Mailserver - gebruikt afzenderadres

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wie kent het antwoord op het volgende ?

Sinds jaar en dag gebruik ik een forward mailadres. Dat ik dit doe dateert nog uit de tijd dat de dieren praatten, en dat een analoge internettoegang een betalende dienst was... en aangezien ik geen zin had om daarvoor te betalen, veranderde ik elke maand van provider (mijn eigen gratis analoge toegang voor de providers er ooit van gehoord hadden 8) ).
Om dus niet elke maand mijn volledig adresboek om de hoogte moeten brengen van een emailadreswijziging, gebruikte ik een mail-for-life adres van Advalvas.

Ook nu gebruik ik dit nog, ook al heb ik nu een betalend ADSL abonnement :-) . Dus staat er in Outlook Express in het Skynet account als emailadres : xxxx@advalvas.be.
En dit werkte voorbeeldig tot zojuist !? Want het laatste mailtje dat ik probeerde te versturen, resulteert in volgende foutmelding :

Code: Selecteer alles

Kan het bericht niet verzenden omdat de server het e-mailadres van de afzender heeft geweigerd. Het e-mailadres van de afzender is [email protected]. Onderwerp 'Re: ', Account: 'pop.skynet.be', Server: 'smtp.skynet.be', Protocol: SMTP, Reactie van server: '451 4.1.8 Domain of sender address [email protected] does not resolve', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 451, Foutnummer: 0x800CCC78
Dus vandaar mijn vraag : is er bij Skynet iets veranderd waardoor enkel nog mails met afzendermailadres "[email protected]" kunnen verstuurd worden ?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
If you can't beat them, confuse them.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb ook een adres waarop ik ontvang, en dan verstuur ik via skynet. Werkt perfect. Tis wel via het gratis belgacom.net
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dat zou goed kunnen ja, is 1 van de opties die ge hebt om open relay tegen te gaan...
Ik denk dat dat het geval is, ik slaagde er ook niet in om een mail te sturen via een ander adres...

Even een test gedaan:

Code: Selecteer alles

220 ferengi.skynet.be ESMTP Sendmail 8.12.9/8.12.9/Skynet-OUT-2.21; Sat, 21 Jun 2003 15:30:43 +0200; (No UCE/UBE) logging access from: xxx.xx-136-217.adsl.skynet.be(OK)-xxx.xxx-136-217.adsl.skynet.be [217.136.xxx.xxx]
HELO skynet.be
250 ferengi.skynet.be Hello xxx.xxx-136-217.adsl.skynet.be [217.136.xxx.xxx], pleased to meet you
MAIL FROM: [email protected]
553 5.1.8 [email protected]... Domain of sender address [email protected] does not exist
250 2.1.0 [email protected]... Sender ok
//Edit: hum, effe ip weggehaald, eentje over het hoofd gezien :-)
Laatst gewijzigd door meon 21 jun 2003, 18:50, in totaal 1 gewijzigd.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Owkee... en stel nu dat ik toch geen zin heb om mijn Skynet mailadres wereldkundig te maken... welke alternatieven heb ik dan ?
Geen of wa ? :cry:

Enneh, ik vind het wel tof van onze Skynet vrienden dat ze dat zomaar doen... da's nu wat ik bedoel met klantvriendelijkheid.

* CueBoy - die hoopt dat hij geen mailing van Skynet over het hoofd heeft gezien :-D *
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Hold your horses, CueBoy.

Het werkt weer : het halve uur wachten heeft mijn mail (of is het de mailserver ? :lol: ) goed gedaan. Ik kan jullie met vreugde meedelen dat het mailtje zonet vertrokken is... met de configuratie zoals ze in het eerste berichtje van dit topic beschreven staat.

"Sorry Skynet, heb iets te voorbarig conclusies getrokken" 8-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dat werkt perfect ik doe hetzelfde hier met een pi-account. Ik heb nog ee gratis planet mailbox account maar die wil niet werken met een adsl ip. Dus moet ik alle servers van Skynet gebruiken. Hier loopt dat prima, ik vermoed dat er op het ogenblik van schrijven een foutje op de server zich voorgedaan zal hebben ;-)

De laatste tijd doen de servers soms wel ff raar :), nuja ze zijn nu ook met spam en av testen op mailserver begonnen dusja.. zou daar ook wel rekening mee houden.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

waarschijnljiuk was de mailserver gewoon even down
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Down? Verklaar dan eens waarom ik die dingen in een directe smtp-sessie kreeg?
Leek eerder dat hij enkel emailadressen @skynet.be toeliet.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

de smtp van skynet is "relay.skynet.be" niet smtp.skynet.be en skynet laat enkel @skynet.be adressen toe ja
Registered Linux user #286313
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster

Erik, ongetwijfeld... kun je relay.skynet.be gebruiken, maar smtp.skynet.be werkt net zo goed hoor :wink: (werkt zo al 2,5 jaar bij mij)
Enneh, de smtp-server laat wel andere adressen toe als @skynet.be-adressen... en nu hoor ik je vragen "Waarom post je dan dit bericht ?" :-)
Awel, blijkbaar was er een tijdelijk probleem waardoor mijn gebruikelijke configuratie niet werkte... maar ondertussen is het probleem opgelost (dat is zo met tijdelijke problemen hé :wink: - zie een paar posts hoger).
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

553 5.1.8 [email protected]... Domain of sender address [email protected] does not exist
Dit werkt gewoon niet omdat test.be niet bestaat, maar moest je daar advalvas.be gebruikt hebben dan wordt dat wel geaccepteerd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

BasicQ dat werkt perfect zie screenshot. Je kan in princiepe mails versturen van een niet bestaand emailadres (mja is niet interessant om te mails te ontvangen eh ;-))

screenshot
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”