Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer
Recent bedankt: 1 keer

Fallschirmjaeger schreef: 2 weken geleden Pakket staat gepland voor vandaag volgens medewerker, maar het is niet ingescand door de chauffeur en ligt dus waarschijnlijk niet in de camionet. Nu heeft ze het herpland naar morgen, dus ik ben benieuwd.
Bij UPS is alles altijd sowieso gepland voor levering de volgende dag. Servicedifferentiatie wordt enroute gerealiseerd, niet in het bezorgstation. Als je My Choice levering op een latere dag vraagt dan zal men er een stickertje met de gevraagde dag op plakken wanneer de wijziging verwerkt wordt en is het obv die sticker dat men het vervolgens moet afleiden.

Het enige risico in uw geval, heb ik gisteren ook aan zitten denken maar post was al lang genoeg, is dat ze er in Diegem gisteren een sticker op geplakt hebben met "VRIJDAG" oid zonder meer detail. Kans is klein want ze zouden toch moeten gezien hebben dat het vorige vrijdag was, maar je weet nooit.

Enige nuttige dat de klantendienst kan doen is een tekstbericht sturen naar het UPS station dat ze het de volgende dag moeten bezorgen. Ook dat gebeurt weer met een stickertje, free text van zo'n bericht + trackingnummer wordt automatisch afgeprint in Diegem en iemand ginder moet dan het pakket gaan zoeken en erop gaan kleven (wat wel snel gaat, ze kijken in de tracking en obv daarvan kunnen ze al goed inschatten waar het ongeveer ligt in het gebouw). Voor de rest heeft die klantendienst niets van extra invloed of extra bevoegdheden. Ze zien niet meer info dan jij en ik. Als ze zeggen "levering staat gepland voor vandaag", is dat niet omdat het systeem zo toont, maar omdat er geen andere mogelijke piste is (tenzij met stickertje VRIJDAG), zelfde reden waarom ik dat gisteren ook zei.

Andere mogelijkheid is dat het evenzeer in de backlog van de staking zit waar het pakket van R2D2 wellicht inzat - maw ze krijgen het gewoon niet mee ook al moet het vandaag mee - en dat het ook gewoon kan opdagen zonder Out for Delivery gezien plaatselijke chaos.
R2D2 schreef: 2 weken geleden zonder update op de tracking stond gisteren toch een UPS-man (uniform en bruine van, dus geen onderaannemer) aan de deur.
Ik heb op aanraden van de verkoper de zending geweigerd omdat ik het niet meer nodig had.
Uniform/bruine van is nog geen garantie dat het geen onderaannemer is, kans is wel groter van niet idd. Op de van staat er dikwijls nog een vermelding van de naam van de onderaannemer in het klein. Als het een echte UPS van is, zo'n model dat je anders nergens ziet, waar je vanuit de bestuurderszetel rechtstreeks in het ruim kan stappen, dan geen onderaannemer want die raken daar niet aan. Maar sowieso in uw geval, oosten van Brussel, kans is idd groot dat het UPS zelf is.
FredericV
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Vandaag zat de herinnering van SBAT in m'n brievenbus.

We loggen in, en maakt niet, maar geen enkel keuringsstation kan een afspraak maken in Oost-Vlaanderen.

Dit is nu al jaren een probleem, en ik vind dit pure incompetentie van SBAT:

keuring.png
De keuring lijkt meer en meer op een stoelendans met dus niet genoeg stoelen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 720 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Dan moet je anticiperen hé...
Zet nu in uw agenda op 15 april 2026: afspraak maken keuring.

