Fritbox 7590 v8.03 dsl met tv mogelijk ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ik zie door de bomen het bos niet meer maar is het eigenlijk mogelijk met een fritzbox 7590 ios versie 8.02(momenteel)/8.03(laatste beschikbare) om de bbox er vantussen te laten ?

Ik heb scarlet internet en TV, er staat nu een bbox, met daarop een fritz voor de telefonie (OVH) en een UDMPro voor de rest van het netwerk.

Het heeft een tijd gewerkt zonder bbox, tot de tv decoder werd 'geupgrade' naar een nieuw model, dat moest toen met bbox of het werkte niet.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Ik durf dat niet met zekerheid garanderen, maar een Fritz!Box met OS 8.0 of hoger ondersteunt in principe de specificaties voor "eigen hardware" die door Proximus/Scarlet werden gepubliceerd, dus inclusief de vereisten voor IPTV (VLAN, routing tables, etc).
Voorwaarden zijn dus:
  • jouw lijn staat op "Single VLAN"
  • je gebruikt een Fritz!Box met recente Firmware (8.03 of hoger)
  • Fritz!Box staat ingesteld op "België" (taal maakt niets uit)
  • Je hebt gekozen voor provider "Proximus" of "Scarlet".
Deze provider profielen gaan dus uit van single VLAN (VLAN20) zonder PPPoE (DHCP)

Geen idee hoe je bij Scarlet uw lijn op "single VLAN" krijgt (gezien je nu een Bbox gebruikt staat je lijn op "triple VLAN" met PPPoE)
Eens je lijn op "single VLAN" staat, kan je ook niet meer terug (ke kan dus de Bbox3 niet meer gebruiken) denk ik :-( .

Ik weet ook niet hoe je ervoor kan zorgen dat jouw UDM Pro een extern IP adres krijgt, want eens je de lijn omgezet hebt naar "single VLAN"
- denk ik niet dat je nog een PPPoE sessie kan opzetten.
- heb ik geen idee hoe je in de nieuwe provider profielen nog een "PPPoE passtrough" kan instellen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 103 keer

https://www.scarlet.be/scarlet-support/ ... ellen.html

Let op: de TV Box en VoIP-lijn werken mogelijk niet achter je eigen router als ze niet voldoen aan onze specificaties. Scarlet Wi-Fi Boosters werken niet achter je eigen router.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

De single vlan zou je moeten kunnen activeren op mijn.scarlet of de app, thans heb ik bij m'n ouders niet de mogelijkheid gevonden.
Ook daar een beetje schrik om dit te forceren door een Proximus modem aan te hangen en niet meer terug te kunnen. Ik krijg het niet goed met de decoder.
Ik heb het opgegeven er verder moeite in te steken en gebruik beiden zolang de terugdraaiende teller er nog is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bedankt voor de antwoorden, ze bevestigen mijn vrees en onduidelijkheid zowat.
nog even afwachten precies.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Ik zal het me proberen herinneren als ik verder geprobeerd heb je te informeren.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het probleem is vooral dat je niet meer terug kan...
J.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Correct, en dan sta je daar met een in compatibele box en misschien ook wel decoder.
Heb jij de opties teruggevonden op mijn.scarlet dan?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nu niet meer, maar ik heb ze wel ooit in de app gezien geloof ik.

J.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”