Play Sports aanbod enkel via streaming vanaf 1 December 2025

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Ratface schreef: 2 weken geleden DAZN heeft volgens mij geen premier league of bundesliga.
DAZN heeft een abo "DAZN Total + Play Sports", momenteel €34,99 als ik mij niet vergis, waar je Premier League zeker kan bekijken (en ik veronderstel Bundesliga ook?).

Het is gewoon DAZN met kanalen Play Sports 1, 2 en 3 erbij.

Enigste nadeel hiervan (momenteel) is dat de betere Champions League wedstrijden op Play Sports 4, 5, 6, 7, enz. worden getoond.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 7 keer

Sorry, inderdaad, ik drukte mij verkeerd uit. Ik bedoelde als reactie op wat @gvo7 zei dat het abo van €24.95 bij DAZN niet dezelfde kwaliteit biedt als play sports (omdat bij DAZN de premier league en bundesliga er niet zijn). Dan is het abo bij DAZN, om ook deze competities te hebben inderdaad wel €10 p/m duurder als play sports (€34.99 p/m in totaal).
gvo7
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

philippe_d schreef: 2 weken geleden Play Sports is beschikbaar voor alle Telenet-klanten (behalve Prepaid-klanten).
Gezien het "prijs volgens verbruik" GSM abonnement post-paid is, neem ik aan dat dit volstaat.
Prijs volgens verbruik ging niet volgens de medewerker van de klantendienst. Volgens haar was de goedkoopste manier om playsports te nemen het gsmabo van 17,40 euro per maand.

Ik heb nog even gezocht naar de voorwaarden voor playsports maar ik vind enkel een document van 2018 terug.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Ah oké @Ratface, ja ik had het anders verstaan. My bad :)

Ik blijf het jammer vinden dat je geen Play Sports kan nemen zonder klant te zijn, maar ik begrijp het wel. Ik hoop gewoon dat DAZN die 3 Play Sports kanelen kan blijven tonen.
Ratface
Premium Member
Premium Member

Ik zie net op de DAZN website dat de play sports kanalen niet meer worden aangeboden bij hen? Enkel nog 'DAZN total' en 'DAZN pro league'
gvo7
Plus Member
Plus Member

Ratface schreef: 2 weken geleden Sorry, inderdaad, ik drukte mij verkeerd uit. Ik bedoelde als reactie op wat @gvo7 zei dat het abo van €24.95 bij DAZN niet dezelfde kwaliteit biedt als play sports (omdat bij DAZN de premier league en bundesliga er niet zijn). Dan is het abo bij DAZN, om ook deze competities te hebben inderdaad wel €10 p/m duurder als play sports (€34.99 p/m in totaal).
Ik bedoelde dat DAZN + optie PS goedkoper is dan bij Telenet gsmabo + PS te nemen. Maar ik vind nu in DAZN de PS optie niet meer terug?
Zou dat gerucht dan toch kloppen dat Telenet geen Belgisch voetbal meer gaat aanbieden via playsports?
https://www.netweters.be/t5/Entertainme ... d-p/204155
Ratface
Premium Member
Premium Member

gvo7 schreef: 2 weken geleden
philippe_d schreef: 2 weken geleden Play Sports is beschikbaar voor alle Telenet-klanten (behalve Prepaid-klanten).
Gezien het "prijs volgens verbruik" GSM abonnement post-paid is, neem ik aan dat dit volstaat.
Prijs volgens verbruik ging niet volgens de medewerker van de klantendienst. Volgens haar was de goedkoopste manier om playsports te nemen het gsmabo van 17,40 euro per maand.

Ik heb nog even gezocht naar de voorwaarden voor playsports maar ik vind enkel een document van 2018 terug.
Wat een bandieten en leugenaars weer. Op de website van play sports staat het volgende:
Om te genieten van Play Sports moet je Telenet-klant zijn.
Dan moet een 'prijs volgens verbruik' ook gewoon tellen. Maar goed, ik geloof je @gvo7 want het zijn daar een stelletje bedriegers die met leugens aan mekaar hangen.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Ratface schreef: 2 weken geleden Ik zie net op de DAZN website dat de play sports kanalen niet meer worden aangeboden bij hen? Enkel nog 'DAZN total' en 'DAZN pro league'
:-( :-( :-(

Net uitgelogd en gekeken en je hebt gelijk, ziet er uit dat het weg is. Als ik ingelogd ben en naar mijn abonnement kijk is het er nog wel, maar voor hoe lang...

