Hopelijk is zijn skiverlof hierdoor verpest

Hopelijk is zijn skiverlof hierdoor verpest
Ik weet niet of dat zo'n goed voorstel is.Petrikske schreef: 4 maanden geleden De Fransen en de Britten hebben een voorstel tot staakt het vuren voor 1 maand.
Ze beogen het stoppen van de bombardementen op burgers en energievoorzieningen.
De gevechten op de grond zouden gewoon doorgaan.
Vermoedelijk zal Rusland niet akkoord gaan maar dan heeft Europa een antwoord op de vraag of Rusland vrede wil of oorlog.
Totaal.boulder schreef: 4 maanden geleden Gaat die maximum 2 presidentschappen over 2 in totaal of moeten het 2 opeenvolgende zijn?
Yep, dat schreef ik al in mijn post waarop je antwoordde.heist_175 schreef: 4 maanden geleden Hij kan ook een Medvedev-move doen, door zich als vice-president te presenteren en Vance als president.
Bij MAGA menen ze een loophole gevonden te hebben zodat er geen limiet meer zou zijn op de presidentiële termijnen.heist_175 schreef: 4 maanden geledenTotaal.boulder schreef: 4 maanden geleden Gaat die maximum 2 presidentschappen over 2 in totaal of moeten het 2 opeenvolgende zijn?
In Rusland passeerde zo'n fratske zonder veel problemen, want het staatsapparaat zit volledig in de zak van Poetin. In de US is dat echter - voorlopig? - nog anders. Er is wel al kritiek op de strapatsen van Trump. Veel Amerikanen zitten niet te wachten op een toenadering tot de USSR.
Toch geen probleem want dan telt dat toch ook voor de Democraten e.a. of verwachten die eeuwig te verliezen misschien ...?on4bam schreef: 4 maanden geleden Bij MAGA menen ze een loophole gevonden te hebben zodat er geen limiet meer zou zijn op de presidentiële termijnen.
Als het Russische scenario verder gekopieerd wordt, mag je erop rekenen dat de media gemuilkorfd worden, en alleen nog de gatlikkers overblijven.Matt555 schreef: 4 maanden geleden Toch geen probleem want dan telt dat toch ook voor de Democraten e.a. of verwachten die eeuwig te verliezen misschien ...?
Niet volledig. Het maakt de EU ook minder afhankelijk van de VS. Je hoort nu al dat men denkt om minder Amerikaans materiaal te kopen. De reden om meer militair budget te voorzien was dan ook vooral om de Amerikaanse oorlogsmachine en wapenhandel te steunen boven de extra veiligheid. De VS was ook voorstander van de vorming van de EU omdat dit blok tegen Rusland kon dienen en bovenal door hen kon gecontroleerd worden. Men doet nu te veel alsof de VS enkel te winnen hebben maar dat is niet zo eenduidig.boulder schreef: 4 maanden geleden Maar ook dat is precies wat hij wou, hij wou immers dat Europa zelf de defensie in eigen handen nam, en niet langer de Amerikanen de kastanjes uit het vuur liet halen.
Dus als heel Europa nu het budget voor defensie verhoogt is dat ook in zijn voordeel.
Voor mensen die niet naïef zijn is dit niet iets dat nu pas duidelijk wordt.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Wat duidelijk is na de afpersing van Rusland via gas en nu de VS (militair) dat je beter zorgt dat je ook onafhankelijk kan functioneren. We hebben te hard ingezet op het economische omdat men dacht dat daardoor de belangen te hoog waren om avonturen te beginnen.
Ik ben ook nooit tegen een Europees leger geweest, wat ik altijd gezegd heb is dat ze wel eerst moeten overeenkomen over een gezamenlijke buitenlandpolitiek.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Het is ook een goed voorbeeld van hoe je enkel samen als blok iets betekent in deze wereld. Wie de unie uit elkaar wil spelen is in feite bezig voor de vijand.