Kan je voor nu niet naar een ander centrum gaan?
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Met sbat inderdaad grote problemen om afspraak te maken. Je kan in u periode niet lang genoeg op voorhand boeken, systeem laat dat niet toe voor individuele reservering, garagisten kunnen dat wel. Gevolg is dat hele blokken weg zijn en pas als die iets annuleren je soms op het laatste moment een afspraak die vrijgekomen is kan boeken, als je dan zelf al kan op die moment. Wij gaan steeds naar West Vlaanderen, daar is het KM ipv sbat, maar wel mogelijk om te boeken. Ze zijn er wel strenger dan bij sbat.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 637 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Hier hetzelfde (staat veel hoger in deze thread), Lang op voorhand proberen te reserveren (ruimschoots voor het ontvangen van de uitnodiging), geen datum meer vrij om op tijd te gaan. Andere locatie gekozen (St-Niklaas) en nog een redelijk aantal slots vrij.
SBAT weet hoe veel klanten ze kunnen verwachten aan de hand van hun verstuurde uitnodigingen en eerdere ervaring en kunnen dus redelijk voorspellen hoe veel auto's ze moeten keuren maar blijkbaar is dat te veel gevraagd want in sommige keuringscentra is er te weinig capaciteit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ah, ik ben van Kortrijk, dus inderdaad bij KM.
Ik dacht dat het standaard was, dat je zo ver op voorhand kan plannen.

'Strenger' zeg je. Zijn dat geen cowboy-verhalen?
FredericV
Plus Member
Plus Member

cadsite schreef: 2 weken geleden Dan moet je anticiperen hé...
Zet nu in uw agenda op 15 april 2026: afspraak maken keuring.

Kan je voor nu niet naar een ander centrum gaan?
Dat lukt helaas niet. Voor elk station van SBAT, krijg ik voor de komende twee maanden de melding

"Er werden geen beschikbare tijdstippen gevonden, kies een ander centrum of probeer later opnieuw."

Dat wij tijd moeten steken in deze stoelendans ...
bvhaute
Member
Member
Bedankt: 6 keer

Ik maak bij SBAT al jaren de afspraak een dag op voorhand. Dat zijn blijkbaar tijdslotten die last minute vrijkomen en heb daar nog nooit problemen mee gehad (ik heb gelukkig wel de mogelijkheid om last minute verlof aan te vragen ook). Bijkomend woon ik op ongeveer 20min rijden van drie SBAT stations, dus ik heb dan nog extra keuze en kan vaak onder de middag uren naar de keuring.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

De vorige Vlaamse regering had met Open VLD beslist dat de eigen garages ook gewoon de routinekeuring mochten doen. Zoals in veel andere Europese landen doodnormaal is. De concrete uitwerking moest onder de huidige regering gebeuren.

Maar de huidige Vlaamse regering, steeds meer gekenmerkt als een regering zonder moed, is alweer gezwicht voor de lobby van de keuringsbedrijven en zal dit plan niet verder uitwerken.

Het is belangrijk dat je weet en onthoudt wie en welke partij de schuld draagt voor het feit dat er opnieuw geen enkele oplossing komt voor dit al jaren gekende probleem, dat is: Annick De Ridder (N-VA).

Dezelfde minister en partij die niets wil doen aan het fileprobleem (en daarmee gerelateerde uitstoot) omdat ze hun eigen postjes belangrijker vinden dan de tijd die jij met familie en vrienden kan meemaken (of in hobby's, vrijwilligerswerk, sport of gezond eten kan steken). Je verliest letterlijk jaren van je leven met deze partij.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 188 keer
Recent bedankt: 5 keer

NVA is met recht en rede een conservatieve partij. Verkozen met de beloftes van verandering maar in realiteit afremmen, stilstand en regressie. Die De Ridder spant de kroon. Recent nog met de A12 tram. Alle kosten voor studies, plannen, onteigeningen, bemiddelingen,…. gewoon weggegooid.
En dan maar klagen in de file, dat er geen alternatieven zijn.
De roestige vastheid. Met als constante dat er wel miljarden blijven gaan naar de Antwerpse regio. Hoe zou dat nu zo komen?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1193 keer
Recent bedankt: 14 keer

Diezelfde NVA en BDW hebben zich in de kijker gewerkt met vrachtwagens vol nepgeld, wacht tot je ziet hoeveel miljarden de Vlaamse bevolking elk jaar afdraagt aan de gemeente Antwerpen. Door de (nu) ex-gemeente Borsbeek te annexeren kwam daar nog €50mio bij.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 773 keer
Bedankt: 329 keer

CCatalyst schreef: 2 weken geleden Je verliest letterlijk jaren van je leven met deze partij.
Waar de een zijn voordeel mee doet daar ondervindt de ander nadelen van.
Hou je uitspraken dan ook even tegen het licht van de werkelijkheid en nuanceer het tot "Als gevolg van mijn eigen keuzes verkies IK blijkbaar jaren van MIJN leven door de beslissingen van deze of gene partij.