Dus geen Premier League zonder Telenet klant te moeten zijn, argh....
gvo7
Plus Member
Plus Member

Ja ik heb het gevoel dat Telenet een agressieve strategie aan het voeren is voor hun TV producten (TV box met internet van hun, playsports samen met een product dat vaste inkomsten genereert).
En ze hopen/gokken dat alle oudjes de extra diensten er gewoon bijnemen om nog te mogen tv kijken.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Hmmm, mijn ouders zijn Telenet klanten. Zou ik ze kunnen vragen Play Sports er bij te nemen, hen terug betalen, en dan bij mij thuis inloggen en kijken? Of gaan Telenet dat "blokkeren" wegens inloggen op een andere locatie?
Ratface
Premium Member
Premium Member

Neen, dat werkt.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Ter info, net contact opgenomen met DAZN en ze bevestigen het:
Bedankt dat je verbonden blijft. Het spijt ons je te moeten meedelen dat Play Sports-kanalen vanaf 1 juli 2025 niet langer beschikbaar zijn op DAZN. Dit betekent ook dat het DAZN TOTAL+Play Sports abonnement uit ons aanbod wordt verwijderd.
gvo7
Plus Member
Plus Member

nerph schreef: 2 weken geleden Hmmm, mijn ouders zijn Telenet klanten. Zou ik ze kunnen vragen Play Sports er bij te nemen, hen terug betalen, en dan bij mij thuis inloggen en kijken? Of gaan Telenet dat "blokkeren" wegens inloggen op een andere locatie?
Dat gaat werken. De app kan je bekijken vanaf een andere operator, maar slechts 1 stream via de app..je kan de app dus niet 2 keer installeren en gelijktijdig kijken. Als uw ouders bvb via de tv box playsports kijken kan je wel nog een stream opstarten via de app.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Bedankt @Ratface en @gvo7 voor de informatie en bevestiging!

Ik denk niet dat een probleem zal zijn gvo7, mijn ouders hebben zelf geen interesse in sports :P
Ratface
Premium Member
Premium Member

nerph schreef: 2 weken geleden Ter info, net contact opgenomen met DAZN en ze bevestigen het:
Bedankt dat je verbonden blijft. Het spijt ons je te moeten meedelen dat Play Sports-kanalen vanaf 1 juli 2025 niet langer beschikbaar zijn op DAZN. Dit betekent ook dat het DAZN TOTAL+Play Sports abonnement uit ons aanbod wordt verwijderd.
Vraag mij af wanneer zij jou, als klant zijnde, van plan waren daar zelf over te informeren :lol:
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Het grappige is, ik heb 3 minuten geleden een mail gekregen hierover... geen idee of het toeval is of omdat ik contact had opgenomen met hen.
Ratface
Premium Member
Premium Member

Hier staat toch ook te lezen dat er van alles rommelt blijkbaar:

https://www.tijd.be/ondernemen/sport/pr ... 09388.html
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Echt belachelijk van DAZN! Kan je hierdoor kostenloos een jaarabonnement met DAZN+Play Sports opzeggen? DAZN is nog gieriger dan Telenet & Proximus, wie had dat kunnen bedenken.. Is er al een press bericht ofzo?
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited€40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Dit is een deel van de mail dat ik gekregen heb:
Aanbod Play Sports verdwijnt op DAZN
Jammer genoeg moeten wij je melden dat wij je de Play Sports-kanalen niet meer zullen kunnen aanbieden vanaf 1 juli 2025. Dit houdt bijgevolg ook in dat de abonnementsformule DAZN Total + Play Sports uit ons aanbod zal verdwijnen.

Dit betekent dat, indien jij niets doet, jouw huidige DAZN Total + Play Sports abonnement van € 34,99 per maand op 1 juli 2025 automatisch wijzigt naar onze formule DAZN TOTAL en je vanaf dan ook de prijs van een DAZN TOTAL jaarabonnement met maandelijkse betalingen zal betalen, namelijk € 24,99 per maand.

Indien jij betaalt via Apple of Google, zal je abonnement worden stopgezet op de volgende datum waarop dit normaal zou vernieuwen. Je kan nadien uiteraard een nieuw DAZN Total abonnement aangaan op DAZN.com.

Indien je je abonnement niet wil voortzetten met DAZN Total, kan je dit ten laatste op 30 juni 2025 opzeggen via Mijn Account. Je opzegging gaat in op 1 juli 2025, wij betalen je het bedrag voor de overige, reeds betaalde dagen vervolgens terug.

Wij zullen je een herinnering sturen op het moment van de wijziging op 1 juli 2025.
Zoals je ziet @VossyGamer, ze zijn van plan mensen terug te betalen als je abonnement verder dan 1 juli 2025 loopt.

Mijn abo is tot 31/7/2025, dus ik denk dat ik dan een maand terugbetaald zal krijgen, als ik het goed heb begrepen.
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Heb een klein overzichtje geplaatst op Netweters: https://www.netweters.be/t5/Entertainme ... d-p/204889

Bedankt @nerph voor alle info. Benieuwd wanneer er artikels ofzo gaan over gepost worden.
Internet & Mobiel: Telenet ONE for 1 Unlimited€40/maand (studenten promo)
250/20 Mbps | Onbeperkt mobiel | Extra datasimkaart | eSIM voor Apple Watch

Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”