Aan de EV rijders ...

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

Na ondertekening van de bestelbon was het de verkoper die gelijk de aanvraag deed. ;-)
En simpelweg de moeite doen om een blik te werpen kan je leren dat je nog steeds je aanvraag kan doen.
Goedkeuring was tot eind 2024, ze mogen dan mekkeren we gaan het juridisch bekijken en blablabla...
Bij een schrapping vermoed ik dat de claims het *"maske" rond de oren gaan vliegen.
https://www.vlaanderen.be/milieuvriende ... ievoertuig

*denigrerende opmerking is op het conto van basketsloef.."
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 4 keer

Petrikske schreef: 30 okt 2024, 20:19 Maar als je snel bent kan je ze toch heel goedkoop aanschaffen nu?
Inderdaad het is een now or never (allee enkele jaren later) dingetje.
EV rijden is spotgoedkoop geworden in Vlaanderen in 2024
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Petrikske schreef: 30 okt 2024, 20:19
Dizzy schreef: 30 okt 2024, 19:19Ik ben lang kritisch geweest voor EV maar eigenlijk rest enkel nog de te hoge prijs als tegenargument...
Maar als je snel bent kan je ze toch heel goedkoop aanschaffen nu?
Als de invoerrechten de hoogte in gaan en de premie weg valt dan is het een ander verhaal.
Maar het onderhoud is ook goedkoper, de stilte onderweg is aangenaam...
Dingen die ik nu vertel en ik heb nog nooit een EV gehad, ik ben in enkele weken 'om' gegaan en dat door een open geest en durven vergelijken en aftoetsen.
Eugh... nog beter ik heb er al ene uit de cataloog van gegoven is gegoven ;)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ja een koekendoos die minder uitgerust is dan je vorige tweedehands diesel.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Eugh... mijn vorige was een nieuwe benzine en deze is iets ruimer, helaas zijn de softwarefouten dat ook :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 115 keer

Zo zie je maar hoe rap de waarde van een EV zakt.

https://www.clint.be/wheels/man-die-twe ... dkTg9YzsUg
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Dat is een van de redens waarom bij ons Tesla niet op de lease lijst staat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ik vermoed bij Leaseplan hetzelfde. Begin 2023, een EQB van meer dan 70k kunnen bestellen, maar van Tesla was de enige die erop stond de goedkoopste Model 3.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

De vraag is eigenlijk eerder waarom zo’n BMW meer restwaarde heeft. Tesla heeft nog even last van een imago, dat zal wel weggaan met der tijd als de kwaliteit duidelijker wordt. Die andere auto’s zullen vast ook wel minder restwaarde krijgen, want velen overpriced imo. Dealers raken nu al tweedehands elektrische Porsches niet meer kwijt.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Data technicus schreef: 08 nov 2024, 17:41Zo zie je maar hoe rap de waarde van een EV zakt.
Het is dan ook maar wat de zot ervoor wil geven zoals ze bij ons zeggen.
En euh Tesla, ik wil hem nog niet gratis hebben, iets met normen en waarden, principes etc...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
NuKeM
Administrator
Administrator

Weet je, ik heb nu al een aantal weken een Tesla. Heb lang getwijfeld om diezelfde redenen. Maar, Tesla is meer dan Musk, er werkt daar 140000 man. Moest ik weten wat elke bedrijfsleider denkt, ik zou veel niet meer mogen/willen kopen denk ik. En laat ons eerlijk zijn, Musk heeft de EV-markt wel een duw gegeven met Tesla. Moest Tesla er niet geweest zijn, denk ik niet dat de EV-markt al zou zijn wat ze nu is. Daarenboven zijn het gewoon goede auto’s lijkt me. Als de Tesla die ik nu heb binnen 4 jaar nog zo goed is (redelijk grote kans) dan is het gewoon een top auto. Ja de prijsstelling is nogal dynamisch (maar nog steeds laag voor wat je krijgt), maar andere merken maskeren dat met dynamische kortingen op zaken die je niet wil of kortingen aan leasemaatschappijen waar je als gewone mens niet van kan genieten.
Ik heb dus de keuze gemaakt op basis van de auto en niet op basis van de man (vroeger) achter de auto. Toch voel ik altijd de drang om mij te verdedigen (As in “maar ik ben geen Musk fan”) als ik moet zeggen dat ik nu een Tesla rijd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Voor mij is dat evenzeer een principiële keuze geen producten te gebruiken/aan te schaffen uit dat huis, de shenanigans die Tesla al vaker heeft uitgehaald met haar klanten, en de touch-only interface - maar ieder z'n eigen keuzes ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
NuKeM
Administrator
Administrator

Allen bekend bij mij, maar anderen doen daarom niet beter (bv. de VW-familie).
Wat ik wel doe is bepaalde producten niet meer kopen omdat ze uit een land afkomstig zijn dat ik niet wil steunen. Maar ik betrap er mijzelf op dat mijn principes nogal flexibel zijn. China wil ik eigenlijk ook niet steunen, maar mijn auto is er wel gemaakt :oops:
Ach ja, alles is een persoonlijke afweging :)

Ps: ik had veel schrik van die touch interface, de stalks die ontbreken etc. Maar, dat was volledig ongegrond. De interface zit gewoon zo goed in elkaar dat het eigenlijk niet stoort.
Ik begin al als een Tesla-fanboy te klinken :twisted:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef: 08 nov 2024, 19:46Weet je, ik heb nu al een aantal weken een Tesla. Heb lang getwijfeld om diezelfde redenen. Maar, Tesla is meer dan Musk, er werkt daar 140000 man.
Voel je aub niet persoonlijk aangesproken want dat is echt niet mijn bedoeling.
Als we spreken over het personeel dan is er een klein stemmetje in mij dat komt te vertellen waar is die f'in beheerraad om Elon een dreun te verkopen in de trant van.. "waar zijn we hier mee bezig, denk in gods naam ook eens aan de naam van uw bedrijf en uw personeel"

Elon Musk is immers niet alleen Tesla maar ook Starlink, en de vuile spelletjes die hij daarmee heeft uitgehaald in het Rusland/Oekraine conflict hebben reeds vele mensenlevens gekost.
Om die reden alleen al mogen ze wat mij betreft Musk ophangen aan de hoogste boom die ze kunnen vinden.
En als ik hem zag springen achter Trump tijdens een rally? ik had hem verdorie zelf van dat podium willen schotten die half gare (dark maga) baviaan.

En let op mijn woorden, die gaat terecht komen in de Trump administratie enkel en alleen om zichzelf nog meer te verrijken.

Nee sorry, die kerel is volledig van het padje af.. (my 2 cents on the matter..)
devilkin schreef: 08 nov 2024, 20:00maar ieder z'n eigen keuzes ;)
In eer en geweten.
En we blijven vrienden no matter what!
NuKeM schreef: 08 nov 2024, 20:12Allen bekend bij mij, maar anderen doen daarom niet beter (bv. de VW-familie).
Goed punt, maar in die VW familie werken misschien wel uw buurman of buurvrouw.
Laat ons de verkiezingsuitslag in de US niet vergeten aub, we gaan verdorie SOLIDAIR moeten zijn met onze buren hé vrienden.
Uncle Sam gaat ons immers naar alle waarschijnlijkheid de lange en dikke vinger geven.
Dus denk na vooraleer Paypal of Visa te gebruiken op verre continenten. ;-)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 190 keer
Recent bedankt: 3 keer

Petrikske schreef: 08 nov 2024, 21:57 Nee sorry, die kerel is volledig van het padje af.. (
Maar te gelijk is hij geniaal en revolutionair...
Petrikske schreef: 08 nov 2024, 21:57 Dus denk na vooraleer Paypal of Visa te gebruiken op verre continenten.
Wat stel je dan voor? Zijn er alternatieven?
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