Niet geheel toevallig is dezelfde partij ook voorstander van het behouden van het voordeel van salarisauto's en de federale regering (met dezelfde partij aan het roer) nam recentelijk zelfs de beslissing om de hoge forfaitaire vergoeding voor thuisladen van salarisauto's te bestendigen. :thumbs:
Wie met een salarisauto rijdt - met dank aan de beslissingen van o.a. deze regering - moet dan ook nooit, hoogstens één keer, met de auto naar een keuringsstation. :banana:
Deze partij, net als iedere andere partij, doet me dan ook letterlijk geen enkel jaar van mijn leven verliezen.
Ik neem nl. de loop van mijn leven zoveel mogelijk in eigen hand ipv het te laten afhangen van deze of gene partij en de gevolgen van het gebrek aan eigen initiatief af te wentelen op een ander, tot politieke partijen toe. :nono:

Oh ja, deze regering is NIET verantwoordelijk aan welke werkgever jij de voorkeur geeft noch welke voordelen werkgevers al dan niet toekennen aan hun wwerknemers. Dat is een rechtstreeks gevolg van je eigen beslissingen.

En wie niet graag dagelijks in de file staat ontplooit beter ook daartoe eigenhandig de nodige initiatieven om zijn lot te verbeteren. Het alternatief is uiteraard zelf te volharden in vastgeroeste conservatieve gewoonten en daar rechtstreeks de gevolgen van te dragen. En nadien uiteraard dat weer door te schuiven naar externe partijen om het eigen gemoed te ontlasten.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

OK, maar niet iedereen is zo onfeilbaar als jij hé.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Best oké om je eigen lot zoveel mogelijk in handen te nemen.
Dat is iets totaal anders dan onfeilbaar zijn.
Dat stel ik ook nergens, dat maak jij, om wat voor reden dan ook, er gewoon van. Niet ik.
De werkelijkheid is zelfs dat ik zelf veel fouten maak. Maar daar probeer ik van te leren, ze in de toekomst te voorkomen en me vooral er niet gemakshalve uit te praten door de oorzaak keer op keer in de schoenen van anderen trachten te schuiven en dezelfde fouten, het is toch steeds de schuld van een ander, te blijven herhalen.

Het wordt zelfs helemaal "over the top" wanneer mensen die in het Brussels Gewest wonen/werken problemen zien in geld dat naar de Antwerpse regio stroomt. :roll:
Iets met de spreekwoordelijke splinter en balk?

Zoals eerder gesteld, wat voor de een een voordeel is dat is gelijktijdig voor de ander een nadeel.
Beleid kan nooit voor iedereen altijd en overal goed doen.
Je eigen geluk dat regel je, ondanks of dankzij de externe factoren, beter zoveel mogelijk zelf. En dat doorgaans met vallen en steeds terug opstaan.
Dat vergt allesbehalve onfeilbaarheid. Dat vraagt alleen een beetje eigen initiatief ontplooien, ten gepaste tijde zelf wat risico's durven nemen en vooral de verantwoordelijkheid voor je eigen leven durven dragen, erkennen en je niet telkens verschuilen achter externe daden en gebeurtenissen.
Niet meer, niet minder.
En zelfs dat moet niet. Maar dan zal je evenzeer de gevolgen moeten leren dragen om zowat elke dat met nieuwe frustraties te kunnen omgaan. Je kan de frustraties dan proberen te delen om het eigen gemoed te sussen maar in de praktijk schiet je daar weinig mee op en leidt het alleen tot nog meer eigen frustraties.
Laatst gewijzigd door ivob 2 weken geleden, in totaal 4 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

We gaan gewoon allemaal bij de werkgever van dezelfde onfeilbare werken en het is opgelost.

