Digi brol
- Ratface
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Voor het bestellen van bijvoorbeeld een 'Hey S' of voor de problemen die men daar mee heeft is er al dit topic:
viewtopic.php?t=66358
Als men ervaringen gaat posten met het bestellen van een 'Hey' abo in een digi topic is de overzichtelijkheid snel helemaal weg voor mensen die hier per topic ervaringen willen komen opzoeken.
viewtopic.php?t=66358
Als men ervaringen gaat posten met het bestellen van een 'Hey' abo in een digi topic is de overzichtelijkheid snel helemaal weg voor mensen die hier per topic ervaringen willen komen opzoeken.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Net zoals al de anderen ervaar ik zowat nog steeds dezelfde issues, 4 maanden verder.
Het grootste pijnpunt blijft het verlies van netwerk en hoe lang het duurt voor dat terug komt: maandag naar de Efteling en eens de grens over zat ik zo'n 10 minuten zonder bereik, wat ik ook probeerde. Telefoongesprekken zijn heel vaak heel gestoord en het ontbreken van VoWiFi is toch storender gebleken dan ik dacht (in de supermarkt heb ik helemaal geen bereik).
Daarnaast ook de facturatie die dusdanig willkeurig lijkt te zijn qua tijdstip en mijn zin erin is langzaam op. Er is zeker nog werk aan de winkel bij Digi.
Over facturatie gesproken, kreeg net mijn factuur opgestuurd waarbij er nu sprake is van de periode 01/04/2025-31/05/2025, terwijl mijn vorige factuur spreekt van 01/03/2025-30/04/2025.
Edit: Lijkt erom te gaan dat ze het buiten bundelverbruik van vorige maand (1/04-30/04) in rekening brengen, en daarnaast het abonnement voor de volgende periode. Ziet er vreemd uit, maar klopt wel.
Het grootste pijnpunt blijft het verlies van netwerk en hoe lang het duurt voor dat terug komt: maandag naar de Efteling en eens de grens over zat ik zo'n 10 minuten zonder bereik, wat ik ook probeerde. Telefoongesprekken zijn heel vaak heel gestoord en het ontbreken van VoWiFi is toch storender gebleken dan ik dacht (in de supermarkt heb ik helemaal geen bereik).
Daarnaast ook de facturatie die dusdanig willkeurig lijkt te zijn qua tijdstip en mijn zin erin is langzaam op. Er is zeker nog werk aan de winkel bij Digi.
Over facturatie gesproken, kreeg net mijn factuur opgestuurd waarbij er nu sprake is van de periode 01/04/2025-31/05/2025, terwijl mijn vorige factuur spreekt van 01/03/2025-30/04/2025.
Edit: Lijkt erom te gaan dat ze het buiten bundelverbruik van vorige maand (1/04-30/04) in rekening brengen, en daarnaast het abonnement voor de volgende periode. Ziet er vreemd uit, maar klopt wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
- Bedankt: 172 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik moet zeggen dat m'n Proximus abonnement ook niet altijd snel switchte.kevjoe schreef: 1 maand geleden Het grootste pijnpunt blijft het verlies van netwerk en hoe lang het duurt voor dat terug komt: maandag naar de Efteling en eens de grens over zat ik zo'n 10 minuten zonder bereik, wat ik ook probeerde.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1179 keer
Is dat recente ervaring, of van langer geleden?DarkV schreef: 1 maand geleden Ik moet zeggen dat m'n Proximus abonnement ook niet altijd snel switchte.
Toen ik in 2015-2016 frequent voor het werk naar Nederland moest, was ik bij het overgaan van de grens makkelijk 10 minuten connectiviteit kwijt.
Ondertussen is dat al lang niet meer het geval: het wwegvallen van het netwerk is zo kort dat ik het niet merk.
Telkens ex-Mobistar nu Orange, want mijn werkgever is al sinds altijd bij Mobistar/Orange.
Mijn dochter was recent - met haar DIGI-simkaart dus - voor school naar Duitsland.
In Duitsland: geen data.
Terug in België: geen data.
Hebben we via SMS moeten communiceren.
De tolerantie voor dit soort amateurisme is niet oneindig natuurlijk.
-
- Elite Poster
Niet echt recent en heb er ook niet echt meer opgelet (ondertussen trouwens Citymesh klant).
Ik begrijp ook niet dat dit niet opgelost geraakt omdat ik als Citymesh klant hier totaal geen probleem mee heb.heist_175 schreef: 1 maand geleden De tolerantie voor dit soort amateurisme is niet oneindig natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 192 keer
Het krijgt al extra aandacht. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250509_92535412
Minister van Telecom Vanessa Matz (Les Engagés) roept de nieuwe telecomoperator in ons land Digi op het matje wegens “de talrijke klachten” tegen het bedrijf bij de ombudsdienst.
Minister van Telecom Vanessa Matz (Les Engagés) roept de nieuwe telecomoperator in ons land Digi op het matje wegens “de talrijke klachten” tegen het bedrijf bij de ombudsdienst.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Eigenaardige uitspraak volgens wat ik zelf ervaar en lees van anderen. Ik heb nog steeds dezelfde problemen als dag 1.“Wat ons betreft zijn de problemen van de baan.”
- In het buitenland / aan de grens: als ik mensen opbel, wordt mijn nummer verborgen.
- Wanneer ik geen bereik heb (in een kelder, supermarkt, bij het overrijden van de grens...), krijgen mensen die me bellen een boodschap dat mijn nummer niet meer in dienst is. Ikzelf krijg geen enkele notificatie.
- Vaak geen of slechte audio in één of beide richtingen.
- RCS toont "Connected" (na gepruts volgens wat in een andere thread hier staat) maar werkt niet. Goed, volgens wat ik elders op Internet lees zou dit wel eens aan Google kunnen liggen. Meer uitsluitsel binnenkort na overschakeling terug naar een andere provider.
- De helpdesk gebeld: "We lossen dit voor u op en sturen u een sms van zodra..." Geen ticketnummer gekregen, nooit iets van gehoord. Nooit iets mee gedaan dus.
- Verder geen toeters en bellen. Niet verschrikkelijk, had ik ook niet nodig, buiten dat VoWiFi heel aardig zou zijn.
Mijn schoonouders, die veelal op dezelfde paar plaatsen (ook in het buitenland) vertoeven, zijn wel tevreden en deden een heuse besparing. Dat dient ook wel gezegd.
Ik hoop dat ze hun boeltje in orde kunnen krijgen, maar vind dat ik hun lang genoeg de kans gegeven heb en wil nu terug naar stabiliteit.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Andere provider, zelfde probleem. Lijkt inderdaad aan Google te liggen: https://www.androidauthority.com/google ... s-3421652/bogon schreef: 1 maand geleden RCS toont "Connected" (na gepruts volgens wat in een andere thread hier staat) maar werkt niet. Goed, volgens wat ik elders op Internet lees zou dit wel eens aan Google kunnen liggen. Meer uitsluitsel binnenkort na overschakeling terug naar een andere provider.
-
- Pro Member
- Bedankt: 15 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Weer iets vreemds aan de hand. Gisteren kreeg ik een factuur voor 1/5 tot 31/5, handmatig te betalen. Maar ik betaal altijd per domiciliëring. Log je in op de klantenzone, staat die factuur er 2 keer, met exact dezelfde gegevens, exact hetzelfde factuurnummer. 1 keer betaal, 1 keer onbetaald. Met als mededeling dat ik zeker voor 22/5 moet betalen. Mijn betaalmethode staat ook ineens vanzelf op "handmatig" ipv domiciliëring.
Wilde eigenlijk net weer overstappen naar Hey, maar dankzij Test-aankoop hebben die geen goedkope optie meer.
Wilde eigenlijk net weer overstappen naar Hey, maar dankzij Test-aankoop hebben die geen goedkope optie meer.
- nerph
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 21 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Lycamobile heeft een 15GB abonnement voor €4,99, als je het niet erg vindt op de Telenet/BASE netwerk te zitten:
https://paymonthly.lycamobile.be/en/pro ... month-plan
https://paymonthly.lycamobile.be/en/pro ... month-plan
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik wou dat ik diue onnozele welkoms berichten kan uitzetten, wordt er zot van, woon vlak aan de grens en ze komen hier constant binnen, zot van te worden.
Wie die onzin bedacht heeft moeten ze dringend opknopen....toch zeker binnen de EU-roaming.
Wie die onzin bedacht heeft moeten ze dringend opknopen....toch zeker binnen de EU-roaming.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 387 keer
wel ik heb onlangs gehoord iemand van orange (wel nog nergens bevestigd gekregen) dat dit niet meer mag van europa. Mensen die het hadden voor de verplichting die behouden het maar nieuwe klanten of bij een overstap niet.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Bij Proximus moet je "GEO NEE" sms'en naar 8888 ... dus probeer eens met "GEO NEE" ipv "STOP"
- 7zp
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 13 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Na slechte ervaringen te lezen toch afgelopen donderdag SIM besteld, maandag toegekomen. Het nieuwe nummer activeren ging direct (wel onduidelijk dat ik klantennummer most afsluiten met een hekje), tot zover geen klachten.
Hey MinisForum GK41 (OPNsense), Netgear R7800 (OpenWrt), TP-Link C6 (OpenWrt)
Linux Mint 22, AMD 5700x, 64GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX 4060Ti 8GB
-
- Plus Member
Ik zag gisteren toevallig dat mijn telefoon minstens 10 minuten 5g aangaf en effectief Digi BE als provider.
Zijn er er mee bezig of had ik hier een glitch in the matrix?
Ik heb er niet aan gedacht eens snel een speedtest te doen.
Nog mensen die dit al gehad hebben?
Regio noord Antwerpen.
Ik heb er niet aan gedacht eens snel een speedtest te doen.
Nog mensen die dit al gehad hebben?
Regio noord Antwerpen.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 19 keer
Nog niet opgemerkt nee. (Centrum Gent - zit daar wel maar 1 a 2x per week, grootste kans wel daar)
internet: Hey! 150/15 - 29€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
GSM: Digi 15GB - 5€/m
-
- Plus Member
Dank je voor de tip, ga ik ook doenkippewit schreef: 4 weken geleden Bij Hey werkt die stop ook niet. Ik woon ook aan de grens en ga elke dag minstens 2 keer de grens over. Elke dag 2 berichtjes en die stop doet niks. Heb het nummer op “negeren” gezet.

Toegevoegd na 2 minuten 41 seconden:
Digi is 5G masten aan het plaatsen, dus kan goed zijn dat je er een opgepikt hebt.680x0 schreef: 3 weken geleden Ik zag gisteren toevallig dat mijn telefoon minstens 10 minuten 5g aangaf en effectief Digi BE als provider.
Ze gebruiken enkel 4G van Proximus en hun 5G zijn eigen masten.
Aangezien je in Antwerpen zit, zou het met niet verbazen als er al masten staan.
Hier in Limburg verwacht ik voorlopig niks...maar ja, we hebben net pas riolering overal maar nog lang niet overal gas, om maar iets te noemen.
Wel hebben we hier ook amper stoplichten, dan weer een voordeel van achter te lopen

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- 7zp
- Plus Member
Gisteren in Aachen, kreeg de roaming van DIGI niet aan de praat.
Het is "Roaming Broker" niet "RBroker, en "Country Menu" noch "DIGI Sponsor" stond nergens tussen.Hey MinisForum GK41 (OPNsense), Netgear R7800 (OpenWrt), TP-Link C6 (OpenWrt)
-
- Plus Member
Nooit zo'n bericht gezien....hoe kom je daaraan?
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Official
- Bedankt: 23 keer
Er zijn momenteel twee versies van de DIGI SIM Toolkit in gebruik om roamingproblemen op te lossen:7zp schreef: 2 weken geleden Gisteren in Aachen, kreeg de roaming van DIGI niet aan de praat.
digi_roaming.png
Het is "Roaming Broker" niet "RBroker, en "Country Menu" noch "DIGI Sponsor" stond nergens tussen.
Rbroker: de oorspronkelijke versie
Multi IMSI: de nieuwste versie, die sinds april wordt uitgerold
Dit verklaart de verschillen in interface die sommige van jullie mogelijk opmerken.
We werken op dit moment aan een herziening van de informatiepagina van deze applicatie, zodat alle info up-to-date en duidelijk is.
Bedankt voor jullie begrip en medewerking!
Met vriendelijke groet,
Noah van DIGI
- heist_175
- Moderator
Met de zomervakantie die over enkele weken begint... kunnen we hopen dat de roamingissues tegen dan opgelost zijn?DIGI Belgium schreef: 2 weken geleden Er zijn momenteel twee versies van de DIGI SIM Toolkit in gebruik om roamingproblemen op te lossen:
Opnieuw: begrip voor kinderziektes is niet eindeloos...