R2D2 schreef: 08 nov 2024, 22:16
Petrikske schreef: 08 nov 2024, 21:57 Nee sorry, die kerel is volledig van het padje af.. (
Maar te gelijk is hij geniaal en revolutionair...
300% gelijk, zeker ook wanneer we het laatste woord in je quote verder gaan ontleden. ;-)
R2D2 schreef: 08 nov 2024, 22:16Wat stel je dan voor? Zijn er alternatieven?
Een moeilijke hé, we moeten allemaal bij onszelf te rade durven gaan.
Wie ben ik, waar sta ik voor en waarin geloof ik, en zelfs dan.. maken we misschien achteraf bekeken een keuze voor foute mensen en of regimes.
Weet wel.. je bent ermee bezig geweest, je hebt erover nagedacht en in eer en geweten met de kennis van het moment een beslissing genomen.
En om die reden hoef je zich niet schuldig te voelen, je bent immers niet.. God de Vader. :wink:

By God.. ik zou willen dat ik het wel was, de wereld ging er anders uitzien.

Ik blijf ondertussen opvolgen wat de komende maanden ons gaan brengen in het Oekraine/Rusland conflict.
Ik blijf van mening dat dit gevolgen 'blijft' hebben op de wereldse handel en politiek.
Gaat de oorlog als een nachtkaars uitgaan na de verkiezing van Trump of krijgen we echt een 3é wereldoorlog..
2 werelden met een volledig verschillende afrekening en alles vermeld in 1 simpele zin.
Conclusie: mijn vrees is niet verdwenen na 5 november.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Genialiteit grenst altijd aan waanzin en daar is Musk een goed voorbeeld van. De man heeft inderdaad zijn verdiensten en hij heeft effectief een grote invloed gehad op de introductie van EV's. Ondertussen is zowel de markt als Musk serieus veranderd, de man flipflopt compleet uit eigenbelang en is inderdaad van het padje af.

Er is nu keuze uit tal van merken en modellen waardoor je geen Tesla meer moet kopen. Tesla is bovendien een deel van de aantrekkingskracht verloren want het model is nog altijd grotendeels wat het was bij de lancering terwijl er nu grotere keuze is uit andere modellen bij andere producenten. Dat verklaart ook de prijsdalingen. Voor mensen die de volle pot betaald hebben is dat niet aangenaam, blijkbaar ben je serieus overcharged.

Net zoals bij Twitter heeft hij veel mensen afgestoten en je kan nu zelfs stickers bestellen met excuses omdat je met een Tesla rijdt vanwege de man zijn bizarre ideeën. Het zal altijd zo zijn, geef teveel macht aan een mens en je krijgt machtsmisbruik, Musk is daarin geen uitzondering.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Ik rij nu ook zo'n anderhalf jaar met Tesla en ik zou niet weten waarom ik dat merk niet opnieuw zou kopen omwille van de persoon van Musk. Mijn gedacht is wel dubbel: enerzijds zullen vele ideeën bij hem wel gestart zijn qua visie, maar is Tesla ook meer dan Musk alleen. Ik zeg zeker niet dat ik al zijn uitspraken zomaar steun, verre van zelfs. Maar als we zo gaan kijken, dan moet je geen enkel merk meer kopen.

Waarom zouden we EU merken wel meer vertrouwen dan een Amerikaans? En dan laat ik nog China buiten beschouwing, die ook meer en meer invloed krijgt in de EU merken. Denk maar aan AUDI die naast Audi zal bestaan, maar wel met een Chinees tintje. Ook Volvo is Volvo niet meer, ook al beweren ze van wel.

Moeten we VW-groep in feite ook niet gewoon aan de kant dan laten vanwege hun verleden in Duitsland? Enfin ik wil maar zeggen: je kan altijd wel iets vinden.

Wat wel feiten zijn: de software bij de EU merken is nog altijd verre van het niveau van een Tesla. Over de Chinese spreek ik mij dan nog niet uit. Puur technisch denk ik niet dat je een slechte auto kan kopen tegenwoordig, maar softwarematig kan je dat zeker wel.

Ik koop mij vooral wagens waar ik mij goed bij voel als een geheel qua techniek en software, alsook vertrouwen in een merk. Ik moet eerlijk bekennen dat vanaf ik weet dat China ergens betrokken is bij de software de wagen van mijn lijstje geschrapt wordt.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je hebt zeker een punt over die software. Het is soms om van te huilen zo slecht. Hier liep de proefperiode af en nu denken ze dat mensen 120 EUR/jaar gaan betalen voor software die op niets trekt en de helft van de tijd gewoon niet werkt. Die autoconstructeurs kennen gewoon te weinig van software of willen er niet genoeg geld in steken met dit resultaat.

Het klopt ook dat je over elk merk wel iets kan zeggen maar Tesla was toch sterk gelieerd met de persoon Musk. Sommige mensen zijn gewoon fanboys zoals je ook bij Apple hebt, het is allemaal fantastisch ook al is veel aan de wagen gewoon een besparing. Dat is ook de reden waarom er zoveel van de prijs af kon, je betaalde gewoon veel te veel. Nu hoor ik toch vaak van Tesla-eigenaars die eerder verontschuldigend klinken omdat ze met een Tesla rijden, met Musk willen ze minder te maken hebben.

Toch moet Musk opletten want als je zo'n uithangbord bent dan heeft je gedrag invloed op je imago en dus ook op je merk. De eerste kopers waren vaak mensen die geloofden in het verhaal van minder vervuilende wagens die beter waren voor het milieu alsook de technische snufjes. Technisch is dat ondertussen zo goed als bijgebeend en veel wagens zijn beter uitgerust dan Tesla of je hebt meer keuze. Tesla is ook niet meer nieuw en sommigen willen eens een ander model. De problemen die sommige Europese merken hebben kunnen deels ook Tesla overkomen. Als er wagens komen die goedkoper zijn, beter uitgerust en een nieuwere look hebben dan zijn dat alternatieven voor Tesla. Ook Tesla zal niet oneindig in de prijs kunnen knippen en ook zij willen ook wagens elders verkopen of in China. Zijn verbinding met Trump zou ook daar een hinderpaal kunnen vormen.

Een ander punt is dat die man ook maar 24u in een dag heeft en hij leidt een aantal bedrijven maar hij wil ook nog een rol spelen in het beleid van één van de grootste landen. Ik las vandaag dat hij zelfs een gesprek met Zelensky overnam, tja. Straks heeft hij geen tijd meer om te tweeten :)
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 190 keer
Recent bedankt: 3 keer

Software: ik heb vorig jaar test gereden met een hele reeks auto's. Ik had mijn zinnen gezet op een ID Buzz maar toch veel te duur voor wat het was en de druppel was de software die in verschillende bedjes ziek was. Tesla had ook mijn interesse maar werd ook geschrapt na enkele testritten. Ik wil gerust mijn gewoonten veranderen maar er waren enkele dingen een brug te ver voor mij.
Het is dus een Chinees geworden met google software, ook al omdat die onmiddellijk leverbaar was.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je zal niet alleen zijn met die redenering, zeker als men mensen wil pushen om een abo te nemen op compleet brakke software.

De constructeurs zouden zich beter concentreren op het bouwen van wagens en de software over laten aan, laat me iets geks zeggen, softwareontwikkelaars :)
NuKeM
Administrator
Administrator

