Eén miljoen laadpunten in Europa
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
- Recent bedankt: 1 keer
We plannen momenteel een roadtrip naar Kroatie en dan geloof ik de kaart best... snelladers lijken daar op één hand te tellen (tenzij je 50kW laders wil meetellen).
Ik vrees dat het een uitdaging gaat worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 776 keer
- Bedankt: 331 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Een tip voor wie regelmatig door Frankrijk rijdt (of via West-Frankrijk richting Frans en Spaans baskenland: IE Charge =>
https://iecharge.io/
Lossen zowat alle problemen op waar (niet EV rijders) over klagen:
- Snellaadpalen tot 320 kW (je moet dan wel een EV hebben die kan snelladen).
- Overal goedkoper laden dan de meeste nu in Vlaanderen thuisladen via het net (25 cent/kWh incl. BTW voor HPC!)
- Geen laadpas noch abo nodig en uitgebreide betaalmogelijkheden: de eigen IE Chargeapp eventueel gekoppeld aan Apple of Google Pay, contactloos betalen met Visa, Mastercard, Maestro, V-Pay, RFID laadkaart van werkgever of anderen,...
- Indien geregistreerd op app met e-mailadres na laden een overzichtfactuur in je e-mailbox.
- "One click charging" indien gebruik van de (gratis) IECharge app (in de buurt van het laadstation detecteert - indien geolocatie op je smartphone is toegestaan - de app je voertuig, wijst een vrij laadstation aan en je moet alleen nog het voorgestelde laadpunt aanklikken, inpluggen en laden start).
Doorgaans niet op de toeristen assen.
FastNed maakt nu deel uit van het Spark Alliance netwerk.
In één app zie je nu de laadstations van Fastned, Atlante, Electra en IONITY.
https://iecharge.io/
Lossen zowat alle problemen op waar (niet EV rijders) over klagen:
- Snellaadpalen tot 320 kW (je moet dan wel een EV hebben die kan snelladen).
- Overal goedkoper laden dan de meeste nu in Vlaanderen thuisladen via het net (25 cent/kWh incl. BTW voor HPC!)
- Geen laadpas noch abo nodig en uitgebreide betaalmogelijkheden: de eigen IE Chargeapp eventueel gekoppeld aan Apple of Google Pay, contactloos betalen met Visa, Mastercard, Maestro, V-Pay, RFID laadkaart van werkgever of anderen,...
- Indien geregistreerd op app met e-mailadres na laden een overzichtfactuur in je e-mailbox.
- "One click charging" indien gebruik van de (gratis) IECharge app (in de buurt van het laadstation detecteert - indien geolocatie op je smartphone is toegestaan - de app je voertuig, wijst een vrij laadstation aan en je moet alleen nog het voorgestelde laadpunt aanklikken, inpluggen en laden start).
Doorgaans niet op de toeristen assen.
FastNed maakt nu deel uit van het Spark Alliance netwerk.
In één app zie je nu de laadstations van Fastned, Atlante, Electra en IONITY.
Laatst gewijzigd door ivob 1 dag geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 19 keer
Wij zijn dit jaar in mei in Kroatië, Sibenik op vakantie geweest, geen enkel probleem gehad met het vinden van laadpunten. In Sibenik zelf meerdere laadpunten, op de snelwegenen en toeristische attracties snelladers. Tesla zal de komende maanden ook extra laders bijplaatsen en bestaande laadplekken uitbreiden(eerder dit jaar bekend gemaakt op X).DarkV schreef: 1 dag geleden We plannen momenteel een roadtrip naar Kroatie en dan geloof ik de kaart best... snelladers lijken daar op één hand te tellen (tenzij je 50kW laders wil meetellen).
Ik weet niet naar waar je in Kroatië juist gaat maar aan de kustlijn zou ik mij geen zorgen maken.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
In de verstedelijkte gebieden is er vaak geen probleem, daar heb je ook de infrastructuur voor zulke vermogens.
ABRP routeplanner helpt je ook goed met plannen van je trip.
ABRP routeplanner helpt je ook goed met plannen van je trip.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als ik de voorlopige planning hier naast me zie liggen dan staat daar reeds Trieste (IT), Porec, Rovinj, Pula, Opatija, Rijeka, Krk, Cres, NP Sjeveni, Velebit, Zadar, NP-Paklenica, Sibenik, Trogir, Split, Dubrovnik, ... op. In grote lijnen dus langs de kust/eilenanden van het noorden tot aan Dubrovnik in het zuiden en dan terug via enkele NP's (binnenland/autostrade) naar het noorden.Matomatisch schreef: 1 dag geleden Ik weet niet naar waar je in Kroatië juist gaat maar aan de kustlijn zou ik mij geen zorgen maken.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 595 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Kroatië heeft grotendeels het voordeel dat je steeds relatief dichtbij de kust bent waar er wel laadpunten zijn. Ik zou me dus niet overdreven zorgen maken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.