iMessage en Facetime probleem

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

zijn er nog mensen die sinds hun overstap naar Digi geen iMessage en Facetime meer hebben op hun iPhone?
voor de rest werkt alles normaal.
iMessage.jpg
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Toen ik eventjes klant was bij DIGI eind december had ik problemen met het activeren van iMessage/FaceTime, maar naar een dag of 2 is het wel gelukt.

Of het nu aan DIGI lag of aan Apple, weet ik niet. Ik had trouwens terug problemen met activeren toen ik naar een andere provider ging.

Ik zou Apple contacteren, ze hebben een live chat op hun website.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1874
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 365 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

bij mij ook geactiveerd geraakt, na 12 activatie SMSen die ze ook netjes hebben aangerekend :(
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6584
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 768 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Om iMessage of Facetime te activeren op een mobiel nummer op een iOS apparaat, wordt er in de achtergrond een SMS bericht gestuurd. Volgens mij naar Ierland of de UK. Da's dus internationaal en mogelijk loopt daar bij Digi dus wat mis.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
koenie_00
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2016, 21:10

Ik heb hetzelfde voor, krijg de melding 'iMessage-activering Fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw'.
Sinds een paar dagen de eSIM geactiveerd, sinds gisteren is nummer overdracht van Proximus gebeurd en dan is dit begonnen.
Heb al tientallen keren de melding gekregen om iMessage in te schakelen, hoop niet dat ze elke keer een internationale SMS gaan aanrekenen?
Bij de helpdesk wisten ze van niets en na wat aandringen is er toch een case gestart, ik voel een ping-pong spelletje met Apple aankomen.
Gebruikersavatar
nerph
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 aug 2024, 11:18
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

koenie_00 schreef: 1 week geleden hoop niet dat ze elke keer een internationale SMS gaan aanrekenen?
Ik vrees er voor, bij mij was het toch het geval, €0,07 per sms.
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

koenie_00 schreef: 1 week geleden Ik heb hetzelfde voor, krijg de melding 'iMessage-activering Fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw'.
heb je zelf manueel uw telefoonnummer ingebracht bij Mobiel netwerk en mijn nummer?
ik heb ondertussen een tweede iPhone ook voorzien van een Digi-sim en alles werkte direct zoals het hoorde.
iMessage en Facetime waren geactiveerd.
toen zag ik dat mijn nummer niét werd weergegeven bij Mobiel netwerk
ik heb er dat toen zelf in gezet en plots werkte iMessage en Facetime niet meer en kreeg ik ook de foutboodschap.
heb mijn nummer toen opnieuw verwijderd en gewoon gewacht.
een tijd later (ik dacht één dag max 2) werkte iMessage en Facetime opnieuw.

en de sms'sen niet moeten betalen
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”