Telenet Bad ISP

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Here's a list of ISPs (Internet service provider) that are known to be bad for BitTorrent use and the reason why. If you are using one consider finding a new, better one. If your ISP is not on the list come to the IRC channel and tell the OPs, they can add it. Read about Good settings and NAT problem first though.
Wie staat er daar weer tussen jawel TELENET

Ze knijpen nu het verkeer ook al dicht voor de bittorrents?
de waarheid komt steeds dichter, Telenet sluit je wereld
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

En waarop zijn die bevindingen gebaseert ? ( just out of interest )
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Telenetgebruikers op BitTorrent is zinloos voor het netwerk, ze kunnen nog niet eens 10% uploaden en zitten aardig beperkt in snelheid. Ze willen gewoon van de downloaders af, hun usenet server is niet voor niks gefilterd op binaries. Misschien is de volgende stap alle P2P verkeer limiteren ?

Telenet heeft gewoon meer aan de Jan Modaal gebruikers, die voor alles dubbel betalen. De gebruiker die patst bij de buren met 20Mbit, zonder er echt van gebruik te kunnen maken. En het is voordeliger voor hun om de downloaders eruit te schoppen, zodat ze uiteindelijk toch de 20Mbit, die ze bieden, kunnen waarmaken bij de meesten.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

ditCh schreef:En waarop zijn die bevindingen gebaseert ? ( just out of interest )
Goed lezen

het gaat enkel over een QoS (of een cap) die men toepast op de welbepaalde poorten.

EDIT: even sarcastisch doen MAAR je download wel aan 20Mbps EN 12 GB als ik me niet vergist, leve telenet dan maar ! :lol:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

als ze een qos moeten gaan toepassen hadden ze misschien beter realistisch gebeleven en hun lijn profielen op 10mbit gehouden dan moesten ze nu al hun klanten zo niet lastig vallen !
netdata
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:als ze een qos moeten gaan toepassen hadden ze misschien beter realistisch gebeleven en hun lijn profielen op 10mbit gehouden dan moesten ze nu al hun klanten zo niet lastig vallen !

Telenet doet dit al jaren hoor...
Trouwens bijna iedere ISP die ik ken doet aan QoS en das normaal ook...

Een grote reden is bijvb voor DDoS / DoS aanvallen, en zou niet kunnen en bepaalde server te gaan DoS-en en daardoor heel de ISP plat te trekken omdat er niets anders meer over is.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Note 1: This information is hard to verify and thus only tentative
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ze gebruiken ook al jaren l7 filters bij telenet (vooral voor trojans en wormen nu). Maar ik peins dat deze ook voor p2p ingeschakelt zullen worden de komende jaren daar telenet echt de snelste wil blijven (concurrentie adsl2 met 24mbps) en niet van plan is zijn de infrastructuur hiervoor uit te breiden (de overvolle nodes).
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 6 keer

ditCh schreef:
Note 1: This information is hard to verify and thus only tentative
Dit geldt enkel voor de kolom "Tier1-afspraken"
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef: Dit geldt enkel voor de kolom "Tier1-afspraken"
Dan had ik nog graag harde bewijzen van die "port blocking" ;)
Block
Erelid
Erelid

Volgens mij is dat gewoon dat de tracker abnormaal lage uploadvolume detecteert tegenover het downloadvolume en daardoor denkt dat er een soort cap is.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef:Volgens mij is dat gewoon dat de tracker abnormaal lage uploadvolume detecteert tegenover het downloadvolume en daardoor denkt dat er een soort cap is.
Denk niet dat die kan detecteren hoeveel upload volume een TN klant heeft hoor, enkel de snelheid ! En ik ken nog providers in be met trage upload ( skynet go bv. met 192 kbps )
Block
Erelid
Erelid

Volgens mij wordt er wel een ratio bijgehouden (ik ben wel niet 100procent zeker) 1:1 is evenveel download als upload e.d.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Dan zijnt gewoon de telenetusers die hunne upload cappen met modified clients. Dus op zicht vind ik die wiki zeer misleidend. ( Heb hier trouwens eens getest met een torrent op een telenet verbinding -> upload gecapt op 5 kb/s en ik haal een download van rond de 200 kb/s)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik denk niet dat er een snelheidsbeperking is, maar wel een vertraging/beperking bij het aanmaken van nieuwe connecties. Zoiets is natuurlijk heel moeilijk uit te testen of te bewijzen.
Block
Erelid
Erelid

ditCh schreef:Dan zijnt gewoon de telenetusers die hunne upload cappen met modified clients. Dus op zicht vind ik die wiki zeer misleidend. ( Heb hier trouwens eens getest met een torrent op een telenet verbinding -> upload gecapt op 5 kb/s en ik haal een download van rond de 200 kb/s)
Dat is dan ook wikipedia hé (publiceren zonder echte controle). Het ligt niet zozeer aan Telenet wel aan de gebruikers... Ik geloof je test graag, langs de andere kant moet je voor de lol eens bijv. een nieuwe aflevering van Lost ofzo downloaden via BT. Zonder speedcap is het voor telenetters onbegonnen werk ivm de upload-limiet.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Block schreef: Dat is dan ook wikipedia hé (publiceren zonder echte controle). Het ligt niet zozeer aan Telenet wel aan de gebruikers... Ik geloof je test graag, langs de andere kant moet je voor de lol eens bijv. een nieuwe aflevering van Lost ofzo downloaden via BT. Zonder speedcap is het voor telenetters onbegonnen werk ivm de upload-limiet.
Ik heb andere bronnen voor nieuwe eps. Ik wou gewoon de statement even ontkrachten. Dat dit topic volledig onterecht is eigenlijk en zeer misleidend :)
netdata
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:
Block schreef: Dat is dan ook wikipedia hé (publiceren zonder echte controle). Het ligt niet zozeer aan Telenet wel aan de gebruikers... Ik geloof je test graag, langs de andere kant moet je voor de lol eens bijv. een nieuwe aflevering van Lost ofzo downloaden via BT. Zonder speedcap is het voor telenetters onbegonnen werk ivm de upload-limiet.
Ik heb andere bronnen voor nieuwe eps. Ik wou gewoon de statement even ontkrachten. Dat dit topic volledig onterecht is eigenlijk en zeer misleidend :)
Volgend statement dan ;-)

hoe misleidend is dit topic als er voor een systeem als torrents een 1:1 ratio verwacht word,

hoe hoog scoort telenet dan nog?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef: Volgend statement dan ;-)

hoe misleidend is dit topic als er voor een systeem als torrents een 1:1 ratio verwacht word,

Daar heb ik nooit iets van gezegd hé :) Daar is TN idd niet geschikt voor ( voor geen enkel p2p toepassing eigenlijk ). Maar dat beweerd die wiki niet hé :) Daar spreken ze van een blokkering op ISP niveau !
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:
prodata schreef: Volgend statement dan ;-)

Daar heb ik nooit iets van gezegd hé :) Daar is TN idd niet geschikt voor ( voor geen enkel p2p toepassing eigenlijk ). Maar dat beweerd die wiki niet hé :) Daar spreken ze van een blokkering op ISP niveau !
En is een uploadbeperking geen blokkering door de ISP misschien? :twisted:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Siglo schreef: En is een uploadbeperking geen blokkering door de ISP misschien? :twisted:
Ze spreken daar niet over dergelijke blokkeringen ... ze spreken daar wel degelijk over caps / limieten op bep. poorten !

*sigh*
Siglo
Premium Member
Premium Member

ditCh schreef:
Siglo schreef: En is een uploadbeperking geen blokkering door de ISP misschien? :twisted:
Ze spreken daar niet over dergelijke blokkeringen ... ze spreken daar wel degelijk over caps / limieten op bep. poorten !

*sigh*
Sorry, kon het echt niet laten om die open deur in te trappen...

Ik besef ook wel dat die upstream beperking gewoon inherent is aan die kabel technologie... wat niet wegneemt dat het een belachelijk lage limiet is, en dat klanten zich moeten toeleggen op technieken om egoistisch te downloaden.

Gebruiken ze dan helemaal geen qos voor p2p op die nieuwe Alcatels (7750 SR of zo?) in de backbone? Zou zonde zijn van de dure technologie van die dingen :-D
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Siglo schreef: Gebruiken ze dan helemaal geen qos voor p2p op die nieuwe Alcatels (7750 SR of zo?) in de backbone? Zou zonde zijn van de dure technologie van die dingen :-D
Kan jij het dan bewijzen ? Harde bewijzen graag. Het gaat het er gewoon om dat die site volledig misleidend en niet accuraat is.

Dat wil niet zeggen dat ik die upload limiet supercool vind hoor ;)
Siglo
Premium Member
Premium Member

ditCh schreef:
Siglo schreef: Gebruiken ze dan helemaal geen qos voor p2p op die nieuwe Alcatels (7750 SR of zo?) in de backbone? Zou zonde zijn van de dure technologie van die dingen :-D
Kan jij het dan bewijzen ? Harde bewijzen graag. Het gaat het er gewoon om dat die site volledig misleidend en niet accuraat is.

Dat wil niet zeggen dat ik die upload limiet supercool vind hoor ;)
Niet evident, ik dacht dat die dingen kunnen shapen aan de hand van de load (ik zal me eens informeren bij mijn Alcatel contactpersonen). Als je me er eens op laat inloggen zal ik wel eens in de config gaan kijken of die aanstaat :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Siglo schreef: Niet evident, ik dacht dat die dingen kunnen shapen aan de hand van de load (ik zal me eens informeren bij mijn Alcatel contactpersonen). Als je me er eens op laat inloggen zal ik wel eens in de config gaan kijken of die aanstaat :wink:
Als ik der op kon inloggen kon ik dat zelf ook wel zien :wink:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

ditCh schreef:Dan zijnt gewoon de telenetusers die hunne upload cappen met modified clients. Dus op zicht vind ik die wiki zeer misleidend. ( Heb hier trouwens eens getest met een torrent op een telenet verbinding -> upload gecapt op 5 kb/s en ik haal een download van rond de 200 kb/s)

Dan bij jij een van de gelukkigen . Om 200 kb/s te halen moet k m'n upload speed op 60 kb/s zetten , en dan ook nog een alternatieve poort gebruiken ) en dan haal ik dat misschien. Bij de meeste adsl operatoren haal je de max speed van je lijn met een upload cap op 3 kb/s ( met alterbnatieve poort dan wel ) .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

ik gebruik niet eens een alternatieve poort ( 6881 als trigger enzoverder).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Heb wel de indruk dat tussen bepaalde uren de trafic gecapped wordt. Zo is het me al meerdere keren opgevallen dat na een halve dag aan 40kb/s te downloaden, hij ineens vanaf een bepaald uur naar 400kb/s springt.
Maar zoiets is natuurlijk moeilijk te bewijzen...
FezzFest
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 16 keer

dopke schreef:

Dan bij jij een van de gelukkigen . Om 200 kb/s te halen moet k m'n upload speed op 60 kb/s zetten , en dan ook nog een alternatieve poort gebruiken ) en dan haal ik dat misschien. Bij de meeste adsl operatoren haal je de max speed van je lijn met een upload cap op 3 kb/s ( met alterbnatieve poort dan wel ) .
Nou ik ben bij scarlet en wil ik een stevige dlspeed moet ik m'n upload (alternatieve poort) toch minimum op 8kb/s zetten... :-o
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”