Dat problemen met keuring nu vooral mensen zonder salariswagen treffen is zijn probleem niet en dus bestaat het probleem niet, meer nog het is enkel een probleem van die mensen die weigeren zo slim als hij te zijn, want enkel domheid kan de reden zijn dat ze al niet allemaal daar werken. Er wordt aan gewerkt naar het schijnt maar er is een vermoedelijke vertraging van... :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
FredericV
Plus Member
Plus Member

één dag later is er plots één gaatje vrijgekomen bij de keuring in Nazareth, en bij nog een aantal stations

nazareus.png

je moet dus regelmatig checken of er geen gaatje vrijkomt
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1067 keer
Bedankt: 675 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Deze temperaturen. Noch mens, noch dier, noch plant is erbij gebaad, maar de mensheid heeft het jammergenoeg omzeep geholpen...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 2 weken geleden Deze temperaturen. Noch mens, noch dier, noch plant is erbij gebaad, maar de mensheid heeft het jammergenoeg omzeep geholpen...
Toch relativeren:
- De natuur overleeft dit perfect, het past zich aan. Het is al veel warmer geweest. We spreken ook niet over extreme temperaturen, wat de media ook moge beweren.
- De mens overleeft ook als ze zich aanpast. Dat is niet even makkelijk voor sommigen, sommigen willen zich ook niet aanpassen, maar dat ligt niet aan de warmte.
- De schade en impact van dit is peanuts vergeleken met de regen en overstromingen van de laatste 2 jaar. Dat was pure destructie. Het is nooit natter geweest, records werden volop verbroken. We mogen best blij zijn en genieten/vieren dat die periode achter ons ligt.
- Exact een jaar geleden moest de verwarming nog aan wegens onnatuurlijke kou. Als we dan toch moeten kiezen, denk dat we meer "gebaat" zijn met het huidige weerbeeld.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 197 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Totaal mee eens
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Let's agree to disagree. Mijn frustratie gaat over meer dan enkel "nu deze temperatuur", maar eerder over hoe we goed opweg zijn om het gewoon voor onszelf zeer lastig te maken.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 2 weken geleden Als we dan toch moeten kiezen, denk dat we meer "gebaat" zijn met het huidige weerbeeld.
Mooi staaltje kortetermijndenken en struisvogelpolitiek.
Je begrijpt er blijkbaar ook helemaal niets van. Je hebt in een uit de hand lopende klimaatchaos niets meer te kiezen. Je ondergaat telkens de extremen. Afhankelijk van de regio waar je woont al meer of minder en met meer of minder uitstel voor de gevolgen.
Sol Invictus!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
Bedankt: 336 keer

In mijnen tijd was er een term voor 30 graden in de zomermaanden.
Ik geloof dat men toen de uitdrukking gebruikte “t is goe weer vandaag” :angel:
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 637 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Modbreak:
politieke off-topic verplaatst, hou het hier bij de frustraties zonder te vervallen in off-topic politiek gezwets, daar zijn andere topics voor
Bye, Maurice
https://on4bam.com
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Oracle, hoe debiel en achterlijk kan dat bedrijf zijn.

Ik poog een account die ik beheer voor een ander op te zeggen (op vraag van de ander).
Je zou denken... afsluiten via de manier zoals in de documentatie staat. Maar...

* Ik kan de account niet opzeggen want ze is niet actief (volgens de portal), er draaien echter wel resources in en er hangt een betaalkaart aan
* Ik kan geen support case openen, want ik kan geen support account registreren (wegens.. niet actief)

De support-chat is nutteloos, enige optie is bellen... wat een gat-achterlijk bedrijf. Alle resources zijn al weg, dus kosten komen er niet meer, maar de account moet nu ook gewoon weg.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1193 keer

Regenput (20m³) is toch leeggeraakt
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 51 keer
Provider
Te Koop forum

Iemand met een kleine bestelwagen (Mercedes Vito) mét grote remorque die een fietser in een smalle fietsstraat voorbijsteekt net wanneer ik (ook als fietser) in de tegengestelde richting nader. Nipt ons allebei gemist. Sommige mensen hebben echt geen fatsoen (of IQ).
Laatst gewijzigd door dean3009 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 765 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 2 keer

Soms durven mensen vergeten dat ze onderweg zijn met een aanhangwagen en schatten dan het verkeer fout in.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

en ook vergeten te kijken naar het verkeer en ook vergeten dat het een fietsstraat is?
hm...
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Waarschijnlijk te druk bezig met andere dingen...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 684 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

of al de rest van de weg fietsers moeten ontwijken die ofwel stoplichten negeren, geen fietspad gebruiken, denken dat de hele straat van hen is, enz...
het praat het voorval niet goed, maar ik kan wel enig begrip opbrengen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

nope, dat telt niet.
Dat zijn andere mensen die je in gevaar brengt. Je speelt met levens hé, 100% met echte mensenlevens.

