Laptop of vaste computer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
telemans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

ik heb een laptop en een computer
ze zijn beiden te oud op win 11 te draaien

ze zou moeten vervangen worden maar ik twijfel
koop ik een krachtige laptop of eee, pc
ik stel hoge eisen van snelheid waar de data kan draaien
zie ik verkeerd dat een laptop niet krachtig genoeg kan zijn ?

of koop ik allen nog laptop.
Laatst gewijzigd door telemans 14 uren geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Op basis van die te beperkte info kunnen wij je geen raad geven.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer

Mijne laptop niet geschikt voor, win 11 draait heel vlotjes dankzij tool rufus.
Is een Dell van 2 handslaptop.be
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

mijn imac en macbook air zijn beiden end of life. mid 2012. Geen updates meer voor vele programmas. Klinkt misschien onnozel maar bvb whatsapp werkt totaal nie meer en ik mis dat. Ik ga terug beiden kopen want heb graag heel groot scherm.Wat ik het grootste voordeel vind ten opzichte van een laptop is dat je bij een gewone pc dingen kunt bijsteken, vervangen upgraden wat dikwijls bij laptop stuk moeilijker is tot geen mogelijkheid is.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 4 keer

telemans schreef: 14 uren geleden ik stel hoge eisen van snelheid waar de data kan draaien
zie ik verkeerd dat een laptop niet krachtig genoeg kan zijn ?
Als de huidige pc “waar de data kan draaien” snel genoeg is dan kom je met enkel een nieuwe krachtige laptop ruimschoots toe.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Heb zelf al 2 jaren volgende laptop: HP Spectre x360 13,5 inch 2-in-1 laptop-pc 14-ef2000 met OLED screen en als belangrijkste specs:
- Processor = Intel® Core™ i7-1355U (tot 5,0 GHz met Intel® Turbo Boost-technologie, 12 MB L3-cache, 10 cores, 12 threads)
- Geheugen = 16 GB LPDDR4x-4266 MHz RAM (ingebouwd) Overdrachtssnelheden tot 4266 MT/s. ingebouwd
- HDD = 1 TB PCIe® Gen4 NVMe™ TLC M.2-SSD
- Scherm = 34,3 cm (13,5 inch) 3K2K (3000 x 2000), OLED, multitouch-ondersteuning, UWVA, glas van rand tot rand, microrand, anti-reflecterend Corning® Gorilla® Glass NBT™, Low Blue Light, SDR 400 nits, HDR 500 nits, 100% DCI-P3
- WIFI = 6E

Er zijn nu ongetwijfeld al recentere varianten van dit toestel en ook varianten met nog betere specs, bv. 32 GB intern geheugen.

Ik bewerk hiermee foto's, maak diavoorstellingen met Cyberlink apps en dat gaat heel vlot.

Natuurlijk, qua performantie heeft iedereen zijn eigen verwachtingen en noden en met een goede laptop ben je ook niet afhankelijk van een locatie alhoewel er mogelijkheden legio zijn om een vaste pc van op afstand te benaderen.

Voordeel van een vaste pc is dat deze natuurlijk veel flexibeler is qua verandering van onderdelen of herstelling. Een defecte geluidskaart is natuurlijk in een vaste pc vlug te vervangen. Idem bv. voor uitbreiding van intern geheugen; in mijn laptop is het intern geheugen gesoldeerd op het moederbord en dat zie steeds meer en meer, vb. ook bij Lenovo.

Zoals bij alles zeker, ook hier voor- en nadelen van beiden. Hangt af van wat je zelf verwacht maar qua performantie denk ik niet dat een laptop met dito specs hoeft onder te doen voor een desktop. De laptop zal natuurlijk wel iets meer kosten, vermoed ik dan een desktop met analoge specs.

Succes met de keuze !
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”