Pc, usb bluetooth doet het plots niet meer ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
karine
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 38 keer

Sinds vorig jaar deed mijn bluetooth van mijn pc het niet meer, steeds problemen met de stuurprogramma's.
Toen heb ik een usb stickje van Realtek BT 5.3 erin gestoken en sindsdien geen problemen meer tot gisteren hetzelfde probleem.
Weet iemand hoe ik dit oplos of weer een nieuwe stick moet aankopen?
Bijlagen
2.png
1.jpg
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Powersaving afzetting is misschien een mogelijkheid. (Je bios is ook niet het laatste maar wacht tot de nieuwere uit beta zijn.)

Op reddit vond ik ook deze mogelijkheid: de computer volledig zonder stroom zetten door stroomkabel uit stopcontact te trekken, en dan de powerbutton enkele seconden ingedrukt houden. Dat reset een microcontroller op het moederbord die anders onder stroom blijft.

Er is ook een nieuwere Intel BlueTooth driver dan degene op de Asrock site. Maar daar staat ook een waarschuwing dat sommige chips niet meer ondersteund worden vanaf versie .50 en op de Asrock site staat een .40 versie. Ik vind niet direct info over welke chip op jouw mobo zit maar als Windows de driver updatete, kan je misschien eens de huidige driver uninstallen en die .40 van de Asrock site proberen.
karine
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt, ik ga die opties eens uitproberen.
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Gaat niet helpen. Het is een bekend probleem met Intel dat ze slecht of niet werken met AMD CPU's.
Vanaf een bepaalde revisie zou het probleem van de baan moeten zijn, helaas weet ik niet welke.
Er is iets met de AMD wat dit veroorzaakt. Probeer een ander merk. Het staat ook beschreven op bv Amazon dat bepaalde combo-kaartjes problemen geven met AMD.
Hoe en wat weet ik ook niet precies. Maar doe wat onderzoek en koop er een die bewezen geen problemen geeft.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
karine
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb de drivers nog eens verwijderd en de bluetooth dongle opnieuw geinstalleerd(met de standaard Windows drivers) en nu doet hij het weer perfect.
Indien er terug problemen opduiken zal ik de drivers eens proberen van de Intel site voor de bleutoothmodule op het moederbord of voor de usb bleutoothmodule.
Indien het dan nog fout gaat zal ik op zoek gaan naar een betere compatibele bleutooth dongle.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”