Uiteindelijk ben jij de opdrachtgevende partij hé.

Daar horen verantwoordelijkheden bij zoals opvolging.
Tijdig wel te verstaan.
En best schriftelijk.
In theori: Ook dat was fout je mag de panelen pas in gebruik nemen na de keuring. Enerzijds vanwege de netbeheerder - anderzijds ook inzake brandverzekeringskwesties.koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden Maar mijn panelen zijn al in gebruik sedert april 2019 ... 30/7 /19 is blijkbaar de datum van ondertekening van het keuringsattest door de keurder.
Nogmaals: allemaal goed en wel, jij bent eindverantwoordelijke. Fluvius heeft daar niets mee te maken.koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden Mijn installateur blijft volhouden dat hij de aanmelding gedaan heeft voor ons. Hoe kun je er als leek nog uitgeraken als verschillende bronnen mekaar tegenspreken? En 'Fluvius' is toch de instantie die het zou moeten weten of zit ik ook hier weer verkeerd?
Rustig op het gemak 1 correct dossier, tijdslijn opstellen met feitelijke gebeurtenissen.koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden Mijn vraag is gewoon "wat kan ik nog meer doen om asap uit deze vervelende situatie te geraken?"
.....Ik meen te stellen dat ik niet meer kan doen dat dit alles richting Fluvius om asap duidelijkheid te krijgen en bij voorbaat, sorry voor de herhaling, maar dit komt me de strot uit.
Wat ik me afvraag Koenraad: is de aangifte voor die andere klanten door Fluvius wel correct afgehandeld? Of ben jij de enige van deze "pak" klanten die gedupeerd is?koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden
Alle documenten: keuringsverslag, eendraadschema, ... werden destijds voor alle installaties gedurende een maand verzameld en dan afgegeven in het Fluvius-kantoor te Gent ...
Ze kregen daarvan evenwel nooit een ontvangstbewijs omdat het over meerdere aangiften voor meerdere klanten ging.
Tenzij we over iets anders spreken... maar dat was toch gewoon (zelf) te uploaden via een website voor zover ik het me herinner.koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden Waarom volstaat het niet om bv. de factuur en keuringsattest én eendraadschema (wat dat ook moge wezen) bij een installatie gewoon via mail te bezorgen aan 'Fluvius' met nadien de melding dat de documenten ontvangen zijn, gevolgd door verwerking van dit alles door hen?
Het is in de praktijk zelfs veel eenvoudiger: gewoon alle doc uploaden in je "Mijn Fluvius".koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden Waarom volstaat het niet om bv. de factuur en keuringsattest én eendraadschema (wat dat ook moge wezen) bij een installatie gewoon via mail te bezorgen aan 'Fluvius' met nadien de melding dat de documenten ontvangen zijn, gevolgd door verwerking van dit alles door hen? En natuurlijk mag daar een termijn op staan (bv. binnen de 5 werkdagen na keuring en indienststelling) maar neen, het kan eens te meer niet complex genoeg zijn ...
Euh, heb je daar een concreet voorbeeld van... ik kan me alleen herinneren dat ik het aantal kWp en vermogen van de omvormer moest opgeven.koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden Er worden ook allerhande technische gegevens gevraagd over de installatie in zeer specifieke waarden
Heb je geen facturen, documentatie enzo van je PV producten ?koenraaddeconinck schreef: 1 maand geleden Dacht installatie in mijn fluvius toe te voegen maar moet dan wel een aantal zaken invullen die ik nu uiteraard niet heb.
Ik ga het U nog eens uitleggen want het nuanceverschil hier snap JIJ niet, blijkbaar. IK weet dat IK verantwoordelijk ben maar bij deze nogmals een poging tot beschrijving van de nuance maar dit is ook de laatste
Afsluiten is zelfs niet nodig - gewoon verwerkingsperiode instellenivob schreef: 1 maand geleden ...Gegevens op de manuele meter aanvullen tot dag/uur dat DM in EnergieID begint te lopen en vervolgens de manuele meter afsluiten in EnergieID (niet verwijderen) op de datum dat de gegevens van de DM in EnergieID zijn gestart.
Paar maanden geleden nog voor iemand die aanvraag gedaan voor de P1 open te zetten en tussen aanvraag en activatie zaten enkele minuten: vrijwel meteen konden we via een RPI de P1 uitlezen.
(bron FAQ Fluvius.be)Google via Fluvius schreef:Wat gebeurt er na de plaatsing van mijn digitale meter?
Klantentevredenheid is voor ons heel belangrijk. Daarom ontvang je een dag na de plaatsing van je digitale meter een mail met een kort tevredenheidsonderzoek, waarin we je mening vragen.
In deze bevraging is ook ruimte om ons te laten weten wat beter kan.
Ongeveer twee weken na de plaatsing sturen we je via mail meer uitleg over hoe je je registreert en inlogt op Mijn Fluvius, om daar je verbruik zelf op te volgen
Bij mij was de installatie vrijdagochtend en zaterdagochtend zag ik de digitale meter.ddd schreef: 2 weken geleden Maar.. als ik naar Mijn Fluvius ga, staat er nog een analoge meter. Hoe lang duurt het voor deze zichtbaar is?