ik woon in een kleine centrumstad en het is oftewel VDSL2 (redelijk ok, maar te traag voor 4k streaming) of coaxiaal. Fiber is enkel beschikbaar voor nieuwbouw.
Helaas is mijn installatie nogal speciaal alsin huis staat op de rooilijn, kabel moet via de energiebuis worden verbonden met het distributiekastje
in de straat. Vanaf het einde van de energiebocht ondergronds is het dus openbaar domein. Unit-T zou deze week langskomen, maar geen Unit-T gezien.
Blijkbaar is dat een richtdatum van installatie en geen effectieve datum,
maar wanneer je belt geven ze een exacte datum en installatie interval (tussen 8 en 1).
Omdat de PE6 kabel door de energiebuis moet worden gestoken, moet ik thuis zijn voor de installatie. Zelf die die draad door de energiebuis steken
kom ik toch enkel terecht op de ondergrondse bocht.
Orange is geen alternatief want die plaatsen en sluiten geen kabels op het publieke domein aan.
Behalve de ceo en kaderleden contacteren van Telenet of de ombudsdienst, weet ik niet direct wat ik hier nog kan doen om Telenet tot hier te krijgen om te graven.
Frapant allemaal want Proximus kwam dus op minder dan een week langs en regelde alles op een paar uur.
Vermoeiende installatiepoging Telenet
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 187 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Als 4K streaming een probleem is de VDSL verbinding toch niet redelijk ok ? Want dat zou willen zeggen dat je aan minder dan 25 mbit download synct.
25mbps is namelijk ruim voldoende voor streaming in 4K met moderne codecs zoals H265 of AV1.
25mbps is namelijk ruim voldoende voor streaming in 4K met moderne codecs zoals H265 of AV1.
Greetz cyberbug

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 57 keer
Ik heb hier een VDSL verbinding 50/10 en nog geen issue mee gehad om eerlijk te zijn...
Ik let er niet altijd op en het is niet het meest belangrijke hier maar toch...
Tom
Ik let er niet altijd op en het is niet het meest belangrijke hier maar toch...
Tom
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Snelheid is 80/30 ongeveer dus dat valt wel mee, maar voor grote bestanden boven de 30gb duurt downloaden erg lang.
Telenet is vandaag langsgeweest en ik vreesde er al voor: geen ploeg die kwam graven, maar een installateur. Wat bleek, de graafploeg van een onderaannemer van unit-t had afgevinkt dat ze al het nodige hebben gedaan, maar die zijn gewoon nooit geweest.
Telenet is vandaag langsgeweest en ik vreesde er al voor: geen ploeg die kwam graven, maar een installateur. Wat bleek, de graafploeg van een onderaannemer van unit-t had afgevinkt dat ze al het nodige hebben gedaan, maar die zijn gewoon nooit geweest.
- jutuiz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 65 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik kan de referentie niet meer vinden, maar las ergens dat de CEO van Telenet ooit 6.000.000 per jaar op zak steekt. De jaaromzet van de eerste 60.000 klanten ongeveer, dat lijkt me de juiste persoon om aan te spreken. /s
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
Waarschijnlijk MAG het niet omdat het openbaar domein is, maar graaf evt zelf een put aan de uitgang van die bocht, en steek de kabel er alvast door zodat ze verder kunnen als ze zich geroepen voelen wanneer jij niet thuis bent?
De kans dat een overijverige gemeenteambtenaar je daarop gaat aanspreken lijkt me heel klein.
De kans dat een overijverige gemeenteambtenaar je daarop gaat aanspreken lijkt me heel klein.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
De vorige ceo die kon je effectief mailen, en die antwoorde persoonlijk! en er werd voor een oplossing gezorgd en structureel aangepakt waar mogelijk. Diezelfde is ook vertrokken bij Telenet omdat die niet de koers wenste te varen van de Amerikanen.jutuiz schreef: 1 dag geleden Ik kan de referentie niet meer vinden, maar las ergens dat de CEO van Telenet ooit 6.000.000 per jaar op zak steekt. De jaaromzet van de eerste 60.000 klanten ongeveer, dat lijkt me de juiste persoon om aan te spreken. /s
In ieder geval jammer van een innovatief bedrijf, waar innovatie, kwaliteit en proactieve monitoring en onderhoud voorop stonden naar...
Onder de vorige ceo was er zowaar een internetabonnement van €18.