nummeroverdracht aangevraagd van Orange -> Hey! mobile M. Ging binnen de 24u overgezet zijn want geen sim wissel nodig.
Een week later nog niets overgezet, geen bericht/mail, niets. De help chat op website blijft steken op " mijn collega pakt dit zodadelijk op." Lijkt merkwaardig veel op wat andere hier ook al hadden met overstap van Orange.
Een week later nog niets overgezet, geen bericht/mail, niets. De help chat op website blijft steken op " mijn collega pakt dit zodadelijk op." Lijkt merkwaardig veel op wat andere hier ook al hadden met overstap van Orange.
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@karine Neen, bellen vanuit België naar Nederland is GEEN roaming en telt als bellen naar het buitenland.
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Roaming = het 'mogen' gebruiken van een mobiel netwerk van een provider in het buitenland waar uw provider van thuis een overeenkomst mee heeft.
Dus gewoon in België op het netwerk van Hey (Orange) zitten is geen roaming natuurlijk.
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Roaming = het 'mogen' gebruiken van een mobiel netwerk van een provider in het buitenland waar uw provider van thuis een overeenkomst mee heeft.
Dus gewoon in België op het netwerk van Hey (Orange) zitten is geen roaming natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 38 keer
Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Toegevoegd na 2 minuten 48 seconden:
Niet correct, bellen vanuit een EU-land naar België is gewoon inbegrepen in uw bundel.karine schreef: 1 dag geleden Ok, dan zit daar het extra bedrag.
Dus bellen naar buitenland of van buitenland naar Belgie bellen geldt gewoon het standaard tarief en zit niet in het inbegrepen beltarief in?
Tevens is bellen naar een EU-land vanuit eender ander welk ander EU-land (niet-België) ook inbegrepen in uw bundel. Dat zijn 2x voorbeelden van EU-roaming.
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat is nu net de kafka van EU-roaming.
Het geraakt er daarom bij mijn ouders van leeftijd maar niet in. Mijn moeder had net hetzelfde voor als u laatst en begreep niet waarom ze moest betalen voor het bellen naar een restaurant in Nederland van bij haar thuis met haar Hey S abo. Ik heb het dan nog maar eens volledig uitgelegd....
Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Het bellen naar een Belgisch nummer is trouwens al altijd inbegrepen geweest in alle minuten van mobiele abo's. Het is voor het stuk bellen tijdens het roamen dat je zogezegd 'huur' betaalt aan de buitenlandse telco voor het gebruik van hun netwerk. Dat stuk is nu ook inbegrepen in je bundel binnen Europa. Ga je straks vanuit Australië bellen naar België ga je je blauw betalen natuurlijk.
Het geraakt er daarom bij mijn ouders van leeftijd maar niet in. Mijn moeder had net hetzelfde voor als u laatst en begreep niet waarom ze moest betalen voor het bellen naar een restaurant in Nederland van bij haar thuis met haar Hey S abo. Ik heb het dan nog maar eens volledig uitgelegd....
Toegevoegd na 3 minuten 56 seconden:
Het bellen naar een Belgisch nummer is trouwens al altijd inbegrepen geweest in alle minuten van mobiele abo's. Het is voor het stuk bellen tijdens het roamen dat je zogezegd 'huur' betaalt aan de buitenlandse telco voor het gebruik van hun netwerk. Dat stuk is nu ook inbegrepen in je bundel binnen Europa. Ga je straks vanuit Australië bellen naar België ga je je blauw betalen natuurlijk.
- VossyGamer
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 66 keer
- Recent bedankt: 7 keer
@Ratface Bedankt voor je expertise. Een vraagje. Ik vertrek morgen naar de Filipijnen. Ik weet dat als ik vanuit de Filipijnen bel naar een +32 nummer dat ik zal moeten betalen, maar wat als ik iemand mij laat bellen, naar mijn +32 nummer? Technisch gezien kunnen zij toch niet weten dat ik buiten BE ben? Ik vind hier nergens een duidelijk antwoord voor, en zou het graag eens bevestigd horen of het klopt dat in de meeste omstandigheden +32 nummers elkaar gewoon zonder extra kosten kunnen bellen. Merci!
Internet: Telenet All-Internet – € 29/maand (studentenkorting)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6937
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 727 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Verbeter me als ik fout ben, maar volgens mij ga jij dan betalen voor inkomende gesprekken (BE naar Filipijnen) en gaat je correspondent betalen van de Filipijnen naar BE.
Tarieven van Hey:
https://www.heytelecom.be/sites/default ... 002.09.pdf
Hoe dan ook, kostelijk grapke:

Tarieven van Hey:
https://www.heytelecom.be/sites/default ... 002.09.pdf
Hoe dan ook, kostelijk grapke:

Laatst gewijzigd door cadsite 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
- VossyGamer
- Pro Member
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 66 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Bedankt. Gelukkig heb ik ook een sim bij DIGI.
DIGI: € 0,20 /min
Hey: € 1,75 /min
Toegevoegd na 57 seconden:
DIGI: € 0,20 /min
Hey: € 1,75 /min
Toegevoegd na 57 seconden:
Zeg wel. Het wordt tijd dat die graaiers van providers (de big 3) die tarieven eens verlagen. Als DIGI het kan, moeten zij dat ook kunnen. Het is alleen van niet willen.
Internet: Telenet All-Internet – € 29/maand (studentenkorting)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
300/20 Mbps | Via coax (zonder DVB-C filter) | 3 TB FUP
Mobiel: DIGI Mobile – € 5/maand
15 GB | Onbeperkt bellen & SMS'en
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@VossyGamer De persoon die u zal bellen vanuit België naar uw Belgisch nummer in de Filipijnen zal dit inderdaad doen aan zijn 'tarief' volgens zijn abo. Die persoon kan inderdaad niet weten dat u in het buitenland zit. U zal echter wel moeten betalen teneinde deze oproep te ontvangen al roamend op een Filipijns netwerk met uw Belgisch nummer. Bij Hey is dat voor €1,75 p/min.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik neem nooit op als ik in de Filipijnen ben voor dezelfde reden. Daarna bel ik terug via VoipTiger voor €0,02/min naar een Belgisch nr. Ik zit nog bezig aan mijn €10 krediet herlading van 2021. Voor 1 reis zou ik nu niet speciaal met VoIP beginnen.

TV:

ISP:

Tel.:

- Matt555
- Elite Poster
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: 01 aug 2019, 09:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
- Bedankt: 49 keer
En daarom staat zelfs mijn goedkope Hey potdicht toe tijdens mijn heel verblijf in Thailand . Mijn Thaise sim nummer staat ter beschikking van hen die het eventueel zouden nodig hebben
Thais internet is ook beschikbaar