Let op, Europa is zeer kwetsbaar als ze daar vredestroepen sturen.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Je merkt nu ook dat men in Rusland minder happy is met een EU die initiatieven neemt in die richting. Met de "vredes/capitulatievoorstellen" van de oranje clown was het feest in Moskou.
Dat is nu toch al het geval?boulder schreef: 4 maanden geleden Als het Russische scenario verder gekopieerd wordt, mag je erop rekenen dat de media gemuilkorfd worden, en alleen nog de gatlikkers overblijven.
Zijn strategie werkt niet, daar komt ie nog wel achter.Matt555 schreef: 4 maanden geleden Trump lacht in zijn vuistje want zijn strategie werkt.....
E.U. landen gaan nu qua defensie doen wat ze al langer moesten doen
In zekere zin wel, maar in Rusland gaat het nog een heel stuk verder, daar is alle pers die niet Kremlin-getrouw is gewoon verdwenen, buiten de wet gesteld, verboden, enz.
Welk voordeel is dat voor Trump als Europa ook op zichzelf gaat terug plooien?boulder schreef: 4 maanden geledenDus als heel Europa nu het budget voor defensie verhoogt is dat ook in zijn voordeel.
Reuters ook.heist_175 schreef: 4 maanden geleden Dat is nu toch al het geval?
- AP wordt geweerd
- De perspool wordt niet meer beslist door de media, maar door het Witte Huis zelf
- Interviews met idolate MAGA-pers
Ja, en dat was toch kortzichtig? Met alleen raketten geraak je er niet.
Als je alleen veilig bent omdat je rekent op iemand anders voor je veiligheid, dan ben je zeer kwetsbaar, wat nu blijkt.
Het is kortzichtig van Trump.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Trump ontdoet zich niet enkel van een bondgenoot maar riskeert ook economische schade. Hoe je het ook draait of keert, jezelf isoleren is niet slim, l'union fait la force.
Ik heb nooit excuses verzonnen, het is dan ook noch Dizzy noch boulder die de wereldpolitiek bepaalt.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Je kan altijd blijven wachten en excuses verzinnen maar ik heb liever dat men begint met iets te doen.
Een EU-leger kan, maar om maar één voorbeeldje te geven van de problemen: België heeft niet eens luchtafweergeschut, dat toont aan wat de gevolgen zijn van decennialang te rekenen op de Amerikanen.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Een EU-leger kan wel degelijk en ondertussen kan je met elke GSM 85 talen vertalen en is Engels een taal die nu al op veel gebieden gebruikt wordt.
Dat consensusmodel is inderdaad veel te log, maar dat is ook een probleem dat al 30 jaar gekend is.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Dat overeenkomen is bij ons ook soms te ver doorgeslaan, het is moeilijk om met meer dan 20 landen overeen te komen dus werk je beter met de genoemde coalities.
Als ieder lid evenveel doorweegt, is het maar de vraag wie dan de dwarsliggers zijn, en België is soms ook een dwarsligger.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Zo ga je sneller vooruit en hang je niet telkens af van dwarsliggers die gewoon uw systeem misbruiken. In the club zijn het de regels van de club en anders au revoir.
Europa heeft er toch op gewacht om in actie te schieten, net zoals dat België maar een beslissing kon nemen over de kerncentrales toen de oorlog in Oekraïne de gasprijzen de hoogte indreef. Opnieuw: Vladimir Poetin besliste.
Het klinkt allemaal heel stoer, maar als de eerste body bags terugkomen, zal het toch minder triomfantelijk zijn.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Ja, dat betekent dat je kan aangevallen worden... maar dat risico is zonder leger enkel groter.
Ja, maar er waren ook de vele momenten waarop de arme Manuel het Engels van Basil niet begreep.
