Betere dekking/ ontvangst 4g
Einde maart digi opgezegd door slechte 4g dekking en heel veel. Alleen nood nummers bereikbaar. Is er iemand die kan bevestigen dat het nu al beter is wat ontvangst betreft. Zou dan wel terug keren indien de meeste problemen nu van de baan zijn. Volgens Noah van digi werken ze elke dag hard, om betere diensten aan te bieden. Zie wel enige verbetering in de reviews. Dus ben benieuwd naar de reacties.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Ik zou aanraden om een esim te nemen en het even te testen. Ik heb hier de laatste digi sim enkele weken omgezet naar een Hey omdat hun call routing na 4 maanden nog niet in orde was.
Qua ontvangst had ik niet de indruk dat er een verschil was dag 1 (ergens eind december)
Qua ontvangst had ik niet de indruk dat er een verschil was dag 1 (ergens eind december)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Digi gebruikt het Proximus netwerk (wat dan blijkbaar ook slecht is bij jou ?)... en is ondertussen zelf bezig met eigen masten te zetten maar hier is nog weinig info over of die ook meteen actief zijn (en zo ja waar).
@Dark V mijn vrouw is bij Proximus en heeft heel goede ontvangst/dekking. Denk niet dat digi voorrang krijgt op de Proximus abbo. Vandaar het grote verschil denk ik. Zelf kreeg ik soms op dezelfde plaats (keuken)eens 5g door bij digi, normaal was dat 4g.Dus niet dezelfde 4g ontvangst of Proximus. Alhoewel ze het beweren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 172 keer
Voor zover ik weet is er geen "voorrang", noch voor Proximus, noch voor Digi... je zou dus beide dezelfde dekking moeten hebben (tenzij de verschillen door je toestel). Dekking of signaalsterkte is trouwens los van dergelijke dingen.
Er zijn recent nog mensen die gemeld hebben dat ze even 5G hadden al was dat meestel heel sporadisch dus ik weet niet of hun eigen maste al echt aanstaan of het louter testen zijn.
Er zijn recent nog mensen die gemeld hebben dat ze even 5G hadden al was dat meestel heel sporadisch dus ik weet niet of hun eigen maste al echt aanstaan of het louter testen zijn.
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
Is het mogelijk dat op die locatie ook een Digi/Citymest mast actief is? Tot op heden heeft Digi/Citymesh hierover weinig over gecommuniceerd en heerst er de toon 'wij werken op het Proximus netwerk'. Mochten ze op dit moment wel hun eigen masten gebruiken waar mogelijk, kan het een verklaring zijn dat je toestel maximaal zijn verbinding met een verre Digi/Citymesh mast tracht te maken, maar niet met een Proximus mast die mogelijks veel beter bereik heeft.Pluk schreef: 2 weken geleden @Dark V mijn vrouw is bij Proximus en heeft heel goede ontvangst/dekking. Denk niet dat digi voorrang krijgt op de Proximus abbo. Vandaar het grote verschil denk ik. Zelf kreeg ik soms op dezelfde plaats (keuken)eens 5g door bij digi, normaal was dat 4g.Dus niet dezelfde 4g ontvangst of Proximus. Alhoewel ze het beweren.
Heeft er iemand reeds officiële communicatie ontvangen van Digi waar hun eigen netwerk reeds actief is?
Kan je eventueel handmatig zoeken naar netwerken? Verschijnt Digi dan toevallig meerdere keren in deze lijst?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 388 keer
Nee hoor. Als provider die inkoop kan je verschillende dingen laten varen om het goedkoper te maken.DarkV schreef: 2 weken geleden Voor zover ik weet is er geen "voorrang", noch voor Proximus, noch voor Digi... je zou dus beide dezelfde dekking moeten hebben (tenzij de verschillen door je toestel). Dekking of signaalsterkte is trouwens los van dergelijke dingen.
Er was vroeger ook een groot verschil tussen telenet en mobistar. Want werd weleens gezegd dat telenet de overschot kreeg

Ook een mast kan maar een x aantal klanten verwerken.
Om gemakkellijk te zijn nemen we 1000 klanten. Als er nu 999 met de mast van proximus zijn verbonden en er komen 2gsmsnrs bij bvb 1 van digi en 1 van proximus. Dan zal de mast automatisch de proximusklant voorang geven en en bvb de 3 laatste bijgekomen van digi elk 1/3de geven. Ze gaan hun eigen klanten niet benadelen !!! Dit is zo ook voor prepaidkaarten, hoogstuitzonderlijk zal je minder hebben bij een overbelaste mast dn wie een abo heeft van proximus.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp