Here's a list of ISPs (Internet service provider) that are known to be bad for BitTorrent use and the reason why. If you are using one consider finding a new, better one. If your ISP is not on the list come to the IRC channel and tell the OPs, they can add it. Read about Good settings and NAT problem first though.
Telenetgebruikers op BitTorrent is zinloos voor het netwerk, ze kunnen nog niet eens 10% uploaden en zitten aardig beperkt in snelheid. Ze willen gewoon van de downloaders af, hun usenet server is niet voor niks gefilterd op binaries. Misschien is de volgende stap alle P2P verkeer limiteren ?
Telenet heeft gewoon meer aan de Jan Modaal gebruikers, die voor alles dubbel betalen. De gebruiker die patst bij de buren met 20Mbit, zonder er echt van gebruik te kunnen maken. En het is voordeliger voor hun om de downloaders eruit te schoppen, zodat ze uiteindelijk toch de 20Mbit, die ze bieden, kunnen waarmaken bij de meesten.
als ze een qos moeten gaan toepassen hadden ze misschien beter realistisch gebeleven en hun lijn profielen op 10mbit gehouden dan moesten ze nu al hun klanten zo niet lastig vallen !
Ofloo schreef:als ze een qos moeten gaan toepassen hadden ze misschien beter realistisch gebeleven en hun lijn profielen op 10mbit gehouden dan moesten ze nu al hun klanten zo niet lastig vallen !
Telenet doet dit al jaren hoor...
Trouwens bijna iedere ISP die ik ken doet aan QoS en das normaal ook...
Een grote reden is bijvb voor DDoS / DoS aanvallen, en zou niet kunnen en bepaalde server te gaan DoS-en en daardoor heel de ISP plat te trekken omdat er niets anders meer over is.
Ze gebruiken ook al jaren l7 filters bij telenet (vooral voor trojans en wormen nu). Maar ik peins dat deze ook voor p2p ingeschakelt zullen worden de komende jaren daar telenet echt de snelste wil blijven (concurrentie adsl2 met 24mbps) en niet van plan is zijn de infrastructuur hiervoor uit te breiden (de overvolle nodes).
Volgens mij is dat gewoon dat de tracker abnormaal lage uploadvolume detecteert tegenover het downloadvolume en daardoor denkt dat er een soort cap is.
Block schreef:Volgens mij is dat gewoon dat de tracker abnormaal lage uploadvolume detecteert tegenover het downloadvolume en daardoor denkt dat er een soort cap is.
Denk niet dat die kan detecteren hoeveel upload volume een TN klant heeft hoor, enkel de snelheid ! En ik ken nog providers in be met trage upload ( skynet go bv. met 192 kbps )
Dan zijnt gewoon de telenetusers die hunne upload cappen met modified clients. Dus op zicht vind ik die wiki zeer misleidend. ( Heb hier trouwens eens getest met een torrent op een telenet verbinding -> upload gecapt op 5 kb/s en ik haal een download van rond de 200 kb/s)
Ik denk niet dat er een snelheidsbeperking is, maar wel een vertraging/beperking bij het aanmaken van nieuwe connecties. Zoiets is natuurlijk heel moeilijk uit te testen of te bewijzen.
ditCh schreef:Dan zijnt gewoon de telenetusers die hunne upload cappen met modified clients. Dus op zicht vind ik die wiki zeer misleidend. ( Heb hier trouwens eens getest met een torrent op een telenet verbinding -> upload gecapt op 5 kb/s en ik haal een download van rond de 200 kb/s)
Dat is dan ook wikipedia hé (publiceren zonder echte controle). Het ligt niet zozeer aan Telenet wel aan de gebruikers... Ik geloof je test graag, langs de andere kant moet je voor de lol eens bijv. een nieuwe aflevering van Lost ofzo downloaden via BT. Zonder speedcap is het voor telenetters onbegonnen werk ivm de upload-limiet.
Block schreef:
Dat is dan ook wikipedia hé (publiceren zonder echte controle). Het ligt niet zozeer aan Telenet wel aan de gebruikers... Ik geloof je test graag, langs de andere kant moet je voor de lol eens bijv. een nieuwe aflevering van Lost ofzo downloaden via BT. Zonder speedcap is het voor telenetters onbegonnen werk ivm de upload-limiet.