Nee dat klopt, en dat samen werken zal zeker wel gaan gebeuren.Dizzy schreef: 4 maanden geledenEU moet niet op zichzelf terugplooien maar samenwerken met wie dat kan. Jezelf isoleren is niet goed,
Iedereen ontslaan zodat gans het land op z'n kont valt,Dizzy schreef: 4 maanden geledenHet enige dat Trump bereikt heeft is de VS verzwakken en Rusland ademruimte geven. Het is nu wachten tot die dollar ook in de VS valt.
Frankrijk is al sinds oktober daarmee bezig naar het schijnt.
Jij stelt de zaken altijd veel te simplistisch voor.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Never waste a good crisis. De Brexit was een fout die voor iedereen nadelig was, zowel EU als VK. Grote mensen stappen daarover en doen wat nodig is. Een crisis kan daarbij helpen.
Je snapt nog altijd niet dat een leger orders moet krijgen.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Zo'n leger moet je niet besturen zoals de EU en zelfs de huidige manier mag gerust herbekeken worden.
Maar wat is "de boel"?
Ja, dat had ik al gezegd.
Ik zoek geen excuses, ik wijs op mogelijke problemen, zeker als je niet realistisch denkt.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Taal is een excuus, wereldwijd zijn er mondiale bedrijven met werknemers uit heel de wereld.
Er ontstaan toch regelmatig misverstanden, en in de meeste bedrijven komt het ook niet iedere keer op seconden aan.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Die verstaan mekaar en spreken meestal Engels. Dit is dus niet onoverkomelijk.
Dat weten we allemaal al van dag 1.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Niemand wil oorlog, gevechten en doden maar dat ligt vooral aan de agressor. Wij zijn deze oorlog niet gestart en Rusland kan er morgen mee stoppen.
Ik denk dat een Europees leger een illusie zal blijven. Maar een gecoördineerde aanpak van nationale legers zie ik wel gebeuren. Dat zal soortgelijks aan Navo missies zijn. Denk dat we veel meer moeten inzetten op gezamenlijk inkopen en minder verschil tussen alle legers. Denk dat dat samen met een soort Europees commando het beste werkt. Eigenlijk België werkt nu ook zoboulder schreef: 4 maanden geleden Daarmee heb ik niet gezegd dat ze dat leger niet moeten uitbouwen, maar het idee dat het allemaal simpel is en rap zal gaan, ik heb nog niemand in de politiek dat horen zeggen.
Als het al 8 maanden duurt om een regering te maken, denk je dan dat zo'n leger op korte tijd op de been is?
Daarnet gezien op VTM Nieuws: bepaalde aankopen die het Belgisch leger zou moeten doen, levertijd was 5 à 7 jaar.fluppie schreef: 4 maanden geleden Ik geloof er wel in, stel je maar eens voor dat Trump uit de Navo stapt, dan is een EU leger slikken of stikken en op dat moment zal het dan wel lukken dat is mijn mening daarover.
Een fatsoenlijk Europees leger op poten zetten dat kan samen werken op korte termijn kan je vergeten, zal nooit lukken.fluppie schreef: 4 maanden geledenIk geloof er wel in, stel je maar eens voor dat Trump uit de Navo stapt, dan is een EU leger slikken of stikken en op dat moment zal het dan wel lukken dat is mijn mening daarover.
Als we nu al eens beginnen met Oekraïne te geven wat ze daadwerkelijk nodig hebben en al hun jonge gasten die deze zomer aan onze stranden liggen bruin te bakken terug naar ginder sturen zouden we al een heel eind kunnen komen.boran_blok schreef: 4 maanden geledenEn omdat het zo lang duurt doen we het maar helemaal niet of zo?
Dat zeg ik toch helemaal niet?boran_blok schreef: 4 maanden geleden En omdat het zo lang duurt doen we het maar helemaal niet of zo? Ja, daar was beter al langer geleden aan begonnen, maar de handdoek in de ring gooien vooraf omdat het lang duurt en een beetje lastig is vind ik wel van weinig karakter getuigen.