Die dan met je data geld kunnen verdienen :)
Ik weet dat Tesla op privacy vlak niet heilig zal zijn, maar Google in mijn auto, dat nooit ;)
Dizzy schreef: 09 nov 2024, 18:44Technisch is dat ondertussen zo goed als bijgebeend en veel wagens zijn beter uitgerust dan Tesla of je hebt meer keuze. Tesla is ook niet meer nieuw en sommigen willen eens een ander model. De problemen die sommige Europese merken hebben kunnen deels ook Tesla overkomen. Als er wagens komen die goedkoper zijn, beter uitgerust en een nieuwere look hebben dan zijn dat alternatieven voor Tesla. Ook Tesla zal niet oneindig in de prijs kunnen knippen en ook zij willen ook wagens elders verkopen of in China.
Een tesla van 4-6 jaar geleden en één van nu verschillen inderdaad op het eerste zicht niet veel.
De software is desondanks wel nog steeds de benchmark.
Maar, er is wel degelijk veel veranderd onderhuids door verbeteringen in het productieproces. Een Tesla van 2019 of 2024 is een relatief groot verschil in kraakjes en afwerking.
De interface en software zijn gaandeweg verbeterd maar er is geen ‘revolutie’ geweest. Ja er zijn besparingen geweest die ik ook liever niet zag (stalks, radar en sensoren), maar dat neem ik er wel bij, het is zo erg niet als het lijkt.

Andere merken kunnen meer bieden, maar niet voor die prijs. De Tesla is echt veel waar voor je geld als je het hoge uitrustingsniveau toch al voor ogen had. En dat is ook te danken aan het fabricage proces van de Tesla’s, waar Musk ook hard aan gewerkt heeft (ja en ook mensen onmenselijk behandeld heeft, de genomen weg was dus niet zo geniaal, maar het doel wel).

En nee, ik wil Musk zeker niet goedpraten of de Tesla fanboy uithangen, maar gewoon wat tegengewicht in de schaal gooien omdat ik vind dat de meningen over Tesla over het algemeen te negatief zijn.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Toen ik mijn iX3 kocht in 2021 en begin 2022 het model al vervangen werd, was ik zeer teleurgesteld. Maar 3 jaar later, en als ik dan zie naar wat ik nu voor datzelfde geld zou krijgen, is mijn teleurstelling al lang weggeëbd.

De dag van vandaag vind ik het zeer moeilijk om een goeie EV te vinden die effectief ‘beter’ is … het lijkt allemaal nog altijd hetzelfde met enkel maar nog meer plastic.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 76 keer

Tesla, je ziet ze nu bijna op elke straathoek staan. Hetzelfde met VW (ID'S).
Ik had hier al geschreven dat ik m'n ID 4 van het werk gewisseld heb met een diesel.

Als ik een Tesla zie denk ik aan Trump en Musk. Beide dikke klootzakken. Het speciale is er vanaf, ik vind het lelijke bakken.
Ook de VW ID's is echt lelijk van buiten vind ik en binnen is alles nogal plastiekerig.

Ik rij nu terug een paar weken met een goeie diesel met alles erop en eraan. Ik kom thuis en parkeer voor de deur en vertrek 's morgens goedgezind.
Met de VW voelde ik mij niet op m'n gemak op een of andere manier.
(ik heb geen zonnepanelen)
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Qua software kan ik weinig slecht zeggen over mijn Kona. Het ding werkt, alles wat ik wil zit erop, en met de nodige fysieke knoppen zodat je niet moet prullen op een touchscreen tijdens het rijden.

En gelijk ook 5j connectiviteit erbij, ipv bat ene jaar bij de vele Duitse merken...

Altijd al zeer te spreken geweest over Japanse en koreaanse wagens.

Sent from my SM-X820 using Tapatalk

NuKeM
Administrator
Administrator

Ik kom van een 4 jaar oude Toyota Corolla TS met rijkelijke uitrusting. Heel tevreden van geweest, bijna overgekocht zelf. Maar nu ik enkele weken mijn Tesla rij is er echt nog niets waarvoor ik terug zou willen gaan, zelfs niet als ik er geld voor kreeg. Maar, misschien zit ik nog in de honeymoon periode ;)
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

