Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Gebruikersavatar
devilkin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 4972
Lid geworden op: 17 Mei 2006
Bedankt: 350 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 559 keer
Contact:

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor devilkin » 10 Jul 2022, 19:51

Een troll? Nee. Dat ie verkeerde inschattingen maakt, dat zeker.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2183
Lid geworden op: 01 Feb 2003
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor crapiecorn » 10 Jul 2022, 21:01

Klopt, dit zijn jammer genoeg allemaal waargebeurde feiten.

streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 510
Lid geworden op: 06 Aug 2011
Bedankt: 38 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor streulma » 4 weken 4 uur 31 minuten geleden (16 Jul 2022, 22:35)

Een voorbeeld van mijn 140 misplaatste digicorders die per ongeluk door het Telenet systeem besteld zijn :

Telenet.jpeg
(70.19 KiB) Nog niet gedownload

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8482
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 621 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor ITnetadmin » 3 weken 6 dagen 12 uur geleden (17 Jul 2022, 14:50)

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
Bij dat laatste kan ik me wel voorstellen dat de provider er genoeg van krijgt.

Dat gezegd, blijft klantenloyaliteit superslecht beloond, en mag dat gerust ns veranderen, desnoods door via wetgeving de bedrijven wat aan te porren.
Maar dat is een totaal andere discussie.

Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 Mei 2021
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor Sphexthor » 3 weken 6 dagen 12 uur geleden (17 Jul 2022, 14:52)

Sorry maar het enige dat in mij opkomt als ik je screenshot zie is een poging tot oplichting.
25 euro per kastje en 50 euro restwaarde krijgen...
140 x 25 euro dus.
Oftewel poging tot het makkie verdienen van 3500 euro.
Dus logisch dat ze je dan niet meer als klant willen.

streulma
Premium Member
Premium Member
Berichten: 510
Lid geworden op: 06 Aug 2011
Bedankt: 38 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor streulma » 3 weken 6 dagen 12 uur geleden (17 Jul 2022, 14:58)

Het gaat om een systeemfout.

Mijn provider was en is al altijd Telenet geweest.
Ik ging ervan weg om de hoge prijzen.

In mijn vorige woonst ging ik ervan weg omdat ik twijfelde tussen een eigen verbinding nemen of de gratis gemeenschappelijke lijn maar dat werd tegengewerkt.
Dus dan maar teruggekeerd naar Telenet.

Toen kwam Tadaam en Proximus Mobilus Unlimited Premium uit.

In mijn nieuwe woonst had ik een échte verbinding nodig dus nam ik terug Telenet.

Maar omwille van mijn beperkt inkomen heb ik dat moeten herbekijken.

Het is dus niet omwille van de promoties. Al kreeg ik er die wel soms bij.

bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 707
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor bollegijs » 3 weken 6 dagen 12 uur geleden (17 Jul 2022, 14:58)

ITnetadmin schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".

Is een telecomcontract geen minimum van 6 maand?

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8482
Lid geworden op: 28 Jan 2012
Bedankt: 621 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor ITnetadmin » 3 weken 6 dagen 12 uur geleden (17 Jul 2022, 15:00)

Of opzeggen en direct terugkeren, met intussen 3G als internet?

bollegijs
Premium Member
Premium Member
Berichten: 707
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 21 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor bollegijs » 3 weken 6 dagen 11 uur geleden (17 Jul 2022, 15:34)

Wss, en z'n oorspronkelijk contract zal meer dan 6 maand actief geweest zijn. Maw: trollin'

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1781
Lid geworden op: 24 Aug 2011
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor Stroper » 3 weken 6 dagen 10 uur geleden (17 Jul 2022, 16:27)

bollegijs schreef:Is een telecomcontract geen minimum van 6 maand?

En normaal mag je bij promo's de laatste 12 maand geen klant zijn geweest.

Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1781
Lid geworden op: 10 Jan 2016
Bedankt: 71 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor buthead » 3 weken 6 dagen 7 uur geleden (17 Jul 2022, 19:37)

Beter dat we dit topic afsluiten , heb eens deel gelezen verder, maar hier kan je jaren over "discussiëren".
Internet = Mobile Vikings VDSL2
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2935
Lid geworden op: 17 Apr 2019
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer

Re: Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Berichtdoor DarkV » 14 uur 42 minuten 1 seconde geleden (13 Aug 2022, 12:25)

streulma schreef:Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.


Ik kan moeilijk geloven dat dit van 10 of 15 lijntjes kan zijn... post je histotiek eens van je wissels.


Terug naar “Overstappen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast