Digitale meter communiceert niet met Fluvius

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
u972521
Starter
Starter

Beste,

Ik heb 2 weken geleden een DM laten installeren vanwege de retroactieve investeringspremie zonnepanelen.
Vandaag zie ik nog steeds geen waardes in de Mijn Fluvius portaal. Ik vind dit wel goed zo.
De meterstanden moeten manueel doorgegeven worden ieder jaar lees ik op de site.
Is dit normaal dat ik na 2 weken nog steeds geen data zie in Mijn Fluvius of komt dit alsnog in orde. Wat zijn jullie ervaringen?
De DM zelf heeft gewoon bereik.
Laatst gewijzigd door u972521 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

waar ik nu woon werkte het de 1e 2J probleemloos, sindsdien ook geen verbinding
ik geef het netjes door en geen idee wat ze uitspoken, het komt niet inorde. vooral bellen en mailtjes sturen doen ze :)

soms vragen ze me mijn meterstanden door te geven maar met mijn rolstoeltje raak ik niet in de kelder. Ik heb geen idee op basis waarvan ik betaal, maar de bedragen zijn nog steeds zoals toen de meter nog werkte
Laatst gewijzigd door sukkelaar 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer

u972521 schreef: 2 dagen geleden Betse,

Ik heb 2 weken geleden een DM laten installeren vanwege de retroactieve investeringspremie zonnepanelen.
Vandaag zie ik nog steeds geen waardes in de Mijn Fluvius portaal. Ik vind dit wel goed zo.
De meterstanden moeten manueel doorgegeven worden ieder jaar lees ik op de site.
Is dit normaal dat ik na 2 weken nog steeds geen data zie in Mijn Fluvius of komt dit alsnog in orde. Wat zijn jullie ervaringen?
De DM zelf heeft gewoon bereik.
Wat zegt Fluvius?

Normaal moet je verbruik zien na een paar dagen.
is wel met 72 uur vertraging.
u972521
Starter
Starter

Ik laat Fluvius met rust, ben geen fan van die "big data" toestanden. Lekker old school manueel ieder jaar de metingen doorgeven is wat ik verkies.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Na max 72 uur zou je waardes moeten zien. Ik ga ervan uit dat je EAN juist is ? Als het energiecontract niet op jouw naam staat (= de netgebruiker) dien je nog toegang te krijgen van die andere.
Elektriciteit werkte de volgende dag. Gas werkt nog altijd niet (meters zijn vorige week dinsdag geplaatst)

Deel je mening over die big data maar jaarlijks meterstanden doorgeven is helaas ook niet meer voldoende, elke maand moet de hoogste kwartierwaarde van de maand (capaciteitstarief) immers ook bepaald worden (1.6.0 in de meter).

Voor zover ik de big data begrijp : kwartierwaarden zijn nodig bij een dynamisch contract om een factuur op te maken en dus optioneel bij een variabel of vast contract. Fluvius laat uitschijnen dat alle kwartierwaarden niet (alleen de hoogste per maand dus) doorgestuurd worden naar fluvius als je daar zelf geen toestemming voor geeft. Als je echter een volledig inzicht wil hebben in je verbuik per kwartier, dan kan je die optie zelf opzetten ... (of een P1 meter kopen en betalen om je big data aan een andere speler toe te vertrouwen )
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
u972521
Starter
Starter

EAN is inderdaad juist, ik merk net op dat mijn maandpiek zichtbaar is. Het verbruik is nog steeds leeg.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Fluppeke schreef: 2 dagen geleden Als je echter een volledig inzicht wil hebben in je verbuik per kwartier, dan kan je die optie zelf opzetten ... (of een P1 meter kopen en betalen om je big data aan een andere speler toe te vertrouwen )
Dat hoeft geen andere speler te zijn: met een HomeAssistant oid. geraak je ook al ver.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”