Beste,
Ik heb 2 weken geleden een DM laten installeren vanwege de retroactieve investeringspremie zonnepanelen.
Vandaag zie ik nog steeds geen waardes in de Mijn Fluvius portaal. Ik vind dit wel goed zo.
De meterstanden moeten manueel doorgegeven worden ieder jaar lees ik op de site.
Is dit normaal dat ik na 2 weken nog steeds geen data zie in Mijn Fluvius of komt dit alsnog in orde. Wat zijn jullie ervaringen?
De DM zelf heeft gewoon bereik.
Digitale meter communiceert niet met Fluvius
waar ik nu woon werkte het de 1e 2J probleemloos, sindsdien ook geen verbinding
ik geef het netjes door en geen idee wat ze uitspoken, het komt niet inorde. vooral bellen en mailtjes sturen doen ze
soms vragen ze me mijn meterstanden door te geven maar met mijn rolstoeltje raak ik niet in de kelder. Ik heb geen idee op basis waarvan ik betaal, maar de bedragen zijn nog steeds zoals toen de meter nog werkte
ik geef het netjes door en geen idee wat ze uitspoken, het komt niet inorde. vooral bellen en mailtjes sturen doen ze

soms vragen ze me mijn meterstanden door te geven maar met mijn rolstoeltje raak ik niet in de kelder. Ik heb geen idee op basis waarvan ik betaal, maar de bedragen zijn nog steeds zoals toen de meter nog werkte
Laatst gewijzigd door sukkelaar 3 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 16 keer
Wat zegt Fluvius?u972521 schreef: 3 dagen geleden Betse,
Ik heb 2 weken geleden een DM laten installeren vanwege de retroactieve investeringspremie zonnepanelen.
Vandaag zie ik nog steeds geen waardes in de Mijn Fluvius portaal. Ik vind dit wel goed zo.
De meterstanden moeten manueel doorgegeven worden ieder jaar lees ik op de site.
Is dit normaal dat ik na 2 weken nog steeds geen data zie in Mijn Fluvius of komt dit alsnog in orde. Wat zijn jullie ervaringen?
De DM zelf heeft gewoon bereik.
Normaal moet je verbruik zien na een paar dagen.
is wel met 72 uur vertraging.
-
- Elite Poster
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Na max 72 uur zou je waardes moeten zien. Ik ga ervan uit dat je EAN juist is ? Als het energiecontract niet op jouw naam staat (= de netgebruiker) dien je nog toegang te krijgen van die andere.
Elektriciteit werkte de volgende dag. Gas werkt nog altijd niet (meters zijn vorige week dinsdag geplaatst)
Deel je mening over die big data maar jaarlijks meterstanden doorgeven is helaas ook niet meer voldoende, elke maand moet de hoogste kwartierwaarde van de maand (capaciteitstarief) immers ook bepaald worden (1.6.0 in de meter).
Voor zover ik de big data begrijp : kwartierwaarden zijn nodig bij een dynamisch contract om een factuur op te maken en dus optioneel bij een variabel of vast contract. Fluvius laat uitschijnen dat alle kwartierwaarden niet (alleen de hoogste per maand dus) doorgestuurd worden naar fluvius als je daar zelf geen toestemming voor geeft. Als je echter een volledig inzicht wil hebben in je verbuik per kwartier, dan kan je die optie zelf opzetten ... (of een P1 meter kopen en betalen om je big data aan een andere speler toe te vertrouwen )
Elektriciteit werkte de volgende dag. Gas werkt nog altijd niet (meters zijn vorige week dinsdag geplaatst)
Deel je mening over die big data maar jaarlijks meterstanden doorgeven is helaas ook niet meer voldoende, elke maand moet de hoogste kwartierwaarde van de maand (capaciteitstarief) immers ook bepaald worden (1.6.0 in de meter).
Voor zover ik de big data begrijp : kwartierwaarden zijn nodig bij een dynamisch contract om een factuur op te maken en dus optioneel bij een variabel of vast contract. Fluvius laat uitschijnen dat alle kwartierwaarden niet (alleen de hoogste per maand dus) doorgestuurd worden naar fluvius als je daar zelf geen toestemming voor geeft. Als je echter een volledig inzicht wil hebben in je verbuik per kwartier, dan kan je die optie zelf opzetten ... (of een P1 meter kopen en betalen om je big data aan een andere speler toe te vertrouwen )
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Sinna
- Elite Poster
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 230 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dat hoeft geen andere speler te zijn: met een HomeAssistant oid. geraak je ook al ver.Fluppeke schreef: 2 dagen geleden Als je echter een volledig inzicht wil hebben in je verbuik per kwartier, dan kan je die optie zelf opzetten ... (of een P1 meter kopen en betalen om je big data aan een andere speler toe te vertrouwen )
Computer(k)nul