Oh, en vergeten dat je met iets achter uw gat rijdt? Nee, dat geloof ik niet. Ik rij met veel types voertuigen, soms met een aanhangwagen, soms met een caravan. Je voelt dat. Hoe klein ook, dat maakt de dynamiek van je voertuig totaal anders.
Je hoort dat ook, en (afhankelijk van de grootte) zie je dat in je spiegels. Maar dan moet je er natuurlijk wel af en toe in kijken.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Geslijm bij onze Noorderburen
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

you don't laik the slaim?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

of al de rest van de weg fietsers moeten ontwijken die ofwel stoplichten negeren, geen fietspad gebruiken, denken dat de hele straat van hen is, enz...
het praat het voorval niet goed, maar ik kan wel enig begrip opbrengen.
Neen, het is niet omdat iemand anders iets deed dat niet OK is dat jij dan een credit verdiend hebt om een ander iets gelijkaardigs aan te doen. :nono:

In een fietsstraat inhalen (in fout) en daarbij 2 mensen in gevaar brengen (opnieuw in fout) is niet iets om begrip voor op te brengen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 228 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik ben net een uur aan het troubleshooten geweest om te achterhalen waarom veel van mijn toestellen (maar vreemd genoeg niet allemaal) geen internettoegang meer hadden.

Ik had snel door dat het een routeringsprobleem was wat resulteerde in een DNS-probleem.
Mijn Adguard Home kon opeens niets meer van (mij bekende, publieke) DNS-servers bereiken, behalve deze van Proximus zelf: 195.238.2.21 en 195.238.2.22. Ook 195.238.2.22 ging in time-out.
Een traceroute vanaf 87.66.227.190 liep ergens binnen het Proximus-netwerk vast (weet niet meer exact waar).

Door de PPPoE-sessie op de Fritz!Box even te onderbreken heb ik een IP-adres in de 109.138.0.0/16-range gekregen en loopt alles weer vlot.
Geluk bij een ongeluk dat een PPPoE-sessie onderbreken nog kan en (bijna altijd) resulteert in een ander publiek IP-adres.
Computer(k)nul
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Dus ik bestel normaal nooit met levering op zondag bij coolblue.Nu eens gedaan maar doordat mijn standaard aflevering bij bpost staat op aflevering bij afhaalpunt kan dit dus niet...

Ik vraag me echt af wat het nut is dan van een standaard methode als je dan expliciet vraagt om op zondag te leveren.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Het retourproces van Fairphone irriteert me. Ik wil mijn product terugsturen, via mail krijg ik antwoord dat ze 'advies' moeten vragen. Nu even de livechat proberen...

Kan, je gewoon geen retourformulier maken fairphone?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dinsdag krijg ik een opdracht van verkoopsafdeling.
"Moet zeker deze week buiten".

Ik kijk in het mailverkeer omdat de instructie veel te vaag was en zie dat de opdracht al sinds begin april onaangeroerd op zijn bureau lag. :evil:
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 4 keer

Hier is verleden week een eneco slimme laadpaal geïnstalleerd, netjes geconnecteerd met de p1 meter.
Blijkbaar is het dus niet mogelijk om tegen dat ding te zeggen dat het max vermogen via de p1 bv 3kw is (voor cap tarief), dat hij maximaal zonnestroom moet gebruiken en als die er is dat hij vlot 5-10kw mag laden..
Maw ik moet die laten instellen op ergens 5kw, gaat de zon weg dan heb ik een capa tarief aan mijn broek van minstens 5kw die maand terwijl het id zomer rond de 2kw zit dus min tarief van 2.5kwp
Dat noemt men dan slim laden..
Zowel eneco als BT solutions die al is terug geweest zijn na installatie krijgen het niet klaar..
Oerdom noem ik dat..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Slimme toestellen zijn bijzonder slim... voor de verkopers :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”