NuKeM schreef: 08 nov 2024, 18:53 De vraag is eigenlijk eerder waarom zo’n BMW meer restwaarde heeft. Tesla heeft nog even last van een imago, dat zal wel weggaan met der tijd als de kwaliteit duidelijker wordt. Die andere auto’s zullen vast ook wel minder restwaarde krijgen, want velen overpriced imo. Dealers raken nu al tweedehands elektrische Porsches niet meer kwijt.
Er is iets ergers waar Tesla nu mee te maken heeft dan zijn mindere afwerkingskwaliteit en dat is de associatie met Musk. Er zijn er al velen die enkel en alleen om hem naar andere merken uitwijken
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

devilkin schreef: 09 nov 2024, 20:22 En gelijk ook 5j connectiviteit erbij, ipv bat ene jaar bij de vele Duitse merken...
Is normaal gezien 3 jaar (bv. kaartupdates) en sommige diensten (bv. Remote 3D view, remote services, software upgrade, teleservices) zijn zelfs levenslang.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Dit begrijp ik niet goed. Het kan toch niet zijn dat de batterij op 2 uur leeg is aan een gemiddelde snelheid van 110? Komt van de website van Renault scenic e-tech (de 625km batterij)
Bijlagen
IMG_0888.jpeg
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

bartman schreef: 10 nov 2024, 13:48 2 uur aan een gemiddelde snelheid van 110? … (de 625km batterij)
De math klopt alleszins (uiteraard) niet…
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 39 keer
Provider

bartman schreef: 10 nov 2024, 13:48 Dit begrijp ik niet goed. Het kan toch niet zijn dat de batterij op 2 uur leeg is aan een gemiddelde snelheid van 110? Komt van de website van Renault scenic e-tech (de 625km batterij)
Als je 2u rijdt ben je max 50 kWh kwijt uit je batterij. Als je dus snellaad aan 150 DC moet je maar 20 min laden om dan 2u later terug hetzelfde te doen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Nexus1980 schreef: 10 nov 2024, 14:54 Als je 2u rijdt ben je max 50 kWh kwijt uit je batterij.
Als je 250Wh/km verbruikt aan 110km/u moet er toch al iets goed mis zijn met de efficiëntie..
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Vraagje: is er een topic voor "Must have EV apps"? (ben effe aan de scroll gegaan maar zag niets recentelijks staan)
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik was ooit iets begonnen voor laadpassen denk ik...

Sent from my SM-X820 using Tapatalk

Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dat is slechts 1 segment, maar er is natuurlijk zoveel meer wat handig kan zijn hé.
"Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb..."
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 32 keer

Petrikske schreef: 10 nov 2024, 16:54 Vraagje: is er een topic voor "Must have EV apps"? (ben effe aan de scroll gegaan maar zag niets recentelijks staan)
https://laadpastop10.nl/ is een goede start
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 39 keer
Provider

Tomby schreef: 10 nov 2024, 15:23
Nexus1980 schreef: 10 nov 2024, 14:54 Als je 2u rijdt ben je max 50 kWh kwijt uit je batterij.
Als je 250Wh/km verbruikt aan 110km/u moet er toch al iets goed mis zijn met de efficiëntie..
Ik zei dan ook max. Maar ik weet uit ondervinding dat bij een zware auto zoals de scenic, met 4 personen, bagage en in winterse omstansdigheden je echt wel daaraan zit of zelfs erover.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Afbeelding

Nederland blijft koploper maar Frankrijk maakt inhaalbeweging maar ook België doet het niet slecht.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Ja, maar per inwoner, per auto, per vierkante kilometer ... heeft Nederland een veelvoud aan laadpalen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat geldt ook voor België, het punt is dat Frankrijk aan een inhaalbeweging bezig is. Ik denk ook niet dat men gaat stoppen met plaatsen van laadpalen.

Het gebrek aan laadpalen was één van de problemen die aangehaald werden bij de keuze voor een EV maar in de praktijk heb ik er nog maar zeer weinig last van gehad, om niet te zeggen geen. Ik beperk me dan ook nog tot de laadpalen die ondersteund worden door de enige laadkaart.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”