-
- Elite Poster
Waaarom zou ik een SIM Toolkit moeten openen... roaming moet gewoon werken zonder meer.DIGI Belgium schreef: 2 weken geleden Er zijn momenteel twee versies van de DIGI SIM Toolkit in gebruik om roamingproblemen op te lossen:
Misschien eens informeren bij jullie collega's van Citymesh... daar werkt het prima zonder enig probleem.
- 7zp
- Plus Member
Vandaag in Luxembourg, werkt nog steeds niet. Ook geen zin om in de settings te peuteren7zp schreef: 2 weken geleden Gisteren in Aachen, kreeg de roaming van DIGI niet aan de praat.
digi_roaming.png
Het is "Roaming Broker" niet "RBroker, en "Country Menu" noch "DIGI Sponsor" stond nergens tussen.
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
In Luxemburg kon men vroeger roamen op de Post netwerk. De laatste keer dat ik daar was enkel op Orange. Het Luxemburgse Orange netwerk is gekend voor zijn primitieve ontvangst. Eind volgende week passeer ik daar nogmaals, ik ben benieuwd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 213 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dit dus. Je wil toch niet beginnen prullen aan sim-kaart instellingen met god weet welke toolkit (wat dat ook mag zijn) eens je de grens passeert?DarkV schreef: 2 weken geleden Waaarom zou ik een SIM Toolkit moeten openen... roaming moet gewoon werken zonder meer.
- heist_175
- Moderator
Naar Nederland geweest in het lange weekend en de roaming werkte daar wel én zonder te moeten prutsen in één of andere obscure app of in de settings van de telefoon.
- 7zp
- Plus Member
Nog steeds in Luxembourg, bellen naar mij DIGI nummer lukt niet,maar bellen vanuit DIGI gaat dan weer wel.
-
- Pro Member
- Bedankt: 19 keer
Telecomoperator DIGI leeft regelgeving bij uitrol glasvezel in Brussel niet na, zegt rechter
https://vrtnws.be/p.Ov50NDyRO
HLN was correct, ze hebben inderdaad de regels niet gerespecteerd.
https://vrtnws.be/p.Ov50NDyRO
HLN was correct, ze hebben inderdaad de regels niet gerespecteerd.
ISP+TV: TN
-
- Member
- Bedankt: 6 keer
En ze moeten al die installaties terug afbreken volgens HLN:
"Het moet binnen de maand ook alle installaties die zonder de juiste vergunningen zijn aangelegd, verwijderen."
De dwangsommen zijn niet van de poes
"Het bedrijf moet stoppen met die praktijken, zoniet riskeert het een dwangsom van 3.000 euro per inbreuk, met een maximum van 1,5 miljoen euro."
https://www.hln.be/tech/digi-leeft-rege ... ~ad520152/
"Het moet binnen de maand ook alle installaties die zonder de juiste vergunningen zijn aangelegd, verwijderen."
De dwangsommen zijn niet van de poes
"Het bedrijf moet stoppen met die praktijken, zoniet riskeert het een dwangsom van 3.000 euro per inbreuk, met een maximum van 1,5 miljoen euro."
https://www.hln.be/tech/digi-leeft-rege ... ~ad520152/
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
Niet dat ik vind dat Digi de regels niet moet volgen, maar dat de klacht komt van Proximus en niet van de buurtbewoners waar de werken uitgevoerd zijn spreekt boekdelen.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
Logisch toch dat de klacht komt van benadeelden. Digi concurreert zonder regels te respecteren en buren hebben last van inbreuken. Ook hier kreeg de onderaannemer van PX veel klachten van buren en gemeente. Als Digi de regels volgt is er geen probleem.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- bralm
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 18 keer
Gisteren in Luxemburg. Geen data, verbonden met het Orange netwerk. Bij terug oversteken Belgische grens voor enkele uren geen ontvangst, flight mode op en uit zotten loste het niet op. Volledig herstarten toestel was de oplossing. Allemaal zeer vervelend.7zp schreef: 1 week geleden Vandaag in Luxembourg, werkt nog steeds niet. Ook geen zin om in de settings te peuteren
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 667 keer
Ik had gehoopt dat ze een half jaar na datum hun boeltje toch wel zouden rechtzetten, maar zolang het prullen blijft kan ik deze provider echt aan niemand aanraden. Je weet gewoon niet of je miserie gaat hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)