Ik heb andere bronnen voor nieuwe eps. Ik wou gewoon de statement even ontkrachten. Dat dit topic volledig onterecht is eigenlijk en zeer misleidend
Block schreef:
Ik heb andere bronnen voor nieuwe eps. Ik wou gewoon de statement even ontkrachten. Dat dit topic volledig onterecht is eigenlijk en zeer misleidend
Volgend statement dan
hoe misleidend is dit topic als er voor een systeem als torrents een 1:1 ratio verwacht word,
hoe misleidend is dit topic als er voor een systeem als torrents een 1:1 ratio verwacht word,
hoe hoog scoort telenet dan nog?
Daar heb ik nooit iets van gezegd hé Daar is TN idd niet geschikt voor ( voor geen enkel p2p toepassing eigenlijk ). Maar dat beweerd die wiki niet hé Daar spreken ze van een blokkering op ISP niveau !
hoe hoog scoort telenet dan nog?
Daar heb ik nooit iets van gezegd hé Daar is TN idd niet geschikt voor ( voor geen enkel p2p toepassing eigenlijk ). Maar dat beweerd die wiki niet hé Daar spreken ze van een blokkering op ISP niveau !
En is een uploadbeperking geen blokkering door de ISP misschien?
Siglo schreef:
En is een uploadbeperking geen blokkering door de ISP misschien?
Ze spreken daar niet over dergelijke blokkeringen ... ze spreken daar wel degelijk over caps / limieten op bep. poorten !
*sigh*
Sorry, kon het echt niet laten om die open deur in te trappen...
Ik besef ook wel dat die upstream beperking gewoon inherent is aan die kabel technologie... wat niet wegneemt dat het een belachelijk lage limiet is, en dat klanten zich moeten toeleggen op technieken om egoistisch te downloaden.
Gebruiken ze dan helemaal geen qos voor p2p op die nieuwe Alcatels (7750 SR of zo?) in de backbone? Zou zonde zijn van de dure technologie van die dingen
Siglo schreef:
Gebruiken ze dan helemaal geen qos voor p2p op die nieuwe Alcatels (7750 SR of zo?) in de backbone? Zou zonde zijn van de dure technologie van die dingen
Kan jij het dan bewijzen ? Harde bewijzen graag. Het gaat het er gewoon om dat die site volledig misleidend en niet accuraat is.
Dat wil niet zeggen dat ik die upload limiet supercool vind hoor
Siglo schreef:
Kan jij het dan bewijzen ? Harde bewijzen graag. Het gaat het er gewoon om dat die site volledig misleidend en niet accuraat is.
Dat wil niet zeggen dat ik die upload limiet supercool vind hoor
Niet evident, ik dacht dat die dingen kunnen shapen aan de hand van de load (ik zal me eens informeren bij mijn Alcatel contactpersonen). Als je me er eens op laat inloggen zal ik wel eens in de config gaan kijken of die aanstaat
Siglo schreef:
Niet evident, ik dacht dat die dingen kunnen shapen aan de hand van de load (ik zal me eens informeren bij mijn Alcatel contactpersonen). Als je me er eens op laat inloggen zal ik wel eens in de config gaan kijken of die aanstaat
Als ik der op kon inloggen kon ik dat zelf ook wel zien
ditCh schreef:Dan zijnt gewoon de telenetusers die hunne upload cappen met modified clients. Dus op zicht vind ik die wiki zeer misleidend. ( Heb hier trouwens eens getest met een torrent op een telenet verbinding -> upload gecapt op 5 kb/s en ik haal een download van rond de 200 kb/s)
Dan bij jij een van de gelukkigen . Om 200 kb/s te halen moet k m'n upload speed op 60 kb/s zetten , en dan ook nog een alternatieve poort gebruiken ) en dan haal ik dat misschien. Bij de meeste adsl operatoren haal je de max speed van je lijn met een upload cap op 3 kb/s ( met alterbnatieve poort dan wel ) .
Heb wel de indruk dat tussen bepaalde uren de trafic gecapped wordt. Zo is het me al meerdere keren opgevallen dat na een halve dag aan 40kb/s te downloaden, hij ineens vanaf een bepaald uur naar 400kb/s springt.
Maar zoiets is natuurlijk moeilijk te bewijzen...
Dan bij jij een van de gelukkigen . Om 200 kb/s te halen moet k m'n upload speed op 60 kb/s zetten , en dan ook nog een alternatieve poort gebruiken ) en dan haal ik dat misschien. Bij de meeste adsl operatoren haal je de max speed van je lijn met een upload cap op 3 kb/s ( met alterbnatieve poort dan wel ) .
Nou ik ben bij scarlet en wil ik een stevige dlspeed moet ik m'n upload (alternatieve poort) toch minimum op 8kb/s zetten...