Thais internet is ook beschikbaar
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Dat is mogelijk helemaal een dure.JoskeVermeulen schreef: 20 uren geleden Ik neem nooit op als ik in de Filipijnen ben voor dezelfde reden. Daarna bel ik terug via VoipTiger voor €0,02/min naar een Belgisch nr. Ik zit nog bezig aan mijn €10 krediet herlading van 2021. Voor 1 reis zou ik nu niet speciaal met VoIP beginnen.
In principe wordt er dan aan jou aangerekend:
- Ontvangen van een Belgisch telefoontje naar de Filipijnen.
- PLUS zenden van een voicemail van de Filipijnen naar een (jouw eigen) Belgisch nummer.
Wellicht wist je dit al en heb je je voicemail uitgeschakeld. Maar als anderen die nuance niet hadden begrepen, dan kan dat voor hen een dure verrassing worden.
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@Dixit Volledig onjuist wat je daar verkondigt! Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul. Hetzelfde met het ontvangen van een voicemail in dat geval. Als je beslist van de voicemail niet te beluisteren (in se bellen naar je Belgische voicemailbox), en wacht tot je terug in België bent, dan kost dat ook nul komma nul.
-
- Elite Poster
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 53 keer
Of je belt via VOIP naar je inbox, dan kost het ook veel minder.Ratface schreef:[mention]Dixit[/mention] Volledig onjuist wat je daar verkondigt! Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul. Hetzelfde met het ontvangen van een voicemail in dat geval. Als je beslist van de voicemail niet te beluisteren (in se bellen naar je Belgische voicemailbox), en wacht tot je terug in België bent, dan kost dat ook nul komma nul.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Plus Member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik vrees dat dit toch niet klopt, hoor. Voicemail is je eigen nummer dat doorgeschakeld wordt, operatoren beschouwen dat als een oproep van jouw eigen nummer naar hun voicemail. Als je buiten de EU aan het roamen bent, kost dit dus evenveel als zelf bellen vanuit het land waar je bent, naar België. Alle operatoren hebben deze uitleg min of meer wel op hun website staan, bvb.bij Mobile Vikings:https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... st-me-dat , waar ook het volgende staat:Ratface schreef: 4 uren geleden Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul. Hetzelfde met het ontvangen van een voicemail in dat geval. Als je beslist van de voicemail niet te beluisteren (in se bellen naar je Belgische voicemailbox), en wacht tot je terug in België bent, dan kost dat ook nul komma nul.
Wordt een oproep naar jouw voicemail doorgeschakeld als je je buiten de EU bevindt? Let op, deze belminuten worden aangerekend, ook als je gsm op vliegtuigmodus staat. Daarom raden we je aan om je voicemail volledig uit te schakelen.
Je gaat er wel met gestrekt been in. Had je daar ook een bewijs voor ?Ratface schreef: 4 uren geleden @Dixit Volledig onjuist wat je daar verkondigt! Indien je roamt in een een niet-EU land en je wordt opgebeld en je neemt niet op dan kost dat nul komma nul.
Hieralvast het antwoord van Orange (moedermaatschappij van Hey):
En inmiddels heeft Steven_09 ook een voorbeeldje gevonden. Dank.Bonjour @Willaume,
Lors de vos déplacements à l'étranger (hors Europe) la réception des appels est payante. Même si vous raccrochez ( la personne tombe sur votre répondeur tout de même, donc sur votre ligne).
Pour ne pas être facturé hors forfait vous avez 2 possibilités. Ne pas allumer votre mobile ou acheter un pass qui vous couvrira vos communications nécessaires pendant votre séjour.
Je reste disponible si vous souhaitez en savoir plus. En attendant je vous souhaite une agréable journée.
Linda
Conseillère Spécialiste Commercial
- Ratface
- Premium Member
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik ga er met gestrekt been in omdat ik bewijs had inderdaad. Bij BASE is dit alvast gratis.
edit: Ahja ik zie het al, Orange FRANKRIJK. Dat is niet de moedermaatschappij van Hey, dat is Orange België. We gaan toch geen appels met peren gaan vergelijken om ons gelijk te halen?
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Tevens belangrijk dat we uw claim moeten opbreken in 2 deelclaims: gebeld worden en niet opnemen OF gebeld worden, niet opnemen en vervolgens een voicemail ontvangen. Uw eerste claim is alvast volledig onjuist. Voor de tweede claim staat er info in uw voordel op de MV website, echter geen uitsluitsel.
Toegevoegd na 6 minuten 22 seconden:
Bij Telenet alvast ook gratis:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... td-p/71723
En ik weet niet waar jij die info van Orange vandaan haalt maar ik belde daarnet met de orange klantendienst en heb zelfs specifiek de situatie Filipijnen gebruikt en deze bevestigden ook dat een voicemail ontvangen volledig gratis is zolang je deze niet beluistert.edit: Ahja ik zie het al, Orange FRANKRIJK. Dat is niet de moedermaatschappij van Hey, dat is Orange België. We gaan toch geen appels met peren gaan vergelijken om ons gelijk te halen?
Toegevoegd na 2 minuten 27 seconden:
Tevens belangrijk dat we uw claim moeten opbreken in 2 deelclaims: gebeld worden en niet opnemen OF gebeld worden, niet opnemen en vervolgens een voicemail ontvangen. Uw eerste claim is alvast volledig onjuist. Voor de tweede claim staat er info in uw voordel op de MV website, echter geen uitsluitsel.
Toegevoegd na 6 minuten 22 seconden:
Bij Telenet alvast ook gratis:
https://www.netweters.be/t5/Surfen-bell ... td-p/71723
We hebben hier dus een aantal voorbeelden van 2 gevallen:
- Ofwel er worden kosten aangerekend en dan vindt de mobiele maatschappij dan ook nog eens, dat dat terecht is.
- Ofwel - in het geval van Telenet -worden er kosten aangerekend, maar als je dan even doordramt, dan is het toch 'Vautje, bedank !'
Ik heb dat ook met Telenet gehad. Paar dagen in Madagascar geweest. Uitgezonderd een paar minuten nog voor de grenscontrole had ik de telefoon al die tijd uit gehad (maar hij heeft wel degelijk wel even op een Malchais net 'ingelogd').
Ik kom aan op Orly (in de EU dus!), de telefoon logt in op Bouygues en ik krijg een oproep uit Madagascar. Die zich bedenkt... hij heeft de voicemail zelfs niet gehaald.
Desondanks rekende Telenet daar efkes 1 euro 50 voor aan. Vautje, bedank !
Na ietsje te veel van die ongein zit ik nu dus bij Hey.
Wat hun specifieke beleid hier in is weet ik niet. Van Orange (de moedermaatschappij - in Frankrijk dus) heb ik het geciteerd.
- Ofwel er worden kosten aangerekend en dan vindt de mobiele maatschappij dan ook nog eens, dat dat terecht is.
- Ofwel - in het geval van Telenet -worden er kosten aangerekend, maar als je dan even doordramt, dan is het toch 'Vautje, bedank !'
Ik heb dat ook met Telenet gehad. Paar dagen in Madagascar geweest. Uitgezonderd een paar minuten nog voor de grenscontrole had ik de telefoon al die tijd uit gehad (maar hij heeft wel degelijk wel even op een Malchais net 'ingelogd').
Ik kom aan op Orly (in de EU dus!), de telefoon logt in op Bouygues en ik krijg een oproep uit Madagascar. Die zich bedenkt... hij heeft de voicemail zelfs niet gehaald.
Desondanks rekende Telenet daar efkes 1 euro 50 voor aan. Vautje, bedank !
Na ietsje te veel van die ongein zit ik nu dus bij Hey.
Wat hun specifieke beleid hier in is weet ik niet. Van Orange (de moedermaatschappij - in Frankrijk dus) heb ik het geciteerd.