Dat kan gratis zijn, als je rekeningrijden voor vrachtwagens differentieert ahv een tarief per km vermenigvuldigd met het totaal aantal km file op de Vlaamse wegen op het ogenblik dat de vrachtwagen rijdt. Daarbij kan je hanteren dat totale file < 10 km ook nog gelijkgesteld wordt aan 0 km file. Het grootste deel van de nacht rijden ze dan idd gratis, want vermenigvuldigen met 0 geeft als resultaat 0.
Als ze besluiten van in de piekfiles te gaan staan, wordt er met +/- 250 vermenigvuldigd in de ochtendspits, of +/- 200 in de avondspits. Bovendien betaalt een vrachtwagen die in de file komt te staan niet alleen veel, door de file langer te maken zorgt die bestuurder er voor dat zijn collega's vrachtwagenbestuurders ook meer zullen moeten betalen. Er zijn dus geen "winnaars" bij de vrachtwagens. Je zou als sector voor minder (eindelijk) meer 's nachts gaan rijden.
Ja, als vakbonden iets politiek kunnen recupereren, zullen ze het niet laten, maar als we daarnaar luisteren krijgen we niets meer gedaan.DarkV schreef: 1 maand geledenen dan kan je gaan klagen met de vakbonden dat mensen op onmogelijke uren moeten werken
Ik vraag me af waar de vakbonden zijn om het voor ons op te nemen zodat we niet langer elke dag zoveel tijd moeten verliezen in de file en we meer tijd bij gezin en vrienden kunnen doorbrengen. Zeker nu deze nieuwe studie opnieuw zwart op de wit toont dat het zal werken. Hoeveel meer bewijs is er nodig? Helaas blijft het oorverdovend stil in die hoek. Wiens partij trekken de vakbonden eigenlijk?